Próbáltam más topikban is, itt is megismétlem, elég élőnek tűnik a topik és a neve alapján is lehet köze a problémámhoz, hátha akad valaki akinek van tanácsa, megoldása rá.
Segítséget és tanácsot, vagy tippet szeretnék kérni olyanoktól, akik profik a bringa szerelésben és biztosak a problémám megoldásában.
Van egy CYCO agydinamós, agyváltós, automata és park világítással rendelkező kerékpárom, amit imádok.
Egy Shimano Nexus Inter7 SG-7C18 típusú 7 sebességes agyváltóval szerelt biciklirő van szó.
Sajnos tönkrement a markolat váltója és végig böngészve a netet, nem találtam ugyanolyat, mint ami rajta van.
Ez egy teljesen ezüst színű fölül egy kör alakú forgó lappal, amin van egy jelölés, ami a házon lévő számok alapján mutatja, hogy melyik sebességben van éppen a váltó.
Ez forog a markolat forgatásával arányosan.
Levettem a felső burkolatát, amit csak egy kis csillagfejű csavar rögzített és nagyjából látható a szerkezete. A bovden ami hátra megy könnyen befűzhető, jól hozzáférhető.
Ám van a szerkezetben egy másik bovden is, ami a forgatható markolatra illeszkedik, egy kisebb vájúban megvezetve. Ennek a vájúnak a pereme van egy kis részen lekopva, ahol ez a rövid bovden kiugrik a vájúból. Ilyenkor a 4-8 sebességek ötletszerűen kapcsolódnak.
Visszakapcsolva 2-3 fokozatig a bovden a helyére kerül és jól működik a váltó, a következő 6.-7. fokozatig. Ilyenkor vagy a helyén marad és minden rendben, de legtöbbször megint csak leugrik.
Vissza az elejére és megint használható, vagy sem.
Megérett a cserére.
A gondom az, hogy nem találok sehol ilyen markolat váltó szerkezetet, csak más formájút.
Lehet-e valahol még ezt a típust beszerezni?
Van-e valamilyen most is kapható markolat váltó, ami feltehető ez helyett?
Tudna-e valaki egy tuti típust javasolni, ami biztosan megfelel a fentebb említett agyváltóhoz?
Szívesen veszek minden tippet, akár a régivel megegyező beszerzési forráshoz, akár egy másik típushoz, ami biztosan jó hozzá.
Az egyik helyen (bolt és szerviz egyben) azt tanácsolták, hogy ne vegyek fém gumileszedőt, ha alu a felni. Én meg persze nem tudtam, hogy milyen; így inkább nem vettem.
A műanyag amit vettünk az meg olyan szar volt, hogy alig lehetett vele dolgozni.
Konkrétan 1 csavarhúzóval segítettem be, hogy el ne törjenek.
Azóta is az jár a fejembe, hogy mondhattak ekkora ökörséget.
Persze nekik az az üzlet, ha az ügyfél mindig visszajár új gumileszedőér...... :/
Nekem már elmagyarázták a bikkmakk fórumban, de még nem volt időm elnézni arrafelé. Kb. három utcányira van Dollingertől, Mikszáth Kálmán utca, ha minden igaz. Idézek: "ha a Béke úton végigjösz majdan Újpest-központig onnan van a piros csík.gondolom cangival fogsz mozogni. a villamos sínek mentén menny végig. lesz egy nagy keresztezödés meg nagy épületek(SZTK,SZAkiskola..) ez úgy 2 km-re van a Újp-központól(sinek mentén) na ha elérted ezt a keresztezödést onnan még egy megállónyi táv ha figyeledés ott le balra a Mikes Kelemen utcán. sarkon van.piszkosfehér ház 2 emeletes sok biciklialkatrész az udvaron."
Vegyük észre a Mikszáth - Mikes átnevezést, most én sem tudom, melyik az igazi, de szerintem ez alapján megtalálható. Térkép alapján a Mikszáth a valószínűbb.
nem tudja vki véletlenül, hogy újpesten merre van a matuzmaster boltja? laklóth dunakeszin nekem eléggé kiesik, dollingernél meg nem lesz gravírozott 10-es moser strucni :))
www.luongo.hu www.speed-way.hu hercehurca.hu (Bajnok szervíz) nella.hu www.corratec.hu így hirtelen :-) Ezek közül a Bajnok utcai szervízt és a Luongot merem ajánlani, bár kisebb tömegre készülj fel, a szezonban mindenki tele van javítanivalóval. A többivel nem nagyon van tapasztalatom. Persze attól függ, mire kell, a Bajnok utcában nem lepődnek meg az egzotikus cuccokon (a múltkor például kaptam náluk Miche pályaagyat), de egy féket-váltót akárhol képesek jól beállítani.
Eltelt pár hónap, úgyhogy megint értékelném az általam látogatott szervizeket :)
GoodBike Újpest - határidő minden esetben másnap, a munkavégzés tökéletes, szervizárak korrektek, termékárak változóak, vannak nagyon olcsó de nagyon drága cuccok is.
Dollinger Újpest - itt kissé elbizonytalanodtam. Jártam ott egyik héten, kinéztem egy kerékszettet, azt mondta az öreg, hogy 10ért elvihetem. Mondom még meggondolom, következő héten elmentem, hogy megveszem, akkor 18ért akarta adni. Általában minden cucc, amire rákérdeztem kurva drága volt használt mivolta ellenére is. Úgyhogy a jövőben eltekintek nála a vásárlástól.
Hugo Bike - Múlt héten voltam ott, eladók hozzáértése még mindig nulla. Az árak viszont jók.
BigBike - Ismerőssel vettünk egy bringát, nagyon nagyon jó kiszolgálás, az egyik kedvenc helyem.
+1, bár hozzáteszem, hogy nem nagy tapasztalatom van, hisz ez a 2. hely, ahol szervizben jártam. De ég és föld a kettő. Sose gondoltam volna, hogy az én váltóm így is tud működni, mint most, pedig többször jártam váltoállítgatásra a másik szervizbe régebben, aztán sose volt az igazi, csak kidobott pénz(én meg betudtam annak, hogy gagyi a bringám, nem lehet belőle többet kihozni). Meg persze az egész bringa jó lett, elég sok mindent kellett csinálni, de leginkább a válton érezni a hatalmas különbséget...
biondo.hu, hajtany.hu a Pólus epszilon sugarú környezetében található, ahol epszilon elég kicsi. Én személy szerint egyikben sem voltam még, amit ajánlanék, az meg a város másik felén van...
Nem szerviz, csak bolt kell nekem, remélem nem baj hogy ide írok. Holnap mennem kell a Pólus Centere, és hát nem éppen arra lakom. Ha már arra járok nézelődnék, ugyhogy tudtok a környékén/vagy benne(nem a tesco:) ) valami bringásboltot?
A téli bringámon (Cheyenne Mustang, Shimano Nexus 7 agyváltóval) megadta magát a monoblokk. Csere 5000 Ft-ba fájt, Újpest-Árpád úti bolt-szervizben, (víztoronnyal szemben). Jól bele volt gyógyulva a cucc, fél óráig bányászta ki a vázból, mire megadta magát.
Hm... pedig az is Shimano volt, a 105/Tiagra/Sora családhoz való.
A 105 most már 8/9-es, de régen 7-es volt. A piros Ironman-en amit néztél (és ami az enyém volt) is ilyen régi 105-ös agyak vannak. Ezért kellett új kereket vennem, mert nem ment rá a 9 fokozat.
Elöl nem nagyon jött be a fékpofa, elég hangos, meg nem fog valami jól. Viszont a dura ace az nagyon jól fog és csendes is, úgyhogy koptatom pár 100km-t ezt a vackot, aztán előre is dura ace-t veszek :)
Más kérdés: a hátsó shimano 105-ös agy az hány sebességes? Mert nekem most egy 7sebességes sor van rajta, de elvileg a 105-ös, az 8/9-es agy nem? Lehet, hogy valami hézagoló van a fogsor alatt, majd megnézem.
Kezdünk nagyon OFF lenni.. :-) Rövid válasz: nem nagyon. Néha persze igen, főleg hosszú meredek lejtőn :-) Amúgy picit szokni kell, és már észre sem veszed, hogy a normál váltós bringán sem hagyod abba a tekerést a nyeregben való helyezkedés idejére :-))) Sőt, kifejezetten zavaró, hogyha "üresben" kell tekerni. De most már túl sokat agyaltunk ezen, inkább próbáld ki, vagy megszoksz, vagy megszöksz :-))
Ez jó kérdés, van ugye a skipping/skidding technika, ami vészhelyzetben nálam eddig meglepően jól működött. Ez az, amikor kicsit súlytalanítod a hátsó kereket, és a pedál 3/9-es állásában "ráugrasz". Ez csomó szempontból nem túl egészséges, meg veszélyes is lehet, de ha nem mész túl gyorsan, és ha nem ragaszkodsz túlságosan ahhoz, hogy egyből megállj, akkor oké. Másrészt viszont ha lejtőn megindulsz lefelé, akkor nagyon combosnak kell lenned ahhoz, hogy kontrollálni tudd a sebességed - ez függ persze a lejtő hosszától és meredekségétől is -, de én nem szívesen próbálnék lejönni mondjuk az Adyligeti lejtőn fék nélkül, csak a lábaimban bízva - már csak azért sem, mert egyszer pont itt dobta le a láncot a kerékpár. No igen, ez a végső érv - ha a lánccal bármi történik, akkor fék nélkül halott vagy, pláne éles forgalmi helyzetben. Lehet, hogy kézzel-lábbal fékezve meg tudnál állni 50 méter alatt, de ha a kereszteződés 10 méterre van tőled, akkor ez sovány vigasz.... A végső meglátás meg az, hogy fékkel gyorsabban meg tudsz állni, mint ellentekeréssel, tehát ráérsz később fékezni, tehát tovább tudsz gyorsan menni, tehát zusammen gyorsabban közlekedsz. Konklúzió: fék nélkül csak pályán!