Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2024.12.04 -1 0 14573

VIlágvasutai: A Seatrain

Vasúti tehervagonokat, később konténert szállító mélytengeri hajók.

Érdekes és sikeres vállalkozás, a vasutak azzal támadták meg, hogy vasúti kocsikat szállít, mégis a vasútinál alacsonyabb, tengeri szállítási tarifát alkalmaz, de ezt kivédte, végül csak a konténerek terjedése ölte meg ezt a vasúti kocsi szálítást.

manhattani Creative Commons License 2024.11.27 -1 2 14572

Világvasutai: Amerikai forgalomirányítás, 2. rész,

CTC mindenhol, armadik vágány Cajon hágónál és Barstow óriási teher rendező pályaudvar.

manhattani Creative Commons License 2024.11.22 -1 1 14571

Még egy, legutolsó OFF: minden hétfőn publikálok.

Előzmény: Il Leone (14569)
manhattani Creative Commons License 2024.11.22 -1 0 14570

Köszönöm.

Előzmény: Il Leone (14569)
Il Leone Creative Commons License 2024.11.22 0 1 14569

Én nem tudok róla, hogy lett volna olyan hely, ahol reklámozták a honlapodat. Személy szerint régebb óta ismerem az oldaladat, szóval többször rá szoktam nézni, plusz itt a fórumon szoktam látni, hogy mikor van új téma.

Előzmény: manhattani (14568)
manhattani Creative Commons License 2024.11.22 -1 1 14568

Köszönöm. Szerencsére mások is így gondolják, ez még nagyobb kedvet ad az íráshoz.

Ha már szóba került: a szokásos, hosszú idejű napi 60-70-es honlapomra kattintás szám a Hoosac-alagút megjelenése után felpattant 160-170-re, és azóta is ott van (tegnap 177 volt). Tudsz/tudtok olyan helyet, ahol reklámozták a honlapom?

 

(Hasonló felugrás volt, amikor az amerikai vasút Nagy Gazdasági Válság alatti működéséről írtam, akkor napi 2-300 kattintásszámra ugrott fel, de az gondolom a sok magyar válságjeleket kereső volt.)

Előzmény: Il Leone (14567)
Il Leone Creative Commons License 2024.11.22 -1 1 14567

Nagyon érdekes volt olvasni ezt is, meg az eggyel előzőt is, bár minden írásodat nagy érdeklődéssel szoktam olvasni. Csak így tovább. :)

Előzmény: manhattani (14566)
manhattani Creative Commons License 2024.11.20 -1 3 14566

Világvasutai: Az amerikai vasút működése, Forgalomirányítás

manhattani Creative Commons License 2024.11.13 -1 3 14565

Világvasutai: A Hoosac-alagút építése

25 éves építése alatt és 195 emberélet árán az amerikai vasutak itt tanultak meg alagutat fúrni.

manhattani Creative Commons License 2024.11.06 -1 1 14564

Világvasutai: Vágány és víz találkozása, New York és környékének kikötői és vasutai, New York Harbor vasúti kicserélő forgalma.

manhattani Creative Commons License 2024.10.31 -1 1 14563

Most került elő: cölöpverő munkavonatban.

 

 

Nagyobb méretben az írás végén.

manhattani Creative Commons License 2024.10.30 -1 0 14562
manhattani Creative Commons License 2024.10.24 -1 0 14561

Világvasutai: Vasút az utcán (Amerikában).

Hogy kerültek oda, és miért vannak még mindig ott? (már ahol)

manhattani Creative Commons License 2024.10.16 -1 1 14560

Világvasutai: Hogy mik vannak...

Áthelyezték egy vasútállomás épületeit, egy autó begurult a kamera és az érkező vonat közé, a vészfékezés eredménye, a festék segít a forgóváz repedésén (Amerikában), és a BNSF vasút a vasútbarátok és fényképezők segítségét kéri a vasút biztonságosabbá tételében.

AKF996 Creative Commons License 2024.10.04 0 1 14559

"Az alján egy keskeny autóút volt, mely a Canadian Pacific (CP) vasút régi vonalának a helyére épült."

"Mikor az új vonal elkészült és átadták, a régi vonalat felszedték. Autóút épült rajta, a meredeksége ideális a közúti járműveknek."

Érdekesség, hogy a mai (1-es sz.) kanadai transzkontinentális autópálya (Trans-Canada Highway) is itt javarészt lényegében a régi CP-nyomvonalat követi, jellemzően kisebb eltérésekkel és más ívelésekkel (meg jelentősen kiszélesítve), de a megépítéshez javarészt adott volt a 'kitaposott' útvonal.

Így néhol ilyen mementókra bukkanhatnak az itt átutazók az autópálya mentén, mint például ez a régi rácsos hídszerkezet a Kicking Horse fölötti eredeti útvonalról az 1880-as évek első feléből.

https://maps.app.goo.gl/G5D16uDMG3AL4VKE8

Igazi túlélő építmény, ma csak simán "Old Bridge"-ként ismert, és lényegében turista-látványosság lett. Itt még egy korai működési évből (1890) jól látszódik is, a vonat hátsó része és a tolómozdony épp rajta halad át, a kép jobb oldali előterében pedig egy ilyen emelkedő "biztonsági kitérő". 

A vonal ezen eredeti szakaszának neve érthető okokból egyébként 'Big Hill' volt: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Hill A Kicking Horse Pass maga a hágó, a spirál alagutak kifejezés pedig így ugye csak a 'Big Hill' után 1909-től létezett.

 


"A vonal átvezetése a Sziklás hegységen sok fejtörést okozott. A legjobb útvonal a Howes hágón át vezetett, de mert sok mérfölddel hosszabb volt, a tervezők úgy döntöttek, hogy a Kicking Horse hágón át vezetik, a rövidebb, bár meredekebb úton. Most, a spirális alagutakkal a régi meredekséget a felére csökkentették, és a kisebb meredekségű, de hosszabb vonal a Howes hágón át sosem épült meg."

 

Az eredeti útvonalnak egyébként a szintén jóval északabbra fekvő, de sokkal kedvezőbb emelkedő- és lejtviszonyokkal rendelkező ún. Yellowhead Pass-t nézték ki kezdetben a CP illetékesei. Még konkrét tanulmányt is készítettek arról a hágóról, de ugyanezen okokból - túlságosan északra volt - végül jegelték. Ám itt nem maradt sokáig kihasználatlan ez a kedvező gradiensekkel bíró hágó, mindössze pár évtizeddel később, a Canadian National elődvasútjai által épített második kanadai transzkontinentális vasútvonalat itt vitték át 1910-13-ban, így a CN' mai fővonala is itt halad keresztül.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellowhead_Pass 

https://www.7ideaproductions.com/products/canadas-yellowhead-pass

 

 

És a másik fő ok a CP-útvonalon, ami miatt más alternatívák után is kutattak még, az valamivel nyugatabbra a híres 'Rogers Pass'-on keresztülvezető szakasz volt. Az bizonyos szempontból még érdekesebb volt, sokkal kacifántosabb történettel, és különféle szerteágazó kesze-kusza régi-új szakaszokkal. Ez már Golden-től is nyugatra van, így itt már bejönnek a CP Brit Kolumbia dél-keleti részén, elsősorban Sparwood környékéről kitermelt és a vancouveri kikötői körzetbe tartó extrém nehéz szénvonatok is, így különösen izgalmas.

Előzmény: manhattani (14558)
manhattani Creative Commons License 2024.09.25 -1 0 14558
manhattani Creative Commons License 2024.09.19 -1 0 14557

Pedig Amerikában nem népszerű, legalábbis annyira nem, mint pl. a hómaró. Talán mert a nép keveset látta a cölöp döngölőt, és akkor sem olyan vészhelyzetben, mint a hómarót, meg a cölöpverő munkája nem is volt olyan látványos, inkább dühítő volt a folytonos puffogásuk :-) Tudtommal modell sem készült róluk.

Előzmény: segélyvonókészülék (14556)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.09.18 0 0 14556

Nekem is tetszett, de a kisfiam ezt a részt kifejezetten imádta. Micsoda egy gép!

Előzmény: manhattani (14554)
manhattani Creative Commons License 2024.09.18 -1 1 14555

Világvasutai: A Santa Fe a II. Világháború után, a változás évei, átállás az intermodális szállításra

manhattani Creative Commons License 2024.09.11 -1 1 14554

Világvasutai: A gőz cölöpverő

Az egykori fa cölöp vasúti hidak fő eszköze.

manhattani Creative Commons License 2024.09.04 -1 1 14553

Világvasutai: Vágány és víz találkozása

A csomópontok kialakulása.

manhattani Creative Commons License 2024.07.17 -1 1 14552

Világvasutai: Hogy mik vannak...

Vágányszám mutató Cheyenne-ben, zongora a gőzmozdony csarnokban, vagonok tartják a helyén a hidat magas vízben, napi 7 vonat egy kereszteződésben, műbetyárok a vonat ellen, mágneses sínvizsgálat 1946-ban, a harangkongató működése és egy bravúros mozdonyfénykép készítés.

manhattani Creative Commons License 2024.07.10 -1 1 14551

Világvasutai: A Pullman, 3. rész: A lightweight (könnyű) kocsik korszaka

manhattani Creative Commons License 2024.07.03 -1 1 14550
obb 1014 fans Creative Commons License 2024.06.25 0 1 14549

Úgy tűnik Angliából vásárolt Class 43-al is fogják húzni,őket. Az viszont jó kérdés,hogy ez esetben a távvezérlést,hogyan oldják meg.

 

https://www.reddit.com/r/trains/comments/1dgutpc/this_is_a_combination_of_a_talgo_series_8_train/

Előzmény: manhattani (14530)
manhattani Creative Commons License 2024.06.19 -1 1 14548
manhattani Creative Commons License 2024.06.12 -1 1 14547

Világvasutai: Amerikai vasúttársaságok, A Santa Fe a II. világháborúban

manhattani Creative Commons License 2024.06.05 -1 1 14546

Világvasutai: Hogyan született meg a szabványos amerikai vasúti óra? (egy nagy baleset után)

manhattani Creative Commons License 2024.05.29 -1 1 14545

Világvasutai: Az amerikai vasutak és a gazdaság, Hulladékszállítás 2. rész: A Hulladék Expressz Roanoke-ból

manhattani Creative Commons License 2024.05.23 -1 1 14544

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!