Keresés

Részletes keresés

Laci-59 Creative Commons License 2024.06.17 0 0 39267

Bocs,hogy késve irok,ide ritkábban nézek be.....

A terrám rezonanciája módosult,jó irányba.

Mivel a kuplungharang szürkeöntvényből van,igy ennek a tengely illesztése idővel fel lazul,vagyis lotyog a tengelyen. Kb 18ezerért lehet kapni újat,de én spórolásból,sárgarézzel,oxigénnel keményforasztva beraktam a 17.5- es furatot,majd újra esztergáltam ,úgy,hogy cuppanós,de nem ütlegelős felveréssel menjen fel. Sikerült,de elkövettem egy hibát a tokmányra felfogáskor. Más órázható átmérő nem volt,csak a szimering futó. Ehhez mentem,de jól be is csapott,vagyis ütött a kuplungharang(ferodol futó) furata. Egyik nap nézem,mert kiváncsi fajta vagyok,lotyog a harang rendesen. Mondok,ilyen nincs. Nézem közelebről,és látom ám,hogy kitört a harang agyrésze. Mivel még mindig tartom magam a spóroláshoz,mondom legyártom a komplett harangot szénacélból. Ki vettem a tengely furatát méretre,majd a külső átmérőt is végig simitottam. Most jön a lényeg,hogy is futhat központosan a harang belseje.... Megfogtam kivül,és órázást követően a ferodol helyét is egy érintővel vágig simitottam. hát ennyi a rezonanciáról. Vagyis ez a harang hibátlanul , ütés nélkül forgott,és a röpsúlyok nem tudtak rezonanciát képezni.

Mivel egyhengeres a motor,igy van mindegyiknek alap rezonanciája,de ez a jelenlegi működés már jóval barátibb,mint a hibás harang esetén...........

 

Egyébként megtaláltam a lengőtömeg kiszámitásának folyamatát,de hülye vagyok hozzá,vagy inkáb úgy mondom,hogy nem értek hozzá..........

Előzmény: MrJones512 (39266)
MrJones512 Creative Commons License 2024.06.07 0 0 39266

"Keresgéltem a főtengely lengőtömeg kiszámitását a google- ben semmit sem találtam......"

 

Talán mert pont ugyanúgy kell eljárni benne, mint bármely más nem-forgástest kiegyensúlyozásakor.

Előzmény: Laci-59 (39263)
masterflash Creative Commons License 2024.06.06 0 0 39265

Sziasztok!

Hogy vannak ezek a polaritások, mert kezdek teljesen elveszni, hogy mikor mit kell alkalmazni és miért!

 

Most MIG/MAG tömör huzal van, itt a munkakábelnek kell lennie a + nek?

A porbelesnél pedig a munkakábel a - nak?

 

Nem értem, hogy miért kell cserélgetni ezt ennél az eljárásnál?

A tömör huzalnál azt szeretnénk, hogy a huzal kapja a leolvadáshoz a több hőt, a porbelesnél meg azt szeretnénk, hogy az anyagba menjen inkább a több hő, mert vékonyabb az elektróda anyaga és túl gyorsan olvadna?

Bmrenault Creative Commons License 2024.04.03 0 0 39264

80 as évek elött is csináltak olyan 2t 50ccm es motorokat amik pörögtek 20e ret.

 

Robi meg egy kerti gép, itt nem volt rá "igény" hogy rezonancia nélkül fusson.

Meg a robik nem a legjobb gépek. Azért bírják mert ígénytelenek,  nem nagy teljesitményüek. Könnyen javithatóak.

Nagyobb teljesitmény esetén leszakadhat a dugó pl.

Előzmény: Laci-59 (39263)
Laci-59 Creative Commons License 2024.04.03 -2 0 39263

Én is a hozaganyag helytelen megválasztására tippelek. Irtam is itt lejeb,hogy a varrat kezdeténél nincs baj,ez akkor kezdődik,amikor hozzáadom a hozagot,vagyis kásás lesz a kráter.

Pb- vel melegitettem füstölés megszűnéséig,drótkeféztem sárga szőrű kefével. Ekkor feltűnt,hogy a kefe nem gázol bele a felületbe,ez után reszelővel átt toltam egész körbe.

Van másik motorom is,ha a jelen illesztés eredményre vezet,a másiknál megpróbálom a siliciumos hozagot.

 

Keresgéltem a főtengely lengőtömeg kiszámitását a google- ben semmit sem találtam......

Érdekes ez,mert a kétütemű motoroknak mindnek van rezonanciája......

A japán robogók 10 000et is fordulnak,rezonancia nélkül,vajon a ferdeszeműnek hogy sikerült a "sima" futás.......?

Előzmény: Bmrenault (39262)
Bmrenault Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39262

Ezt eleve felkéne csiszolni aztán rárakni az anyagot.

A karcokban mi minden lehet. Azt csodálkozol hogy bubis. 

Azért ne ad fel. Próbáld meg hozanyag nélkül mi lesz.

 

 

Előzmény: Laci-59 (39261)
Laci-59 Creative Commons License 2024.04.02 -2 0 39261

Látod.......he......ez az anyag hegeszthetetlen......he.....

 

Ennyi energiával érdemeseb lenne vasbúúúú legyártani.......az egészet.

Előzmény: Bmrenault (39260)
Bmrenault Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39260

Ha leszedsz 2mm tert ráteszed a külső perselyt azt ponthegeszted utána sikba teszed és kész. 250cmm 2 ütem 10 lóerő 4-5 nm tán.

Így meg a bubi ami mélyebb okozhat meglepetést.

 

Előzmény: Laci-59 (39258)
MrJones512 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39259

Csak poénkodtam, teee!

 

Minden hab (egyik) oka valamilyen gáz.

Előzmény: Laci-59 (39256)
Laci-59 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39258

Egészen biztos,hogy van belső szennyeződés,amit a pb láng még bent hagyott.....

Egyik haver tanácsára O gyűrű hornyot esztergálok a széléhez közel. Ez is központosithat mert 100mm a harang átmérője,és a gumi nagy kerületen jól tarthat........

A harang 4mm falvastagságú,nem birná el a perselyezést,mert min. 2mm- ert elkéne belőle forgácsolni..........

Előzmény: Bmrenault (39257)
Bmrenault Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39257

Alu öntvény, lehet belső szennyeződés.

Miért nem teszel rá külső perselyt?

Előzmény: Laci-59 (39255)
Laci-59 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39256

A varrat kezdés másodpercei helyesek , vagyis szokványosan zajlott,kb 5mm után habzott,és a hozaganyagom kásás formát öltött,nem folyt.......

Előzmény: MrJones512 (39254)
Laci-59 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39255

8L gáz volt,és nem impulzussal.......

Ez egy 37éves terra,sajátom,és van egy másik is. Sajnos ez a kuplungharang,és idővel kb 8tized kopás jött létre,mert rugós csati fogja össze a motort a váltóval. Ez a laza kapcsolat nem produkálja a tengelyvonalat,és a kuplung ez miatt tönkre megy......A másikat is újitgatni ajarnám,ezért kérdeztem,hogy miért lett habos az aluvarratom.........Az eddigi tapasztalataim szerint,kevés gáz,olajgőz,szennyeződött felület okozhat ilyet. De ilyen hibát mááá csak nem követek el.....

Előzmény: Bmrenault (39253)
MrJones512 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39254

"Mi lehetett a habzás oka?"

 

Valamilyen gáz lesz.

Előzmény: Laci-59 (39252)
Bmrenault Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39253

Nem használtál bubis kanalat azé.

Túl sok gáz. pulse módba próbáltad?

Előzmény: Laci-59 (39252)
Laci-59 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 39252

Mi lehetett a habzás oka?

Ez alu motor alkatrész.

Hegesztés előtt pb lánggal melegitettem,még füstölt,vagyis olaj nem hinném,hogy ok.

A cél,átmérő növelés,vagyis nem számit a habos varrat.

Magnéziumos awi hozaganyagos varrat. Varrat kezdés szépen alakult,szépen folyt. Lábpedált használtam,vagyis viszáb vettem az áramot,belül látszik,hogy néhol átroskadás határán volt.

Nagyon jól forgácsolható,vagyis kemény ötvözet lehet........

Talán sziliciumos hozag kellett volna?

Paco155 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 39251

Miért ne? Azokat is vehet nyugodtan.

Előzmény: Bmrenault (39247)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.31 0 0 39250

Az a gond hogy ezen a szinten az összes kínai, és sokat számít a megbízhatóságban a felhasznált anyagok.

Viszont hogy mikor szarik be azt senki se mondja meg. Kínai is változtat a dolgain.

Megbízhatóbb szériákat tovább gyártják.

Láttam én ipari gépeket is beszarni pár hetesen, de volt olyan hogy 10+ évesen is ment.

 

Előzmény: cool13 (39248)
cool13 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 39249

Kuponnal meg is rendeltem a Mastroweld gépet. Remélem jól muzsikál majd. Köszönöm a linket.

Előzmény: Bmrenault (39246)
cool13 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 39248

Én tudom. Garancia lejárta után, rendszeresen takarítva volt a belső. Hobby felhasználásra volt. Ezért sem keresnék ipari cuccokat.

Előzmény: Bmrenault (39247)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39247

Migatronic meg az esab?? Lorch?

 

Nem tudni hogyan van használva mennyi retket szedett össze stb.

 

Előzmény: Paco155 (39245)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39246

Szóval ha elsőszéria a gép cca 9 év, nem tudom mennyit dolgozott. Ha visszahozta az árát akkor oké.

Annyira nem kell leírni az iweldet, többeknek is van. Nekem jelenleg egyikre se porcosodik..

https://timarszerszam.hu/iweld-gorilla-pocketmig-235-dp-hegeszto-inverter-800mig235dp/t ilyen van 3 forumosnak is.

 

Kérdések sora.

Mennyié?

Meg mire használod?

https://zakanyszerszamhaz.hu/co-mig-mag-hegesztogepek/hyundai-mig-200-fogyoelektrodas-vedogazas-inverteres-hegeszto-50-190-a-230-v-p101002766

 

ez szinergikus de csak 160A

https://hegesztestechnika.net/alfaweld-handy-mig-160-led-synergic-inverteres-hegesztogep

 

Ez többet ad mint az iweld, és elméletileg kuponkóddal 130 e környéke.

https://zakanyszerszamhaz.hu/co-mig-mag-hegesztogepek/mastroweld-mig-250-li-x-fogyoelektrodas-vedogazas-inverteres-hegeszto-50-250-a-230-v-p101007543

 

Ez már 200 e felett.

https://timarszerszam.hu/iweld-gorilla-pocketmig-225-synergic-hegeszto-inverter-800mig225syn/t

Előzmény: cool13 (39244)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39245

Iweld Gorilla PocketMig 215 Alufluxot 2017-ben vettem azóta is tökéletesen működik. Attól, hogy neked valami tönkrement benne attól még nem biztos, hogy a gyártó és minden terméke a szar.

De amúgy igazad van tényleg vegyél mást. Kemppit vagy Froniust. 

Előzmény: cool13 (39244)
cool13 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39244

Sajnos nem.

 

Más.

Milyen gépet vegyek helyette? Iweld kicsit kiverte a biztosítékot. De meggyőzhető vagyok. Csak tartós legyen.

Előzmény: Bmrenault (39239)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39243

nököm 59V gyün ki. Bezavart hogy a mighez elég 20V körül.

Előzmény: (M)Ákos (39241)
gss Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39242

Hát lehet hogy ti nem, de mi igen. :-)

Előzmény: Paco155 (39240)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39241

Ha nem próbálkozott közben hegeszteni, akkor szerintem jóval magasabbat kéne mérnie, azaz az üresjárati feszültséget. Az is rajta lesz a matricán, gondolnám, hogy legalább 50 Volt.

A kép egy kezelésiből (passz, hogy melyik verzió) van.

 

Előzmény: Bmrenault (39239)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39240

Háttal nem kezdünk mondatot... :P

Előzmény: Bmrenault (39239)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39239

Hát de akkor gyújtania kéne.

Előzmény: cool13 (39238)
cool13 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 39238

26v környékén mérek. De a panel csatlakozásánál a gép csatlakozásánál és a kábelek végén is. Tehát a kábelnak szerintem nincs baja.

Előzmény: Bmrenault (39237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!