Keresés

Részletes keresés

creation of believers Creative Commons License 2021.06.05 0 0 289

 A János írása szerint való Szent Evangéliom ť 4. fejezet

Amint azért megtudta az Úr, hogy a farizeusok meghallották, hogy Jézus több tanítványt szerez és keresztel, mint János,
2
(Jóllehet Jézus maga nem keresztelt, hanem a tanítványai,)
3
Elhagyá Júdeát és elméne ismét Galileába.
4
Samárián kell vala pedig általmennie.
5
Megy vala azért Samáriának Sikár nevű városába, annak a teleknek szomszédjába, amelyet Jákób adott vala az ő fiának, Józsefnek.
6
Ott vala pedig a Jákób forrása. Jézus azért, az utazástól elfáradva, azonmód leüle a forráshoz. Mintegy hat óra vala.
7
Jöve egy samáriabeli asszony vizet meríteni; monda néki Jézus: Adj innom!
8
Az ő tanítványai ugyanis elmentek a városba, hogy ennivalót vegyenek.
9
Monda azért néki a samáriai asszony: Hogy kérhetsz inni zsidó létedre én tőlem, aki samáriai asszony vagyok?! Mert a zsidók nem barátkoznak a samáriaiakkal.
10
Felele Jézus és monda néki: Ha ismernéd az Isten ajándékát, és hogy ki az, aki ezt mondja néked: Adj innom!; te kérted volna őt, és adott volna néked élő vizet.
11
Monda néki az asszony: Uram, nincs mivel merítened, és a kút mély: hol vennéd tehát az élő vizet?
12
Avagy nagyobb vagy-é te a mi atyánknál, Jákóbnál, aki nékünk adta ezt a kutat, és ebből ivott ő is, a fiai is és jószága is?
13
Felele Jézus és monda néki: Mindaz, aki ebből a vízből iszik, ismét megszomjúhozik:
14
Valaki pedig abból a vízből iszik, amelyet én adok néki, soha örökké meg nem szomjúhozik; hanem az a víz, amelyet én adok néki, örök életre buzgó víznek kútfeje lesz ő benne.
15
Monda néki az asszony: Uram, add nékem azt a vizet, hogy meg ne szomjúhozzam, és ne jőjjek ide meríteni!
16
Monda néki Jézus: Menj el, hívd a férjedet, és jőjj ide!
17
Felele az asszony és monda: Nincs férjem. Monda néki Jézus: Jól mondád, hogy: Nincs férjem;
18
Mert öt férjed volt, és a mostani nem férjed: ezt igazán mondtad.
19
Monda néki az asszony: Uram, látom, hogy te próféta vagy.
20
A mi atyáink ezen a hegyen imádkoztak; és ti azt mondjátok, hogy Jeruzsálemben van az a hely, ahol imádkozni kell.
21
Monda néki Jézus: Asszony, hidd el nékem, hogy eljő az óra, amikor sem nem ezen a hegyen, sem nem Jeruzsálemben imádjátok az Atyát.
22
Ti azt imádjátok, amit nem ismertek; mi azt imádjuk, amit ismerünk: mert az idvesség a zsidók közül támadt.
23
De eljő az óra, és az most vagyon, amikor az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul.
24
Az Isten lélek: és akik őt imádják, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.
25
Monda néki az asszony: Tudom, hogy Messiás jő (aki Krisztusnak mondatik); mikor az eljő, megjelent nékünk mindent.
26
Monda néki Jézus: Én vagyok az, aki veled beszélek.
27
Eközben megjövének az ő tanítványai; és csodálkozának, hogy asszonnyal beszélt; mindazáltal egyik sem mondá: Mit keresel? vagy: Mit beszélsz vele?
28
Ott hagyá azért az asszony a vedrét, és elméne a városba, és monda az embereknek:
29
Jertek, lássatok egy embert, aki megmonda nékem mindent, amit cselekedtem. Nem ez-é a Krisztus?
30
Kimenének azért a városból, és hozzá menének.
31
Aközben pedig kérék őt a tanítványok, mondván: Mester, egyél!
32
Ő pedig monda nékik: Van nékem eledelem, amit egyem, amit ti nem tudtok.
33
Mondának azért a tanítványok egymásnak: Hozott-é néki valaki enni?
34
Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, aki elküldött engem, és az ő dolgát elvégezzem.
35
Ti nem azt mondjátok-é, hogy még négy hónap és eljő az aratás? Ímé, mondom néktek: Emeljétek fel szemeiteket, és lássátok meg a tájékokat, hogy már fehérek az aratásra.
36
És aki arat, jutalmat nyer, és az örök életre gyümölcsöt gyűjt; hogy mind a vető, mind az arató együtt örvendezzen.
37
Mert ebben az a mondás igaz, hogy más a vető, más az arató.
38
Én annak az aratására küldtelek titeket, amit nem ti munkáltatok; mások munkálták, és ti a mások munkájába állottatok.
39
Abból a városból pedig sokan hivének benne a Samaritánusok közül annak az asszonynak beszédéért, aki bizonyságot tett vala, hogy: Mindent megmondott nékem, amit cselekedtem.
40
Amint azért oda mentek hozzá a Samaritánusok, kérék őt, hogy maradjon náluk; és ott marada két napig.

A nevem: nick. Creative Commons License 2011.09.02 0 0 288

"A hazudós próféta meg gonosz vigyorral a képén dörzsölte össze tenyerét."

 

De szép történet....meseként nem csodálkoznék, ha pszichopaták lennének az ilyenen felnövő gyermekek....igaz,  a fekete könyvben hivőket látva sem kell csodálkozni...

 

haleluja!

Előzmény: everfreshcanon (283)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.02 0 0 287

 Öngyilkos lett 

Előzmény: everfreshcanon (283)
everfreshcanon Creative Commons License 2010.02.18 0 0 285
Az egyk ezt mondja, a másik azt mondja.
Tipikus esete amit csinálsz a magyarázkodásnak olyan tényekkel val szembesüléskor, amik tökéletesen ellentmondanak az alaphipotézisednek.
És végeredményben csak beidézted a kérdéses részeket, azokat meg én is megjelöltem. Nem cáfoltál semmit.
Előzmény: Törölt nick (284)
everfreshcanon Creative Commons License 2010.02.17 0 0 283
Mostanában egyik kedvencem: hogyan halt meg Saul?
1. Öngyilkos lett (1Sám.31.4, 1Krón.10.4)
2. Egy amálekita (akiket Saul mind egy szálig kiírtott!) ölte meg (2Sám.1.8-10)
3. A filiszteusok ölték meg (2Sám.21.12)
4. Jehova ölte meg személyesen (1Krón.10.14)

De vannak még jók, pl.:
A Seregek Ura megparancsolja Dávidnak hogy végezzen népszámlálást (2Sám.24.1), mire ez meg is történik (az eredmény attól függ melyik passzust nézzük: 2 Samuel 24:9 vs. 1 Chronicles 21:5), mire a Féltékenység megbűnteti Dávidot (2 Samuel 24:15).

És hogy az Úr (= Marduk?) embereiben se bízhass íme egy harmadik történet (1Kir.13):
Élt egyszer egy próféta. Ez elkoblászolt a városba Mr. Isten parancsára, de útközben találkozott egy másik prófétával, aki azt hazudta, hogy Herr Gott azt parancsolta menjen vele.
Miután lehetetlen eldönteni hogy valaki egy ilyen állítást az ujjából szop vagy sem, így a prófétánk ment is a másik prófétával. Elohim nem szólt egy szót sem, hacsak a történet végét nem vesszük annak: a jóhiszemű, igazmondó, engedelmes, de félrevezetett prófétát széttépte egy oroszlán és az oszló hullának mindenki csodájára járt. A hazudós próféta meg gonosz vigyorral a képén dörzsölte össze tenyerét.
Paleokrites Creative Commons License 2010.02.11 0 0 280
Hány regény kezdődik hasonló bemutatkozással...., de kortárs irodalmi szereplők közül melyikkel találkoztál az utcán?

Gamliel lábainál tanult volna Pál?

Nem hiszek ebben!

Jézus sem szólt Gamlielről, pedig Gamliel öregebb volt és a Szanhedrin fejeként tengődött abba a korban, ám sehol egy hiteles írás erről, Pál mikor is tanult nála?

Ha Pál Járt Jeruzsálembe Gamlielhez, akkor bizonyára lenne nyoma hivatalosan, de nincs és Jézus sem ismerte, persze nem ismerhet mindenkit egy író főszereplője, ha az író sem tud róla semmit!!

Nem hinném, hogy annyira buzgó lett volna, Istenhez, de annál is inkább a hellenista filozófiájához!

Előzmény: Törölt nick (279)
Paleokrites Creative Commons License 2010.02.11 0 0 278
" Az mellékes hogy te kit kinek tartassz, lényeg az hogy ki volt valójában. "

Na, ezt meghallgatom, olvasom szívesen tőled, ki volt Pál valójában, mit tudsz róla, akár a történelem során, bármely történész kövéből, csak azt ne mond, hogy imsered személyesen Pált, mint Nemecsek Ernőt....?
Előzmény: Törölt nick (277)
Paleokrites Creative Commons License 2010.02.11 0 0 276
Én Pált nem tartom Istentől való közvetítőnek, saját filozófiai vallásidealizmust teremtett meg, amit a ti egyházatok is oly jól kihasznál az emberek behálózására, csak az a baj, hogy még azt sem vagytok hajlandóak érteni, ami nyilvánvaló...., és akarattal kierőltetetten áthasonítanak más elmei síkra isteni igazságoknak tüntetve fel!
Előzmény: Törölt nick (275)
Paleokrites Creative Commons License 2010.02.11 0 0 274
Te bizonyára nagyon gazdag vagy istenben, istenekben, nem?

A hit teremtette meg eme állapotodat és ettől vagy eltelve, mint málnásban a maci, nem?

Lakmározz kedvedre saját szellemi kertedbe...., de ez a tied, ne tukmáld másra...., mert másnak más veteményese van!
Előzmény: Törölt nick (273)
Paleokrites Creative Commons License 2010.01.31 0 0 272
Még az anyját is másra tukmálta...... , de mi van a tesóival?.... :)
Előzmény: Törölt nick (271)
Paleokrites Creative Commons License 2010.01.29 0 0 270
" 19 Tiszteld atyádat és anyádat; és: Szeresd felebarátodat, mint temagadat. "

Érdekességeket szózatolt Jézus, aki megtagadta szüleit és testvéreit, bizonyára ezért sem volt hosszú életű...... :)
Előzmény: Törölt nick (269)
landdie Creative Commons License 2007.11.10 0 0 268
1Móz 19/26"26. És hátra tekinte az ő felesége, és sóbálványnyá lőn."

Lótné halálbüntetése nem csak az isteni parancs megszegésében realizálódik, hiszen a nagyszerű mózesi törvények pontosan, időbeli és térbeli korlátok nélkül visszamenőleg is hatályosak.

2Móz 22,19. "A ki barommal közösül, halállal lakoljon."

Szodomában nem csak Szamarat, Szarvasmarhát, hanem Lót is ágyba vittek!
Világos a bűn! Szodomia, állatpornó, sóbiznisz! A jelenkor bűneinek kivetítődése már akkor megvalósult. Azt, hogy a Szarvasmarhát baromnak mondják tudjuk...de, biztos, hogy annak mondják a Lót.......?

Előzmény: shoshana (267)
shoshana Creative Commons License 2007.01.07 0 0 267

Szia!

 

Lótnak több lánya is volt. Volt aki férjnél volt, és volt aki nem. Az utóbbiak voltak a szűzek. Azok a lányai, akik férjnél voltak nem mentek Lóttal, amikor otthagyták Szodomát, és meghaltak a férjeikkel együtt amikor a város elpusztult.

A nem férjezett lányok mentek el az apjukkal Szodomából, és ők akartak gyereket szülni tőle.

Egyébként Szodoma legnagyobb bűne az idegenekkel való bánásmód volt, ezért akarták a vendégeket bántani, és nem Lótot. Homokosok sem voltak a városlakók, csak a lányok nem voltak idegenek, azokat nem akarták bántani.

Ugyanaz volt a fő erénye Lótnak, mint Ábrahámnak, a vendégszeretet. Ő (Ábrahám) is beinvitálta a hozzá vándor képében érkező három angyalt.

Előzmény: fish12 (266)
fish12 Creative Commons License 2006.05.28 0 0 266

Ugri, némileg igazad van...(még  mindig  Lóton rágódom néha:) 

 

ugyan a 2.Pt 2-ben valóban  elismerően szól  róla az írás, hogy a gonoszok  között gyötrődött, mert  ő nem  volt  elferdült eszű és hajlamú, mint a többi  kortársa....

 

mégis, ahogy a lányaival bánt, az nekem nem  tetcc...

 

Azért viszont elnézést kérek, hogy kétségbevontam  az "igaz" voltát.


 

fish12 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 265

Yó. :-) --mármint az ideillő idézet. Ebből az is látszik, hogy mennyire nincs egykaptafa.

Előzmény: prklht (264)
prklht Creative Commons License 2006.03.06 0 0 264
Háromszor megostoroztak, egyszer megköveztek, háromszor hajótörést szenvedtem, éjt-napot a mélységben töltöttem;
Előzmény: fish12 (262)
fish12 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 263

 

Keresztény vértanút akartam mondani. Elnézést!

Előzmény: fish12 (262)
fish12 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 262
Meg IstvÁnnál sem váltak a kövek tollpihékké, hogy ne sértették volna meg..de Sajnos belehalt ..hmm...pedig a Biblia szerint  István telve volt hittel és Szent Szellemmel... Mit gondolsz ..nem lehet, hogy azért, mert a mártíroknál ez mindig így van?
Előzmény: Törölt nick (261)
fish12 Creative Commons License 2006.03.05 0 0 260

Dániel 3:


17. ìmé, a mi Istenünk, a kit mi szolgálunk, ki tud minket szabadítani az
    égô, tüzes kemenczébôl, és a te kezedbôl is, oh király, kiszabadít
    minket.

 

18. De ha nem tenné is, legyen tudtodra, oh király, hogy mi a te 
    isteneidnek nem szolgálunk, és az arany állóképet, amelyet
    felállíttatál, nem imádjuk.

19. Akkor Nabukodonozor eltelék haraggal, és az ô orczájának színe
    elváltozék Sidrák, Misák és Abednégó ellen; azért szóla, és meghagyá,
    hogy fûtsék be a kemenczét hétszerte inkább, mint szokták vala
    befûteni.

 

20. És meghagyá a legerôsebb férfiaknak az ô seregében, hogy kötözzék meg
    Sidrákot, Misákot és Abednégót, és vessék ôket az égô, tüzes
    kemenczébe.


  21. Erre ezek a férfiak alsó ruhástul, köntösöstül, palástostul és egyéb
      öltönyöstül megkötöztettek, és az égô, tüzes kemenczébe vettettek.

 

  22. A miatt azonban, hogy a király parancsolata szigorú volt és a
      kemencze rendkivül izzó vala: azokat a férfiakat, a kik Sidrákot,
      Misákot és Abednégót felvitték, megölé a tûznek lángja.

 

  23. Az a három férfiú pedig: Sidrák, Misák és Abednégó, az égô, tüzes
      kemenczébe esék megkötözve.

 

  24. Akkor Nabukodonozor király megijedt és sietve felkele, szóla és monda
      az ô tanácsosainak: Nem három férfiút veténk-é a tûz közepébe
      megkötözve? Felelének és mondának a királynak: Bizonyára, oh király!

 

  25. Felele, és monda: ìmé, négy férfiút látok szabadon járni a tûz
      közepében, és semmi sérelem sincs bennök, és a negyediknek ábrázata
      olyan, mint valami istenek-fiáé.

 

 26. Nabukodonozor ekkor az égô, tüzes kemencze szájához járula, és szóla
     és monda: Sidrák, Misák és Abednégó, a felséges Istennek szolgái,
     jertek ki és jôjjetek ide! Azonnal kijövének Sidrák, Misák és
     Abednégó a tûz közepébôl.

 

 27. És egybegyûlvén a fejedelmek, helytartók és kormányzók és király
     tanácsosai, nézik vala ezeket a férfikat, hogy a tûznek semmi hatalma
     nem lett az ô testükön, és hogy egy hajszáluk sem égett meg, és az ô
     alsó ruháik meg nem változtak, és a tûz szaga sem járta át ôket.

 

 28. Szóla Nabukodonozor, és monda: Åldott ezeknek Istene, a Sidrák, Misák
     és Abednégó Istene, a ki küldötte az ô angyalát  és kiszabadította
     az ô szolgáit, a kik ô benne bíztak; és a király parancsolatát
     megszegték és veszedelemre adták az ô testöket és nem szolgáltak és
     nem imádtak más istent az ô Istenökön kivül.

*

Hmm. :-))

 

Azok a katonák, akik Dánieléket behajították a kemencébe, a kiáramló hőtől meghaltak.. De Dánieléknek egyetlen hajszáluk sem perzselődött meg , de mégcsak a füst sem járta át a ruhájukat sem. WOW!!!  Ez aztán a  csoda!!

 

*

(Lóttal kapcsolatban  már megtudtam, hogy miért voltak  Lót lányai szűzek annak ellenére, hogy  férjük volt..ugyanis abban az időben a jegyességet  is már házasságnak tekintették.)

fish12 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 259

Azért van amit Lót javára is írok. Tévedtem egy dologban, amit  most pontosítanom kell, mert  a  múltkor azt  írtam , hogy  "miért nem  saját  maga ment ki hozzájuk?" Többszöri figyelmes olvasás után  látom, hogy saját maga is  kiment hozzájuk..sőt  be is zárta maga mögött az ajtót..De  furcsa  módon ezek a ferdehajlamúak őt nem  bántották... , ezen  is elgondolkodtam, hogy vajon miért nem volt Lót kívánatos nekik?? Válogatósak? Na, ezt sem  értem.

 

Még egy  másik "dolog" is van, ami szintén Lót javára írható..az ugyanis, hogyha a homokosokról tudta, hogy  kizárólag  csak  férfiakat "bántanak", akkor  könnyedén   ígérhette oda a lányait, mert úgyis tudta, hogy a lányai  nem kellenek  majd  nekik...(ez is enyhítő körülmény lenne Lót könnyelmű szavaira, ha ez valóban így lenne,  --na, de nem tudjuk pontosan, hogy  hogyis volt..(én sem  vagyok  homokos specialista)..na de akkor mirevaló volt egyáltalán  mondania nekik ezt?? Ezt sem  értem.

 

*

 

Aztán azt mondod, hogy "csak" a szűzességük forgott kockán,  nem az életük. Hmm. Érdekes  elgondolás. Én úgy  gondolom, hogyha a város apraja nagyja végig"tipor" valakin, az halálos is lehet.

 

Nem  tudom, hogy  mekkora  volt Sodoma népessége, de ha csak százan voltak is a férfiak, már az  is  sok..


 1. Mózes 19:4.

Lefekvésök elôtt a város férfiai, Sodoma férfiai körûlvevék a házat, ifja, örege, mind az egész község egytôl egyig.

 

*

 

az meg , hogy a lányok  hallották-e Lót ajánlatát vagy sem, tényleg nem is  fontos annyira, mert egy ember  jelleme nemcsak  egyetlen  megszólalásából ítélhető meg.. valószínű, hogy a gyermekei már korábbról is ismerték az apjuk  nézeteit.

 

*

 

Aztán itt van  még  egy harmadik  dolog is, amit  meg  szintén  nagyon  nem  értek:

 


  14. Kiméne azért Lót, és szóla az ô vôinek, kik az ô leányait elvették
      vala
, és monda: Keljetek fel, menjetek ki e helybôl, mert elveszti az
      Úr e várost: de az ô vôinek úgy tetszék, mintha tréfálna.

 

Azt  nem  értem, hogy a vő mit  jelentett Lótnak az idejében..most nincs időm  szótárakat  nyitogatni.. ha a vő azt  jelenti, hogy a lánya férje, akkor azt nem értem, hogy a lányok  hogy maradtak szűzek?  Vagy a vői is homokosok voltak? Az is lehet.

 

*

 

(De  "az ô vôinek úgy tetszék, mintha tréfálna " is megérne egy misét)

 

*

 

Az Atya Fiú párhozam magyarázata "kicsit" sántít  nálad, mert  néha azt állítod, hogy párhuzam, máskor meg azt, hogy nem az. :D (Mikor  hogy..--mitől függ a "hogy"??:)

*

Nem raktam be a skatulyába, de még eddig  nem sikerült  meggyőznöd az állításom ellenkezőjéről. Egyáltalán nem zárkózom el attól, hogy módosítsam  vagy akár  teljesen  megváltoztassam az erről való eddigi látásomat, de  "ütős" érveket kérek szépen. ;)

(ne a szavak legynek ütősek:))

 

Előzmény: a legkisebb ugrifüles (258)
a legkisebb ugrifüles Creative Commons License 2005.11.05 0 0 258
Ez az ok-okozati összefüggés nekem elég erőltetettnek tűnik. Ezen az alapon Lótnét is hibáztathatnád a lányok bűnéért, mert ha nem fordul hátra, Lótnak nem kell egyedül nevelnie tovább a lányokat. Arról nem is beszélve, hogy korántsem biztos, hogy hallották a lányok a felajánlásukat, hiszen Lót akkor az utcán volt, az ajtó meg bezárva.

Az Atya-Fiú párhuzam abban párhuzam, hogy ott is a gyermekét adta a szülő másokért, de a szülői szeretet nevében azon nem botránkozol meg. Lótnál már megbotránkozol, hogy lehetséges olyan, ami a gyermek szüzessége megvédésénél (nem az életénél!) fontosabb lehet, méghozzá istenfélelemből.

Te beraktad Lótot egy skatulyába, én meg azt véltem, ki akarod onnan venni, de tévedtem. A fontossági sorrendjét sem érted, de azért ítélgeted; ha folytatnánk, tán oda is eljutnál, milyen alapon mentette ki őt az Úr a romlott városból, mikor ő sem volt különb. De nem folytatjuk, velem nem.

Legyen jobb napod!
Előzmény: fish12 (256)
fish12 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 257

Ugri, ne ijedj meg,  csak  vicceltem..a harapásra  gondolok.. :)

 

A középső bekezdésedre válaszolok most:

Azért  gondoltam, hogy Ábrahám-Izsákhoz  hasonlítod a szitut, mert  Az Atya-Fiú hasonlatot  említetted korábban.. azt  mondtad, ha azt meg tudom érteni, hogy az Atya hogy  áldozta föl értünk az egyszülött fiát, Jézus Krisztust, akkor   a Lót  és lányai  esetét is meg tudom érteni. Na,  innen kattant  be nekem Ábrahám, mert tudvalevő, hogy Ábrahám-Izsák párhuzamba hozható az Atyával és Fiúval...Na, így. 

Előzmény: a legkisebb ugrifüles (254)
fish12 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 256

A ráfaragás meg csak úgy tűnik nekem, mint, ahogy azt előzőleg írtam is, hogy  van ok-okozati összefüggés. Tehát a leánykák  hallották, hogy az apjuk  milyen sokra becsülte  őket, milyen védőszárnyak alatt voltak otthon..(mi volt a fontossági sorrend az apjuknak)..aztán ők is ugyanúgy  bántak vele (Lóttal) , nem sok tiszteletet adtak az apjuknak.. az  ösztöneiket szabadjára engedve a nagy jövő-féltésükben minden  józanságukat elvesztették.. ha egyáltalán  valaha is  volt  nekik, mert  nem sok jót  nézek ki belőlük, az apjuk után ítélve.

 

Nekem  meg  rossz napom volt  ma, úgyhogy harapok 8=))))

Előzmény: a legkisebb ugrifüles (254)
fish12 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 255
Nem zokon veszem,  csak engem  más  fából  faragtak. Számomra  tűnik elképzelhetelennek ..OK. Részemről befejezve.
Előzmény: a legkisebb ugrifüles (254)
a legkisebb ugrifüles Creative Commons License 2005.11.05 0 0 254
Kicsit konkretizálhatnád azt a nagyon ráfaragást, ami az angyalok dolgába beleavatkozása miatt érte Lótot, mert ami ennek a közvetlen eredménye volt (lányoknak nem esett baja, és a család jelenlevő tagjait kivitték a pusztulás elől) nekem továbbra sem ráfaragásnak tűnik, sőt.

Azt meg egyszer sem állítottam, hogy Lótnak a lányai felajánlása hasonlítható lenne az Ábrahám és Izsák esetéhez, úgyhogy ezt a "továbbra sem ez a véleményed"-et ne nekem címezd, hanem annak, aki Téged erről győzködött. Volt ilyen egyáltalán?

És még mindig nem értem, miért csodálod Lót merészségét. Ábrahám magával az Úrral alkudozott, és nem lett baja belőle. Jákob egyenesen küzdött az angyallal (és győzött). De visszatérve Lótra, ő is alkudhatott, hogy ne a hegyre fusson, hanem Czóárba mehessen, és megtehette. Ha az Úr nem vette zokon, Te miért?
Előzmény: fish12 (248)
fish12 Creative Commons License 2005.11.04 0 0 253
Bocsáss meg, hogy bátorkodom belebonyolódni a beszélgetésetekbe, de szerintem ezt (Lágy szívre lenne szükségük azoknak is, akik nem viszik észre, hogy a Szellem szelíd szava már nem az írásokból fúj.)akkor és ott  mondd,  ahol éppen aktuális, vagyis, ahol helye van.. Itt most nem vettem észre semmi ehhhez hasonlót. Köszi a megértésedet. :-)
Előzmény: ansz (251)
Titanilla_ Creative Commons License 2005.11.04 0 0 252
Ne korlátozzuk, hadd fújjon, ahonnan akar.
(Egyébként miről is beszélgetünk?)
Előzmény: ansz (251)
ansz Creative Commons License 2005.11.04 0 0 251
Lágy szívre lenne szükségük azoknak is, akik nem viszik észre, hogy a Szellem szelíd szava már nem az írásokból fúj.
Előzmény: Titanilla_ (250)
Titanilla_ Creative Commons License 2005.11.04 0 0 250
Lágy szívet kívánok a héber magyarázóknak, hogy a Szellem szelíd szava el ne kerülje a figyelmüket.
Előzmény: ansz (249)
ansz Creative Commons License 2005.11.04 0 0 249

Nem gondolom.

 

Mivel álláspontjuk már akkor kialakult, mikor Saul még meg sem született.

Előzmény: Titanilla_ (247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!