Zöld jelzéskor a *mazsolák* megvárják, amig az előttük várakozó kocsi elindul, csak azután kapcsolnak sebességbe... mi meg csodálkozunk, hogy lassú a forgalom és kevesebb autó fér át.
Mi a tapasztalatotok?
Egyetértés esetén, terjesszétek az ötletet!
Na, én egyáltalán nem a sebesség értelmetlen növelésére akartam buzdítani, hanem a forgalmi helyzetnek megfelelő reagálásra adtam aktuális tippet -, ami egyáltalán nem a saját ötletem, hanem a *Vezetés mesterfokon* c. könyvből kimazsolázott jó tanács. Csemegézzetek ti is belőle! :-)
"Pesten már egész istenesen gyors a legtöbb sofőr, vidéken viszont borzasztó amatőr a többség..."
Én attól kapok soszor agyhúgykövet, hogy a Pestre bevezető autópályákon a belsőben gurulgatnak nyolcvannal, sokszor indokolatlanul, mert a külsőben sehol senki, aztán mikor beérünk a zsúfoltba, indul a szlalomverseny. Ne ennek mi értelme?
Most nincs kedvem végigolvasni az összes előttem lévő hozzászólást, lehet már volt róla szó. DE! Én kifejezetten utálok korán I.-be kapcsolni. Amíg kinyomva van a kuplung, addig csak kopik az egész rendszer. Azt tényleg megtanulhatná mindenki, hogy sárgára sebességbe rakják a váltót, de ilyen "kánaán" sose lesz. Pesten már egész istenesen gyors a legtöbb sofőr, vidéken viszont borzasztó amatőr a többség...
A zöld hátulról *érkezik* ... először a csoportod kapja, majd aztán az előtted állók, stb. Le kell lazsálni a piros időt, hogy éppen a zöldre érje a következő kereszteződésig.
Ha unod a témát, rá se ránts, tedd, amit tenni akarsz! :-)
Ne azon lovagoljunk már, hogy 1 méter vagy hány méter! Ha nem érted 1 méterrel, akkor más számokkal sem fogod megérteni.
Az előbb még a zöld hullámról beszéltél, ahhoz meg el kell érned az 50-et. Sőt, mivel a zöld hullámok elvileg folyamatos haladásra vannak belőve, ezért viszonylag fürgén kell elindulni (és esetleg kicsit 50 fölé is menni) ha el akarod érni. Avagy te azt reklámozod, hogy induljon mindenki azonnal, de lassan??? Ez legalább olyan idegesítő, mert akkor a mögötted jövő miattad nem éri el a következő zöldet, pedig esetleg szeretné.
Egyébként a nyugodt, türelmes vezetéssel kapcsolatos nézetedet osztom.
A helyzet az, hogy kissé unom a témát, úgyhogy szerintem már nem szólok többet hozzá. Üdv!
-Leálláskor sem 1m-s távolságot tartok, mert akkor a 2m széles Audival kis sem tudnék bújni a sorból.
-Szerinted az 50 km/ó-s sebesség nem *rohanás*-e a lámpázott városi forgalomban?
-Lényeges szemléletem szerint soha ne tégy hirtelen mozdulatokat, azaz ne fékezz hirtelen, ne válts sávot hirtelen, stb.-stb., mert az nemcsak számodra, de a többiek számára is zavart okoz. Fő a nyugalom! :-)
=Tudod-e mi az: kicsi, barna és nagyon lassú?
Ezt nem hiszem el! Ki mondta, hogy rohanni akarok?
Hogyha 50-nel mész, ugyanúgy 1 méteres követési távolságot szoktál tartani, mint amikor a lámpánál állsz??? Ezt én nem fogom megtenni csak azért, hogy eggyel többen átférjenek a zöldön, ha pedig hirtelen befékez a sor, akkor az én hibámból törjem össze a kocsit.
A topiccal a lámpázott forgalomban rendelkezésünkre álló lehetőség jó kihasználására tettem javaslatot és nem az értelmetlen rohanásra, mert annak ellensége vagyok.
Városon belül egyébként is hova sziveskedsz rohanni, hogy még a követési távolságot is növelni szeretnéd? Sztem ezt ~legkedvezőbb esetben~ csak a legközelebbi lámpáig teheted. (Ott koppansz a piros lámpa miatt, mert a lámpák váltása *hátulról* történik: először a csoportod kap zöldet, aztán az előtted várakozó csoport, stb.) A legkárosabb következmény pedig az a hektikus haladás, ami mindenki idegeit megtépázza és ezzel megszűnik az önkontrollja. Rohanásból előnyöd nem származik, legfeljebb a fogyasztásod nő meg.
Amit a temaval kapcsolatban irtal, azzal 100%-ig egyetertek. Akarcsak
az autosok zome. Ezert nem ertem miert kell ugy tenni, mintha ez
valami nagy otlet lenne. Egy minimalis rutinnal rendelkezo autos a
pirosnal allva ha ralat valamelyik keresztezo lampara - peldaul a
gyalogosokera - mar a zold elott sebessegbe tesz es indul ahogy
lehet. Az mas kerdes, hogy aki mobilozik vagy massal van elfoglalva,
az elbambul, de 1-2 masodperc nem veszteseg. Azert nem, mert a
topicnyito altal idealisnak tartott tokeletesen egyszerre indulas
eseten is az egyre hatrabb alloknak egyre lassabban kellene indulnia a
sebesseg miatt novelendo kovetesi tavolsag miatt. Nehany auto utan ez
mar ugyis annyira lassu indulasst tenne szuksegesse, hogy az mar
fajdalmas es nyugodtan belefer egy-ket masodperc keslekedes ha
lenduletesebben teszi az illeto. (Erdekes lenne konkretan kiszamolni a
gyorsulasokat egy elen allo sportkocsival, mondjuk az elso 8 autora
tokeletesen egyszerrre indulas eseten.)
No azért félreértés ne essék! Én, aki a topicnyitóval egyetértésben vagyok és híve a dinamikus közlekedésnek, koránsem szimpatizálok a jellegzetesen maias, jellegzetesen maiasan magyaros idegbeteg türelmetlenséggel, az elsőbbség szinte maszturbatikus kiélésével (ezalatt azt értem, hogyha balra akarsz kanyarodni, egy buzi sem villantana szemből, hogy megtehesd, itt akinek elsőbbsége van, az akár az élete árán is élni akar vele, aztán a NO INDEX, mint divatirányzat, azaz, mintha az embereknek derogálna használni az irányjelzőt. Na ezektől a bunkóságoktól én is hányok, mint ahogyan a "nem állom ki a sort, hanem elöl bepofátlankodok" stílustól is.
Abban viszont kiállok a véleményem mellett, hogy ha már a gyalogosoknak pislog a zöld, akkor már lehet kapcsolni azt a fránya egyest, hogy ha vált a lámpa, mielőbb indulhassunk. Az egyszerre indulás amúgy nem megvalósítható, de az, hogy az egyest találja meg mindenki, lámpaváltás előtt, az igen. És ha az előttem lévő elindul, akkor haladéktalanul én is. Ez ennyi csak és ilyen egyszerű.
Murphy után szabadon.
A zöldre nem-indulás folyománya:
ha végre egyenként elindulnak az autók, akkor az egyre növekvő sebességgel elérik a következő, még piros lámpát, ahol feltorlódnak és leállnak. Aztán a ciklus kezdődik újra előlről...
Zöldre *egyszerre* induláskor az egész konvoj nyugis tempóban ér el a következő lámpáig, ahol már ismét zöldet kap és kialakul a zöld-hullám. Ez nem is rossz eredmény.
Jo, ne hurrogjuk le. De ha valaki magatol nem ismeri fel azt, amit
Riff-raff megfogalmazott azt meg nem kellene buzditani. Legalabbis ne
tegyunk ugy, mintha feltalalta volna az orokmozgot. Az egesz
topicnyitas olyan, mint egy friss jogositvanyos elso racsodalkozasa a
kozlekedesi lampak forgalomra gyakorolt harasara.
Sziasztok,
Én inkább úgy mondanám, hogy zöldre készül fel az indulásra, tehát amikor az előtted lévő elindult azonnal indulhass te is.
Egy másik dolog, hogy sok gyalogoszebránál a gyalogosoknak kb. 6 másodpercig van zöldje, ahol én pl. átérek, de egy idős ember vagy kisgyerekes család még a felénél sincs lámpaváltásnál - a mögöttem álló meg nyomja a dudát ezerrel.
(És abba a 6 sec. be is becsúszik 2-3 autó a piroson át.)
Ez nem bambaság, csak nem törődömség. Nyugaton valóban segítenek az emberek egymásnak, ezért állnak meg a zebránál és ezért nem száguldoznak a lakó övezetben. Sőt, még be is engedik a sorba azt a villog stb.
Előzékenységgel és segítséggel lehetne gyorsítani a formalom haladásán.
Ehhez ez kellene, hogy ha valaki jót akar azt ne lehurrogjuk, hanem bíztassuk inkább!
Ilyesmit én is hallottam, de kizártnak tartom, hogy bárhol másutt lényegesen kevesebb bamba vagy töketlen autós lenne, mint nálunk.
A sor egyszerre történő elindulása is elég meredek kijelentés, a gyakorlatban három autónál több aligha indul el egyszerre. De még ha nem is töketlenkedik senki, a tizenötödik helyen várakozó akkor is csak azt fogja látni, hogy elöl nem haladnak, mert ugye amíg a kocsik állnak, van közöttük fél méteres távolság, de indulás után ezt mindenképpen növelni kell, méghozzá folyamatosan, mert a nagyobb sebesség nagyobb követési távolságot kíván, magyarán minél hátrébb áll valaki a sorban, törvényszerűen annál lassabban tud csak indulni.
Mi abban az uj otlet, hogy a leheto legkisebb keslekedessel induljunk?
Ha 100 embert megkerdezel, mind a 100 azt fogja mondani, hogy ugy
indul, ahogy te. Nem emiatt vannak a dugok es nem emiatt vagyunk
lemaradva a nyugati orszagoktol.
Svedorszaggal osszevetve eppen az a feltuno, hogy ott a kozlekedesben
is mintha raerosebbek, nyugodtabbak lennenek az emberek. Lako
ovezetekben szinte lepesben haladnak, a zebrak elott megallnak, ha
valaki at akar menni. Ez nekem sokkal szimpatikusabb hozzaallas, mint
a turelmetlen dudalas, ha netan valaki 1 masodperccel kesobb indul.
Szerintem valóban a többség megvárja míg az előző autó elindult és akkor indul el maga is. Ha a lámpa jelzésére (legyen az sárga, vagy zöld) elkezdene elindulni, akkor közel egyszerre indulna el a sor és nem telne el fél perc a zöld után, míg a negyedik autó megmozdul. Én igyekszem mindig az előttem állóval egyszerre indulni, ha nem indul legfeljebb fékezek. Így teljesen biztosnágos és spórolok 3 msáodpercet minden mögöttem állónak!
Azt az ötletet is terjeszteni kellene, ha valakinek segíteni tudunk és az nekünk semmibe nem kerül, akkor tegyük meg. Egy idő után nekünk is fognak segíteni. Ilyen ez a 3 msáodperc is. Nekem semmibe nem kerül, de egy autóval több ér át a zöldön.
Helyes a meglátás, kedves topicnyitó! Sok ilyen emberre van szüksége kishazánknak, hogy a balkánról átkerüljünk végre Európába!
Nem ertem a topicnyitot. Milyen otletet kellene terjeszteni? Leirtal
egy tokeletesen kozhelyszeru dolgot. Igen, vannak mazsolak, de a
tobbseg szerintem teljesen normalis modon indul. Persze vannak akik
elbambulnak, de szerintem ez semmivel nem jellemzobb, mint nyugaton.
Még a nyolcvanas évek közepén magyarázták többen is, hogy a tőlünk nyugatabbra lévő országokban sokkal dinamikusabban közlekednek, mert a lampaváltásra szinte egyszerre indulnak, mintegy 50%-kal több kocsi megy át lámpaváltásonként.
Nekem ugyan 89ben lett jogsim, de azóta én is megutáltam a falábú totojázókat.