Leírás:
Igen, 3 gyerek, meg akkor is, ha tobben szemoldokuket huzigaljak, amikor meglatnak bennunket, vagy a pincer majdnem elejti a talcajat,a "sok" gyerek lattan, vagy amikor a mela undor ul ki a meno karrierista nocik arcara.Szamtalan sok esetet lehetne sorolni, sajnos meg mindig a "nyulak" effektus jut az emberek eszebe, ha kettonel tobb gyereke van vkinek.
S Nektek, akiknek szinten 3, vagy meg tobb van, hogyan oldjatok meg a mindennapokat? Isi-ovi-boli-edzes-kulon ora?? Nagyi, vagy potnagyi??
Egyaltalan, hogyan birjatok a napi nyuzsit a faradsagot, veszodseget, s az ezzel egyutt jaro mindennapi triplazott oromot??
nem rossz...csak kb semmi csomagtartója 7ülésnél (mondjuk nekünk csak 6kellene)
és az az évjárat amikben gondolkozunk semmivel sem olcsóbb...én úgy látom,hogy azért a 6-7személyesek között a 2007nél fiatalabb autók,amikben van néminemű normális felszereltség...hát nem adják 2,5millió alatt na...
dízelből van kínálat-benzines felejtős...és ekkora autókban már itt van a 2000c3-es motor...akárhogy is,az nem fog 4-5literrel elmuzsikálni-pláne nem városi használatban :(:(
sajna nincs összehasonlítási alapom...ezek a nagyobb böszmék azért már nagy motorral vannak (valaminek el kell vinni a cuccot)...miénkben most az 1,6os motor beharap 7-8-9et attól függ hol használjuk...
tény,hogy képtelenség versenybe szállni egy hybriddel-de abból meg nincs ekkora férőhelyszámú :(
ez egy örök téma. :-) nálunk 3 gyerek + minimum 1 nagypapával súlyosbított a helyzet, ha utazunk. Eddig Versonk volt, most váltottunk egy Renault Grand Scenicre. Rengeteget keresgéltünk, olvastunk, megnéztünk, de végül arra jutottunk, h ha utazunk, bármlyen 7üléseshez kell a tetőbox. :-)
Esetleg ami olcsóbb, a Nissan Evalia (szigorúan a magasabb felszereltséggel, anélkül elég fapados), de ez még elég új típus, nincs belőle használt. Mikrobusz szerű, de személyautós, hát nem egy fullos Ford, de az ára sem annyi. :-)
hát azért rákerestem használtauton is...a 2008asok tény,hogy már 1,5 körül vannak,de ahogy nézem a "full extra" ennél a típusnál egészen mást takar,mint egy full extra akár egy fordnál,akár egy openél...
digit klímát pl egyikben sem találtam,még a 3,7 millásban sem :(...sem tempomat,sem egyéb "nyalánkságok"...nem azért mert az ember telhetetlen :)...
és arányaiban egy használt dacia is ugyanúgy veszít az újkori árából...ahogy nézem...
köszi a véleményt...csak "sajnos" úgy vagyunk vele,hogy autó és autó között van különbség...
a dacia se nem tetszik,se nem bízunk benne...új korában sem...férjemnek ugyan teherautóból volt pár renault csoport beli,de többet volt szerlőnél,minthogy nem :(
mint ahogy lakás és lakás között is van különbség...egy fullextrás panelt is nehéz eladni egy nem fullextrás ámbár korszerűbb újépítésű lakással szemben,így a két típusnál is úgy érzem hasonló lehet a különbség...árban hasonlítanak,de vhogy ha már árban megállt az ember,hogy x összeget szán rá...akkor a minőségibbet keresi...szerintem
mi a toyotánkat 7.éve használjuk,soha semmi gond nem volt vele...remélem 2,5-3év múlva te ue-t tudod elmondani a daciaról...bár meg lennék picit lepődve :)
bár egyelőre még a kombi corollánk sincs eladva-hirdetve sem még- és mivel szalonból hoztuk el,hát nem a 30%át bukjuk el vele...sajnos :( de ez van...átlag állapotú szerintem,átlag használattal 118e van épp benne...
Egy kicsit én is belekotyogok, bár nem valószinű hogy tetszeni fog...
Nekünk Dacia MCV-nkvan. Ez full xtrásan 7üléssel 1,6os benzines motorral kb 3,1millióért elhozható, amennyiért egy 5-6éves galaxy, a különbség a fenntartsában van. A benzinest azért javaslom, mert beletudod tenni az LPG-t kb 200000ért és a fogyasztása úgy kb 1700-1900/100km. olajcsere szűrővel NEM SZALONBAN hanem maszek szerelőnél 7-8ezer forint, fékek cseréje kb ugyanennyi. Alkatrész hozzá lévén hogy régi renault bárhol kapsz és igen jó áron.5év alatt max 30%ot veszit az árából, de használati értéke felbecsülhetetlen, eladni viszont napok alatt eltudod mert a használt daciára jóval nagyobb a kereslet mint a kínálat. Egy galaxyn 5év alatt még mindig elbukod a 45-70%át attól függ... és eladni sem olyan egyszerű. Egy használt galaxy már előtte is gyerekekkel harcolt vagy munkás autóvolt, ehhez képest az új kocsi szagát meg sem említem. Nem leszel vele az ut királya de 150ig teljesen vállalható utazótempot biztosit, a csomagtartóban hely van és a hátsó két ülés felnőtt embernek is kényelmes. Úgy vélem ennél racionálisabb döntés nincs. Én boldogan használom 3,5éve :) Most is ilyet vennék, ezért mertem felhozni.
neeeem, nálunk a férjem a Ford S-Maxnál olvasott olyat anno, h kopaszodó apukák sportos álma, vagy valami hasonló, utána végre belement, h olyanunk legyen :-)) nagyon bevált. mondjuk nálunk 3 gyerekkel ritkán kellenek a hátsó plusz ülések, így el is férünk simán.
Igen, tudom, de a régi avensis versokat azért még nem zúzták be, tudtommal :)) Nekem szívem csücske a verso, bár nálunk csak második autóként jöhet szóba, de úgy nagyon, erős versenyben van a qashqai2-vel.
aszondta az uram (nekünk corolla verso van), hogy most az az új izé a toyotánál, hogy nem így van, hogy avensis verso, meg corolla verso, hanem csak így verso oszt ennyi.
Szerintem Avensis Verso, kb. egy méretkategória a Sharan, Galaxy, Alhambra típusokkal, nekünk sharan van, 4 gyerek, 6 üléssel csomagtartó eléggé hümmhümm, úgyhogy hosszabb utazáshoz a maximega méretű síbox a megoldás :)
van toyota corolla versoból is 7személyes,meg avensis versoból is
de ez a kényszer 7üléses megoldás nem lehet opció hosszú távon...ha a hátsó két ülés is nyitva,meg is szűnt a csomagtartó...utazni akkor hogyan-nameg nekem nem is nyugalom,hogy a gyerekhátsósor kb a kaszninál van már...egy apróbb kocc és nincs a gyerek mögött semmilyen tér,ami azért fogná az ütközést is-ha pl vm barom belénk száll hátulról...pl...nameg,hogy egy sporttáska,babakocsi se férjen el-ennyire nem vagyunk márkahűek na :)
itt az utcánkban szokott állni egy avensis verso 7személyes...múltkor belekukkoltam...hát kb semmi csomagtér
márpedig ha az ember elmegy vhová 3-4 gyerekkel,oda biztos kell csomag :D
Hali, bocs, hogy belepof, így másfél gyerekkel, meg egy apró Yarissal, de épp ma láttam egy 7 üléses Toyota Verso nevezetűt. Hogy Mo-n is lehet-e kapni, nem tudom, meg hogy megfelelne-e nektek egyáltalán árban, méretben, stb., csak gondoltam, hátha nem is tudsz róla, hogy van ilyen.
Mi néztük ezeket az üléseket, még sajna kevés infot lehet összeszedni, de amit sikerült, az nem volt túl biztató. Nagyobb gyerekeknek már kényelmetlen, és a babaülés részéből meg kilógott a baba feje, nem tartotta meg rendesen. Szóval mi némi tanakodás után elvetettük, mint opciót. A picassoban télen a 3 gyerek is szűkösen fér el a kabátokban, hiába a 4-es ülés, az már tömegnyomor lenne. És nem, nem foguk őket 10 perc kedvéért fel-leöltöztetni.
Egyelőre még nem utaztunk amúgy hatosban, de a nagyok élvezik a nagy autót, váltogatják, hogy ki hová ül.:-)
"b) ha gépkocsi hátsó ülésén utazik, 3. életévét már betöltötte, legalább 135 cm magas és az üléshez beszerelt biztonsági övvel - testméretéhez igazodóan - biztonságosan rögzíthető;"
vagyis az én értelmezésemben az öv felsőszára ne a nyakánál legyen, mert az még egy közepes fékezésnél is komoly sérülést okozhat...
Nekünk ezzel lesz nagy gond... autócsere szóba se jöhet, abba bízok hogy a hordozó és a gyerekülés közé még benyomható egy ülésmagasító középre, amivel meg simán megvan a 135+ cm. Vagy hátul két ülés elől egy én meg hátra benyomom magam valahogy...
nincs dupla/tripla gyerekülés? de jó is lenne! kisebb helyet foglalna, mint ha kettőt egymás mellé teszek, és ha a hátsó 3ból 2 övet lefoglal még akkor is befér egy felnőtt és be is tudja magát kötni...
Erre jutottam én is, mert hiába vannak légzsákok, a két másik üléstől nem védik, oldalról (nyak, csípő) meg főleg semmi... Az öccse meg súlyban nőtte ki a belsőöves részét, szóval valami cserebere már lehet.
Ma voltunk a gyerekorvosnál, mivel mindet vittem, volt időm mindet megmérni: a nagyobb fiam 135 cm. Tényleg nem kell már neki gyerekülés, ha a hátsó sorban ül?? Most futottam ebbe bele, én a 150 cm-re emlékeztem, rendes háttámlás ülése van, alapvetően elvagyunk vele (ha épp nem gyilkolják egymást ;)).
Mikor kocsit kerestünk, akkor eleinte kimondottan tolóajtóst akartam, de pl. a tiétektől a mérete rettentett el :) Van nálunk pl. az egyik bevközpontnak a teremgarázsa, amibe a miénkkel egész jól elnavigálok, de egy hosszabb kocsival már cipőkanál kell a rámpás kanyarokhoz.
A kedvencem meg a tesco-parkoló, ahol ha tök szabályosan, egyenesen (és vonaltól vonalig) parkolok és mellém áll hasonló szélességű kocsi, akkor csak a másik oldaláról tudunk beszállni... Egyedül a családi parkolóhelyek ok, de azok többnyire foglaltak (nagyrészt 0 gyerekülésű autókkal).
Néztem még a Mzda MPV-ket, de azokból meg jó automata volt kevés, végül letettünk a tolóajtóról, meg bejött a cm3 határ is, de örökké hálás leszek a férjemnek automata váltóhoz való ragaszkodásáért.
Ááá.:-) Nem, dehogy. Amúgy még csak a héten kezdte el használni a férjem is, mert egy kollégája előtte átnézte, és ezt-azt lecseréltek benne. 9 éves a járgány.
A terv az, hogy a korábbi autónkat, a Picassot kellene nekem vezetni, de nem jutok el odáig, hogy a férjemmel kettesben kipróbáljuk, a gyerekeket meg ugye nem tudjuk betenni. EZek rendes, kézi váltósok, nekem meg ugye automata volt.
Aha, nálunk is csak 2 (igen, az egyik a lányom), de, sajnos még, nem tudom úgy rendezni az üléseket, hogy ez a két gyerekem ne egymás mellett legyen. Vagy 2 év múlva nem lesz gond, mert Matyi ülhet elől :D Addig vagy kihúzom (vagy kiteszem őket valahol), vagy lecserélem az üléseket...