Kár hogy csak 2és fél éve vagyok tag,azóta van meg a grande.Igy én is lehettem volna őstag..:-))
T-Jetemtől nem válok meg mostanában,annyira megbizható konstrukció.A kopó dolgok mind rendbe,jó minőségü éves olajcserékre (is) figyelek.És ez a családi autónk,mellette egy kisebb van asszonynak.
Jövőre első olasz ut azért necces lesz 4fővel +csomagok.De lehet marad a csak bankkártya..
"-Gyík lehet hogy a Forddal(az van még?)többet szív mind az előddel?"
Jól tudod, volt Ford is, de nem a Grande helyett, hanem mellette. 1etlen dologban volt jó a C-Max, hogy nagy volt és variálható. Egyébként borzalom. :))
Nekem T-jet Bravom van lassan 5 éve, de imádom. Sok gond nincs vele, ami meg van az se vészes.
A Grande helyett átmenetileg volt fél évig egy 308-as Peugeot, ami borzalom volt, de legalább nem buktunk rajta. 2 éve pedig egy 3-as Megane kombija van feleségemnek, aki imádja. Kényelmes és elég nagy, jól felszerelt, és keveset eszik.
Nem tudom a Te szemszögedből ki számít ős Gradésnak,de legjobb tudomásom szerint:
-Hugóapi még mindig a majdnem feketével tolja
-Ixinek is megvan tán még a narancs,ha még másod autónak is.
-Subcy sem akar még megválni a 8V-től
-Talán még Realtukkonak(nem tudom jól írom-e?) is megvan a fehér GP
-V Criss mielőtt felgyújtotta volna az automata váltósát,maradt a Fiatnál (500as)
-jómagam sem azt mondtam hogy lecserélem másik márkára (negyedik Fiatom van)
-CsaCsasról nem tudok,jól eltűnt,de a GP előtt is Fiatja volt
-Gyík lehet hogy a Forddal(az van még?)többet szív mind az előddel?
-Grande Fecó lecserélte mert oktatóautónak nem találta jónak a GP.t
-Cicabácsinak nem tudom megvan-e a Bömöse.
Kapásból ennyi jutott eszembe,elnézést azoktól akikat kihagytam.Szóval azért maradtunk még néhányan -GrandeFeri szavaival élve-"szarolasz" tulajdonosok.
Egyébként ismerőseim körében is vannak viszonylag új autósok,akik már most többet voltak szervízben,mint mi.
Ne érts félre,nem érdekem védeni a MÁRKÁT,de hibák sajnos mindenütt fellelhetők.
Szerintem óvatosan ezzel az új Tipo-val. Én is nézegettem, át is olvastam az elérhető cikkeket, véleményeket, megnéztem, kérdeztem az olasz-autó szerelőt is. Összességében egy elavult megoldásokkal legozó jócskán túlárazott, túlsúlyos, török csapdának tűnik. A Fiat eldobálta az élhető modelljeit, az 500 és klónjai nem érnek annyit, más nincs.
Read-only userként az ős grande fórumozók nagyobb része is más típusok felé léptek tovább.
Érdekes a piac.Az enyém 1hónappal idősebb,10ezerrel kevesebb km-rel,elsőgazdás,Dynamic.Tip-top állapotban.Kb.1millát kapnék érte?Kellene még 3,5misi hogy Típora cseréljem?Na ne már!
A motoromat akarom lecserélni,ha elmegy a mostani,de 1,5milla alatt is csak 10-12évest kapok...Az autók alul,a motorok túlárazottak.Na ezért marad a Grande a háznál!Nekem annyit ér mint az új.Ugyanoda elvisz...
Hát mivel az enyémben 230 ezer km van és még sosem volt tisztitva elég rakódott fel.... nem sok de be tudja ragasztani egy pillanatra és az elég ,most legalább megint jó lesz sokáig :)
Az jó hír, felteszem a fojtószelepre gondolsz(annak állása is alapinfo a motorvezérlőnek). Időnként hobbiból tisztítani szokták a lelkiismeretesebbek, például amikor gyertyát cserélünk, akkor úgyis le kell venni a légszűrő házat. Az olaj párát a pillangószelepbe vezeti vissza egy vékony gumicső, de túl nagy olaj dzsuvával még nem találkoztam.
Az érdekesebb hiba. Hibakódot tárolt esetleg? A szervíz manuálban nem találtam külön alapjárati jeladót, ha jól tévedek 1,4 8v mindössze a főtengely fordulatszám jeladót használja ilyen célra, mint a motorvezérlés egyik alapvető információs forrása. A maiakhoz képest az egyszerűbb vezérlésekhez tartozik. Inkább csak okoskodok, talán a cartársak jobban ismerik. Ha mégis betegeskedik, részemről a dunakeszi fiat német mestert ajánlom, megbízható olasz-autó szakember.
Blokk bal alsó eleje, olajszűrő ellentétes oldalán. Az 1,4 8v bestián most kellett cserélni, a legdrágább Hella is csak 3700Ft. Egyébként a sárga háromszög kigyullad és a piros olajnyomás lámpa nem gyullad ki indítás előtt a műszerfalon együtt jelzi a hibáját, mert a sárga háromszög önmagában helyzetjelző vagy rendszámtábla világítás, vagy akármi is lehet