Keresés

Részletes keresés

armagnac Creative Commons License 2006.01.04 0 0 124
Ez mindent megmagyaráz, nyilván ezért nem sikerült 22 év alatt szigetelni a - szó szerint - rázós berendezéseket, karbantartani a járműveket, és ezért rohadt le a fél buszpark 2-3 napra:) Inkább úgy tűnik, neked van valami érdekeltséged a ZIU kocsikkal kapcsolatban.
Előzmény: bicska2 (122)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.04 0 0 123

Azok.

....meraz úúúúúúgy vaaaaan.... 1 eset , nem esett!

....kettőőőőő......,már érdekes !

....három.........., figyelmet érdemel.....

.....ennél több....., már súlyos felelőtlenség !

Pont.

/VICC nélkül !/

bicska2 Creative Commons License 2006.01.03 0 0 122
Valakinek nagyon kéne a solaris-vásárlásból felmarklható kenőpénz, és egyéb "lopadék". Tavaszra kész kell legyen pár nyaraló a tengerparton, stb. Ezért pár "rázós esettel" -ami annyira kacsa, hogy már hápog- fel kell borzolni némi kedélyt. Az egész szerintem a tömeghisztérián alapul: hintsük el, hogy tizenakárhány vezetőt megrázott, és az idiótább utasok már otthonról is be fognak telefonálni, mert úgy érzik, őket is... Aztán ha már mindenki elhitte, hogy a ziuk ráznak, és mindet lecserélik, akkor nagy hidegben, nagy melegben, gödrös vagy épp túl sima úton lesz a nagy nézés, hogy van már ami korszerű és modern, de kéne valami ami megy is. Hajrá, jó lesz ez!!!
Előzmény: ellenforradalmár (120)
armagnac Creative Commons License 2006.01.03 0 0 121
A hírben egy 24 voltos reléről volt szó, az kb. pont ezt a hatást váltja ki. Szerencsétlen esetben súlyosabb következménye is lehet, pl. ha vezetés közben ér hozzá a sofőr, vagy ha szívbeteg, vagy ha a másik kezével az ajtót fogja, stb. Az meg röhej, hogy 22 év alatt nem sikerült szigetelni egy veszélyes alkatrészt, pedig a munkáltató a kezdetektől ismerte a hibát. Nehezen hiszem, hogy ez jogszerű.
Előzmény: ellenforradalmár (120)
ellenforradalmár Creative Commons License 2006.01.03 0 0 120
Láttál már olyan sérültet, aki a 600 V-os vontatási feszültségtől megégett? Több hónap betegállomány, mire felgyógyul. Itt szóbajöhet sztatikus feltöltődés, törpefeszültségű jelfogó áramkörének a megszakításakor fellépő önindukció vagy hasonló kellemetlen jelenség, jó vastagon feltupírozva. Valaki vagy valakik itt nagyon keverik a xart, talán politikai, talán más célzattal... :(
Előzmény: armagnac (119)
armagnac Creative Commons License 2006.01.03 0 0 119
Az áramütésnek bénító hatása van, ezen az elven működik az elektromos sokkoló (és az elektromos rája:)). Ez egyébként nem meglepő, ld. idegpályák működése. A hatás - az eset súlyosságától függően - pár perc alatt elmúlik.
Előzmény: ellenforradalmár (92)
Demszkyváros Creative Commons License 2006.01.03 0 0 118
Ami az igazán vérlázító, hogy ezt a tájékoztatást nem a BKV tette meg, azaz ha jól látom, ugyan ott tart a helyzet, mint a topik elején írták.

Bízzunk benne, hogy a troliközlekedés megbénulása Aba 2006-os prémiumát nem veszélyezteti.
Demszkyváros Creative Commons License 2006.01.03 0 0 117
Most már a Szabad Nép Szabadságot is a zorbánviktor mozgatja:

"Hétvégi trolicsőd a fővárosban

Népszabadság • 3479 • 2006. január 3.

Csaknem teljesen megbénult a főváros troliközlekedése január elsején, de még tegnap sem állt vissza végleg a rend. Az esős időben sorra lerobbantak a járművek, zárlat miatt először a régi ZIU típusú kocsikat kellett leállítani, később azonban a csuklós Ikarusok közül is jó néhány felmondta a szolgálatot. Összesen harminc jármű vált átmenetileg üzemképtelenné - tudtuk meg Vitézy Dávidtól, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) tagjától. Egyszerűbben szólva ráztak a trolik, ezért a sofőrök némelyike arra biztatta az utasokat, hogy két lábbal ugorjanak le a kocsikról, úgy elkerülhetik az áramütést - állítja Vitézy. Úgy véli, ezért a szégyenletes helyzetért, az elöregedett járműparkért a városvezetés is felelős.

A peches hétvégi sorozatot a BKV is elismeri, a társaság közleményéből kiderül, a trolik részét - főként a 26 éves ZIU-kat - valóban le kellett állítani. A nedves időben ugyanis ezeken szivárgó áramot jeleztek a tavaly beszerelt berendezések. Ez azonban még nem jelent rázásveszélyt. A cég közölte, év végig tíz új alacsony padlós járművet vesznek.

A sok eső és az olvadás miatt tíz centiméteres víz borította a Ferihegyi repülőtérhez vezető út csatornázatlan, városhatári szakaszát. A helyzetet a vízelvezető, szikkasztó árkok fagyott földje idézte elő. A repülőtérre vezető külső forgalmi sáv a folyamatos szivattyúzás miatt délutánra szabadult fel. Ma munkagépekkel végigkotorják a bekötőútig az árkokat, hogy biztosítsák a csapadékvíz elfolyását."
Demszkyváros Creative Commons License 2006.01.02 0 0 116
Azért megkérdezném a VEKE-t (nem mintha emberi választ várnék tőlük :( ), hogy miért kellett ennyi hónapot várni ezzel a közleménnyel???
Demszkyváros Creative Commons License 2006.01.02 0 0 115

"Ja hát Te a Magyar Nemzet című papírból tájékozódsz."

 

"Veszélyben az utasok, veszélyben a trolibuszközlekedés Budapesten

Elég egy pár napos eső és máris lehull a lepel a budapesti trolibusz ágazat helyzetéről. A trolik 2005 utolsó és 2006 első napján is a középpontban voltak: 31-én egy nemrég felújított ZIU trolibusz ismét utast rázott meg a 73-as vonalon. Másnap, egy csendes vasárnap délelőtt a 74-es vonalon közlekedő ZIU kocsik adták fel először a harcot.

 

2006. január 2.

 

Egy óra alatt az összes kocsi zárlatossá vált, azaz felmerült a veszélye annak, hogy a nyirkos időben az utasokat megrázzák a járművek. A trolibuszok forgalomból történő kivonása mellett döntöttek, de így is az utasok jártak rosszul, mivel a járatok lényegesen ritkábban közlekedtek a megszokottnál. A 74A jelzésű, a Kisföldalattitól érkező utasok Zuglóba szállítása céljából közlekedő betétjáratot pótlás nélkül leállították több órára.

 

A nap folyamán közel 30 trolibuszt kellett kivonni a forgalomból, ami a hétvégi kocsiparknak közel a fele! A ZIU-k után viszont a csuklós Ikarus trolibuszok is párosával robbantak le, alig egy éve felújított járművek is zárlatosak lettek, a garázsban pedig nem maradt üzemképes kocsi. Közleményünk megjelenésének időpontjáig a január 2-i forgalomban is hasonló a helyzet, az utasokat páros lábbal ugratják le az óráról órára egyre több zárlatos, rázásveszélyes troliról.

 

A balesetveszély elhárítása és az üzemképesség javítása a Troliüzem feladata volna, ők azonban nem képesek megbirkózni a feladattal. A ZIU trolibuszokon esztétikai felújításokat végeztek darabonként kb. 2 millió Ft-ért, bevallottan csak azért, hogy a tévéhíradókban ne lehessen rozsdás járműveket mutogatni. A látszatfelújítás az elektromos berendezéseket nem érintette.

 

Az áramütéses esetek életveszélyre figyelmeztetnek, az állandó meghibásodások miatti szolgáltatási színvonalromlás pedig szintén a tömegközlekedés használata ellen jelent nem kívánt propagandát.

 

A BKV cselekedeteiért a városvezetés is felelős, amennyiben eltűri, sőt ösztönzi az önfelszámoló, visszafejlesztő folyamatot. Az Országgyűlés döntése nyomán a BKV „ölébe hullott” plusz 20 milliárd forint megfelelő hátteret kell biztosítson ahhoz, hogy még idén lehívják az új, korszerű trolibuszokra rendelkezésre álló teljes, 29 db-os opciót és 2006-ban kivonják forgalomból az összes ZIU-t. Ha a járművek üzembiztonsága az újak megérkezéséig sem biztosítható, akkor közlekedésbarátokként bármennyire is nehezünkre esik ezt kimondani, a hiányzó trolikat ideiglenesen buszokkal kell pótolni, hisz az életvédelem az első és a szolgáltatás színvonala sem rontható. A karbantartási színvonal azonnali javítása mellett pedig meg kell tenni az első lépéseket a csuklós Ikarusok lecserélésének megkezdése érdekében is.

 

Egyszer már megtörtént, hogy a városvezetés fel kívánta számolni a trolibuszközlekedést Budapesten, ettől a hatalmas tiltakozás hatására el kellett állniuk. A lassú leépülés viszont megteszi hatását, a fővárosi trolibuszközlekedés az ellehetetlenülés szélére került. Ez azonban nem elfogadható, a környezetbarát közlekedési mód budapesti hanyatlását azonnal vissza kell fordítani!"

 

forrás: http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=253

 

Na, remélem a VEKE-t is lefidesznácizod, mint az MNO-t ... :pp

Előzmény: messelg (111)
Demszkyváros Creative Commons License 2006.01.01 0 0 114
Na, hosszú késlekedés után a szellemi elit portálján is képesek voltak összehozni a cikkecskét. http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/?main&248778
Előzmény: messelg (111)
Demszkyváros Creative Commons License 2006.01.01 0 0 113
Tájékozódtam volna én az indexről, de csak üres oldalt hozott be a linkjére. Hiába, ennyit tudnak a libsik. :p

Egyre jobban kedvellek amúgy, mert sorra rúgod itt az öngólokat, lásd fentebb. Mondd, biztos, hogy te SZDSZ-es képviselő van TÉNYLEG? Mert ugye ident státuszod nincs, tehát te még akár én lehetek.
(Bár mint azt tudjuk, mindannyian Lajos bácsi vagyunk.)
Előzmény: messelg (111)
m52 Creative Commons License 2006.01.01 0 0 112
" Amúgy jelentősebb összegér én is hajlandó bagyok állni a megállóban, és üvölteni, hogy ráz a troli"

ez elég gyenge mint mentség, de nagyon bunkó, rágalmazó mint vélemény, amely, persze szabad.
Előzmény: bicska2 (107)
messelg Creative Commons License 2006.01.01 0 0 111

Ja hát Te a Magyar Nemzet című papírból tájékozódsz.

Latorczay vagy a Schmidt alatt nem használódtak volna a kábelek szigetelései, ők megtalálták volna a kóbor áramot, bizony ám. Azok a csúnya neoliberális kóbor szigetelések nyugtalanítják a magyart, le kell őket szigetelni, illetve elszigetelni, sőt elföldelni, huss!

Előzmény: Demszkyváros (109)
ellenforradalmár Creative Commons License 2006.01.01 0 0 110

Ez kérem a 16 éven át tartó neoliberális városvezetés eredménye.

 

Így igaz. Volt üzemképes poroltó a villamoson és a vezető tudta is használni... ;-)

Előzmény: Demszkyváros (109)
Demszkyváros Creative Commons License 2006.01.01 0 0 109
Lángok és fekete füst a 47-es villamosból
2006. január 1. 15:57


MNO
Bosszúsággal kezdődik az újév a BKV-nál, miután kigyulladt az egyik villamosuk már január első napján. A HavariaPress úgy tudja, hogy vasárnap, a délutáni órákban, nem sokkal kettő óra után leszállították a Kálvin téren a 47-es villamos utasait egy elektromos hiba miatt.

A BKV fődiszpécseri vonalán elmondták, hogy műszaki hiba történt, a villamos egyik elektromos kábelje lett zárlatos, azonban a járművezető, egy gomb kikapcsolásával megoldotta a helyzetet. Azt, hogy a tűzoltók, hogy kerültek oda, a BKV-sok is furcsállták, mert elmondásuk szerint nem ők hívták a lánglovagokat. A fővárosi tűzoltóparancsnokság sajtóügyeletén ellenben azt mondták el a HavariaPress kérdésére, hogy a rendőröktől kapták a riasztást egy égő villamoshoz. Az esetet a budapesti lánglovagok kiemelt riasztásként kezelték, és a helyszínre siettek, ahol a villamos kábeleit égve találták. Beavatkozniuk azonban nem kellett, mert a lángokat a villamos vezetője egy porraloltóval eloltotta.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Ez kérem a 16 éven át tartó neoliberális városvezetés eredménye.
bicska2 Creative Commons License 2006.01.01 0 0 108
Mármint a trolis fórumban olvashatsz ilyesmit...
bicska2 Creative Commons License 2006.01.01 0 0 107
Javallom, olvass vissza kicsit. Állítólag van gond: azért egy nap 3-4-5 testkötésgyanús 280as az sem semmi. Bár lehet, hogy csak azok is útban vannak valakinek. Tényleg bosszantó, hogy még vannak normális járműveink. Cseréljük le azokat is.... Amúgy jelentősebb összegér én is hajlandó bagyok állni a megállóban, és üvölteni, hogy ráz a troli, villamos, metró, fogaskerekű, HÉV, de még akár busz is (bár azért többet kérek). Nem tudjátok, hol kell jelentkezni???
Előzmény: m52 (104)
ellenforradalmár Creative Commons License 2006.01.01 0 0 106

"Újra emberre támadt a troli"

 

...de mert az agya gyagya, szerencsénkre nem a 600 voltos egyenfeszültségével égette/ütötte meg, hanem megrázta... Szvsz Brezsnyevék szelleme kisérthet.

(100)

"Az üzemigazgató elmondta: az elmúlt évtizedek során sem halálos, sem közepesen súlyos esetet sem regisztráltak a cégnél."  

 

Ez egy örök-barátságos szocialista szellem lehet... :(

Előzmény: Demszkyváros (102)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.01 0 0 105
Kedves barátaim, a lényeget nem látjátok!

Utast érintő áramütés alapfeltétele, hogy legyen utas, aki aktívan közreműködik a folyamatban, hogy úgymondjam, lehetővé teszi a folyamatot!

Szóval, nem biztos, hogy csak a troli a bűnös!
A sértetti aktív közreműködés fontos szempont.

Mi a fenének megy oda, ha odamegy, minek tapogatja azt a járművet, ami egyébként súlyos közpénzből van faszolva.

Uazzon, nem tapogassa!

Hogy milyen emberek vannak, az ember kiakad tőlük!!!
m52 Creative Commons License 2006.01.01 0 0 104
"kóbor áramnak nyomát sem találták"
azé kóbor!

(csak a hülyéktől kérdem: miért nincs a többi trolival gond?)
Előzmény: Demszkyváros (102)
Demszkyváros Creative Commons License 2005.12.31 0 0 102
Meglepő, még az index is meg merte írni.


Újra emberre támadt a troli

Megrázta a 73-as troli egyik utasát, ez már az ötödik eset négy hónap alatt. A szakemberek nem tudják, mi lehet az esetek hátterében.

Index/HavariaPress (ugyelet@mail.index.hu)
2005. december 31., szombat 11:48

Kapcsolódó anyagaink:
• Most egy idős utast rázott meg a trolibusz http://index.hu/politika/bulvar/troli248/
• Ismét megrázta az áram az egyik trolivezetőt http://index.hu/politika/belfold/budapest/aram0822o/

Megrázott az áram egy budapesti lakost, amikor fel akart szállni a 73-as trolibuszra az Arany János utcai végállomáson szombat délelőtt - értesült a HavariaPress. Az 1982-es, ZIU 966-os típusú trolibusz reggel fél tízkor rázta meg az egyik utast.

Tartós veszély

Ez már nem az első ilyen eset, BKV-s források szerint ennek oka a buszok felújításának késése lehet. A régi trolibuszokon ugyanis csak esztétikai felújításokat végeztek, műszaki renoválásra még nem került sor. Amíg erre nincs pénz, addig ehhez hasonló áramütéses balesetek továbbra is előfordulhatnak.

Októberben áramütés gyanújával szállítottak kórházba egy idős embert, akit akkor rázott meg az áram, amikor megnyomta a 80-as trolibusz leszállásjelzőjét, mondta el Fehérvári Tibor a Budapesti Közlekedési Vállalat fődiszpécsere.

A troli a Kerepesi út és a Lóvásár utca kereszteződésében állt, amikor a nyolcvan éves utas megnyomta a leszállásjelzőt. Úgy érezte, hogy átfutott rajta az áram, amit jelzett a trolibusz sofőrjének is.


A vezetők sorsa sem könnyű

A BKV azonnal kihívta a mentőket, és az idős bácsit kórházba szállították. A helyszínre kiküldtek egy műszaki csoportot is, és kivonták a forgalomból a trolibuszt.

A járművet a helyszínen megvizsgálták, de kóbor áramnak nyomát sem találták. Az idős férfit megvizsgálták a kórházban, de nem találtak nála áramütésre utaló jeleket, ezért hazaengedték. "Lehet, csak a bácsi pulcsija lett statikus, és az rázta meg"- tette hozzá akkor fődiszpécser.

Agusztusban három embert is megrázott a troli, igaz akkor a trolivezetők voltak az áldozatok.
Demszkyváros Creative Commons License 2005.12.31 0 0 101
Ritka gyenge az index keresője, emlékeztem, hogy van egy ilyen trolis topik, de megtalálni a keresővel ... :[


Újabb áramütés trolibusz által
2005. december 31. 9:56


MNO
Megrázott az áram egy budapesti lakost, amikor fel akart szállni a 73-as trolibuszra az Arany János utcai végállomáson szombat délelőtt - értesült a HavariaPress. Az 1982-es, ZIU 966-os típusú trolibusz reggel fél tízkor rázta meg az egyik buszra felszállót, akit ezt követően a mentők kórházba szállítottak. Állapotáról még nincs hír.

Ez már nem az első ilyen eset, BKV-s források szerint ennek oka a buszok felújításának késése lehet. A régi trolibuszokon ugyanis csak esztétikai felújításokat végeztek, műszaki renoválásra még nem került sor. Amíg erre nincs pénz, addig ehhez hasonló áramütéses balesetek továbbra is előfordulhatnak.
Előzmény: m52 (100)
m52 Creative Commons License 2005.08.31 0 0 100
Mégis ráznak a trolik?
Átalakítást végeznek az érintett járműveken
2005. augusztus 31. 15:57


MNO - Kovács Zita
A BKV kisebb átalakítást végez azokon a trolibuszokon, amelyeken korábban több járművezető áramütést szenvedett. Úgy tűnik, a BKV megváltoztatta korábbi véleményét, hiszen a legutóbbi baleset után azt nyilatkozta az egyik illetékes, hogy a balesetet szenvedett trolivezető csupán a könyökét ütötte be.

Kisebb műszaki változtatásokat végez a BKV a ZIU 9 típusú trolibuszokon. Fülöp Ferenc, a BKV trolibuszüzemének igazgatója a Népszabadsággal közölte: mindezt annak érdekében végzik el, hogy – mint mondta – a jövőben még azt a 24 Volt okozta kisebb áramütést se szenvedjék el a járművezetők, amelyekről a napokban lehetett hallani. A „kellemetlen, de teljesen veszélytelen” érzést egy 24 voltos áram alatt lévő relé okozta, amelyhez munka közben hozzáérhet a sofőrök könyöke – tette hozzá. (A BKV korábban úgy tájékoztatott: a balesetet szenvedett trolivezető csak a könyökét ütötte be. Ugyanakkor mindezt egy kardiológiai osztályon kellett kivizsgálni.)

Fülöp Ferenc úgy nyilatkozott a Népszabadságnak, hogy az említett eset szenvedő alanya fiatal dolgozó a cégnél, így elképzelhető, hogy most először került ilyen helyzetbe, s meglepte a csípés. Hogy hasonló eset ne forduljon elő a jövőben, műanyag fedéllel borítják a reléket, s ahol kell, odébb is szerelik. Az átalakításra csak a régi ZIU-k némelyikénél van szükség – tette hozzá.

Fülöp közölte: a BKV soha nem cáfolta, hogy ezeken a típusokon az utasok is többször tapasztaltak hasonló érzést, évente átlagosan két bejelentés érkezik a céghez. (Ugyanakkor egy BKV-s műszaki ellenőr korábban azt mondta a lapnak: volt olyan év, amikor hetven esetet rögzítettek, igaz, ez 1984-ben következett be. 1996-ba az év első két hónapjában mintegy huszonhárom utas érzett áramütést a trolikon. A következő évben, 1997-ben nem, majd 1998-ban egy, 1999-ben négy, 2003-ban pedig egy balesetről érkezett jelentés a céghez. Az egykor szovjet gyártmányokból egyébként még csaknem félszázat üzemeltet a cég.) Az üzemigazgató elmondta: az elmúlt évtizedek során sem halálos, sem közepesen súlyos esetet sem regisztráltak a cégnél. Közölte azt is: a húszévesnél idősebb szovjet gyártmányú ZIU-kat folyamatosan cseréli a cég. Legkésőbb 2008 első negyedévig az utolsó ilyen járműtől is megválik a BKV.

(Népszabadság, Magyar Nemzet Online)
bicska2 Creative Commons License 2005.08.25 0 0 99
Ha egy darab ziuból állna az állomány, igaz lenne. egy ideig bírja, aztán megráz. Csakhogy nehéz elképzelni, hogy negyvenakárhány trolin egy hét alatt romlik le annyira a szigetelés állapota, hogy kiírtja az összes utast, vezetőt, és mindenkit többszáz kilóméteres körzetben. Pár eset ritkán biztos előfordulhat -mint pl a plusszos 72es korszerű, szigetelésállapotot menet közben kijelző GVM-je megpaskolt egy utast- de nem ilyen hirtelen, ilyen tömegesen.
Előzmény: m52 (98)
m52 Creative Commons License 2005.08.24 0 0 98
"Mert különös dolog ezekkel a balesetekkel. Soha még nem történt meg, hogy mielőtt a baleset megtörtént volna, valami baj történt volna.
Csak éppen akkor."
Előzmény: bicska2 (90)
ellenforradalmár Creative Commons License 2005.08.24 0 0 97
Már a bénulása napján hazament, másnap pedig dolgozni...
Előzmény: bicska2 (96)
bicska2 Creative Commons License 2005.08.24 0 0 96
Talán semmivel. Senki nem köteles saát felelősségre hazamenni. Ha ment, hát ment. Talán mégsem bénult le teljesen... Csak az olyan jól hangzott a cikkekben, tévében. Arra meg, hogy másnap hazament senki sem fog emlékezni. Csak az marad meg, hogy lebénult...
Előzmény: tfa (93)
ellenforradalmár Creative Commons License 2005.08.24 0 0 95

Kemény vád. Üzemi baleset esetén a dolgozót 100%-os táppénz illeti meg és ki merne elbocsátani belátható időn belül egy olyan dolgozót, aki önhibáján kívül munkavégzés közben kis híján az életét vesztette. Tuti pernyerés a munkaügyi bíróság előtt...

 

Lufi ez.

Előzmény: tfa (93)
bicska2 Creative Commons License 2005.08.24 0 0 94
Valóban nem. Azért ha a rázós balhékat ezek mellé tesszük, akkor nagyobb eséllyel lehet vezetőket cserélni, mint ha ezeket az eseteket külön-külön nézzük. És a közelmultban szépen összejöttek az aduászok: buszégés, villamos koccanás, beszakadt mozgólépcső, beázó metróállomás (Batthyányi tér).... A hab a tortán pedig mindíg jól jön alapon megtoldják egy kis rázó trolival, hátha így már sikerül. Mi ebben a meglepő?
Előzmény: tfa (91)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!