Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kisevet Creative Commons License 2005.08.12 0 0 30
Na, én egyáltalán nem a sebesség értelmetlen növelésére akartam buzdítani, hanem a forgalmi helyzetnek megfelelő reagálásra adtam aktuális tippet -, ami egyáltalán nem a saját ötletem, hanem a *Vezetés mesterfokon* c. könyvből kimazsolázott jó tanács. Csemegézzetek ti is belőle! :-)
Zsé! Creative Commons License 2005.08.07 0 0 29
Indulhatsz sárgára is.
szpsz911 Creative Commons License 2005.08.05 0 0 28

"Pesten már egész istenesen gyors a legtöbb sofőr, vidéken viszont borzasztó amatőr a többség..."

 

Én attól kapok soszor agyhúgykövet, hogy a Pestre bevezető autópályákon a belsőben gurulgatnak nyolcvannal, sokszor indokolatlanul, mert a külsőben sehol senki, aztán mikor beérünk a zsúfoltba, indul a szlalomverseny. Ne ennek mi értelme?

Előzmény: Zsé! (27)
Zsé! Creative Commons License 2005.08.04 0 0 27
Most nincs kedvem végigolvasni az összes előttem lévő hozzászólást, lehet már volt róla szó. DE! Én kifejezetten utálok korán I.-be kapcsolni. Amíg kinyomva van a kuplung, addig csak kopik az egész rendszer. Azt tényleg megtanulhatná mindenki, hogy sárgára sebességbe rakják a váltót, de ilyen "kánaán" sose lesz. Pesten már egész istenesen gyors a legtöbb sofőr, vidéken viszont borzasztó amatőr a többség...
szpsz911 Creative Commons License 2005.08.04 0 0 26
Fujj de rühelltem ma a pesti dugót. broáf
kisevet Creative Commons License 2005.08.04 0 0 25

Nem olvastad figyelmesen a zöldhullámról írtakat.

A zöld hátulról *érkezik* ... először a csoportod kapja, majd aztán az előtted állók, stb. Le kell lazsálni a piros időt, hogy éppen a zöldre érje a következő kereszteződésig.

Ha unod a témát, rá se ránts, tedd, amit tenni akarsz! :-)

 

Előzmény: Shatner (24)
Shatner Creative Commons License 2005.08.04 0 0 24

Ne azon lovagoljunk már, hogy 1 méter vagy hány méter! Ha nem érted 1 méterrel, akkor más számokkal sem fogod megérteni.

 

Az előbb még a zöld hullámról beszéltél, ahhoz meg el kell érned az 50-et. Sőt, mivel a zöld hullámok elvileg folyamatos haladásra vannak belőve, ezért viszonylag fürgén kell elindulni (és esetleg kicsit 50 fölé is menni) ha el akarod érni. Avagy te azt reklámozod, hogy induljon mindenki azonnal, de lassan??? Ez legalább olyan idegesítő, mert akkor a mögötted jövő miattad nem éri el a következő zöldet, pedig esetleg szeretné.

 

Egyébként a nyugodt, türelmes vezetéssel kapcsolatos nézetedet osztom.

 

A helyzet az, hogy kissé unom a témát, úgyhogy szerintem már nem szólok többet hozzá. Üdv!

 

Előzmény: kisevet (23)
kisevet Creative Commons License 2005.08.04 0 0 23
-Leálláskor sem 1m-s távolságot tartok, mert akkor a 2m széles Audival kis sem tudnék bújni  a sorból.

-Szerinted az 50 km/ó-s sebesség nem *rohanás*-e a lámpázott városi forgalomban?

-Lényeges szemléletem szerint soha ne tégy hirtelen mozdulatokat, azaz ne fékezz hirtelen, ne válts sávot hirtelen, stb.-stb., mert az nemcsak számodra, de a többiek számára is zavart okoz. Fő a nyugalom! :-)

=Tudod-e mi az: kicsi, barna és nagyon lassú?

Előzmény: Shatner (20)
szpsz911 Creative Commons License 2005.08.03 0 0 22
Értem én a viccet, de hidd el, hogy sokakban tényleg fel sem merül.
Előzmény: Shatner (21)
Shatner Creative Commons License 2005.08.03 0 0 21

Tényleg, micsoda zseniális ötlet! Késlekedés nélkül indulni ha zöldre vált a lámpa! Nahát, hogy erre sosem gondoltam!

:-)

Előzmény: szpsz911 (18)
Shatner Creative Commons License 2005.08.03 0 0 20

Ezt nem hiszem el! Ki mondta, hogy rohanni akarok?

Hogyha 50-nel mész, ugyanúgy 1 méteres követési távolságot szoktál tartani, mint amikor a lámpánál állsz??? Ezt én nem fogom megtenni csak azért, hogy eggyel többen átférjenek a zöldön, ha pedig hirtelen befékez a sor, akkor az én hibámból törjem össze a kocsit.

Előzmény: kisevet (19)
kisevet Creative Commons License 2005.08.03 0 0 19
A topiccal a lámpázott forgalomban rendelkezésünkre álló lehetőség jó kihasználására tettem javaslatot és nem az értelmetlen rohanásra, mert annak ellensége vagyok.

Városon belül egyébként is hova sziveskedsz rohanni, hogy még a követési távolságot is növelni szeretnéd? Sztem ezt ~legkedvezőbb esetben~ csak a legközelebbi lámpáig teheted. (Ott koppansz a piros lámpa miatt, mert a lámpák váltása *hátulról* történik: először a  csoportod kap zöldet, aztán az előtted várakozó csoport, stb.) A legkárosabb következmény pedig az a hektikus haladás, ami mindenki idegeit megtépázza és ezzel megszűnik az önkontrollja. Rohanásból előnyöd nem származik, legfeljebb a fogyasztásod nő meg.

Előzmény: Shatner (17)
szpsz911 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 18

nem ertem miert kell ugy tenni, mintha ez valami nagy otlet lenne.

 

 

Szerintem azért, mert még mindig nem mindenkinek egyértelmű. Legalábbis szokszor igy tapasztalom.

Előzmény: Shatner (17)
Shatner Creative Commons License 2005.08.02 0 0 17
Amit a temaval kapcsolatban irtal, azzal 100%-ig egyetertek. Akarcsak az autosok zome. Ezert nem ertem miert kell ugy tenni, mintha ez valami nagy otlet lenne. Egy minimalis rutinnal rendelkezo autos a pirosnal allva ha ralat valamelyik keresztezo lampara - peldaul a gyalogosokera - mar a zold elott sebessegbe tesz es indul ahogy lehet. Az mas kerdes, hogy aki mobilozik vagy massal van elfoglalva, az elbambul, de 1-2 masodperc nem veszteseg. Azert nem, mert a topicnyito altal idealisnak tartott tokeletesen egyszerre indulas eseten is az egyre hatrabb alloknak egyre lassabban kellene indulnia a sebesseg miatt novelendo kovetesi tavolsag miatt. Nehany auto utan ez mar ugyis annyira lassu indulasst tenne szuksegesse, hogy az mar fajdalmas es nyugodtan belefer egy-ket masodperc keslekedes ha lenduletesebben teszi az illeto. (Erdekes lenne konkretan kiszamolni a gyorsulasokat egy elen allo sportkocsival, mondjuk az elso 8 autora tokeletesen egyszerrre indulas eseten.)
Előzmény: szpsz911 (16)
szpsz911 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 16

No azért félreértés ne essék! Én, aki a topicnyitóval egyetértésben vagyok és híve a dinamikus közlekedésnek, koránsem szimpatizálok a jellegzetesen maias, jellegzetesen maiasan magyaros idegbeteg türelmetlenséggel, az elsőbbség szinte maszturbatikus kiélésével (ezalatt azt értem, hogyha balra akarsz kanyarodni, egy buzi sem villantana szemből, hogy megtehesd, itt akinek elsőbbsége van, az akár az élete árán is élni akar vele, aztán a NO INDEX, mint divatirányzat, azaz, mintha az embereknek derogálna használni az irányjelzőt. Na ezektől a bunkóságoktól én is hányok, mint ahogyan a "nem állom ki a sort, hanem elöl bepofátlankodok" stílustól is.

 

Abban viszont kiállok a véleményem mellett, hogy ha már a gyalogosoknak pislog a zöld, akkor már lehet kapcsolni azt a fránya egyest, hogy ha vált a lámpa, mielőbb indulhassunk. Az egyszerre indulás amúgy nem megvalósítható, de az, hogy az egyest találja meg mindenki, lámpaváltás előtt, az igen. És ha az előttem lévő elindul, akkor haladéktalanul én is. Ez ennyi csak és ilyen egyszerű.

kisevet Creative Commons License 2005.08.01 0 0 15
Murphy után szabadon.

 

A zöldre nem-indulás folyománya:

ha végre egyenként elindulnak az autók, akkor az egyre növekvő sebességgel elérik a  következő, még piros lámpát, ahol feltorlódnak és leállnak. Aztán a ciklus kezdődik újra előlről...

 

Zöldre *egyszerre* induláskor az egész konvoj nyugis tempóban ér el a következő lámpáig, ahol már ismét zöldet kap és kialakul a zöld-hullám. Ez nem is rossz eredmény.

kisevet Creative Commons License 2005.08.01 0 0 14
Az egyszerű a nagyszerű.
Előzmény: Shatner (6)
Shatner Creative Commons License 2005.08.01 0 0 13
Jo, ne hurrogjuk le. De ha valaki magatol nem ismeri fel azt, amit Riff-raff megfogalmazott azt meg nem kellene buzditani. Legalabbis ne tegyunk ugy, mintha feltalalta volna az orokmozgot. Az egesz topicnyitas olyan, mint egy friss jogositvanyos elso racsodalkozasa a kozlekedesi lampak forgalomra gyakorolt harasara.
Előzmény: Danidek3 (10)
Bihus Creative Commons License 2005.08.01 0 0 12
A Balkán is Európában van. Nem tanultál földrajzot?
Előzmény: Danidek3 (7)
Dani Amp-Land Creative Commons License 2005.08.01 0 0 11
Sziasztok, Én inkább úgy mondanám, hogy zöldre készül fel az indulásra, tehát amikor az előtted lévő elindult azonnal indulhass te is. Egy másik dolog, hogy sok gyalogoszebránál a gyalogosoknak kb. 6 másodpercig van zöldje, ahol én pl. átérek, de egy idős ember vagy kisgyerekes család még a felénél sincs lámpaváltásnál - a mögöttem álló meg nyomja a dudát ezerrel. (És abba a 6 sec. be is becsúszik 2-3 autó a piroson át.)
Danidek3 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 10
Ez nem bambaság, csak nem törődömség. Nyugaton valóban segítenek az emberek egymásnak, ezért állnak meg a zebránál és ezért nem száguldoznak a lakó övezetben.
Sőt, még be is engedik a sorba azt a villog stb.

Előzékenységgel és segítséggel lehetne gyorsítani a formalom haladásán.

Ehhez ez kellene, hogy ha valaki jót akar azt ne lehurrogjuk, hanem bíztassuk inkább!
Riff-Raff Creative Commons License 2005.08.01 0 0 9

Ilyesmit én is hallottam, de kizártnak tartom, hogy bárhol másutt lényegesen kevesebb bamba vagy töketlen autós lenne, mint nálunk.

A sor egyszerre történő elindulása is elég meredek kijelentés, a gyakorlatban három autónál több aligha indul el egyszerre. De még ha nem is töketlenkedik senki, a tizenötödik helyen várakozó akkor is csak azt fogja látni, hogy elöl nem haladnak, mert ugye amíg a kocsik állnak, van közöttük fél méteres távolság, de indulás után ezt mindenképpen növelni kell, méghozzá folyamatosan, mert a nagyobb sebesség nagyobb követési távolságot kíván, magyarán minél hátrébb áll valaki a sorban, törvényszerűen annál lassabban tud csak indulni.

Előzmény: szpsz911 (4)
Shatner Creative Commons License 2005.08.01 0 0 8
Mi abban az uj otlet, hogy a leheto legkisebb keslekedessel induljunk? Ha 100 embert megkerdezel, mind a 100 azt fogja mondani, hogy ugy indul, ahogy te. Nem emiatt vannak a dugok es nem emiatt vagyunk lemaradva a nyugati orszagoktol. Svedorszaggal osszevetve eppen az a feltuno, hogy ott a kozlekedesben is mintha raerosebbek, nyugodtabbak lennenek az emberek. Lako ovezetekben szinte lepesben haladnak, a zebrak elott megallnak, ha valaki at akar menni. Ez nekem sokkal szimpatikusabb hozzaallas, mint a turelmetlen dudalas, ha netan valaki 1 masodperccel kesobb indul.
Előzmény: Danidek3 (7)
Danidek3 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 7
Szerintem valóban a többség megvárja míg az előző autó elindult és akkor indul el maga is. Ha a lámpa jelzésére (legyen az sárga, vagy zöld) elkezdene elindulni, akkor közel egyszerre indulna el a sor és nem telne el fél perc a zöld után, míg a negyedik autó megmozdul.
Én igyekszem mindig az előttem állóval egyszerre indulni, ha nem indul legfeljebb fékezek. Így teljesen biztosnágos és spórolok 3 msáodpercet minden mögöttem állónak!

Azt az ötletet is terjeszteni kellene, ha valakinek segíteni tudunk és az nekünk semmibe nem kerül, akkor tegyük meg. Egy idő után nekünk is fognak segíteni. Ilyen ez a 3 msáodperc is. Nekem semmibe nem kerül, de egy autóval több ér át a zöldön.

Helyes a meglátás, kedves topicnyitó! Sok ilyen emberre van szüksége kishazánknak, hogy a balkánról átkerüljünk végre Európába!
Shatner Creative Commons License 2005.08.01 0 0 6
Nem ertem a topicnyitot. Milyen otletet kellene terjeszteni? Leirtal egy tokeletesen kozhelyszeru dolgot. Igen, vannak mazsolak, de a tobbseg szerintem teljesen normalis modon indul. Persze vannak akik elbambulnak, de szerintem ez semmivel nem jellemzobb, mint nyugaton.
Előzmény: kisevet (-)
szpsz911 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 4

Még a nyolcvanas évek közepén magyarázták többen is, hogy a tőlünk nyugatabbra lévő országokban sokkal dinamikusabban közlekednek, mert a lampaváltásra szinte egyszerre indulnak, mintegy 50%-kal több kocsi megy át lámpaváltásonként.

Nekem ugyan 89ben lett jogsim, de azóta én is megutáltam a falábú totojázókat.

Előzmény: kisevet (-)
Szőke herceg Creative Commons License 2005.08.01 0 0 3

Hát tudod... (előrebocsátom: nincs se autóm se jogsim - gyalogosan vagy emberi erővel hajtott kétkerekűn szoktam közlekedni)

Amíg azt látom, hogy a piroson vígan átmegy még az utasokat szállító buszsofőr is...

Szóval nem biztos, hogy "mazsola" - talán csak óvatos. ;-)

Előzmény: kisevet (-)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.01 0 0 2
Taxis zöld?
:-)
Előzmény: Bihus (1)
Bihus Creative Commons License 2005.08.01 0 0 1

Én sárgára indulok...

 

Baj? :)

Előzmény: kisevet (-)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.01 0 0 0
Nem 0 ilyen vezető van sajnos.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!