Mégis igaza volt Sólyomnak a középhatalom vízióval, íme:
Botswana Magyarországnál kevésbé korrupt. A Transparency International értékelése rosszabb a 2001-esnél
Hazánk az idén 5 ponttal a 40. helyet kapta a listán, együtt Olaszországgal és Dél-Koreával. Ez ugyan javulás a 2004-es 42. helyezéshez képest, de a 2001-es 5,3 pont és 31. hely után még mindig rossz eredménynek számít. Magyarország 2003-ban és 2004-ben kapta a legrosszabb értékelést: ezekben az években a korrupció által súlyosabban érintett országok között volt az 5 alatti pontszámmal.
Igen, a foglalkoztatás a lényeg, azonban azt ne hagyjuk figyelmen kívűl, hogy csak annak a foglalkoztatásnak van értelme, amelyik a piacon kelendő.
A folyamatos fejlesztésnek akkor és ott van az értelme, ha a piacon rendszeresen űj termékkel jelenúnk meg, kiszolgáljuk azt a 10 - 15%-ot akinek az igénye mellett anyagi lehetősége is megvan arra, hogy mindíg a legújabbat vásárolja. / velük fizetettjük meg, a kutatás, fejlesztés költségeit mivel az árakat ennek figyelembe vételével állapítjuk meg / Aki ezt megvalósítja, folyamatosan fenntartja, számomra mindegy, hogy "ki a tulajdonos". ekkor már a részvény is motiválhatja az alkalmazottat a minőségi munkára / a lényeg, hogy lássa, tapasztalja meg a munkájának az értelmét / Az állam is jól jár, mert a sikeres vállalkozás egyre nagyobb adóbevételt jelent számára, a foglalkoztatottak stabil versenyképes jövedelemmel bírnak ezáltal a "szolgáltató" szektorban, mint fizetőképes vásárló jelenik meg, s növeli azok versenyképességét, mely megnövekedett adóbevételt jelent az államnak.
ezért nem értem, mi a bűbánat az a "baromság" ami nálunk folyik, a "minimálbér adómentes"?! Közgazdának meri magát nevezni az, aki ezt kitalálta? Nem szégyenli magát? Csodálkozunk, hogy magasak az adók?
csodálkozunk , hogy 30%-ohoz közelebb van a "fekete - szürkegazdaság" mértéke, mint a 25%-hoz?
Miért nem lehet egy normális, betartható, az egyensúlyt biztosító adórendszert kidolgozni?
Miért nem segítjük azt a vállakozást, mely sikeresen folytatja tevékenységét azzal, hogy a megtermelt adót fejlesztésre, az alkalmazottak jövedelemszintjének emelésére fordítja? / az adótopicban vázoltam: " akár az adója 100%-át visszaigényelheti az a vállakozás, aki technológiai, környezetvédelmi K+F beruházásokat végez, s az alkalmazottak átlagjövedelme, az országos átlag 150%-a stb stb..... /
A nyugateurópai szinvonal sokkal messzebb van mint gondolnád. Beszélgess kérlek ottani emberekkel, s tapasztalni fogod a "távolságot". A gondolkozásmódjuk sokkal tágabb. / nem szúkúl csupán a "pénzre", bármi áron /
" ha valaki érdemtalenűl jutott tulajdonhoz, valószínű, hogy el fogja herdálni" no ez az, s hány ember, család életét teszi addig tönkre?
Tudod, gyakran járok vidékre, s a kelleténél több ilyen, kilátástalan helyzetben lévő családdal találkozom a kelleténl. / sajnos, a "való világ shókkal " hül.ítik az embereket /
Az EU. 15.-ők átlaga ez a 25 - 35%. Nézz körbe kérlek, hogy mennyit költenek országonként K+F-re, s add hozzá azt az éves 20mrd Eurót, amit az EU. kutatás fejlesztési alapjából kapnak. Mit miért akarjuk, a "földdel egyenlővé tenni az alapkutatást"?
Alapkutatás nélkűl NEMLÉTEZIK alkalmazott kutatás.
Utazz el kérlek, csak a szomszédba , Bécsbe, úlj fel az ottani "vasutra", s a kérdésedre, megkapod a választ.
" mióta az eszemet tudom, magyar ember a biztonsága miatt külföldi társaság gépével utazott"
No látod, ez az a gondolkozás mód beli alapvető külömbség, amiről fenntebb írtam. Nem bízunk, nem fogadjuk el a honfitársaink munkájában. Hogyan akarunk mi versenyképességet fokozni? Ugye, hogy a "szolidaritásba fektetett tőke", mennyire hiányzik? Ez is azt bizonyítja, hogy "elvadítottuk " magunkat honfitársainktól? " dögöljön meg a szomszéd tehene is"! ezen kell változtatni.
Én a személyszállítás esetében, az utasok biztonságát féltem. / a fentebb felsoroltak miatt /
Mi már 1990- 91-ben is azt kersestük, hidd el, sokan jöttek segíteni nekünk / sajna a "verőlegények" hathatósan " motiválták" őket sajnos, szemtanúja voltam. no amit aztán ezért kaptam, arról inkább ne beszéljünk, a jövőt fontosabbnak tartom, mivel gyermekeim, unokáim vannak, s nagyon nem szeretném, ha nekik is olyan életük lenne, mint nekünk volt /
Mindent elkövetek, hogy ne tehessék meg velük, amit velünk tettek. / ismerem a módszereiket, még a gondolataikat is, csak igy tudtunk életbe maradni, sajnos, nem mindenkinek sikerűlt közülünk, nyugodjanak békében. /
becsullek, ha rajzolni tudtam volna valoszinuleg magam is ezt az utat valasztottam volna. mindig is imadtam muszaki dolgokat forditani es utana jarni hogy milyen csavar meg mennyi torque meg milyen szelep es mi mukodteti.!
nekem is az a bajom hogy mindenfele hulyeseget belemagyaraznak, ami ha tenybelileg igaz is akkor is hulyeseg. hiszen annyi de annyi ertelmezese van/lehet a tenyeknek. haany es hany regeny keszult. gorgey arulo volt e vagy hos?
szvsz nincs egy olyan egyseges valasz hogy mi a teendo. vagy hogy mi lett volna a teendo. a lenyegnek a munkalehetosegeket tartom. nem a tulajdonlast, a tulajdonlast vegul is a reszvenyek is megoldjak egy bizonyos fokig.
nem latom a tonkretett csaladok millioit. egy kicsit koltoi a keep.
nem akarok peldakat irni, bar elkezdtem de tul szemelyesre sikeredtek. az eletstrategiak altalaban/altalanossagban bevalnak. nem egy szegmenset kell nezni az eletnek hanem a sokoldalusagot. hany es hany hetvegi telekbol lettek 20 milliok? haany es hany haz, plusz lakas epult az elmult idoben? hitelbol?
hogyan szamoljuk ki a fekete jovedelmeket, a fusi munkakat? a 'haztaji' eredmenyeit? a szuloi es gyereki tamogatasokat?
termeszetesen a nyugateuropai szinvonal meeg messze van de talan nem olyan mesze mint kepzeljuk es semmikeppen nem olyan messze mint volt valamikor.
szerintem nagyjabol mindegy hogy ki a tulajdonos csak mukodjon a dolog. ha meg valaki erdemtelenul jutott vagyonhoz valoszinuleg el fogja herdalni es mas megveszi (olcson) es mukodteti. a szukseglet es a piac itt van. az ugyes/ugyesebb emberek boldogulnak.
ez a 25/35% nekem soknak tunik, hol lehet utana nezni? az onkormanyzati tulajdon is beleszamit? a szovetkezeti tulajdon is kozossegi tulajdon? ha nalunk egy masik, egy kozossegi allam vesz meg valami privatizalando vagyont az magantulajdon vagy allami tulajdon? mi van ilyenkor az europai unioval, ami vegeredmenyben ugyanolyan allam mint mi vagyunk. europai unios szabalyozas is ervenyesul es egyre jobban ervenyesul.
termeszetesen egyetertun hogy szeles tomegek altal hasznalt dolgok maradjanak kozossegi tulajdonban vagy tamogassa oket az allam. de mintha a vasutak uresek lennenek. miert?
malev privatizacioja. miota eszemet tudom a magyar ember aki utazhatott a biztonsag miatt leginkabb kulfoldi legitarsasaggal repult. termeszetesen az aarak es a viszonylagos biztonsag a malevre is raszoritja de hogy barmilyen erzelmi viszony fuzne az embert a malevhez?
a kozlekedes es szallitas. a szallitast miert is maganositottuk? az miert is birta ki a maganositast? nem az allami tamogatas ellen vagyok de miert is ne tudna egy kistersegben egy kisebb buszozo maganvallalat mukodni? csak a nagy volanbusz? a bkv miert is adta berbe egyes vonalait?
ez persze nem zarja ki egy kozos jarmupark leeteet vagy egy kozos jarmujavito kapacitas kialakitasat. persze ez meg erdekes modon dragabban szokott mukodni.
miert nem a megfelelo megoldast keressuk miert is covekelunk le egy egy formanal? hiszen lehet hogy ma az allami tulajdon a kivanatos egy teruleten, holnap a magaantulajdon, holnaputan meg megint az allami tulajdon. a lenyeg az optimum lenne.!
A 80-as évek elején, az elsők között alapítottam meg a gmk-mat, s nem sokkal utánna, saját gépeket, szerszámokat vettem, mert meguntam, hogy a társaim kezéből állandóan kivették a szerszámokat, és nem tudtak dolgozni.
90, 91 -ben arról tárgyaltunk illetékesekkel, hogy privatizált cégek esetében az új tulajdonost kötelezzük a fejlesztésre, működtetésre, s az MRP. keretében a dolgozóknak is juttassunk tulajdonrészt, hogy motiváltak legyenek. / ezt az árban is éreztettük volna, mert akkor is az volt a véleményem, hogy a működtetés során az állam nagyobb bevételhez juthat, mintha leállítanák a termelést. a szerkezetváltásra is tervet dolgoztunk ki.
ezzel szemben, az estek többségében a felkészületlen embereket a kilátástalanságba sodorták, tönkretéve családok millióit, s bezártak több olyan termelő üzemet, amelyiket kis odafigyeléssel fejleszthettünk volna, s korszerű piaci termékkel versenyhelyzetbe lehetett volna hozni. ezért kellett egy évig , munkanélküli lennem, ....... a többiről inkább ne beszéljünk.
általában Ny. európa országaiban 25 - 35 %-a van állami tulajdonban.
A közlekedés privatizációjával inkább várnék. A személyszállítás ezzel a járműparkkal, s üzleti "filozófiával" ami itthon van, túl nagy kockázati tényezőt rejt magában / ma délután, leszállítottak a buszról, mert kiszakadt az üzemanyag tartálya, s már füstölt a motortér. Vedd figyelembe, a lakosság fizetőképességét, már aki a tömegközlekedést veszi igénybe, s az üzemanyag árakat. Mond miért akarják tönkretenni azokat, akik "privatizálnák ezt a járműparkot.
végezzél egy gyors számítást, hogyan termelnék ki azok a biztonságos üzemeltetés feltételeinek biztosítását kis csoportokban?
Gondoltál már arra, milyen lenne az üzemeltetés biztonsága?
Hogyan biztosítanák az utazó közönség biztonságát?
Remélem, az utolsó bekezdésedre is megadtam a választ.
Mikor akarják már tudomásul venni ezek a piaci "bohócok" hogy emberekről, emberi sorsokról az emberek biztonságáról van szó nem csak pénzről!
Ha a saját biztonságukról lenne szó akkor is így döntenének?
de nem ehettel belole mert az edespapa nem neked vitte hanem annanak.
a mai vilagot meg tokre felesleges kivetiteni az 1000 eevvel ezelotti vilagra. es ilyeneket mondani hogy istvan (szent istvan) tudatosan kerulte a talalkozast otto csaszarral.
erre van valami forras? egyaltalan barki akarta hogy talalkozzanak? a szerb kirallyal talalkozott istvan? vagy kerulte a talalkozast?
Asszem, nem vitattam a demokrácia létezését, csupán azt akartam a tudtodra adni, hogy Szt. Istvánnak, amikor a magyar államot megalapította a kárpátmedencében, talán nem ez volt a legnagyobb problémája.
Különben, abból abanánból amit 52-ben apád vitt, már én ehettem volna, s a leányom utánnad két évvel született.
a 70-es evektol evente egyszer hozza lehetett jutni bananhoz. az aara nem volt magas de csak egy keet kilot adtak. simliskedni sem nagyon lehetett. de a narancsert is sorallas volt. a citromot egesz normalisan lehetett vasarolni. nepegeszsegugy...
a privatizaciot kihagytam bar nem egeszen ertem hogy mihez kapcsolodik.
azt hiszem megy a kodosites. de nemcsak a kormany reszerol.
1., mennyi a meeg privatizalhato vagyon?
2., mennyi a magan/kozossegi/allami tulajdon araanya europaban es egyes orszagokban, amik szamunkra esetleg kovetendo/kovetheto mintat adnak?
nem vilagos a fidesz megjegyzese hogy miert is jo az allami tulajdonban levo volan? meeg a vasut a biztonsagi kovetelmenyek miatt ertheto de a volan? ha az allam akarja a maganbuszokat is ki tudja dotaalni. de amugy is magankezbe adnak egy egy vonalat es onelszamolasban dolgoznak. ha a volan allami tulajdona kezenfekvo (marmint gondolom volanbusz mert a volanteher mintha meg is szunt volna...) akkor ez mas orszagban hogyan van? mekkora szemelygepkocsiallomany kell ahhoz hogy ezt a kerdest ujragondoljuk? ugye a benzin azert IS draga mert a volan rengeteg allami tamogatast sziv el es kell az ado.
az sem vilagos hogy a lenyegeben a 10 ev alatt es ot eeve befejezdotott privatizacio milyen leminositeseket is vonna maga utan? hogy es miert kevered ossze a dolgokat?
picit lazaan, inkoherensen fogalmazol es erre nem valasz az hogy hasonlot adok elo en is.
raadasul nem is erted a felvetesemet ez viszont lehet hogy az en hibam.
nem a kormanyfikaval van bajom ha megerdemlik. de miert nem lehet valosagos kormanyfikat eloadni. miert a netto befizetoi poziciohoz kapcsolodik a kormanyfika, amikor netto befizetoi pozicio nincs az eu dontese ertelmeben. es ez egyszeru.
az hogy MINDEN kormany keslekedett, minden kormany hulyen all hozza ezt is elfogadom. de miert hegyezed ki a szocikra? es sajnos a mi sajat elmaradottsagunk az ok. nem a kormany rosszasaga. ha nem tudunk nyelveket, akkor honnan lenne a szeles tomegekig eljuto altalanos tajekozottsag? hany cukraszdat nyitottak becsben? pedig tenyleg nyugodtan nyithatnanak magyar cukraszdat, kavehazat becsben es nem csak a propaganda erteku magyar ettermeket probalnak allamkoltsegen terjeszteni a vilagon. de amig nem ismerjuk a felteteleket, kockazatokat, amig nem agyazodunk be a vilagba addig nem lesz magankezdemenyezes. addig, ha jol tudom, a vendeglatoiparban inkabb mint szakacsok es felszolgalok jelentkezunk az ausztriai es nemet piacokon. nemetorszagban jol megy a henteseknek is. pedig meglehetosen bizalmi allas. csak eppen jol ertunk hozza. vagy apolonok es orvosok. tehat egy keet kitoresi ponton tudunk elorejutni. de ez is sokkal jobb mint 20/25 eeve volt.
az importhoz. sajat tapasztalatom szerint a cocom lista feltorese egyaltalan nem volt olyan teljes. hozza/hozzajutottunk 'dolgokhoz'. de eleeg sokat kellett simliskedni es kulonbozo utakat, csatornakat keresni. olaszokat, japanokat.
viszont nem is errol beszeltem. gondolom az atomtechnologia fogyasztasanal nem tekintetted elsorendu kovetelmenynek a hazai aru fogyasztasat. hanem a fogyasztasi cikkekrol, elektronikaros stb stb. termeszetesen egyetertek a hazai fogyasztas novelesevel, de talan a minosegi kovetelmenyeket is kell(ene) teljesiteni az eleve meglevo elonyokon tulmenoen. es igenis hagyni kell a nepet valasztani. talan a legkovethetobb az export eroltetese mivel igy lehet leginkabb kolcsonos elonyokre szamitani. nagyon fontos a reklamtevekenyseg mert minden termeket reklammal lehet dragabban eladni. ha korlatozzuk az importot (adminisztrative) ugyanazt fogjuk megkapni. es a lenyegi dolgoknal egyelore ugysem vagyunk versenykepesek. nem fognak a jobban kereso emberek leragadni a suzukinal. nem fognak a valasztek nelkuli hazai epitoanyagiparbol vasarolni, hanem a fejlettebb szebb nyugati dolgokat. mikor lesz spanyol/olasz minosegu szaniter aarunk? persze probalkozni kell, figyelni kell a vilagot, de ezekben a dolgokban van a lenyeg. hiszen lenyegesen tobbet koltunk ilyen dolgokra mint elelmiszerre.
- igazad van abban amit írsz. sajna nálunk az üzleti tisztességet, csak most kezdjük tanúlni. Sokáig olyan hírűnk volt a nagyvilágban, hogy nálunk mindenki, mindenkit be akar csapni, hül,ére akar venni. / az elmúlt tizen öt év ezt csak "hatványozta". hidd el, én szégyenlem a legjobban, de 89 előtt, több tisztesség, szolidaritás volt ebben az országban egymás iránt, mint azóta. érdemes lenne ezt is kielemezni , miért van ez? /
- sajnos, igazáből azért nem tudom elfogadni, mert egyértelműen bizonyított tény, hogy a döntésthozók hibájából nagyon sok lehetőségtől estünk el, s fogunk ezután is. Hol van pl. a Nemzeti fejlesztési terv. mely alapja lehet a felzárkózásnak. Hol vannak kijelölve, kidolgozva a prioritások, hogyan fog majd integrálódni mindez, az EU. programjához?
Több topic szól ezen a fórumon arról , hogy "jómagyarszokás " szerint, már megt a "csókosok" nyúlnak le mindent. ez lenne a kisebbik gond, mivel az elmúlt hatvan évben, mindezen gyakorlat mellett is létezni, fejlődni tudtunk, anélkűl, hogy beáltunk volna a "fagyizók" táborába. ettől sokkal nagyobb probléma, hogy a "kormány"? milyen jogon tartja vissza az elnyert EU.-s támogatásokat, s nem folyósítja maradéktalanúl az arra jogosultaknak. Mikor jut már el a "tudatáig" az illetékesnek, hogy jogsértést követ el, azon túlmenően, kárt okoz az állampolgárnak, adófizetőnek, ergó a " főnökének"!
Tizenöt év alatt, ennyit már igazán megtanúlhattak volna.
- nos, csak saját magunkat tiltottuk el az importtól.
a hetvenes évek elején, annak ellenére, hogy cocom listán voltunk, a csúcstechnikát, csúcstechnológiát kaptuk meg Nyugatról. A nyolcvanas években ugyancsak megkaptuk a legmodernebb technológiákat, s még akkor sem tartottuk be a technológiai előírásokat " a prémium fontosabb volt attól" így fordúlhatott elő, hogy kb. négy évig tartottuk vissza kb. 30%-ot a jogos követelésnek, s fél évig még akkor sem fizettünk, amikor már minden feltétel teljesűlt / a végkifejletet nem ismerem, mert elköltöztem 160 km-el arrább / égett a pofámról a bőr! /
ezek után, talán érdemes lenne elgondolkozni, miért is " nem tudtunk importálni"?.....
bocs, lehet, hogy csak túl fiatal vagy? a "privatizációs stikliket, azért már ismerned kellene " Vagy a napjaink történéseit, hisz a napnál világosabb, mit csinálnak. / a külföldi befektetők, pontosan tudják, azért is minősítettek vissza az idén többször is bennünket 6
tehat az autoelleneseknek adsz igazat az autosok elleneben? minel jobban sanyargassuk, uldozzuk, cikizzuk az autosokat? ja es nyuzzuk is meg oket hiszen adozasunk jelentos mertekben orajuk alapozodik.!
inkabb itt reflektalnek a keet topikon is ativelo gondolatokra. illetve nem is reflektalnek csak mondanam hogy nagyjabol elolvasgattam es gondolkodasi idot keerek.
irsz 50%-os menekulesi utvonalrol es annak eredendo rosszasagarol. persze arrol nem irsz hogy sokszor tulertekelt ingatlanokon szopjak meg a bankok es raadasul tenyleg nem igazan adhato el semmi pont amikor el akarjuk adni. nem kozos erdek e hogy a banki fedezetet mindenki vegye a leghalalosabban komolyan? ki a bank? esetleg nem te es en vagyok a banki is es a meghitelezett is?
mennyi csalas tortent itt az elmult 20 evben? mitol lenne barkinek is bizalma barkiben, amit te lazan odavetsz hogy nyugaton maskeppen van. alma es korte?
a netto befizetesnel nem venned eszre hogy politikai teema? nem arrol van szo hogy olyan fenyesen teljesitenenk az eu csatlakozas utan. hanem a mindent athato kormanyfikarol. milyen netto befizetesrol beszelhetunk ha az eu nem ismer el semmifeele netto befizeto poziciot? keetfele meerees van?
irtal a hazai termekek fogyasztasi deficitjerol. egy olyan orszagban ami evtizedekig el volt tiltva az importtol. gondolom romaniaban azzal ertenel egyet ha a magyrok magyarorszagi termekeket fogyasztatanak minel tobbet. ugye? hiszen ez meegis egy nemzeti ugy. ja es kettos meerce.!
ha nem haraxol, valahogy nem tudtál megnyugtani. Talán, ha tovább próbálkoznál érvelni, konkrét dolgokkal meggyőzni.
Tudod, alapelvem, hogy az egyszerű olvasó számára is érthető legyen a mondandóm, ezért van az, hogy igyekszem olyan példákat felhozni, amit az átlagpolgár is megért. Ilyen MO-n az autó, azt mindenki érti.
Abból amit eddig írtál, az autó hasonlattal élve, túlságosan " felülkormányzottnak " tűnhet az a sok "civil"? szervezet, amibe Te ténykedsz.
Ugye ismerjük annak veszélyeit, mennyire instabillá válhat egy ilyen helyzetben a biztonságunk. Alant, mintha éppen erre utaltam volna.
Látod, milyen csodálatos korban élünk? A technika mennyi új lehetőséget biztosít a számunkra? Talán ez ád reményt arra, hogy ne kerűljünk abba a helyzetbe, amilyenben Szt. István korában volt, államalapításkor a magyar nemzet.
Gondolj bele, milyen "informatikai háttere" volt az államalapítónak? Ráadásul, a Besenyők több ezer kilométeren keresztűl üldözték őket, tizedelve soraikat.
Gondolod, hogy ilyen körülmények között volt alkalmuk, lehetőségük, az ókori Görög demokráciát tanúlmányozni? / kár, hogy a taegoszi felyezetet nem tetted mellé , mivel az is sajátja volt az akkori demokráciának /
Adjunk hálát a jóistennek, hogy számunkra már ilyen lehetőségeket adott, mert ennek hiányában sajnos napi példa, a Katrina bebizonyította, milyen hamar válságossá válhat, s bizonytalanná a "civilizált" embör biztonsága / részvétem a hurrikán áldozatainak, hozzátartozóinak, károsultjainak /
Ez az eset is azt bizonyítja, mennyire védtelenek, kiszolgáltatottak vagyunk, még akkor is, ha a "teremtés koronájának"? tartjuk sokszor magunkat.
Talán, ha abból indulunk ki, hogy egy társadalomban, közösségben élünk, s elvárásainkat úgy alakítsuk ki, hogy az illeszkedjen az alapvető emberi együttélés szabályaihoz, normáihoz, s a szakmai előírásokhoz.
Akkor az igényeink egyensúlyba kerűlhetnek a lehetőségeinkkel.
Ebben az esetben, a "piac önszabályzó " szerepe érvényesűlhet / láthatatlan kéz / pl.
Pedig itt csak pénzről van szó. Ilyen csak akkor fordúlhat elő, ha az előbb említett két legfontosabb elemet, "szabályt" hosszú időn keresztűl figyelmen kívűl hagyták. Gondolj bele, mi történik, ha egy fokozottan veszélyes üzemben követnek el ekkora szakmai hibát? Sajnos, erre is van példa.
A még mindíg "aktuális paksi üzemzavar. Ha ott a legalapvetőbb műszaki előírásokat betartották volna, az az üzemzavar be sem következett volna / 22 évig műszakiként dolgoztam, s több nemzetközi kooperációban végzett beruházáson vettem részt, s ismerem a szabályokat, szabványokat, előírásokat. ebben az estben, dúrván semmibe vették ezeket az előírásokat. - tudom, annak idején sem volt könnyű betartatni velük, azonban feltételezném, hogy egy olyan veszélyes üzemben, mint a paksi atoerőmű, ezt elvárhattuk volna /
Ilyen dolgok, csak akkor és ott fordulnak elő, ahol "szagemberekkel" töltenek be olyan felelősségteljes beosztásokat, ahová joggal várnánk el, hogy szakembereket helyezzenek.
A felelősséget, kik és mikor vállalják már ezért? ideje lenne felelősségre vonni őket, amíg nem következik be a katasztrófa.
persze hogy hasznaltam a visszanyulas szot. azert hogy minden mostani bajunk ellenere nezzunk mar a multba is. hogy mi volt itt nekunk. emlekezzunk hogy karacsonykor sorban alltunk a bananert.! nem magunkert hanem a gyerek miatt. tudja meg mar a gyerek hogy mi is az a banan. ha mar mi nem tudtuk. konkretan es tenylegesen nem tudtuk hogy mi a banan. kepen persze lattuk.!
ugye te is ugy gondolod hogy elvarasaink, elkepzeleseink konfliktusban vannak egymassal. tehat hiaba fogalmazzuk meg oket ettol meg nem jutottunk sokkal elobbre.
vannak peldaul akiknek az az elvarasa hogy erdely keruljon vissza magyarorszaghoz. vannak akiknek meg ez nem alvarasa es semmi kedve megfogalmazni es romaniaval haboruba kerulni. romaniaban megint csak masok az elvarasok.
mit is segit ha megfogalmazzuk az elvarasainkat? es erdekes modon leginkabb masokkal szemben tudunk 'elvarasokat' megfogalmazni. hiszen az en elvarasom hogy legyen automentes budapest esetleg konfliktusba kerul ezer es millio ember elvarasaval hogy nyugodtan kozlekedhessen az autojaban.
a levego munkacsoport is megfogalmazza elvarasait hogy akadalyozzak a kozlekedest mert akkor a barom autosok talan leszallnak a hulye autojukrol. ezzel nekem egyet KELL ertenem?