Keresés

Részletes keresés

somytomy Creative Commons License 45 perce 0 0 41281

Úgy rémlik, egy motorkocsi legfeljebb két melléket tud elvontatni és (vezérlésileg) legfeljebb két motort lehet összekapcsolni, úgyhogy ez a hatkocsis összeállítás a leghosszabb üzemszerűen lehetséges Bz-vonat.

Előzmény: Bad Schandau (41280)
Bad Schandau Creative Commons License 2 órája 0 0 41280

Az Ikarus szellőzők mikor kerültek a tetőre ? Láttam néhány képet a piros csillagos korszakból, ahol nem látok Ikarus szellőzőket.  A képeken hattagú a szerelvények vannak. Mindig két Bzmot és 4 Bzx. Van ahol elől áll a két Bzmot és van ahol mindkét végén Bzmot van közrefogva a Bzx-eket. Ennek mi az oka ? Esetleg valami ingavonatos oka van ? A BDzx-ek mikor készültek ?

Előzmény: tom sawyer (41278)
desiro ML Creative Commons License 2 órája 0 2 41279

Nem tudom, nekem ezektől függetlenül nagyon tetszik az MTB-féle Bz. Legalább van elérhető áron és egészen szép összhatással. Kiegészítők meg biztosan lesznek hozzá akinek kellenek a részletek, a Bbmothoz is lehetett rendelni 2-3 ezer forintért ha jól emlékszem.

Előzmény: tom sawyer (41278)
tom sawyer Creative Commons License 3 órája 0 0 41278

Eléggé hiányzik a hajtott tengelyről a homokolócső tartókeret, az alvázon lévő ládák túl közel vannak a kasztni széléhez (az akksiláda a legproblémásabb), az ablakok túl szögletesek, azt a motor imitációt az alján egyszerűen nem tudom értelmezni. (későbbi korszak már a Rába motorral, de a lényeg látszik).

Előzmény: Sir Gombóc (41271)
V63-017 Creative Commons License 3 órája 0 1 41277

Engem az zavar a legjobban, hogy a "hajtott" kerékpár is ugyanolyan maszkot kapott, mint a "futó".

Előzmény: zurban1 (41269)
V63-017 Creative Commons License 3 órája 0 0 41276

004-en is csak azért, mert az ollós áramszedők miatt a levegős munkahengerek a mozdony közepe felől voltak, nem a vezetőállások felett.

Előzmény: M63,008 (41270)
dave_dömper Creative Commons License 5 órája 0 0 41275

A V 63'007 (James Bond Gigant) fél-pantográfjai fordítva vannak szerelve, mint "hegesztő" kolléga által

itt prezentált '006 - é.

Előzmény: M63,008 (41270)
M63,008 Creative Commons License 8 órája 0 0 41274
Előzmény: Sir Gombóc (41271)
nazareth Creative Commons License 8 órája 0 1 41273

Valóban nehéz megítélni. Szerintem rendben van. A világos alvázban kiabáló sötét kerekek nagyon picik, emiatt tűnik úgy, hogy nagyobb a tengelytáv. Az igazi példányokon egymáshoz koszolódott a kerék és az alváz, ezért nem tűnik fel, hogy az is ugyanilyen malaclábú.

Előzmény: Sir Gombóc (41271)
saxi1982 Creative Commons License 8 órája 0 0 41272

Az összhatás szép! :)

Előzmény: zurban1 (41269)
Sir Gombóc Creative Commons License 8 órája -4 0 41271

Nehéz ezen képek alapján megítélni, de a tengelytáv valamiért szúrja a szemem, mintha nagyobb lenne, mint kellene.

Előzmény: zurban1 (41269)
M63,008 Creative Commons License 8 órája 0 0 41270

A 007-en is így vannak a szedők, vagy nem? Sőt a 004-en is így volt egy ideig.

Előzmény: hegesztő89 (41266)
zurban1 Creative Commons License 9 órája 0 4 41269

További képek az MTB Bz-ről.

 

Zoleek21 Creative Commons License 10 órája 0 1 41268

Ne bonyolítsd túl szerintem. Csak a kasztni ACME, plusz Roco Nohab alváz a módosított csapokkal.

Más:

Ha valakinek lesz tapasztalata az mtb-Bzmot-al kapcsolatban, ne tartsa magában...:

https://mtb-model.com/pages/product.php?lang=en&id=276&meritko=H0&page=

Előzmény: Boeing738 (41267)
Boeing738 Creative Commons License 1 napja 0 1 41267

Tehát sikerült valahogy az ACME öntvényhez rögzítened a Roco forgóvázat?

Bocs, hogy ezen lovagolok, csak nekem ez tűnik a legnehezebb ügynek egy ilyen átalakításnál.

Előzmény: hegesztő89 (41265)
hegesztő89 Creative Commons License 2 napja 0 4 41266

Köszönöm szépen mindenkinek! Ezen az egyen fordítva vannak a csápok, nah az volt egy nagy meló. Világítást pedig a csíkos műhely készítette, ezúton köszönöm mégegyszer illetve mindenkinek aki segített.

Előzmény: jeno0811 (41260)
hegesztő89 Creative Commons License 2 napja 0 3 41265

A forgóvázmaszk 3D de nem a Vamitools készlet. Forgócsap? Lereszeltem aztán kapott újat!

Boeing738 Creative Commons License 3 napja 0 1 41264

Kösz :D

A második kérdés izgalmasabb:)

Előzmény: zetaman (41263)
zetaman Creative Commons License 3 napja 0 4 41263

006-os gringó 008-ból Roco Nohab alapra persze módosított forgócsaptávval

Előzmény: Boeing738 (41262)
Boeing738 Creative Commons License 3 napja 0 3 41262

Maga a forgóváz nohabból való? Roco vagy NMJ?

A forgócsapot, hogy sikerült megoldani?

Az eredeti ACME-ben ugye nincs klasszikus forgócsap.

Ha az átépítés alatt készült néhány fotó, szívesen megnézném.(szerintem mások is)

Előzmény: hegesztő89 (41258)
karikaon Creative Commons License 3 napja 0 3 41261

Látom a 29-esen már teszteli a "Gringó" a friss tyúkbelet... :)))

 

Nagyon gratula, igazán szép munka. :)

Előzmény: hegesztő89 (41258)
jeno0811 Creative Commons License 3 napja 0 3 41260

Lehet csúnyán írom de kib.....t jól néz ki. Nekem is jobban tetszik ez a forgóváz. Email-be lehet kérdésem?

Előzmény: hegesztő89 (41258)
STModell Creative Commons License 3 napja -5 0 41259

Szép munka! A forgóváz 3D nyomás vagy műgyantaöntés?

Előzmény: hegesztő89 (41258)
hegesztő89 Creative Commons License 3 napja -1 19 41258

006-os gringó 008-ból Roco Nohab alapra persze módosított forgócsaptávval.

Dampf Creative Commons License 3 napja -2 14 41257

Az MTB MÁV Bzmot szállítmány már úton van a Digitools-hoz, a jövő héten már raktáron lesz! :)

akivon Creative Commons License 3 napja 0 25 41256

Üdv Mindenkinek!

 

A sok home office lehtőséget ad némi haladásra a Bbmot-al. :) 

 

Van még mit csinálni bőven de már látszik mi lesz..

 

Üdv

 

Ákos

 

 

 

tom sawyer Creative Commons License 3 napja -1 4 41255

Ez így is van a valóságban. A pontos megállapításhoz vagy jó fotó kell  ami tiszta, főműhelyes állapotot mutat, vagy oda kell menni, és egy félre eső helyen megtörölgetni a felületet. A bobó könyvben van egy remek fotó egy 500-as, vöröscsillagos gépről ott elég egyértelmű a dolog, ugyanis magasból lett fényképezve.

 

Behivatkoztam tegnap a MÁVSZ 2711.2 szabványt. Ott egyértelműen rendelkezik milyenre kell festeni a járdát. A főműhelyek ennek megfelelően is jártak el. Nem volt szokás az egyszer ilyen, egyszer olyan festés. 

 

A szürke legfeljebb abban az esetben állhatott elő, ha fűtőházban festettek, és per-pill nem volt fekete festék, mert előfordult ilyen is, de alapjában véve követték az eredeti sémát. De ezek egyedi esetek.

 

Érdekesség 1: Az m40-eseknél szintén fekete az előírás, viszont szürke járdás, a 224-es. Dombóváron festették.

 

Érdekesség 2: A V46-nál szintén a fekete volt előírva, mégis szürke volt mindig is az összes, gyárilag is így jöttek,  és az északi sem változtatott rajta.

 

Érdekesség 3: A vöröscsillagos korszakban a tolatómozdonyok (M28, M32, M43, M44, M47 1000) narancssárgák voltak (talán RAL 2003). Az egységes RAL 2002 fentebb említett szabványban lett meghatározva. 

Előzmény: Zoleek21 (41248)
tom sawyer Creative Commons License 3 napja 0 3 41254

Itt inkább az a probléma, hogy a vékony lemez maszk közel van a kerékhez. A valóságban a forgóvázkeret hossztartója ,ha jól emlékszem kb. 200 mm széles (átszámolva 2,3 mm), emiatt a kerekek alig látszanak. Ha a modellen a takaró miskulancia kijjebb kerülne a valós helyzetnek megfelelően, az optikailag sokat segítene. 

Előzmény: V43.1371 (41252)
Dr. Genyaa Creative Commons License 3 napja 0 1 41253

Perzse hogy a Bobo forgóváza más  a limitnél a Leóhoz képest.

Mert az ő "Leója" az Felixbahn Leó.Ami kész volt a filmje és az alapján ki lehetett maratni és összerakni.

Előzmény: V43.1371 (41252)
V43.1371 Creative Commons License 3 napja 0 0 41252

Nem is ez a legnagyobb eltérés a LIMIT BOBO - nál.  A Forgóváz kerékcsapágyközéppontja nem vág egybe a kerék középpontjával a modellen.   Emiatt a BOBO kerekei nagyobb átmérőjűnek látszanak a modellen, mint a valós. Ez a régi és új BOBO-n is látszik. Sajnos nem változtatott rajta. Viszont a LEÓK-nál ez tökéletesen egybevág,  fura, a LEÓKon jó, (ráadásul egy azon forgóvázcsalád).

Előzmény: Zoleek21 (41248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!