Üdv!Segítséget kérnék, Opel Corsa 1,4 b és 1,2 b, Olajszivattyút, 1,2 es re lehet e szerelni 1,4 re?, És 1,4 motorra lehet e szerelni 1,2 hengerfejjel!!??És foge működni rendesen?Gondolom ehez 1,4 es hengerfejtömítés kell rá!?
Ma történt egy fúrcsa dolog az autómal, mégpedig folyamatos gáz tartás mellett berángatott a motor ( 60-Km/h 4-be ) mintha az üzemagyag fogyott volna el. Ez 4-5-rántásbol állt és utána semmi. Jól ki húzadtam, és az alapjárat is jó. Nektek vólt már ilyen ? Mi lehetett ez, talán mostanában az idő miatti sok lassú menetből eredően valami lerakódás ?
az 1,6-os szíjas, de szerintem az nem gond mert mostanában nem hallottam hogy gond lett volna velük, csak be kell tartanai a csereperiódust, egyébként nincs más macers, sőt halkabb, mint a lánc ez kívülről hallható.
Már lehet hallani ha egy láncos twinport motoros Opel jön mert jellegzetes a hangja. Szerintem jó ez a motor nem annyira sportos inkább nyomatékos egyenletes teljesítményleadású.
Valakinek esetleg van tapasztalata az 1.6 -os twinportal kapcsolatban? Mert fater most rendelt egy classic-ot ilyen motorral. Az is láncos? Fogyasztás, olajevés stb?
Tehát tulajdonképpen alacsony fordulaton 8 szelepesként, nagyobb fordulaton 16 szelepesként dolgozik a motor (egyesítve mindkét motortípus elönyeit). A twinportnak az XEP motortípus az ismertetőjele és ráadásul vezérműláncos, ami azért sokkal megnyugtatóbb. Az XE motoros szíjas és rüvidebb löketű. Én már 14 ezredik km-t nyomom bele a twinportos astrámba legnagyobb megelégedésemre.
Egy gramm olajat nem evett, csendes nyugodt járású a motorja (160 felett azért már nem annyira csendes de ez inkább a kispórolt motorszigetelésnek köszönhető) rángatásmentesen gurulhatok vele 5. ben 40-nel, ha forgatom 1,4-es ellenére hihetetlenül jól húz. Ha kell 200 körül van a vége, lehet vele meglepetést okozni.
Fogyasztása: ha nagyon oda figyelek pl.4300 környékén nyitó twinport szelepek, max 140, kevés klíma, akkor 6,9. A maximumot eddig úgy sikerült vele megetetni hogy állandóan ment a klíma, pályán gyakran 180 felett, ekkor 8,6. Céges 1-2 éves XE motoros astráink ilyenkor 9,5-10 litert esznek és nem húznak ennyire agilisan.
A Twin Port (másnéven PDA - PortDeAktivation) a gyakorlatban a hengerenkénti egyik szívócsatorna lekapcsolását jelenti bizonyos üzemi körülmények között. Alkalmazásának előnyei:
- Növelhető a visszavezetett kipufogógáz (AGR) mennyisége - Szélesíthető az AGR által elviselhető fordulatszám-tartomány - Az AGR-mentes alacsonyterhelésű tartományban gyorsabb lesz az égési folyamat - Nyugodtabb motorjárás a részterheléses tartományban a nagy töltési mozgásnak köszönhetően - Üzemanyagfogyasztás csökkentése
A hengerenkénti két szívócsatorna egyikének lezárása jobb örvénylést eredményez, a keverék homogénebb lesz, ezáltal könnyebben és gyorsabban gyullad. Ennek köszönve növelhető az AGR mennyiség, miáltal a nagy égési sebesség ismét annyira csökken, hogy az égési zaj, a károsanyag kibocsátás, a kopogási határ és a töltésváltozás miatti veszteségek tekintetében optimális kompromisszum áll be, ami egyértelmű üzemanyag megtakarítást eredményez.