Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Hát azt nem tudtam hogy a kipufogód nem nehéz . Amiben nincs katalizátor az jóval könnyebb ,mint amiben benne van a drótgubanc ! Ha megkopogtatotd a hangja is más .
Miért kéne egyeznie a két különféle dolognak ? Soha sehol nem olvastam ilyesmiről még de tanitani se tanítottak ilyesmit Egy motorbiciklinek pl Simson sem azonos a kilépő átmérője mi több folytása is van ne tudjon túl gyorsan távozni a kipufogógáz . A katalizátort ha kiszeded csak annyit csinálsz hogy a hengerből a gáz ki tud áramlani akadály nélkül a dobba ahol le tud lassulni a kilépő nyílások meg adottak . Módosítani csak ha rossz az iránya akkor szoktam 40cm két 8mm lyuk bőven elegendő .
A lancfureszes topikot egy artatlannak indulo olajos kerdes utan szetoffoltam. Ott most ott tartunk, hogy lehet jobb helybol egy godorfuros vagy fojtatlan kinai (gyakorlatilag ugyanaz) ra. Felteszem (feltettem...) hogy a kipufogocso es a karbi atmerojenek erdemes egyeznie. Gondolom az lesz a valasz hogy persze. Akkor meg elobb vagy utobb sajnos megy a gyari kipufogo trofeanak a polcra, mert kizart hogy a csovet is meg tudom tuningolni.
Kis lángforrasztóval meg melegíted a peremet és csavarhúzóval felfeszíted amikor piros ,aztán már halad csak melengetni kell ,visza meg kalapács vissza teszi !
Hecht163-hoz ha a balesetek elkerulese vegutt katalizatormentes kipufogot szeretnek egyszer, annak mi a modja? Nem igazan tunik bonthatonak. Flex+hegeszto, vagy van tuti online forras?
Első körben az lesz, hogy szétborítjuk a meglévő jó öreg 323R-t, megnézzük milyen állapotban van, aztán ha nagyon ki van a bele, akkor egy 525RX lesz helyette.
323R-hez van esetleg valakinek service/workshop manual? Pont csak 322/325-höz találtam, nem tudom azok mennyire térnek el. Illetve találtam videot 323R-ről, csak pont a szétszerelést nem mutatja alaposan. Majd még keresek hátha van 323C-ről, elvileg az ugyanaz a motor.
Apukám 20 évi körüli husqvarna kaszája letette a lantot, a típusát nem tudom, 0,9KW-os gép. Ház körül használja csak, rendszeresen karbantartott fűben, damillal, főleg árokparton.
Venne helyette egy másikat, a Husqvarna 525 rx és Stihl FS 120 között vacillálunk.
- a Stihl erősebb és olcsóbb
- a husi könnyebb és az itteni fórumot visszabogarászva profibb kialakítású gépnek tűnik
- a Stihlnél automata fejet írnak, a husié meg koppintós (a mostani is ilyen fej, ki tudunk vele békülni)
Idős felhasználónak kellene, ahogy írtam, főleg árokpartra, pár száz nm-re. Ő a husit nézte ki elsőre (mivel márkán belül nézelődött csak eleve), én utána találtam az FS120-at. Ti melyiket vennétek? Mindkettő elég jól bevált gépnek tűnik. Lényeg hogy tegye a dolgát, ne legyen vele gond. Szerviz elvileg van mindkettőre a környéken, bár a husi szervizzel volt már nem túl pozitív tapasztalat.
Ha nem heréled ki akkor sül be a motorod inkább ! A karburátort majd át kell kalibrálni mert megugrik az alapjárat meg minden más is . Másként fog járni a gép ,nem lesz folytva .
Hát akkor én a kis kínai bemélyedést a 28mm szárra ,ráerőszakoltam az gy megnyúlt a műanag ott a szár formályát próbálta felvenni ,feltágúlt párszor ,után húztam vagy kétszer és azóta jól elvan . Lehet hőlégfújóval kellett volna megmelengetnem .na majd ha ez eltörik !
Bármelyik piacon a kinait javaslom ,nekem is az van a husin mert a gyáritól a nyakamig rtekes voltam ,így már csak a derékig ver tele . Az egyik fele műanyag az kisebb szokott lennei de hajlik annyit felül meg egy félkörívben meghajtott alu lemez van . Kicsit macerás míg oda nem idomul de idővel beáll . A 28 száron van . Árban sem vészes 1800 forint volt .
Nem lehet hogy csak az egyik kereket hajtja ? Alá kell nézni van-e egyáltalán kapcsolat a két kerék közt ,nem e eltört valami ,vagy kiesett a helyéről .
Üdv a forumtársaknak! Van egy STIGA Combi 53 SQB önjáró fűnyírom. A hajtás egy ideje az egyik oldali kereket megfelelő nyomatékkal hajtja, a másik oldalon viszont olyan gyenge , hogy a kereket kézzel meg tudom fogni. Állótottam az ékszíj feszességén de a helyzet nem változott. Mi lehet a probléma?
Elővettem a nagy, 45 cm3, 22 éves mc culloch fűkaszámat, gyertyát megnéztem, kidrótkeféztem, szűrő rendben volt, szöghajtásba nyomtam zsírt, 100-as keverék bele, dekompresszoros indítás, 4-re indult, boldogság.
Honda GX35-ös motor van rajta. Amit javítani kellett rajta:
- kb. 6 évvel ezelőtt gázkarcsere egy kínaira;
- 2 évvel ezelőtt karburátorcsere és vezérműszíj csere szakadás miatt, valamint tanksapka csere - mindhárom az Aliról, összességében pár ezer forintért. Gyertya, légszűrő, szöghajtás, benzincsövek, stb. minden az eredeti, természetesen a damildob már többször elkopott - az is Kínából rendelve.
Mint írtam, lényegében fűnyíráskor leginkább szegélyezésre, illetve párszáz nm-ig kisebb kertek rendszeres (néhány hetenkénti) kaszálására használom, durvább területek kaszálására ott vannak a kétütemű kínaik, amelyeket nem kell kímélni, jobban is pörögnek, nagyobb erő is van bennük.
Négyütemű kaszából van még egy MTD és egy ismeretlen márkájú is, azok is 100%-ig megbízhatóak, tartalékok, évek óta nem voltak beindítva.
Négyütemű előnye: megbízható, nem kell keverékkel foglalkozni, viszont kb 25 óránkét olajcsere (1 dl), csendes, szinte vibrációmentes, valamint alacsony fordulaton is nyomatékos. Hátránya: nehezebb és gyengébb mint a hasonló köbcentis kétütemű.
Adj egy ultrahangos tisztítást a karburátornak, benne a mikor szűrőt cseréld ki, membránozd fel és állítsátok be jól a benzin szintet. Az összes szelep fúvókat ellenőrizzétek. Cserélj benzin csövet a szívó oldalon teljes hosszában és a benzin szűrőt is egy nagyon jó minőségűre, tank szuszogóra is nézzetek rá. Egyszerű baja van csak figyelmesnek kell lenni. A szívócsonk bakelit 2 rögzítő csavarját ellenőrizd a lazulás végett. Kezdő körben ennyi és meglesz a hiba. Esetleg még a benzin könnyezések után kutatnék a tömítéseknél. Minden csavart ragasztani.