Itt egy gond van: a Lada( Zsiguli) 1200-as valóban 80e Ft-ba került,de az a 2101-es típusszámot viselte, nem pedig a 2102-est. A 2102-es a kombi volt,és az 88e Ft-ba került. A '70-es évek elején a 2103-ast ( 1500-as ) 98e Ft-ért lehetett megvenni a Merkurtól.
Lada 1200 (2102) 1974.: 80.000 Ft Lada 1500 (2103) 1979.: 126.000 Ft Dacia 1310 1984.: 134.000 Ft Trabant 601 S 1988.: 80.000 Ft Polski Fiat 126p/650 E 1988: 92.000 Ft Lada Samar 1300 S (2109) 1990.: 295.000 Ft
lenne egy kérdésem !? körülbelül mibe kostálna összesen mindennel eggyütt vám stb. ha fognám magamat és a nagy USA-ból behoznék egy ilyen gyönyörű Chevrolet-et.
Konkrétan előfordult, hogy valaki ugyanígy elkérte több listámat (autóátvételi sorszámok, árak, gyártott darabszámok, műszaki adatok) "saját használatra", aztán egyszer csak egy másik oldalom láttam viszont a saját listáimat, mint az adott illető saját szerzeménye. Nagy nehezen leszedettem vele, de akkor megfogadtam, hogy ezentúl maximum részleteket fogok közölni annak, aki kéri, de a teljes munka csak és kizárólag az én birtokomban lesz. De ha bárkinek, bármilyen adatra van szüksége, annak segítek, ha tudok.
Hát, nem nagyon értem, pontosabban nagyon nem értem milyen kár érne téged, ha mondjuk én felhasználnék adatokat abból a listából, vagy akár kitennéd az egészet az internetre, hogy bárki letöltse, akit érdekel. Én is sok időt töltöttem -igaz hogy munkaidőben :) -autós képek és adatok gyűjtésével, akár otthoni katalógusokból való kimásolással is, de ezeket szívesen teszem fel az oldalamra, hogy minél több hasonló érdeklődésű ember láthassa.
Azt nem tudom, hogy rendelést lehetett-e úgy leadni rá, mint a KGST-kocsikra, de nem hinném, mivel az sosem volt előre megtervezve, hogy éppen mikor mennyi nyugati autó érkezik az országban, teljesen rendszertelenül érkeztek szállítmányok, attól függött a dolog, hogy mennyi keményvaluta áramlott az országba. Ezért van az, hogy az olajválság után már nem is hoztak be állami kereteken belül nyugati kocsit az országba. Viszont a Bogarakból sok kocsi úgy lelt gazdára, hogy akinek pl. Moszkvicsra, Wartburgra már be volt fizetve az előleg, és fent volt a várólistán, annak felajánlották, hogy az árkülönbözet megfizetése után azonnal hazaviheti a VW-t a többéves várakozás helyett. Így rövidítették a keleti típusokra a várakozási időt, és pillanatok alatt túladtak a VW-eken is, mert nagyon sokan éltek a lehetőséggel.
Nos, egyben nem szívesen küldeném el, mert már volt rossz tapasztalatom ez ügyben, sajnos egyesek szeretnek más tollaival ékeskedni, ha érted, mire gondolok. Nekem sem kellemes, de hát vannak emberek, akik miatt muszáj bizalmatlannak lenni. De részleteiben nagyon szívesen megosztom Veled, és mindenkivel a listámat. Ha érdekelnek a németek:
Pl az is érdekelne, hogy a Bogár -mint nyugati autó- megrendelhető volt a Merkur-nál? És ha igen, mennyi volt a várakozás, tekintve, hogy a kgst autóknál is több év.
Nos, igen, ebben a listában csak az árak szerepelnek, évekre lebontva, a magyar lista teljes 1960-tól kb. 1975-ig, a külföldi árakat pedig folyamatosan szedegetem össze, de egyéb elfoglaltságok miatt jó rég frissült a táblázat, annyi hasonló jellegű projektem van folyamatban, hogy erre nem nagyon jutott mostanában idő. De pl. amerikai és német autókról elég sok adatot sikerült már összekaparnom, de ha megírod, melyik típus érdekelne, vagy melyik év, akkor nagy valószínűség szerint megtalálom, és beírom ide.