Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.19 0 0 1585

Mégis igaza volt Sólyomnak a középhatalom vízióval, íme:

 

Botswana Magyarországnál kevésbé korrupt.
A Transparency International értékelése rosszabb a 2001-esnél

Hazánk az idén 5 ponttal a 40. helyet kapta a listán, együtt Olaszországgal és Dél-Koreával. Ez ugyan javulás a 2004-es 42. helyezéshez képest, de a 2001-es 5,3 pont és 31. hely után még mindig rossz eredménynek számít. Magyarország 2003-ban és 2004-ben kapta a legrosszabb értékelést: ezekben az években a korrupció által súlyosabban érintett országok között volt az 5 alatti pontszámmal.

 

tejfölfancsi Creative Commons License 2005.09.09 0 0 1584

http://www.nol.hu/cikk/376509/

Az államfő megy a hegyhez

tejfölfancsi Creative Commons License 2005.09.09 0 0 1583

http://www.nol.hu/cikk/376549/

 

Szálasi vagy Einstein

ebben is szó van a káp-ról

tejfölfancsi Creative Commons License 2005.09.09 0 0 1582

http://www.nol.hu/cikk/376550/

 

Rejtély a kettős állampolgárság körül

alfredoo Creative Commons License 2005.09.09 0 0 1581

breien

 

tartozok egy valasszal. de hidd el nekem is tartoznak. korbetartozunk.!

Előzmény: breien (1580)
breien Creative Commons License 2005.09.09 0 0 1580

?

 

igazad  van.

És  ez  neked  elég?

Előzmény: Törölt nick (1579)
breien Creative Commons License 2005.09.07 0 0 1578

A  "kapitalizmus,  az  a  XIX.  század  sajátja.  A XX.  században, a két  vh. bebizonyította életképtelenségét.

Ma  a XXI.  században  élünk!

Talán  ez  majd  segíteni  fog,  hogy  helyére  tehesd a  századokat.

Töribők  hanyas  voltál?

Előzmény: Törölt nick (1576)
breien Creative Commons License 2005.09.07 0 0 1577

anna

 

Örülök  annak,  hogy  jó  a  közérzeted.

 

A  többit  sajnos  nem értem.

Asszem nem  kell ahhoz  közgazdának lenni, hogy  emberi  érzések  alakuljanak ki valakiben.

Előzmény: Törölt nick (1576)
breien Creative Commons License 2005.09.06 0 0 1575

Kiegészítés

 

Mennyire  igaza  van  abban,  amit  a  politikus  és  az  államférfi  között  definiált.

Előzmény: breien (1574)
breien Creative Commons License 2005.09.06 0 0 1574

alfredoo

 

Igen,  a foglalkoztatás  a lényeg,  azonban azt  ne hagyjuk  figyelmen kívűl, hogy  csak  annak  a foglalkoztatásnak  van értelme,  amelyik  a  piacon kelendő.

A folyamatos  fejlesztésnek  akkor  és  ott van  az  értelme,  ha a  piacon  rendszeresen űj termékkel  jelenúnk  meg, kiszolgáljuk azt a 10 -  15%-ot  akinek az  igénye mellett  anyagi  lehetősége  is megvan  arra,  hogy mindíg  a legújabbat vásárolja. /  velük  fizetettjük meg, a kutatás, fejlesztés  költségeit  mivel  az árakat   ennek  figyelembe  vételével  állapítjuk meg /  Aki  ezt megvalósítja, folyamatosan  fenntartja,  számomra  mindegy,  hogy "ki  a tulajdonos".  ekkor  már  a részvény is  motiválhatja  az alkalmazottat  a minőségi  munkára  /  a  lényeg, hogy lássa,  tapasztalja  meg  a  munkájának az  értelmét /   Az  állam is jól  jár, mert  a  sikeres  vállalkozás  egyre  nagyobb adóbevételt jelent  számára, a  foglalkoztatottak  stabil  versenyképes  jövedelemmel  bírnak ezáltal a  "szolgáltató"  szektorban, mint  fizetőképes  vásárló  jelenik meg, s  növeli  azok  versenyképességét,  mely  megnövekedett  adóbevételt  jelent az  államnak.

 

ezért  nem értem, mi  a  bűbánat  az a "baromság"  ami  nálunk  folyik, a   "minimálbér  adómentes"?!  Közgazdának  meri  magát nevezni  az,  aki  ezt   kitalálta?  Nem  szégyenli  magát?  Csodálkozunk,  hogy magasak  az  adók?

csodálkozunk  , hogy 30%-ohoz  közelebb van a  "fekete -  szürkegazdaság"  mértéke, mint a 25%-hoz?

 

Miért nem lehet egy  normális,  betartható,  az  egyensúlyt  biztosító   adórendszert  kidolgozni?

Miért  nem  segítjük  azt a vállakozást, mely  sikeresen  folytatja  tevékenységét  azzal,  hogy  a  megtermelt  adót fejlesztésre,  az alkalmazottak jövedelemszintjének emelésére  fordítja?  /  az  adótopicban vázoltam:  "  akár az  adója  100%-át  visszaigényelheti  az a  vállakozás,  aki  technológiai, környezetvédelmi  K+F  beruházásokat végez,  s  az alkalmazottak  átlagjövedelme, az országos átlag  150%-a   stb  stb..... /

 

A  nyugateurópai szinvonal sokkal messzebb  van mint gondolnád. Beszélgess  kérlek  ottani  emberekkel, s tapasztalni fogod a "távolságot".  A  gondolkozásmódjuk sokkal tágabb.  / nem szúkúl  csupán a "pénzre",  bármi  áron /

 

"  ha  valaki  érdemtalenűl  jutott  tulajdonhoz, valószínű,  hogy el  fogja  herdálni"  no ez  az, s hány ember, család életét teszi addig tönkre?

Tudod, gyakran járok vidékre, s  a kelleténél több ilyen, kilátástalan helyzetben lévő  családdal  találkozom a kelleténl.  /  sajnos, a "való világ shókkal "  hül.ítik az embereket /

 

Az EU.  15.-ők átlaga  ez  a 25  - 35%.   Nézz  körbe kérlek,  hogy mennyit költenek országonként  K+F-re, s  add  hozzá  azt az  éves  20mrd Eurót, amit az EU.  kutatás  fejlesztési alapjából  kapnak.   Mit  miért  akarjuk,  a  "földdel egyenlővé  tenni az  alapkutatást"? 

Alapkutatás  nélkűl  NEMLÉTEZIK alkalmazott kutatás.

 

Utazz  el  kérlek, csak a  szomszédba  ,  Bécsbe, úlj fel  az ottani  "vasutra",  s  a kérdésedre, megkapod a választ.

 

"  mióta  az eszemet  tudom, magyar ember a biztonsága miatt  külföldi  társaság gépével utazott"

 

No  látod, ez az  a  gondolkozás  mód beli  alapvető  külömbség, amiről  fenntebb írtam.  Nem bízunk,  nem  fogadjuk el  a  honfitársaink munkájában.  Hogyan akarunk  mi  versenyképességet  fokozni?   Ugye, hogy a  "szolidaritásba  fektetett  tőke",  mennyire  hiányzik?  Ez  is azt  bizonyítja, hogy "elvadítottuk "  magunkat  honfitársainktól?   "  dögöljön meg a  szomszéd tehene is"!  ezen  kell változtatni.

 

Én a személyszállítás  esetében, az utasok biztonságát  féltem.  /  a fentebb felsoroltak miatt /

 

Mi  már  1990-  91-ben is azt kersestük, hidd el,  sokan jöttek  segíteni  nekünk  /  sajna  a  "verőlegények"  hathatósan  "  motiválták"  őket   sajnos, szemtanúja voltam. no  amit  aztán ezért  kaptam, arról  inkább  ne beszéljünk,  a  jövőt  fontosabbnak  tartom, mivel gyermekeim, unokáim vannak, s nagyon nem szeretném, ha nekik is olyan életük lenne, mint nekünk volt /

 

Mindent  elkövetek, hogy ne  tehessék meg velük,  amit  velünk  tettek.  /  ismerem a módszereiket,  még a  gondolataikat  is,  csak igy tudtunk  életbe  maradni,  sajnos, nem mindenkinek  sikerűlt  közülünk, nyugodjanak békében. /

Előzmény: alfredoo (1572)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1573

breien

 

becsullek, ha rajzolni tudtam volna valoszinuleg magam is ezt az utat valasztottam volna. mindig is imadtam muszaki dolgokat forditani es utana jarni hogy milyen csavar meg mennyi torque meg milyen szelep es mi mukodteti.!

 

nekem is az a bajom hogy mindenfele hulyeseget belemagyaraznak, ami ha tenybelileg igaz is akkor is hulyeseg. hiszen annyi de annyi ertelmezese van/lehet a tenyeknek. haany es hany regeny keszult. gorgey arulo volt e vagy hos?

Előzmény: breien (1571)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1572

breien

 

szvsz nincs egy olyan egyseges valasz hogy mi a teendo. vagy hogy mi lett volna a teendo. a lenyegnek a munkalehetosegeket tartom. nem a tulajdonlast, a tulajdonlast vegul is a reszvenyek is megoldjak egy bizonyos fokig.

 

nem latom a tonkretett csaladok millioit. egy kicsit koltoi a keep.

 

nem akarok peldakat irni, bar elkezdtem de tul szemelyesre sikeredtek. az eletstrategiak altalaban/altalanossagban bevalnak. nem egy szegmenset kell nezni az eletnek hanem a sokoldalusagot. hany es hany hetvegi telekbol lettek 20 milliok? haany es hany haz, plusz lakas epult az elmult idoben? hitelbol?

 

hogyan szamoljuk ki a fekete jovedelmeket, a fusi munkakat? a 'haztaji' eredmenyeit? a szuloi es gyereki tamogatasokat?

 

termeszetesen a nyugateuropai szinvonal meeg messze van de talan nem olyan mesze mint kepzeljuk es semmikeppen nem olyan messze mint volt valamikor.

 

szerintem nagyjabol mindegy hogy ki a tulajdonos csak mukodjon a dolog. ha meg valaki erdemtelenul jutott vagyonhoz valoszinuleg el fogja herdalni es mas megveszi (olcson) es mukodteti. a szukseglet es a piac itt van. az ugyes/ugyesebb emberek boldogulnak.

 

ez a 25/35% nekem soknak tunik, hol lehet utana nezni? az onkormanyzati tulajdon is beleszamit? a szovetkezeti tulajdon is kozossegi tulajdon? ha nalunk egy masik, egy kozossegi allam vesz meg valami privatizalando vagyont az magantulajdon vagy allami tulajdon? mi van ilyenkor az europai unioval, ami vegeredmenyben ugyanolyan allam mint mi vagyunk. europai unios szabalyozas is ervenyesul es egyre jobban ervenyesul.

 

termeszetesen egyetertun hogy szeles tomegek altal hasznalt dolgok maradjanak kozossegi tulajdonban vagy tamogassa oket az allam. de mintha a vasutak uresek lennenek. miert?

 

malev privatizacioja. miota eszemet tudom a magyar ember aki utazhatott a biztonsag miatt leginkabb kulfoldi legitarsasaggal repult. termeszetesen az aarak es a viszonylagos biztonsag a malevre is raszoritja de hogy barmilyen erzelmi viszony fuzne az embert a malevhez?

 

a kozlekedes es szallitas. a szallitast miert is maganositottuk? az miert is birta ki a maganositast? nem az allami tamogatas ellen vagyok de miert is ne tudna egy kistersegben egy kisebb buszozo maganvallalat mukodni? csak a nagy volanbusz? a bkv miert is adta berbe egyes vonalait?

 

ez persze nem zarja ki egy kozos jarmupark leeteet vagy egy kozos jarmujavito kapacitas kialakitasat. persze ez meg erdekes modon dragabban szokott mukodni.

 

miert nem a megfelelo megoldast keressuk miert is covekelunk le egy egy formanal? hiszen lehet hogy ma az allami tulajdon a kivanatos egy teruleten, holnap a magaantulajdon, holnaputan meg megint az allami tulajdon. a lenyeg az optimum lenne.!

Előzmény: breien (1570)
breien Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1571

alf.

Bizisten,  töriből  csak  négyes  voltam.  Ha  én  még  ezt  is tudnám, akkor  biztos  ötös lettem  volna.

Ne  haragudj, de  amikor  nekem  tanították a  történelmet, nap  mint  nap  annyi   ellentmondással  találkoztam,  inkább  a  műszaki  területet  választottam.

Tudod  az  tettszett  a  műszaki  szakmában, ott  nem  lehetett  mellébeszélni.

attól  nem indult el  a  berendezés.

Hidd  el, műszaki  területen  minden olyan  egyszerű  volt.  Logikával, a legbonyolultabb  problémát  is  megoldhattad.

Előzmény: alfredoo (1569)
breien Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1570

alfrédoo

 

Nekem  nem a privatizációval van gondom.

A  80-as  évek elején, az elsők között  alapítottam  meg a  gmk-mat,  s  nem sokkal  utánna, saját  gépeket, szerszámokat  vettem, mert  meguntam, hogy  a  társaim kezéből   állandóan kivették a szerszámokat,  és nem tudtak dolgozni.

90,  91  -ben  arról  tárgyaltunk illetékesekkel, hogy  privatizált  cégek  esetében  az új tulajdonost  kötelezzük  a  fejlesztésre,  működtetésre, s  az   MRP.  keretében  a  dolgozóknak  is  juttassunk tulajdonrészt,  hogy  motiváltak legyenek. /  ezt  az  árban is  éreztettük volna,  mert akkor  is  az  volt  a véleményem, hogy  a  működtetés  során  az  állam  nagyobb bevételhez  juthat, mintha  leállítanák a  termelést. a  szerkezetváltásra  is  tervet  dolgoztunk  ki.

 

ezzel  szemben, az  estek  többségében  a   felkészületlen embereket  a  kilátástalanságba  sodorták,  tönkretéve  családok millióit, s  bezártak több  olyan termelő  üzemet, amelyiket  kis  odafigyeléssel  fejleszthettünk volna,  s  korszerű  piaci  termékkel  versenyhelyzetbe  lehetett  volna  hozni.  ezért kellett  egy  évig  ,  munkanélküli  lennem,  .......   a  többiről  inkább ne  beszéljünk.

 

általában  Ny.  európa országaiban   25  -  35 %-a  van állami  tulajdonban.

A  közlekedés  privatizációjával inkább  várnék.  A  személyszállítás  ezzel a  járműparkkal, s  üzleti  "filozófiával"  ami itthon van, túl nagy  kockázati tényezőt rejt  magában  / ma  délután, leszállítottak a  buszról, mert  kiszakadt  az  üzemanyag tartálya,  s  már  füstölt  a  motortér.  Vedd  figyelembe, a  lakosság fizetőképességét, már  aki  a  tömegközlekedést  veszi igénybe, s  az  üzemanyag árakat. Mond  miért akarják  tönkretenni azokat, akik  "privatizálnák  ezt  a járműparkot.

végezzél  egy gyors  számítást, hogyan  termelnék  ki  azok  a  biztonságos  üzemeltetés  feltételeinek biztosítását  kis  csoportokban? 

Gondoltál  már  arra, milyen lenne  az  üzemeltetés  biztonsága?

Hogyan biztosítanák az utazó  közönség  biztonságát?

 

Remélem, az  utolsó  bekezdésedre is megadtam a  választ.

 

Mikor  akarják  már  tudomásul  venni  ezek  a piaci  "bohócok"  hogy  emberekről, emberi  sorsokról  az  emberek  biztonságáról van szó  nem  csak  pénzről!

 

Ha  a  saját  biztonságukról lenne  szó  akkor  is így döntenének?

Előzmény: alfredoo (1562)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1569

breien

 

de nem ehettel belole mert az edespapa nem neked vitte hanem annanak.

 

a mai vilagot meg tokre felesleges kivetiteni az 1000 eevvel ezelotti vilagra. es ilyeneket mondani hogy istvan (szent istvan) tudatosan kerulte a talalkozast otto csaszarral.

 

erre van valami forras? egyaltalan barki akarta hogy talalkozzanak? a szerb kirallyal talalkozott istvan? vagy kerulte a talalkozast?

Előzmény: breien (1568)
breien Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1568

anna

 

Asszem, nem vitattam a  demokrácia  létezését, csupán azt  akartam  a  tudtodra  adni, hogy  Szt.  Istvánnak, amikor a  magyar államot  megalapította  a  kárpátmedencében, talán  nem ez volt  a legnagyobb problémája.

 

Különben, abból  abanánból  amit 52-ben apád  vitt, már  én  ehettem volna, s a leányom utánnad  két  évvel született.

Előzmény: Törölt nick (1563)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1567

anna

 

vegul is a politikaban es itt is ez megy. minden regi dologra kitalalunk valamit, valamifele ertelmezest es nyomatjuk a rizsat.

 

a tortenelmet kellene a legkevesbbe minositeni. hiszen mindig belefutunk a mi lett volna ha... temaba.

 

nekem a bibliamagyarazatok tetszenek a legjobban. mindent lehet magyarazni a bibliaval es mindennek az ellenkezojet.

Előzmény: Törölt nick (1563)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1566

anna

 

47!

 

a 70-es evektol evente egyszer hozza lehetett jutni bananhoz. az aara nem volt magas de csak egy keet kilot adtak. simliskedni sem nagyon lehetett. de a narancsert is sorallas volt. a citromot egesz normalisan lehetett vasarolni. nepegeszsegugy...

Előzmény: Törölt nick (1564)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1562

breien

 

a privatizaciot kihagytam bar nem egeszen ertem hogy mihez kapcsolodik.

 

azt hiszem megy a kodosites. de nemcsak a kormany reszerol.

 

1., mennyi a meeg privatizalhato vagyon?

 

2., mennyi a magan/kozossegi/allami tulajdon araanya europaban es egyes orszagokban, amik szamunkra esetleg kovetendo/kovetheto mintat adnak?

 

nem vilagos a fidesz megjegyzese hogy miert is jo az allami tulajdonban levo volan? meeg a vasut a biztonsagi kovetelmenyek miatt ertheto de a volan? ha az allam akarja a maganbuszokat is ki tudja dotaalni. de amugy is magankezbe adnak egy egy vonalat es onelszamolasban dolgoznak. ha a volan allami tulajdona kezenfekvo (marmint gondolom volanbusz mert a volanteher mintha meg is szunt volna...) akkor ez mas orszagban hogyan van? mekkora szemelygepkocsiallomany kell ahhoz hogy ezt a kerdest ujragondoljuk? ugye a benzin azert IS draga mert a volan rengeteg allami tamogatast sziv el es kell az ado.

 

az sem vilagos hogy a lenyegeben a 10 ev alatt es ot eeve befejezdotott privatizacio milyen leminositeseket is vonna maga utan? hogy es miert kevered ossze a dolgokat?

Előzmény: breien (1559)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1561

breien

 

picit lazaan, inkoherensen fogalmazol es erre nem valasz az hogy hasonlot adok elo en is.

 

raadasul nem is erted a felvetesemet ez viszont lehet hogy az en hibam.

 

nem a kormanyfikaval van bajom ha megerdemlik. de miert nem lehet valosagos kormanyfikat eloadni. miert a netto befizetoi poziciohoz kapcsolodik a kormanyfika, amikor netto befizetoi pozicio nincs az eu dontese ertelmeben. es ez egyszeru.

 

az hogy MINDEN kormany keslekedett, minden kormany hulyen all hozza ezt is elfogadom. de miert hegyezed ki a szocikra? es sajnos a mi sajat elmaradottsagunk az ok. nem a kormany rosszasaga. ha nem tudunk nyelveket, akkor honnan lenne a szeles tomegekig eljuto altalanos tajekozottsag? hany cukraszdat nyitottak becsben? pedig tenyleg nyugodtan nyithatnanak magyar cukraszdat, kavehazat becsben es nem csak a propaganda erteku magyar ettermeket probalnak allamkoltsegen terjeszteni a vilagon. de amig nem ismerjuk a felteteleket, kockazatokat, amig nem agyazodunk be a vilagba addig nem lesz magankezdemenyezes. addig, ha jol tudom, a vendeglatoiparban inkabb mint szakacsok es felszolgalok jelentkezunk az ausztriai es nemet piacokon. nemetorszagban jol megy a henteseknek is. pedig meglehetosen bizalmi allas. csak eppen jol ertunk hozza. vagy apolonok es orvosok. tehat egy keet kitoresi ponton tudunk elorejutni. de ez is sokkal jobb mint 20/25 eeve volt.

 

az importhoz. sajat tapasztalatom szerint a cocom lista feltorese egyaltalan nem volt olyan teljes. hozza/hozzajutottunk 'dolgokhoz'. de eleeg sokat kellett simliskedni es kulonbozo utakat, csatornakat keresni. olaszokat, japanokat.

 

viszont nem is errol beszeltem. gondolom az atomtechnologia fogyasztasanal nem tekintetted elsorendu kovetelmenynek a hazai aru fogyasztasat. hanem a fogyasztasi cikkekrol, elektronikaros stb stb. termeszetesen egyetertek a hazai fogyasztas novelesevel, de talan a minosegi kovetelmenyeket is kell(ene) teljesiteni az eleve meglevo elonyokon tulmenoen. es igenis hagyni kell a nepet valasztani. talan a legkovethetobb az export eroltetese mivel igy lehet leginkabb kolcsonos elonyokre szamitani. nagyon fontos a reklamtevekenyseg mert minden termeket reklammal lehet dragabban eladni. ha korlatozzuk az importot (adminisztrative) ugyanazt fogjuk megkapni. es a lenyegi dolgoknal egyelore ugysem vagyunk versenykepesek. nem fognak a jobban kereso emberek leragadni a suzukinal. nem fognak a valasztek nelkuli hazai epitoanyagiparbol vasarolni, hanem a fejlettebb szebb nyugati dolgokat. mikor lesz spanyol/olasz minosegu szaniter aarunk? persze probalkozni kell, figyelni kell a vilagot, de ezekben a dolgokban van a lenyeg. hiszen lenyegesen tobbet koltunk ilyen dolgokra mint elelmiszerre.

Előzmény: breien (1559)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1560

breien

 

majd igyekszek gyorsabban oregedni. ha 70 eves leszek, 12 eev mulva hiradassal leszek...

 

amugy jol esik. az 50 filleres fagylalt visszanyal!

Előzmény: breien (1559)
breien Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1559

alfi.

 

ha  nem haraxol, csupán a  tényekre  hagyatkozom.

 

-  igazad  van  abban amit  írsz.  sajna  nálunk az  üzleti  tisztességet, csak  most  kezdjük tanúlni.  Sokáig  olyan hírűnk volt  a  nagyvilágban, hogy  nálunk  mindenki, mindenkit  be akar  csapni,  hül,ére  akar  venni. /  az  elmúlt tizen  öt év  ezt csak  "hatványozta".  hidd  el, én szégyenlem a legjobban, de 89  előtt,  több  tisztesség, szolidaritás  volt ebben az  országban egymás  iránt, mint azóta. érdemes  lenne  ezt  is  kielemezni  ,  miért  van ez? /

 

- sajnos, igazáből  azért  nem tudom elfogadni, mert  egyértelműen  bizonyított  tény, hogy a döntésthozók  hibájából  nagyon sok  lehetőségtől estünk el, s fogunk  ezután is.  Hol van pl.  a  Nemzeti fejlesztési  terv.  mely  alapja  lehet  a felzárkózásnak.  Hol vannak  kijelölve, kidolgozva  a prioritások,  hogyan fog majd  integrálódni  mindez, az EU.  programjához?

Több  topic  szól  ezen a fórumon  arról  ,  hogy  "jómagyarszokás "  szerint, már  megt  a  "csókosok"  nyúlnak le  mindent.  ez  lenne  a kisebbik  gond, mivel  az  elmúlt  hatvan évben,  mindezen  gyakorlat mellett  is  létezni, fejlődni  tudtunk, anélkűl, hogy  beáltunk  volna a  "fagyizók"  táborába.   ettől  sokkal nagyobb probléma, hogy  a  "kormány"?  milyen  jogon tartja  vissza az  elnyert  EU.-s  támogatásokat,  s nem folyósítja  maradéktalanúl  az   arra  jogosultaknak.  Mikor jut  már  el a "tudatáig"  az illetékesnek, hogy  jogsértést  követ  el, azon túlmenően, kárt  okoz  az  állampolgárnak,  adófizetőnek, ergó  a  " főnökének"!

Tizenöt  év  alatt, ennyit  már  igazán  megtanúlhattak  volna.

 

-  nos,  csak saját  magunkat  tiltottuk  el  az importtól.

a  hetvenes  évek  elején,  annak ellenére, hogy cocom listán  voltunk, a  csúcstechnikát, csúcstechnológiát  kaptuk meg  Nyugatról.  A  nyolcvanas  években  ugyancsak megkaptuk  a legmodernebb  technológiákat,  s még akkor  sem tartottuk  be a technológiai  előírásokat  "  a  prémium fontosabb  volt  attól"  így  fordúlhatott  elő,  hogy kb.  négy évig tartottuk  vissza kb. 30%-ot  a jogos  követelésnek, s  fél  évig  még akkor sem  fizettünk,  amikor már  minden feltétel  teljesűlt / a  végkifejletet  nem ismerem,  mert  elköltöztem 160  km-el  arrább  / égett  a  pofámról a  bőr! /

 

ezek  után, talán  érdemes lenne  elgondolkozni,  miért  is  " nem tudtunk  importálni"?.....

 

bocs,  lehet,  hogy csak  túl  fiatal  vagy?  a  "privatizációs  stikliket,  azért  már  ismerned  kellene "   Vagy a napjaink  történéseit, hisz a napnál  világosabb, mit  csinálnak.  /  a külföldi  befektetők,  pontosan  tudják,  azért is minősítettek  vissza  az  idén többször is  bennünket 6

Előzmény: alfredoo (1557)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1558

breien

 

tehat az autoelleneseknek adsz igazat az autosok elleneben? minel jobban sanyargassuk, uldozzuk, cikizzuk az autosokat? ja es nyuzzuk is meg oket hiszen adozasunk jelentos mertekben orajuk alapozodik.!

Előzmény: alfredoo (1557)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1557

breien

 

inkabb itt reflektalnek a keet topikon is ativelo gondolatokra. illetve nem is reflektalnek csak mondanam hogy nagyjabol elolvasgattam es gondolkodasi idot keerek.

 

irsz 50%-os menekulesi utvonalrol es annak eredendo rosszasagarol. persze arrol nem irsz hogy sokszor tulertekelt ingatlanokon szopjak meg a bankok es raadasul tenyleg nem igazan adhato el semmi pont amikor el akarjuk adni. nem kozos erdek e hogy a banki fedezetet mindenki vegye a leghalalosabban komolyan? ki a bank? esetleg nem te es en vagyok a banki is es a meghitelezett is?

 

mennyi csalas tortent itt az elmult 20 evben? mitol lenne barkinek is bizalma barkiben, amit te lazan odavetsz hogy nyugaton maskeppen van. alma es korte?

 

a netto befizetesnel nem venned eszre hogy politikai teema? nem arrol van szo hogy olyan fenyesen teljesitenenk az eu csatlakozas utan. hanem a mindent athato kormanyfikarol. milyen netto befizetesrol beszelhetunk ha az eu nem ismer el semmifeele netto befizeto poziciot? keetfele meerees van?

 

irtal a hazai termekek fogyasztasi deficitjerol. egy olyan orszagban ami evtizedekig el volt tiltva az importtol. gondolom romaniaban azzal ertenel egyet ha a magyrok magyarorszagi termekeket fogyasztatanak minel tobbet. ugye? hiszen ez meegis egy nemzeti ugy. ja es kettos meerce.!

Előzmény: breien (1554)
breien Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1556

ha  nem haraxol, valahogy nem tudtál megnyugtani.  Talán, ha tovább próbálkoznál  érvelni, konkrét dolgokkal meggyőzni.

 

Tudod, alapelvem, hogy az egyszerű  olvasó  számára  is érthető  legyen a  mondandóm,  ezért van  az, hogy igyekszem  olyan  példákat  felhozni, amit az  átlagpolgár is megért.  Ilyen MO-n  az autó, azt mindenki  érti.

 

Abból amit  eddig írtál, az  autó   hasonlattal  élve, túlságosan " felülkormányzottnak  "  tűnhet  az  a sok  "civil"?  szervezet, amibe  Te  ténykedsz.

Ugye  ismerjük annak veszélyeit, mennyire  instabillá  válhat egy ilyen helyzetben  a  biztonságunk.  Alant, mintha éppen  erre utaltam volna.

Előzmény: berregh (1548)
breien Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1555

anna.

 

Látod, milyen csodálatos  korban élünk?  A technika  mennyi új lehetőséget  biztosít a számunkra?  Talán ez ád  reményt arra, hogy ne  kerűljünk abba a helyzetbe,  amilyenben Szt.  István  korában volt,  államalapításkor  a  magyar nemzet.

Gondolj  bele, milyen "informatikai  háttere"  volt  az államalapítónak?  Ráadásul,  a Besenyők  több ezer  kilométeren  keresztűl  üldözték őket,  tizedelve  soraikat.

Gondolod,  hogy ilyen körülmények  között  volt alkalmuk, lehetőségük, az  ókori Görög demokráciát  tanúlmányozni?   /  kár,  hogy a  taegoszi  felyezetet  nem  tetted  mellé ,  mivel  az  is  sajátja volt az  akkori  demokráciának /

 

Adjunk hálát a  jóistennek,  hogy számunkra már  ilyen lehetőségeket  adott, mert ennek hiányában  sajnos  napi példa,   a  Katrina  bebizonyította,  milyen hamar  válságossá  válhat, s  bizonytalanná  a  "civilizált" embör  biztonsága  /  részvétem a hurrikán  áldozatainak, hozzátartozóinak, károsultjainak /

 

Ez az eset is azt bizonyítja, mennyire védtelenek, kiszolgáltatottak vagyunk,  még  akkor is, ha a "teremtés  koronájának"?  tartjuk  sokszor  magunkat.

Előzmény: Törölt nick (1551)
breien Creative Commons License 2005.09.05 0 0 1554

Talán, ha abból  indulunk ki, hogy egy társadalomban, közösségben élünk,  s elvárásainkat  úgy alakítsuk ki, hogy az illeszkedjen  az alapvető  emberi  együttélés szabályaihoz,  normáihoz, s a szakmai  előírásokhoz.

 

Akkor  az  igényeink  egyensúlyba kerűlhetnek  a  lehetőségeinkkel.

Ebben az  esetben,  a "piac   önszabályzó "  szerepe  érvényesűlhet / láthatatlan  kéz  /  pl.  

 

 

Pedig itt csak pénzről van szó.   Ilyen csak akkor  fordúlhat elő,  ha  az előbb említett   két legfontosabb  elemet, "szabályt"  hosszú időn keresztűl figyelmen kívűl  hagyták.   Gondolj bele, mi  történik, ha  egy  fokozottan veszélyes üzemben  követnek el ekkora  szakmai hibát?  Sajnos, erre is van   példa.

A  még  mindíg  "aktuális  paksi  üzemzavar.  Ha  ott  a legalapvetőbb  műszaki  előírásokat  betartották volna, az az üzemzavar  be sem következett volna  /  22 évig  műszakiként  dolgoztam, s  több nemzetközi  kooperációban végzett  beruházáson  vettem részt,  s ismerem a szabályokat,  szabványokat, előírásokat. ebben az estben, dúrván  semmibe  vették ezeket az  előírásokat. -  tudom,  annak  idején sem volt  könnyű  betartatni  velük,  azonban feltételezném,  hogy  egy olyan veszélyes üzemben,  mint a  paksi atoerőmű, ezt  elvárhattuk volna /

 

Ilyen dolgok,  csak akkor  és ott fordulnak elő, ahol  "szagemberekkel"  töltenek  be   olyan  felelősségteljes  beosztásokat, ahová  joggal  várnánk  el, hogy szakembereket  helyezzenek.

 

A felelősséget, kik  és  mikor  vállalják már ezért?  ideje lenne  felelősségre  vonni  őket,  amíg nem következik be  a katasztrófa.

Előzmény: alfredoo (1549)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.04 0 0 1553

anna

 

persze hogy hasznaltam a visszanyulas szot. azert hogy minden mostani bajunk ellenere nezzunk mar a multba is. hogy mi volt itt nekunk. emlekezzunk hogy karacsonykor sorban alltunk a bananert.! nem magunkert hanem a gyerek miatt. tudja meg mar a gyerek hogy mi is az a banan. ha mar mi nem tudtuk. konkretan es tenylegesen nem tudtuk hogy mi a banan. kepen persze lattuk.!

Előzmény: Törölt nick (1550)
Callie Creative Commons License 2005.09.04 0 0 1552
Összefoglalnád pár mondatban magyarul,hogy hogy jön ez ide? Lusta vagyok.
Előzmény: Törölt nick (1551)
alfredoo Creative Commons License 2005.09.04 0 0 1549

breien

 

ugye te is ugy gondolod hogy elvarasaink, elkepzeleseink konfliktusban vannak egymassal. tehat hiaba fogalmazzuk meg oket ettol meg nem jutottunk sokkal elobbre.

 

vannak peldaul akiknek az az elvarasa hogy erdely keruljon vissza magyarorszaghoz. vannak akiknek meg ez nem alvarasa es semmi kedve megfogalmazni es romaniaval haboruba kerulni. romaniaban megint csak masok az elvarasok.

 

mit is segit ha megfogalmazzuk az elvarasainkat? es erdekes modon leginkabb masokkal szemben tudunk 'elvarasokat' megfogalmazni. hiszen az en elvarasom hogy legyen automentes budapest esetleg konfliktusba kerul ezer es millio ember elvarasaval hogy nyugodtan kozlekedhessen az autojaban.

 

a levego munkacsoport is megfogalmazza elvarasait hogy akadalyozzak a kozlekedest mert akkor a barom autosok talan leszallnak a hulye autojukrol. ezzel nekem egyet KELL ertenem?

Előzmény: breien (1544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!