Keresés

Részletes keresés

PanzerMk5 Creative Commons License 8 órája 0 0 14306

Nekem az NE Regional is megfelel. 120 Mph-t az is tud.

Előzmény: manhattani (14302)
RhB Creative Commons License 15 órája 0 0 14305

A könyvből pár oldalt ki tudnál fotózni/szkennelni, hogy lássam milyen? Legyen mondjuk a lentebb említett 2500-series dormitory-lounge, a Superlinerekből az 31000-series coach-baggage, a 315xx-series smoking coach, a 345xx-series family-coach, a 35000-series snack-coach és a 37000-series diner-lounge. :-) Az átépítésekről szinte semmi adatom nincs, a 31000 kivételével mind az. :-) (Az xx-nél az utolsó két számjegy nem változott.)

Előzmény: manhattani (14300)
LipiBubo Creative Commons License 29 órája 0 0 14304

Persze... akkor az indianok leskelodtek a fak mogott, a postas meg szortirozta a leveleket a vagonban.

Előzmény: róbertke (14303)
róbertke Creative Commons License 1 napja 0 0 14303

Én ilyenre gondoltam 

Előzmény: LipiBubo (14287)
manhattani Creative Commons License 1 napja 0 0 14302

Majd ha náluink is lesz pl. Pennsylvanian vonat.

 

Előzmény: PanzerMk5 (14298)
manhattani Creative Commons License 1 napja 0 0 14301

Minden járműtípusról.

Előzmény: manhattani (14300)
manhattani Creative Commons License 1 napja 0 0 14300

Még írtam is a számukat :-)

 

 

 

paca644:

 

Jellegrajz, műszaki adatok nincsenek, de fénykép minden Amtrak járműről, nem csak kocsiról.

 

Előzmény: RhB (14290)
paca664 Creative Commons License 1 napja 0 0 14299

Átlagban háromnaponta.

Előzmény: PanzerMk5 (14298)
PanzerMk5 Creative Commons License 1 napja 0 0 14298

Nálunk mikor lehet ilyen táblát látni?

paca664 Creative Commons License 1 napja 0 0 14297

Figyelem amennyire lehet, de nem találtam.

Előzmény: LipiBubo (14295)
paca664 Creative Commons License 1 napja 0 0 14296

Nagyjából az, ami nálunk a 2008-as személykocsi jellegrajz albumnak felel meg. Műszaki adatok, állomány érintőlegesen, jellegrajzok, ilyenek.

Előzmény: RhB (14293)
LipiBubo Creative Commons License 1 napja 0 0 14295

Pont ebben az evben 50 eves az Amtrak, most erdemes figyelni mi jelenik meg a temakorben.

Előzmény: paca664 (14292)
RhB Creative Commons License 1 napja 0 0 14294

Fotókat meg itt tudsz keresgélni

 

http://www.rrpicturearchives.net/rsList.aspx?id=AMTK

 

A típusokat leginkább a "Group by range" beállítással tudod megkeresni. Persze ehhez tudni kell a pályaszám tartományokat. :-) Ezek itt is benne vannak

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Amtrak_rolling_stock

 

de ez az egyik legjobb összefoglaló

 

http://www.on-track-on-line.com/amtk-roster-cars.shtml

 

A Superliner kocsikról ez is jó, itt egyesével végigveszi őket, benne vannak az átalakítások/átszámozások, valamint a selejtezések:

 

http://www.trainweb.us/web_lurker/test/index.html

 

Előzmény: paca664 (14292)
RhB Creative Commons License 1 napja 0 0 14293

Én nem tudok ilyenről, én is a netről tájékozódok. Vannak könyvek, de a kocsikról, kocsitípusokról csak nagy általánosságban írnak*. Ráadásul nekem régebbi könyveim vannak, nem is figyelem, mik jelennek meg. (Amúgy is lökésszerűen foglalkozok a témával, pár év szünet után most vettem elő megint az Amtrak témát.)

 

Konkrétan mi érdekel? A kocsitípusok leírása? Melyek, van-e valami kedvenc? Milyen mélységben? Amit írsz az alapján úgy sejtem, hogy igazából az Amfleet/Viewliner/Horizon/Superlinerliner kocsik jönnek szóba.

 

Mi a közelmúlt, mikortól?

 

*Van jó pár könyvem a híres vonatokról, de pl. az egyes kocsikról csak a jobbakban van valamennyi leírás. Az engem érdeklő consist meg még kevesebben van. A kocsik leírása, ismertetése szempontjából a Northern Pacific könyv a csúcsszuper a North Coast Limited kocsijairól.

Előzmény: paca664 (14292)
paca664 Creative Commons License 1 napja 0 0 14292

Ha már benne vagytok, egy jó, átfogó személykocsis könyvet tudtok ajánlani? Elég csak Amtrak és csak a közelmúlttól.

Előzmény: RhB (14291)
RhB Creative Commons License 1 napja 0 0 14291

A keleti parti vonatokhoz meg volt dormitory-lounge is, ex-10-6 sleeper, ahol a korábbi roomette-ek a személyzeti hálók, a bedroom-ok helyén meg részben WC-k, zuhanyozók vannak, a maradék meg egybenyitva egy pihenő lounge area. Nekem megvan a Waltherstől, persze az ablakokat nem tömte be (két ill. egy ablak).

 

Alaprajz, egyik és másik oldal, valamint vonatban - nekem pont így van H0-ban, az 1700-as sorozatú ex-coach poggyász, a dormitory-lounge, Viewliner-ek, Amfleet kocsik...

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (14289)
RhB Creative Commons License 1 napja 0 0 14290

Szerintem már nem nagyon lehetnek baggage-dormitory kocsik. A mostani videókon egyáltalán nem látok heritage kocsit, a poggyász már mindenhol az új Viewliner II-es.

 

A Superliner vonatokban általában van dormitory*, ott elvan szerintem a poggyászkocsi kiszolgálója is.

 

*A Superliner II-es Transition Sleeper erre van kitalálva, meg ugye az átmenet a szintkülönbségek között.

Előzmény: manhattani (14289)
manhattani Creative Commons License 1 napja 0 0 14289

"The railroad employee in charge of the baggagcar is called the baggageman." (google, de én is úgy tudom)

 

A courier volt, aki személyesen kísért egy küldeményt, mert nagyon kellett vigyázni rá, vagy mert pl. kis élő állat volt, amit etetni-itatni kellett.

Mai időkben a baggage car ritkán megy 12 óránál hosszabb útra, azt meg a dolgozó kibírja hálóhely nélkül. A több mint egy napos Chicago-Pacific expresszekbe meg tehető baggage-dormitory car, a No 1450 - 1633, vagy a baggagemen átmennek a személykocsiba vécére.

Előzmény: RhB (14285)
LipiBubo Creative Commons License 2 napja -1 0 14288

Tehat egy 5-6 kocsis korridor szerelvenyt megtoldanak 2-3 ures paklikocsival hogy meglegyen a 32 tengely. Jo, nem?!

Előzmény: LipiBubo (14287)
LipiBubo Creative Commons License 2 napja 0 0 14287

Kutatgattam es ezt talaltam:

 

http://cs.trains.com/trn/f/743/p/271518/3087923.aspx

 

The 32 axle requirement is imposed by CN in Illinois as far south as Carbondale.

The 32 axle requirement is imposed by UP in Missouri only for the Missouri corridor.

Sincerely,  edtrain

 

Itt is:

https://www.trainorders.com/discussion/read.php?4,3724285

 

https://www.amtraktrains.com/threads/baggage-cars-on-end-of-illinois-service-trains.63975/

 

 

A velemenyezok szerint Illinoisban a CN es Missouriban a UP egy-egy szakaszan a jel nem megy el az utatjaro sorompojahoz ha a gyorsabb Amtrak vonat tul rovid.

róbertke Creative Commons License 2 napja 0 0 14286

Na ilyent sem hallottam még, de ez nem zárja ki a technológia létezését. 

Előzmény: LipiBubo (14284)
RhB Creative Commons License 2 napja 0 0 14285

Nem, az pont a kocsiban lévő munkahely megszüntetését jelenti.

 

Courier = futár, szinonimái: messenger, dispatch-rider. Most nem emlékszem pontosan, hogy hogyan fogalmazták meg a messengert, de a jelenlétét egy csillag jelölte a poggyászkocsikon. Erre a C&O könyvben azt írja, hogy a "Star cars had heat, light, and washroom facilities to accomodate a crew".

Előzmény: manhattani (14283)
LipiBubo Creative Commons License 2 napja -1 0 14284

Furikaznak Amtrak baggage-ok tokuresen is, egymashoz kapcsolva egy-egy vonaton mert van egy vasuttarsasag (most nem tudom fejbol melyik, CSX talan?) amelyik keri az Amtraktol hogy allitson ki egy minimum hosszusagu szerelvenyt a jelzoberendezes megfelelo mukodese miatt amit tehervonat hosszakra terveztek.

manhattani Creative Commons License 2 napja -1 0 14283

Ha jól sejtem a vége felé már csak ezek az 1100/1200/1800-asok maradtak

 

Azért ezek is voltak vagy 150-en. Meg az 13nn Heritage Fleet Short Baggage Cars, ezekből láttam egyajtósat. Az  1382-es '56-ban a Chief-ben, a Kansas-i balesetben még baggage-dormitory (személyzeti háló) volt, mára csak az 1350-'64-esek maradtak meg, de már dormitory funkció nélkül.

 

Megmaradtak Baggage-Dormitory-nak a 14nn és a 16nn-ek, bár ezekből többet eladtak 95-ben, ki tudja, mi lett belőlük :-) A baggage kocsikba kellett ember, akik út közben az ajtóhoz készítik a kiraknivalót. Lehet, hogy a courier fcilities removal a dormitory jelleg megszüntetése volt, mint a 1350-'64-eseknél a HEP konverziókor.

 

@paca664: a baggage-okban vasutasok utaztak, nem gondolom, hogy bezárták volna őket, még menet közben sem.

 

Előzmény: RhB (14279)
paca664 Creative Commons License 3 napja 0 0 14282

Az egészen nyilvánvaló volt nekem is hogy tolóajtók, ellenben ami nem: Kézzel nyithatóak-e pl. menet közben, vagy villamosan reteszelődnek? Ha igen, akkor gyárilag is van-e bennük ilyen retesz? A kulissza és a retesz helye simán útban lehet az eredeti széles ablakoknak.

Előzmény: manhattani (14272)
RhB Creative Commons License 3 napja 0 0 14281

Illetve amikor kellett volna, akkor már nem volt, ezért jött az MHC, majd tíz évvel később az 1700-as sorozatú ex-coach-ok...

 

 

 

 

 

Előzmény: RhB (14279)
RhB Creative Commons License 3 napja 0 0 14280

Én abban sem vagyok biztos, hogy ezekben volt személyzet. A rajzos képen az utolsó mondat: "Modifications included...removal of courier facilities from some cars."

Előzmény: manhattani (14272)
RhB Creative Commons License 3 napja 0 0 14279

Ha jól sejtem a vége felé már csak ezek az 1100/1200/1800-asok maradtak, nem volt szükség olyan sok poggyászkocsira.

 

A gőzfűtés csak HEH. :DDD Head end heating. :-) A villanyt nem a mozdonyból kapta. :-)

Előzmény: manhattani (14273)
RhB Creative Commons License 3 napja 0 0 14278

Ez más típus, a túlsó végén kétszárnyas az ajtó. Ilyenből is volt egy jó pár, sima és bordás oldalú is. :D

Előzmény: róbertke (14274)
manhattani Creative Commons License 3 napja 0 0 14277

St. Albans, bocs.

Előzmény: manhattani (14276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!