Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Vasúti tehervagonokat, később konténert szállító mélytengeri hajók.
Érdekes és sikeres vállalkozás, a vasutak azzal támadták meg, hogy vasúti kocsikat szállít, mégis a vasútinál alacsonyabb, tengeri szállítási tarifát alkalmaz, de ezt kivédte, végül csak a konténerek terjedése ölte meg ezt a vasúti kocsi szálítást.
Én nem tudok róla, hogy lett volna olyan hely, ahol reklámozták a honlapodat. Személy szerint régebb óta ismerem az oldaladat, szóval többször rá szoktam nézni, plusz itt a fórumon szoktam látni, hogy mikor van új téma.
Köszönöm. Szerencsére mások is így gondolják, ez még nagyobb kedvet ad az íráshoz.
Ha már szóba került: a szokásos, hosszú idejű napi 60-70-es honlapomra kattintás szám a Hoosac-alagút megjelenése után felpattant 160-170-re, és azóta is ott van (tegnap 177 volt). Tudsz/tudtok olyan helyet, ahol reklámozták a honlapom?
(Hasonló felugrás volt, amikor az amerikai vasút Nagy Gazdasági Válság alatti működéséről írtam, akkor napi 2-300 kattintásszámra ugrott fel, de az gondolom a sok magyar válságjeleket kereső volt.)
Áthelyezték egy vasútállomás épületeit, egy autó begurult a kamera és az érkező vonat közé, a vészfékezés eredménye, a festék segít a forgóváz repedésén (Amerikában), és a BNSF vasút a vasútbarátok és fényképezők segítségét kéri a vasút biztonságosabbá tételében.
"Az alján egy keskeny autóút volt, mely a Canadian Pacific (CP) vasút régi vonalának a helyére épült."
"Mikor az új vonal elkészült és átadták, a régi vonalat felszedték. Autóút épült rajta, a meredeksége ideális a közúti járműveknek."
Érdekesség, hogy a mai (1-es sz.) kanadai transzkontinentális autópálya (Trans-Canada Highway) is itt javarészt lényegében a régi CP-nyomvonalat követi, jellemzően kisebb eltérésekkel és más ívelésekkel (meg jelentősen kiszélesítve), de a megépítéshez javarészt adott volt a 'kitaposott' útvonal.
Így néhol ilyen mementókra bukkanhatnak az itt átutazók az autópálya mentén, mint például ez a régi rácsos hídszerkezet a Kicking Horse fölötti eredeti útvonalról az 1880-as évek első feléből.
Igazi túlélő építmény, ma csak simán "Old Bridge"-ként ismert, és lényegében turista-látványosság lett. Itt még egy korai működési évből (1890) jól látszódik is, a vonat hátsó része és a tolómozdony épp rajta halad át, a kép jobb oldali előterében pedig egy ilyen emelkedő "biztonsági kitérő".
A vonal ezen eredeti szakaszának neve érthető okokból egyébként 'Big Hill' volt: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Hill A Kicking Horse Pass maga a hágó, a spirál alagutak kifejezés pedig így ugye csak a 'Big Hill' után 1909-től létezett.
"A vonal átvezetése a Sziklás hegységen sok fejtörést okozott. A legjobb útvonal a Howes hágón át vezetett, de mert sok mérfölddel hosszabb volt, a tervezők úgy döntöttek, hogy a Kicking Horse hágón át vezetik, a rövidebb, bár meredekebb úton.Most, a spirális alagutakkal a régi meredekséget a felére csökkentették, és a kisebb meredekségű, de hosszabb vonal a Howes hágón át sosem épült meg."
Az eredeti útvonalnak egyébként a szintén jóval északabbra fekvő, de sokkal kedvezőbb emelkedő- és lejtviszonyokkal rendelkező ún. Yellowhead Pass-t nézték ki kezdetben a CP illetékesei. Még konkrét tanulmányt is készítettek arról a hágóról, de ugyanezen okokból - túlságosan északra volt - végül jegelték. Ám itt nem maradt sokáig kihasználatlan ez a kedvező gradiensekkel bíró hágó, mindössze pár évtizeddel később, a Canadian National elődvasútjai által épített második kanadai transzkontinentális vasútvonalat itt vitték át 1910-13-ban, így a CN' mai fővonala is itt halad keresztül.
És a másik fő ok a CP-útvonalon, ami miatt más alternatívák után is kutattak még, az valamivel nyugatabbra a híres 'Rogers Pass'-on keresztülvezető szakasz volt. Az bizonyos szempontból még érdekesebb volt, sokkal kacifántosabb történettel, és különféle szerteágazó kesze-kusza régi-új szakaszokkal. Ez már Golden-től is nyugatra van, így itt már bejönnek a CP Brit Kolumbia dél-keleti részén, elsősorban Sparwood környékéről kitermelt és a vancouveri kikötői körzetbe tartó extrém nehéz szénvonatok is, így különösen izgalmas.
Pedig Amerikában nem népszerű, legalábbis annyira nem, mint pl. a hómaró. Talán mert a nép keveset látta a cölöp döngölőt, és akkor sem olyan vészhelyzetben, mint a hómarót, meg a cölöpverő munkája nem is volt olyan látványos, inkább dühítő volt a folytonos puffogásuk :-) Tudtommal modell sem készült róluk.
Vágányszám mutató Cheyenne-ben, zongora a gőzmozdony csarnokban, vagonok tartják a helyén a hidat magas vízben, napi 7 vonat egy kereszteződésben, műbetyárok a vonat ellen, mágneses sínvizsgálat 1946-ban, a harangkongató működése és egy bravúros mozdonyfénykép készítés.