Keresés

Részletes keresés

epimetheus Creative Commons License 2005.07.25 0 0 39


 

Csak hogy ne legyen egyedül...

 

 

 

Habár ez csak max. 25 ‰-n közlekedett...

Viszont roppant furcsa vezérműve van, ha valaki ismerős vele, írhatna róla!

Előzmény: manhattani (29)
manhattani Creative Commons License 2005.07.25 0 0 38

A GE nagyívű mozdonyfejlesztésben van, a letutóbbi TRAINS-ben a reklámjuk a "biomozdony" volt, ami szinte tisztább levegőt fúj ki, mint amilyet beszív...
De az tény, hogy az üzemelő mozdonyukon a kipufogónyílás körül a mozdony tetejét fehérre festették, és semmi korom vagy ilyesmi nyom nem látszott rajta.

 

Nem csak a GE fejleszt hibrid lokót, pl. http://www.wired.com/news/planet/0,2782,66998,00.html (keresésnél: hybrid). Amerikában Goat (kecske) a neve a kisebb mozdonyoknak, ez kb. 140 tonnás és 2000 Le-s...

 

A UP meg már alkalmaz is ilyen mozdonyt, http://www.uprr.com/newsinfo/railroad/2005/0406_hybrid.shtml
Tolató mozdony, ennek a technikának ott van a legnagyobb jelentősége, nem kell álló helyzetben sokat járatni a dízelmotort alapjáraton, elég, ha időnként feltölti az akkumulátorokat, és akkor épp a legkevésbé szennyező, ideális terheléssel.

Előzmény: Dash 9 (37)
Dash 9 Creative Commons License 2005.07.24 0 0 37
Akarom mondani hibridmozdony fejlesztéséhez.
Előzmény: Dash 9 (36)
Dash 9 Creative Commons License 2005.07.24 0 0 36

Üdv!

 

Mit szóltok a GE hibrid mozdonyához?

 

Továbbá a 12 hengeres motorjuk, már 4400 LE-t tud. Vagy lehet, hogy ez csak nekem új?

 

manhattani Creative Commons License 2005.07.24 0 0 35

Két nagyot bontottak le, egyik a Milwaukee Road volt, a másik a Great Northern (irodalom: www.usavasut.hu , Vasjút-villamosítás Amerikában :-))

 

A Milwaukee a gőzvontatás költségeit csökkentendő villamosított, a Great Northern meg azért, mert a magas hegységen át az alagutakban és a hóvédő tetők alatt a mozdonyszemélyzet megfulladt a füsttől.


Mindkét villamos üzemet a dízeltechnológia fejlődése söpörte el, a Milwaukee-nél az oszlopok talpának rothadása indította el a villanytalanítást (erről hamarosan cikk lesz az usavasuton).

 

A Pennsylvania (és részben a New Haven) által villamosított északkeleti korridor és a hálózat más részei ma is vidáman működnek főleg bejáróvasutakként, emellett sok nagyváros mellett van villamosított bejáróvonati hálózat (New York, Chicago, tán Boston? ...). Ezeken kívül szigetüzemű villamos vasutak vannak főleg bányák és erőművek-fémművek között.

Előzmény: marslakó (34)
marslakó Creative Commons License 2005.07.24 0 0 34
Írdd meg azt is, hogy volt, ahol lebontották a felsővezetéket (Milwaukee Road?), mert nagy távolságon olcsóbb dízeleket üzemeltetni! :-)
Előzmény: manhattani (32)
marslakó Creative Commons License 2005.07.24 0 0 33
És van néhány testvére - hány is?
manhattani Creative Commons License 2005.07.24 0 0 32

Néhány köztudott tény az amerikai vasutakról:
Viszonylag kevés náluk a nagyvasúti villamos felsővezeték.

A kép az északkeleti korridoron készült (Washington-New York-Boston), amely nagy része a 30-as évek óta villamos.

manhattani Creative Commons License 2005.07.24 0 0 31
Amit elfelejtettem: ez 2 elrendezésű fogaskerekű mozdony épp 37,41%-os emelkedőn tol. A négy henger egyetlen fogaskereket hajt meg. A kazán 10°-os szöget zár be a vágánnyal. A vasút, eltekintve a két világháború közötti leállástól 130 éven át folyamatosan működik. A kép 1996-ban készült.
Előzmény: manhattani (29)
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.07.23 0 0 30

Jelzem, hogy engem érdekel az ilyesmi (illetve az egész topik); tehát írjatok!

Én sajnos nem tudok hozzászólni, de az érdeklődés megvan, még ha nem is látszik.

 

Ajánlok egy meglehetősen jó, főleg amerikai témájú vasútfotós oldalt, én rendszeresen bányászom innen a képeket:

http://www.railroadforums.com/photos/

Előzmény: manhattani (28)
manhattani Creative Commons License 2005.07.23 0 0 29
Néhány köztudott tény az amerikai vasutakról:
Az amerikai mozdonyok nagyok, masszívak és erősek.
manhattani Creative Commons License 2005.07.22 0 0 28

Még egy kis hídtechnológia:


Ez a Moodna viadukt nem messze New Yorktól. Építésekor annyi acélt tettek bele, hogy nem fog gyöngére rozsdásodni, nem is festik. Amikor láttam, vastagon rozsdás volt...


Épp egy kirándulóvonat megy rajta, az első kocsi ablakán nincs üveg, és az ajtót is csak egy lánc zárja le. Videósok és fotósok tülekedtek ott helyért. A gőzös >20 kocsit szokott húzni, de teheti, 2D2-es masina, leadhat vagy 6.000 Le-t (ideális körülmények között).

drdoktor Creative Commons License 2005.07.22 0 0 27
a logó csicsás, de kevéssé használható, nemrég néztem topiklistát, hááát, inkább ne.
Előzmény: manhattani (25)
manhattani Creative Commons License 2005.07.22 0 0 26
>Állítólag gépóra alapján természetben számolják el a munkát egymás között.
Ez annyira igaz lehet, hogy mozdonygyárak (mára a (GM) EMD és a GE maradt) is a mozdony által végzett munka alapján kérik a pénzt a gépért a vasúttársaságtól. Ehhez hozzátartozik, hogy gyakran a mozdonygyár épít ki karbantartó bázist a vasút területén, és érdeke, hogy tudjon dolgozni a mozdony. Meg megmondhatja, hogy kell-e új mozdony a társaságnak, mert az annak a beszerzés semmibe sem kerül, csak ha többet dolgozik.
Előzmény: epimetheus (24)
manhattani Creative Commons License 2005.07.22 0 0 25

Logó: ott látom a gondot, hogy akkor megszűnne a listában a szöveges topiknév, és ha betennénk mondjuk egy nagy amerikai mozdonyt, aztán aki beleolvasna, látna pályától kezdve mindent, még a végén csalódna :-)) Míg ha amerikai vasutakat olvas, akkor azt kap, amit vár. A  túl zsúfolt logó (mozdony, pálya, állomás, modell, baleset ... :-))   ) meg felismerhetetlen.

 

>Kétvágányú fővonalon, 32,5 t tengelyterhelésnél, irányonként akár napi kb. 500e t elegyterhelés mellett sínszegekkel rögzített faaljakon suhannak a tehervonatok
Igen, ilyet sokat láttam 98-99-ben. De van fejlődés: a Boston-New York-Washington korridor épp akkor épült át az Acela-féle nagyobb sebességű vonatok miatt, és fényképen láttam, hogy a transzkontinentális vágányokon is tették le a  betonaljakat. A csendes-óceáni végen meg már egész jó pályák is voltak.
(A nagy forgalom és a nagy bevétel miatt a hágók pályái mellé gyakran van letéve egy több száz méter hosszú hegesztett sínszál, ha eltörne az egyik sín, így gyorsabb kicserélni.)

Előzmény: epimetheus (23)
epimetheus Creative Commons License 2005.07.21 0 0 24
Elég sokszor fordul elő ilyen errefelé. Gondolom a hétmérföldes irányvonataikon nem szeretnek mozdonyt cserélni. Állítólag gépóra alapján természetben számolják el a munkát egymás között. Én is láttam pl. NS mozdonyt 800 km-re a legközelebbi vonalszakaszuktól (Kansas City) a BNSF pályaudvarán Alliance-ban. (fenn is van a neten)
Előzmény: manhattani (9)
epimetheus Creative Commons License 2005.07.21 0 0 23

Ilyet biztos tudnék készíteni, mert - kissé más értelemben - a szemöldököm elég gyakran indul felfelé vagy össze, ha amerikai mozdonyt, vagy inkább pályát látok.

 

Pl. első meglepetés volt: Kétvágányú fővonalon, 32,5 t tengelyterhelésnél, irányonként akár napi kb. 500e t elegyterhelés mellett sínszegekkel rögzített faaljakon suhannak a tehervonatok (azért alátétlemez legalább van).

Akad még más ilyen is...

Előzmény: manhattani (8)
manhattani Creative Commons License 2005.07.21 0 0 22

Keresés közben találtam: egy kis amerikai vasúttechnika.


Megépült a magas fahíd nyers rönkfákból (az észak-amerikai területen az összefüggő erdőségeket közvetve vagy közvetlenül a vasút irtotta ki), amit az idő ellen kezelni kellett volna. Ehelyett, már forgalom alatt, máshol kitermelt földet vittek oda és leszórták róla. A föld szép lassan zömült, és mire a rönkök elrohadtak, átvette a vágány tartását. Egyszerű és célszerű módszer.


Itt, Fort Madisonnál a Mississippi mellett a töltés árvízvédelmi gátul is szolgált.

manhattani Creative Commons License 2005.07.20 0 0 21
Hát, németből nem vagyok nagyon jó, ez nem a német vasutak topic :-))
Mintha a cím az 1904-es, St. Louis-i világkiállításról beszélne, és a vasúti forgalom módjáról.
Előzmény: davidbosi (19)
exmv Creative Commons License 2005.07.19 0 0 20

Ott sem minden fenékig tejföl:

 

"In the early morning hours of 10 July, 2005, CN trains 769 (an empty grain train) collided head on with train 334 at Anding, MS, about 29 miles north of Jackson. All four crew members were killed in this episode."

davidbosi Creative Commons License 2005.07.18 0 0 19
Bocsánat: az aljára rá van írva, hogy 1904-ben készítették. Ez van odaírva?

Fordítsa le valaki inkább:


Előzmény: davidbosi (18)
davidbosi Creative Commons License 2005.07.18 0 0 18
Na és ehhez mit szólnak uraim? :)

Ez egy kis ízelítő az első oldalról....
A többit egyenlőre nem tudom beszkennelni, mivel ha beraknám a lapszkennerbe azonnal tönkremenne ill. eltépődne... Ezt a képet nagyobban el tudom küldeni mailben!

A csalási rokonságtól kaptam. Azt mondták körübelül 100 éves lehet.
Igazából be kéne kereteztetni egy képkeretbe, de nincs még rá anyagi fedezet....

A másik mutatja az egész lapot magát. De rossz minőségben...

drdoktor Creative Commons License 2005.07.18 0 0 17
nagyon jók a képek:)
amire én emlékszem, azon viszont izmosabb gőzösök voltak:)
Előzmény: manhattani (16)
manhattani Creative Commons License 2005.07.17 0 0 16
Meg van ilyen is...
manhattani Creative Commons License 2005.07.16 0 0 15
Kösz, hogy belinkelted a képtárad, epimetheus, nézegettem a mozdonyok számát, sajnos ezek a gépek túl újak az én 96-97-es rosteremhez! :-))
Előzmény: epimetheus (11)
manhattani Creative Commons License 2005.07.16 0 0 14

>Pl. alapvető különbség a két gyár mozdonyainál: a forgóvázak, hűtőventillátor házak kialakítása között.
Igen, ami legjobban látszik: a hűtőlevegő beszívónyílásának a formája (nagyobb mozdonyoknál, amelyeknél kiáll a mozdonytestből): MINDEN GE-nél szárny formájú (felső és alsó lapja párhuzamos), és MINDEN EMD-nél háromszög keresztmetszetű.
Ez az EMD-nél igaz a turbó beszívójára is, pl. SD35.

 

Nagyon jó a mozdonyfelismeréshez a Gerald Foster féle (A field guide to) Trains, és van benne még  a kocsikról is. Kimondottan az eltéréseket mutatja (rajzokkal), mert sok társaság farigcsálta a gyári mozdonyait (pl. az EMD gépekbe turból először a UP tett, a gyár húzódozott ettől).

 

Tán még jobb a (The official) Locomotive Rosters & News, James W. Kerr-től. Ha látsz egy mozdonyszámot és társasági logótt, ez a könyv megmondja, hogy hány db. van abban a csoportban, a gyártót, a típust, a teljesítményét, és hogy mikor gyártották.

Előzmény: Dash 9 (13)
Dash 9 Creative Commons License 2005.07.16 0 0 13

Jut eszembe!

 

Pl. alapvető különbség a két gyár mozdonyainál: a forgóvázak, hűtőventillátor házak kialakítása között.

Az EMD gépeknél a 6 tengelyes dízelek SD jellel kezdődnek a GP-k a régebbi 4 tengelyesek.

 

A GE 6 tengelyes gépeinél a HI-Ad truck forgóvázak a Dash 9 családtól kezdődően jelentek meg.

A Dash 8 családban még 4 tengelyes gép is van.

Előzmény: epimetheus (11)
Dash 9 Creative Commons License 2005.07.16 0 0 12

Üdv a topicnak!

 

"Például örülnék, ha valaki meg tudná írni, hogy az egyes mozdonyok a GE és az EMD PONTOSAN melyik szériájának tagjai, mert a 80-90-es évek óta készített mozdonyoknál a gyártón túl a típusokat egyelőre nem tudom megkülönböztetni."

 

Így nehéz segíteni. Képek alapján megállapítható. Ha kint élsz, vagy többször jársz kint, akkor be tudsz szerezni ilyen könyvet is. Manhattani a címét is megtudja adni.

Előzmény: epimetheus (11)
epimetheus Creative Commons License 2005.07.16 0 0 11

Képtelen vagyok ellenállni a véletlen egybeesés csábításának, hogy éppen most indul ilyen topic... Muszáj reklamíroznom: parabola fényképgyűjtemény. Pont tegnap készült el...

 

Meg is látszik rajta, hogy még nem az igazi, meg az is, hogy nem valami sokat forgattam eddig kamerát a kezemben, de remélem a téma kárpótol. Egyelőre még magyarázatok sincsenek (folyamatosan írogatom majd őket), és a netikettet sem biztos, hogy tökéletesen tartom, kérem nézzétek el nekem. Legalább lehet találgatni, hogy merrefelé készültek a képek, és mit ábrázolnak.

 

Például örülnék, ha valaki meg tudná írni, hogy az egyes mozdonyok a GE és az EMD PONTOSAN melyik szériájának tagjai, mert a 80-90-es évek óta készített mozdonyoknál a gyártón túl a típusokat egyelőre nem tudom megkülönböztetni.

manhattani Creative Commons License 2005.07.15 0 0 10
Ez még csak az étvágygerjesztő, eddig ezt találtam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!