Az 50 előfizető kirúgása után az Axelero-T-online új módit honosít meg a hálón: 3 GB letöltés felett : " A túlfogyasztási díj 500Ft/GB, melyet a valós letöltött adatmennyiség arányában számlázunk ki. A havi letöltött adatmennyiségről az Online Ügyfélszolgálat "Forgalmi adataim" menüpontjában tájékozódhat."
Szóval túlfogyasztási díj.
A T-online "anyjához hasonlóan (MATÁV, mostmár T-komnak hívják) uralkodni, diktálni akar a piacon. Mintha koncessziója lenne erre...
Helyes ez így? Mi történik a régi előfizetőkkel, ők is kapnak túlfogyasztási díjat? Meddig tud ebben a stílusban a T-online a piacon maradni? Ez az új piac politikája a deutsche Telekom magyarországi leányának? Így megy ez németországban is? Vagy csak velünk akarjáj a német olcsó árakat kompenzálni?
Olvasónk, Kiss Dániel, azért szívott, mert akcióban három hónapig ingyen kapta az adsl-t. Amikor ugyanis szolgáltatót akart váltani, a T-Online közölte, hogy hiába pont egy évvel azelõtt írta alá a szerzõdést, még több hónapja van hátra, mert annak idején az év végéig ingyenes volt az adsl. Erre varrjon gombot bárki. Ennyire rászorulna a cég az õrjöngõ kuncsaftok tízezreseire?
A történet úgy kezdõdött, hogy ADSL szolgáltatót szerettem volna váltani, egyszerûen azért, mert úgy láttam, hogy a T-Online esetenként sokkal drágább a konkurenseinél. Felhívtam az utóbbi hónapokban többször is a T-Online-t, hogy mi a helyzet a szerzõdésemmel, és mikor is jár le az egy éves hûségnyilatkozatom. Mindannyiszor azt a választ kaptam, hogy 2005. október 7-én.
Közeledett a dátum, és másnap elmentem egy T-Pont-ba, ahol gond nélkül ment a szerzõdésbontás, miután kitöltöttem és aláírtam egy errõl szóló nyilatkozatot, valamint visszaadtam a T-Com tulajdonát képezõ modemet. Pár perccel késõbb bementem egy másik szolgáltatóhoz, akinél elfogadtam és aláírtam az egy évre szóló hûségnyilatkozattal egybekötött szerzõdést, és megvásároltam az ADSL modemet.
Ez eddig sima ügy volt, a probléma ezután jött. Pár nappal késõbb ugyanis felhívtak a T-Online-tól, hogy a hûségnyilatkozatom csak 2006. január 1-én jár le, azért, mert amikor 2004. október 7-én megkötöttem velük a szerzõdést, épp volt egy olyan akciójuk, hogy az év végéig nem kellett fizetnem a szolgáltatásért, és ezért bár a szerzõdésem életbe lépett már október 7-én, de a hûségnyilatkozati idõszak csak január 1-én kezdõdött. Így ha ragaszkodom a szerzõdés felmondásához, kiszámláznak 77 ezer forintot. A másik lehetõség, hogy visszavonom a felmondási kérelmet, és náluk maradok minimum a hûségnyilatkozat lejártáig, azaz 2006. január 1-ig. Sajnálatos módon a szolgáltatást az interneten rendeltem meg, és a szerzõdést egy kattintással fogadtam el, így írásos bizonyítékom arra, hogy a szerzõdésben errõl egy árva szó nem volt, bizonyítani nem tudom. A Nemzeti Hírközlési Hatóság illetékes jogásza is megerõsített abban, hogy mivel nincs írásos változatom a szerzõdésrõl, a bíróság is a T-Online-nak adna igazat, így akkor járok a legjobban, ha lenyelem a békát, január 1-ig náluk maradok, mert az elõfizetési díjam a hátralévõ idõszakra nem égészen 40 ezer forint, szemben a 77 ezres büntetési tétellel.
Szóval egyelõre ez van. Maradok a T-Online-nál január 1-ig, és megpróbálom az új szolgáltatóval elintézni, hogy a jelenlegi kedvezményeket megkaphassam akkor, amikor már nem ragaszkodik annyira hozzám a rózsaszín óriás. Az egyetlen dolog, amit tehetek, hogy mostantól január 1-ig éjjel-nappal maximális sávszélességen (2 Mbit/s) töltök le mindenhonnan mindenfélét, ami havi kb. 650 gigabájtot jelent, és reménykedem, hogy engem is kirúg a T-Online.
* A havidíjak ADSL Start csomagunk esetén havi 3GB letöltési adatforgalmat tartalmaznak. A túlfogyasztási díj 500Ft/GB, melyet a valós letöltött adatmennyiség arányában számlázunk ki. A havi letöltött adatmennyiségről az Online Ügyfélszolgálat "Forgalmi adataim" menüpontjában tájékozódhat.
" A túlfogyasztási díj 500Ft/GB, melyet a valós letöltött adatmennyiség arányában számlázunk ki. A havi letöltött adatmennyiségről az Online Ügyfélszolgálat "Forgalmi adataim" menüpontjában tájékozódhat."
Ezt a T-online honlapjáról másoltam ki 2005. 08. 15-én, amikor a topicot nyitottam. Elég egyértelmű. Lehet azóta a közvélemény, média, hatóság nyomására megváltoztatták. Akkor hurrá, ez volt a cél.
De NEM! most másoltam ki:
* A havidíjak ADSL Start csomagunk esetén havi 3GB letöltési adatforgalmat tartalmaznak. A túlfogyasztási díj 500Ft/GB, melyet a valós letöltött adatmennyiség arányában számlázunk ki. A havi letöltött adatmennyiségről az Online Ügyfélszolgálat "Forgalmi adataim" menüpontjában tájékozódhat.
**Akciónk csak hűségnyilatkozat vállalásával megrendelt új előfizetésre vonatkozik, a kedvező feltételek 2005. augusztus 22-től visszavonásig érvényesek, és csak a Magyar Telekom szolgáltatási területén vehető igénybe.
Online kedvezmény: A szolgáltatás kiépítését követő első 2 hónap havidíjából további bruttó 2500 Ft díjkedvezmény, ha megrendelését a T-Online Webshopban adja le.
A csomaghoz tartozó webtárhely és e-mail tárhely külön díj fizetése ellenében 1, 5, 10, 20 és 50 MB-onként bővíthető.
Az ADSL Biztonság díjszabása: Szerződés fajtája
Belépési díj
ADSL Biztonság havidíja* 2 éves hűségnyilatkozattal**
0 Ft
3 845 Ft (2006.0101-től 7 690 Ft) 1 éves hűségnyilatkozattal**
0 Ft
4 345 Ft (2006.0101-től 8 690 Ft) Hűségnyilatkozat nélkül
59 900 Ft
12 690 Ft Az előfizetői szerződések határozatlan időtartamra szólnak A fenti árak a 25%-os áfát tartalmazzák.
* A havidíjak ADSL Biztonság csomagunk esetén havi 3GB letöltési adatforgalmat tartalmaznak. A túlfogyasztási díj 500Ft/GB, melyet a valós letöltött adatmennyiség arányában számlázunk ki. A havi letöltött adatmennyiségről az Online Ügyfélszolgálat "Forgalmi adataim" menüpontjában tájékozódhat.
**Akciónk csak hűségnyilatkozat vállalásával megrendelt új előfizetésre vonatkozik, a kedvező feltételek 2005. augusztus 22-től visszavonásig érvényesek, és csak a Magyar Telekom szolgáltatási területén vehető igénybe.
Ez azt jelenti, hogy a korlátlan mégsem korlátlan. Egyszerűen hazudtak. Csak ez kis hazánkban szabad. Mivel itta fogyasztóvédelem a béka ülepe alatt a Mariana árokban található.
Pedig milyen jó, hogy az ősöreg előfizetők kétszerannyi pénzért kapnak 2 megát, mint a franciák 6-ot.
10 napja írtam a t-onnline vip-helpdesk-nek egy levelet. eddig nem válaszoltak. [...] Kihez forduljak? a fogyasztóvédelmi felügyelethez?
Ajánlom a következõt:
1.) ha tucc németül, hozd nyilvánosságra a sérelmedet a http://www.t-online.de nyilvános forumán.
2.) vagy írd meg nekem emailben röviden a lényeget és felteszem én a t-online nyilvános forumára németül. Ott ügyködik egy "T-Online Team" - azoknak forró drótjuk van a németországi fõnökökhöz.
Az internet szolgáltatás felügyelő hatósága az NHH, Nemzeti Hírközlési Hatóság. AZ ő feladata megmérni pl. ha a letöltés sebessége nem éri el az ASZF szerinti értéket, ha a kapcolsat üzembiztonsága nem megfelelő stb.
www.nhh.hu (Régen HIF, Hírközlési Felügyelet, most komolyabb jogokkal rendelekezik, ez a nevében is benne van).
Kíváncsi lennék, mit szólnak az 50 kirúgott előfizető esetéhez?
érdemes, mert általában sokkal rugalmasabbak, az ügyfélszolgálat könnyebben elérhető, lehet "alkudozni". és az az érzés, hogy nem egy dajcse telekomnak tejelsz... :)))
beregeltem a t-online online ügyfélszolgálatára a céges emilcímemmel.
elfogadta. bejelentkezek: nincs ilyen előfizetés -> kijelentkezés.
Persze a regnél nem kérdezett olyat, hogy pl. ügyfél-azonosító (ami van legalább 2 a cégnek, ahol dolgozom). saját emilszerverünk van, úgyhogy nem tudom, mi alapján akar azonosítani (mert ugyi az emilcímes azonosítás nem gyütt be mivel nem @t-online.hu vagy @axelero.hu ra végződik... :) )
na. az előző beírásom után forwardoltam a 11 nappal ezelőtti levelet az info@t-onle.hu e-mailre. Kicsit kiegészítettem. Kiváncsi vagyok, reagálnak-e. :)
próbálkozzatok be néhány kicsinél (eTel (www.etel.hu), externet, interware stb.). írjátok le, hogy ennyi előfizetés van, flotta, mittomén, kritikus az azonnali átállás, egyetlen perc kiesés se lehet, mit ajánlanak.
10 napja írtam a t-onnline vip-helpdesk-nek egy levelet. eddig nem válaszoltak. telefonon keresztül nem adnak információt, ki az új kapcsolattartónk (nem tudják... :o) ), mióta az előző már nem dolgozik ott. aszonták, írjak a VIP-helpdesknek. írtam. beleírtam a kérdésemet, az ügyfélszámot, mindent, ami alapján tudnának válaszolni. de nem. 10 napja nem válaszoltak.
itt tartunk most.
Kihez forduljak? a fogyasztóvédelmi felügyelethez?