Keresés

Részletes keresés

orangutan Creative Commons License 2008.01.23 0 0 87

10szót tudok ukránul. Pl: vodka

 

Az nem is ukrán szó... nem tűnt fel, hogy más van az üvegre írva, vagy kizárólag import árut fogyasztottatok?:)

Előzmény: szv (82)
jelcz Creative Commons License 2008.01.22 0 0 86

Miért kellene Oroszul, Ukránul tudni ha oda akar menni?

 

Lehet, hogy túlérzékeny vagyok, de elég rossz a több napig némán élni. Ahol kevés magyar él, például dél - Erdélyben plusz megterhelést jelent. Biztos van, aki jobban bírja.

 

Lembergbe 1 napra is el lehet utazni, akkor persze nem számít annyira, de ha valaki be akar menni a fűtőházba fényképezni, akkor nem árt, ha tud kommunikálni a helyi lakossággal.

Előzmény: szv (82)
Belarus Creative Commons License 2008.01.22 0 0 85
Ja,igy könnyebb persze...
Előzmény: szv (84)
szv Creative Commons License 2008.01.22 0 0 84
Leirtuk 1 lapra a vonatszámot, viszonylatot,
odaadtuk az utlevelet, és kaptunk jegyet. Egyszer sem volt probléma.
Előzmény: Belarus (83)
Belarus Creative Commons License 2008.01.22 0 0 83

És jegyet hogy kértél?

Mert az ukránok doesn't speak english,de már oroszul se akarnak megszólalni.

Előzmény: szv (82)
szv Creative Commons License 2008.01.22 0 0 82
Miért kellene Oroszul, Ukránul tudni ha oda akar menni?
(Voltam én is ott, meg még Kijevben, Odesszában, Zsmerinkán, stb, és kb 10szót tudok ukránul. Pl: vodka):-))
Csak akkor mész Afrikába, ha tudod a Mandinka nyelvet vagy valami hasonlót?
:-))
Előzmény: Belarus (80)
Belarus Creative Commons License 2008.01.22 0 0 81

A Tiszán valóban kényelmesebb,mert a vonaton lesz a vámvizsgálat,de lehet,hogy a korruptabb fajtából lesz a vámos. :)

Mindenesetre ha nem viszel semmilyen elvámolnivalót,vagy cigit,piát,vagyis hogy nem mutatod hogy gazdag vagy,nem fognak beléd kötni.Egy Moszkvába tartó ismerősöm már megszivta,lefizette a vámosokat.De ilyen százból egyszer történik,akkor is a moszkvai stokkban.

Előzmény: kisgozos1 (79)
Belarus Creative Commons License 2008.01.22 0 0 80

Záhonyban nyitva kéne hogy legyen pénztár,elvégre a nap vonata jön,de lehet olyan is,hogy nem tudnak jegyet adni,csak Csopig,és ott meg vedd meg tovább,viszont ha kell,megnézem neked az árakat Csopról is.

Mivel Nyugat-Ukrajna fővárosába mész,nem árt pénzt váltani.De ha Csopon nem szállsz le(márpedig nemigen fognak kiengedni),akkor ajánlatos ojrót vagy dollárt vinni,mert Mo.-n nemigen váltanak forintból hrivnyába,Ukrajnában meg Munkács után nem is ismerik a magyar forintot.

Egyébként ukránul,oroszul tudsz valamit?

Előzmény: kisgozos1 (79)
kisgozos1 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 79

Szerintem maradok az A tervnél,megyek a Tiszával Lvovig, így elsőre lehet túl bonyolult lenne nekem:) majd legközelebb viszont lehet ezt a megoldást választom.

így a tiszával viszont a vonaton van a vámvizsgálat, de itt nincs ilyen táskábabenézés vagy ilyesmi?, illetve akkor még este tudok jegyet venni záhonyba, nyitva lesz a pénztár?

amúgy ha egy napra megyek akkor váltsak pénzt vagy ilyesmi?kell valamire fizetni?

köszi a segítséget

Előzmény: Belarus (78)
Belarus Creative Commons License 2008.01.22 0 0 78

Ha Csopon vennéd meg a jegyet,igy tuti olcsóbb lesz,és lehetőleg ne a Tisza "folytatására",az Ungvár-Moszkvára(No.:16),hanem az Ungvár-Harkovra(No.:16).

Ha a harkovival mész,akkor a csatlakozás jelentéktelen,ukrán time szerint éjjeli 1-kor vagy Csopon,ha jól látom,a harkovi meg 2-21-kor indul.

A moszkvai 3-35-kor.És a harkovivial egy órával előbb bent vagy.Viszont felhivnám a figyelmedethogy a harkovi tisztaságban épphogy megüti az elégséges szintet.Viszont olcsóbb.Innen te döntesz,hogy melyikkel akarsz menni.

Ha válaszolsz,akkor az árakat is megnézem.

Ja,Záhony-Csop között 4 napos retúr 850 HUF.

Előzmény: kisgozos1 (77)
kisgozos1 Creative Commons License 2008.01.22 0 0 77

igen, az estivel mennék.

csak én úgy terveztem hogy azzal egész Lvovig. Ha leszállnék csopon úgy olcsóbb lenne onnan lvovig menni? És csopon tudnék retúrt venni,lvov ban nem szeretnék még ezzel is foglalkozni:) illetve így mennyi lenne?

ja és a csop záhony vonalra mennyi a jegy?

csopon sokat kéne várni a csatlakozásra?

de amúgy nem lenne egyszerűbb a Tiszával simán lvovig menni, vagy ez így jobban megérné?

Előzmény: Belarus (76)
Belarus Creative Commons License 2008.01.21 0 0 76

Az esti Tiszával mész?

Akkor vedd meg Záhonyban a jegyedet Csopig,ott szállj le,menj át a határhallon.Először karám jellegű útlevél pecsételő lesz,aztán egy padon a táskádba kukkantanak be.Csopon meg vedd meg a jegyet az Ungvár-Harkov,vagy az Ungvár-moszkva vonatra Lvovig.

Ha ez a verzió,akkor küldök még több infót.

Előzmény: kisgozos1 (73)
Belarus Creative Commons License 2008.01.21 0 0 75
Ukrajnában Budapesthez képest +1 óra van.
Előzmény: kisgozos1 (74)
kisgozos1 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 74
ja és ukrajnába hogy van ez az időállítás pluss egy előre vagy vissza?:)
kisgozos1 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 73

Pont ez a kérdést tettem fel egy másik topikba, hogy kell e tartani lehúzástól stb.én mátészalkáról mennék ugy hogy negyed tízre érnék záhonyba ott megvenném a jegyet, feltéve ha van még jegykiadás:) és onnan a Tiszával Lvovig. úgy tudom hogy 5000 valahányszáz  a jegy menettértibe.De ha lehet adhatnál valami megerősítést ebben a jegyár kérdésben ha már írtad hogy kérdezzek bátran:D

pont most olvasgatom a régi szovjet vasútak topikot (:

köszi a segítséget

Belarus Creative Commons License 2008.01.21 0 0 72

Szervusz!

Jó neked,én is készülök oda tavasszal,de az útitársam már valamiért fél odamenni.Hiába,a magyarok közt is van egy-két "ukrajnátólfélek" ember.

Nem vagyok tökéletesen ott hon az ukrán vasutakban,jómagam is a fehérorosz 80%-ban dizelvasutat tartom bölcsőmnek,de azért egy-két kép ukrán vonatokról van.Ja,és Minszk felé menve mindig Lvovon keresztül haladok át.Többnyire egy-két órás átszállásokkal,de volt hogy 9 órás csatlakozás is volt,tehát a várost is bejártam.Ha van valami kérdésed,kérdezz tőlem bátran itt!

Egyébként hogy mész ki?

 

Egy VL11M villanymozdony Csop-Lvov között.

 

 

Egy VL10-es Csopon.

 

 

Egy újabb VL11M Csopon. Deha linket keresel,a www.parovoz.com-ot tudom ajánlani.Orosz nyelvű,de át lehet váltani angolra.

 

Üdv

Belarus

Előzmény: kisgozos1 (71)
kisgozos1 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 71

helló

járt már valaki lvov-ban?a hétvégén szeretnék kimenni..

valaki rakhatna be ukrán vonatokrók képeketvagy valami linket esetleg.

 

Józsga Creative Commons License 2007.09.25 0 0 70
Pont jó helyen van ott. :-)
Előzmény: scsabi (69)
scsabi Creative Commons License 2007.09.23 0 0 69
A legújabb tábla (a szokásos, csinos kék-fehér "Занька, Львівська залізниця") már ott figyel a peron mögött a kerítésnél. De azt legalább nem rakják már a régi tábla elé.
Előzmény: Józsga (68)
Józsga Creative Commons License 2007.09.22 0 0 68
Igen, ezt én is megcsodáltam. Állítólag fedvényezve volt, és egy pár éve szédült le az új tábla előle.
Előzmény: scsabi (67)
scsabi Creative Commons License 2007.09.16 0 0 67
Egy régi tábla:
FARI Creative Commons License 2007.07.20 0 0 66
Gratula a honlapodhoz. Nagyon szép, áttekinthető ajánlani kell mindenkinek. További sok sikert.
Előzmény: jakkk (65)
jakkk Creative Commons License 2007.01.30 0 0 65
nézzetek el a honlapomra, hogy egy kis önreklámot csináljak... :-)

van sok kép Erdélyről, Kárpátaljáról, sok vasúti képpel együtt.

pl. hátszegi ex. MÁV gőzösök, kisvasutak Kovászna, Torda, Marosvásárhely, Nagyszeben környékén, de van az aradi hév-ről is a Ganz motorkocsikkal, meg még sok egyéb. vagy Beregszász, ill. a volóci vonal itt-ott

címe: http://jakadam.fw.hu
orangutan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 64

(Kicsit lassan megy ez a topic.) :-)

 

Hát igen:)

 

Évekkel ezelőtt állítólag a Hosszúmező - Taracköz átmeneten csak román és ukrán állampolgárok utazhattak. Ezek szerint ez megváltozott?

 

Az ukrán határőrség honlapja szerint nem, de minden más forrás, fórum szerint, amit találtam, átengednek bárkit, akinek EU útlevele van.

http://groups.yahoo.com/group/balkrail-l/message/995

 

Nemrég nyílt a közelben egy nemzetközi közúti átkelő is.

Előzmény: Józsga (55)
orangutan Creative Commons License 2007.01.29 0 0 63

Mi az, hogy BUZULLS? Szerintem az ilyenek sokakat távoltartanak.

 

Biztos igazad van, ennek ellenére van ott 260000 hozzászólás, egy 7.5 éve folyamatosan pörgő topicban.

 

De nem is ez a legnagyobb gond, hanem az, hogy az egy erősen regionalizálódott topic. A hozzászólások 90%-a Közép-Magyarországi, a többi a pedig külföldi vasútról szól.

 

A magyarországi személyforgalom nagy része Budapest környékére koncentrálódik, azon belül is főleg az onnan keletre, délkeletre futó vasútvonalakra. Nem tartom meglepőnek tehát, hogy a hozzászólások legnagyobb részének ez a témája, hiszen ott lakik, ott utazik, ott kerül a vasúttal kapcsolatba a legtöbb ember Magyarországon.

 

A kérdésem, hogy hol van kis Hazánk többi része? Felvidék, Kárpátalja, Erdély, Délvidék esetleg Horvát-Szlavónország?

 

Vannak szaktopicok: Szlovák vasutak, Ex-szovjet vasutak, GySEV, Osztrák vasutak, stb. Ld. a 61-es hozzászólást. Valahogy így alakult, hogy ezeknek a topicoknak van nagyobb forgalma, hiszen a legtöbb embernek van valamilyen területi kötődése. Én pl. a MÁV vonalain kívül az osztrák, német és ukrán vasutakon szoktam gyakrabban utazni, így ezeket a topicokat látogatom, a CFR-rel foglalkozót viszont csak nagyon ritkán.

 

Ez a 73%. Miért csak a másik 27% érdekes?
És ha csak 27% érdekes, akkor miért éppen az a 27%.

Mert azon a 27% területen él és vonatozik a magyarul beszélő népességk kb 70%-a.

 

Szerény véleményem szerint, ha ki kell választani 27%-nyi területet, amit érdekesnek tarunk, az semmiféleképp se Közép-Magyarország.

 

Mindenki arról a vasútról írhat, amelyik őt érdekli. Azt viszont talán ne te határozd meg, hogy a többi vasútbarát mit tartson érdekesnek. Esetleg megpróbálhatod felkelteni az érdeklődésüket - ameddig ezt nem erőszakosan teszed. A "nagy" topicba minden mehet, ami vasút.

 

Sokkal inkább a határ menti részek. Pl. Brassó - Predeál

 

Kétfajta vasúti térkép van, az egyiken azon a környéken nincs államhatár, a másik fajta egy múltbéli állapotot tükröz. Annak feszegetése, hogy hol kellene lennie a határnak, nem a vasutas fórumba tartozik, nem itt kell feszegetni. Igen, mi is bejártunk történelemórára, tudjuk.

 

És akkor a 2 szekciós csuklós Szergejeket nem is említettem.

 

Az nem csuklós, csak egy ahhoz hasonló átjáró van a két szekció között, mint a személykocsikon:)

 http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=11189&LNG=RU
Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.29 0 0 62
?
Előzmény: k.novotny (61)
k.novotny Creative Commons License 2007.01.29 0 0 61
Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.29 0 0 60
Üdv!

Sajnos Szlavónia nekem se sikerült hasonló okokból, bár inkább időből több kell, mint pénzből.

Azért, ha a többi rész megvolt, akkor már láttál egyet, s mást. :-)
Előzmény: konszolid (58)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.29 0 0 59
Végigolvastam belőle az utolsó 500 hozzászólást. Khmm...

VASÚTMÁNIÁS? ... VONATBUZULLS?... Hmmm... Hát nem is tudom.
Mi az, hogy BUZULLS? Szerintem az ilyenek sokakat távoltartanak.
(Építő jellegű kritika, a tévedés jogát fenntartom)

De nem is ez a legnagyobb gond, hanem az, hogy az egy erősen regionalizálódott topic. A hozzászólások 90%-a Közép-Magyarországi, a többi a pedig külföldi vasútról szól. A kérdésem, hogy hol van kis Hazánk többi része? Felvidék, Kárpátalja, Erdély, Délvidék esetleg Horvát-Szlavónország?

Ez a 73%. Miért csak a másik 27% érdekes?
És ha csak 27% érdekes, akkor miért éppen az a 27%.


Szerény véleményem szerint, ha ki kell választani 27%-nyi területet, amit érdekesnek tarunk, az semmiféleképp se Közép-Magyarország. Sokkal inkább a határ menti részek. Pl. Brassó - Predeál a maga 32 ezrelékes emelkedőjével, vagy a Madéfalva - Gyimesbükk vonal a másik 32 ezrelékes emelkedőnkkel és a csodaszép Karakó völgyi viadukttal. Nem is beszélve a jófajta mozdonyokról. Budapesten ilyeneket nem találsz!

Vagy említhetném a tiszolci fogaskerekűt, amin jófajta villamos erőátvitelű Bz-k járnak ötvennemtudomhány ezrelékes emelkedőn.

És akkor a 2 szekciós csuklós Szergejeket nem is említettem.


Akkor hát Komák, Kárpátoktól az Adriáig jöhet ide is a negyedmillió hozzászólás......
Előzmény: monor-21 (57)
konszolid Creative Commons License 2007.01.29 0 0 58

Üdv Mindenkinek...

 

...asjna a vonatozáshoz nemcsak pénz, hanem idő is kell... sajnos a szlavóniai vonalakat nem tudtam az elmúlt évben bejárni, pedig biztos van sok-sok látni való...:I(

Előzmény: Törölt nick (56)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!