A topicot azért nyitottam, mert abszolut kezdő révén, most jött el az az idő életemben, amikor szükségem lenne hegesztői tudásra és gyakorlatra.
Ebből eredően az az ötletem támadt, hogy ezen a fórumon on-line tárgyalhatnánk a hegesztést érintő kérdéseket, ötleteket, mindenféle témákat.
Mivel a kuplungharang szürkeöntvényből van,igy ennek a tengely illesztése idővel fel lazul,vagyis lotyog a tengelyen. Kb 18ezerért lehet kapni újat,de én spórolásból,sárgarézzel,oxigénnel keményforasztva beraktam a 17.5- es furatot,majd újra esztergáltam ,úgy,hogy cuppanós,de nem ütlegelős felveréssel menjen fel. Sikerült,de elkövettem egy hibát a tokmányra felfogáskor. Más órázható átmérő nem volt,csak a szimering futó. Ehhez mentem,de jól be is csapott,vagyis ütött a kuplungharang(ferodol futó) furata. Egyik nap nézem,mert kiváncsi fajta vagyok,lotyog a harang rendesen. Mondok,ilyen nincs. Nézem közelebről,és látom ám,hogy kitört a harang agyrésze. Mivel még mindig tartom magam a spóroláshoz,mondom legyártom a komplett harangot szénacélból. Ki vettem a tengely furatát méretre,majd a külső átmérőt is végig simitottam. Most jön a lényeg,hogy is futhat központosan a harang belseje.... Megfogtam kivül,és órázást követően a ferodol helyét is egy érintővel vágig simitottam. hát ennyi a rezonanciáról. Vagyis ez a harang hibátlanul , ütés nélkül forgott,és a röpsúlyok nem tudtak rezonanciát képezni.
Mivel egyhengeres a motor,igy van mindegyiknek alap rezonanciája,de ez a jelenlegi működés már jóval barátibb,mint a hibás harang esetén...........
Egyébként megtaláltam a lengőtömeg kiszámitásának folyamatát,de hülye vagyok hozzá,vagy inkáb úgy mondom,hogy nem értek hozzá..........
Hogy vannak ezek a polaritások, mert kezdek teljesen elveszni, hogy mikor mit kell alkalmazni és miért!
Most MIG/MAG tömör huzal van, itt a munkakábelnek kell lennie a + nek?
A porbelesnél pedig a munkakábel a - nak?
Nem értem, hogy miért kell cserélgetni ezt ennél az eljárásnál?
A tömör huzalnál azt szeretnénk, hogy a huzal kapja a leolvadáshoz a több hőt, a porbelesnél meg azt szeretnénk, hogy az anyagba menjen inkább a több hő, mert vékonyabb az elektróda anyaga és túl gyorsan olvadna?
Én is a hozaganyag helytelen megválasztására tippelek. Irtam is itt lejeb,hogy a varrat kezdeténél nincs baj,ez akkor kezdődik,amikor hozzáadom a hozagot,vagyis kásás lesz a kráter.
Pb- vel melegitettem füstölés megszűnéséig,drótkeféztem sárga szőrű kefével. Ekkor feltűnt,hogy a kefe nem gázol bele a felületbe,ez után reszelővel átt toltam egész körbe.
Van másik motorom is,ha a jelen illesztés eredményre vezet,a másiknál megpróbálom a siliciumos hozagot.
Keresgéltem a főtengely lengőtömeg kiszámitását a google- ben semmit sem találtam......
Érdekes ez,mert a kétütemű motoroknak mindnek van rezonanciája......
A japán robogók 10 000et is fordulnak,rezonancia nélkül,vajon a ferdeszeműnek hogy sikerült a "sima" futás.......?
Egészen biztos,hogy van belső szennyeződés,amit a pb láng még bent hagyott.....
Egyik haver tanácsára O gyűrű hornyot esztergálok a széléhez közel. Ez is központosithat mert 100mm a harang átmérője,és a gumi nagy kerületen jól tarthat........
A harang 4mm falvastagságú,nem birná el a perselyezést,mert min. 2mm- ert elkéne belőle forgácsolni..........
Ez egy 37éves terra,sajátom,és van egy másik is. Sajnos ez a kuplungharang,és idővel kb 8tized kopás jött létre,mert rugós csati fogja össze a motort a váltóval. Ez a laza kapcsolat nem produkálja a tengelyvonalat,és a kuplung ez miatt tönkre megy......A másikat is újitgatni ajarnám,ezért kérdeztem,hogy miért lett habos az aluvarratom.........Az eddigi tapasztalataim szerint,kevés gáz,olajgőz,szennyeződött felület okozhat ilyet. De ilyen hibát mááá csak nem követek el.....
Iweld Gorilla PocketMig 215 Alufluxot 2017-ben vettem azóta is tökéletesen működik. Attól, hogy neked valami tönkrement benne attól még nem biztos, hogy a gyártó és minden terméke a szar.
De amúgy igazad van tényleg vegyél mást. Kemppit vagy Froniust.
Ha nem próbálkozott közben hegeszteni, akkor szerintem jóval magasabbat kéne mérnie, azaz az üresjárati feszültséget. Az is rajta lesz a matricán, gondolnám, hogy legalább 50 Volt.
A kép egy kezelésiből (passz, hogy melyik verzió) van.