Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
>Pl. alapvető különbség a két gyár mozdonyainál: a forgóvázak, hűtőventillátor házak kialakítása között. Igen, ami legjobban látszik: a hűtőlevegő beszívónyílásának a formája (nagyobb mozdonyoknál, amelyeknél kiáll a mozdonytestből): MINDEN GE-nél szárny formájú (felső és alsó lapja párhuzamos), és MINDEN EMD-nél háromszög keresztmetszetű. Ez az EMD-nél igaz a turbó beszívójára is, pl. SD35.
Nagyon jó a mozdonyfelismeréshez a Gerald Foster féle (A field guide to) Trains, és van benne még a kocsikról is. Kimondottan az eltéréseket mutatja (rajzokkal), mert sok társaság farigcsálta a gyári mozdonyait (pl. az EMD gépekbe turból először a UP tett, a gyár húzódozott ettől).
Tán még jobb a (The official) Locomotive Rosters & News, James W. Kerr-től. Ha látsz egy mozdonyszámot és társasági logótt, ez a könyv megmondja, hogy hány db. van abban a csoportban, a gyártót, a típust, a teljesítményét, és hogy mikor gyártották.
"Például örülnék, ha valaki meg tudná írni, hogy az egyes mozdonyok a GE és az EMD PONTOSAN melyik szériájának tagjai, mert a 80-90-es évek óta készített mozdonyoknál a gyártón túl a típusokat egyelőre nem tudom megkülönböztetni."
Így nehéz segíteni. Képek alapján megállapítható. Ha kint élsz, vagy többször jársz kint, akkor be tudsz szerezni ilyen könyvet is. Manhattani a címét is megtudja adni.
Képtelen vagyok ellenállni a véletlen egybeesés csábításának, hogy éppen most indul ilyen topic... Muszáj reklamíroznom: parabola fényképgyűjtemény. Pont tegnap készült el...
Meg is látszik rajta, hogy még nem az igazi, meg az is, hogy nem valami sokat forgattam eddig kamerát a kezemben, de remélem a téma kárpótol. Egyelőre még magyarázatok sincsenek (folyamatosan írogatom majd őket), és a netikettet sem biztos, hogy tökéletesen tartom, kérem nézzétek el nekem. Legalább lehet találgatni, hogy merrefelé készültek a képek, és mit ábrázolnak.
Például örülnék, ha valaki meg tudná írni, hogy az egyes mozdonyok a GE és az EMD PONTOSAN melyik szériájának tagjai, mert a 80-90-es évek óta készített mozdonyoknál a gyártón túl a típusokat egyelőre nem tudom megkülönböztetni.
Az a CPRail az amerikai vasutak csavargója. Én egy chicagoi teherpályaudvaron láttam, hogy több társaság mozdonysorában volt egy-több CP, feltehetőleg bérelt mozdony.
gyerekkoromban volt a kezemben egy lexikon a 30-as évekből, magyar, talán a Pesti Hírlap kiadása? nos a vasúthoz volt egy képes melléklet, egy USA-beli kép, amin 3-4, lehet 5 nagyobb gözös volt, de egymás felett! mert valami bonyolult felüljáró csomópont volt az egyik képen. nincs meg valakinek ez a kép? vagy valahol a neten?
A New York Central (NYC) Syracuse-ban: Ez a kép a XX. század elején készült, és kézzel színezték. A New York - Chicago vonal egyik szakaszát a Syracuse & Utica társaság építette, 1839-re kötötte össze a nevében szereplő két várost (később beolvadt a NYC társaságba). A vonal legnagyobb része falvakon vagy kisvárosokon haladt át, de Syracusén a főutcán, a Washington Streeten (ez olyan, mint nálunk a minden faluban meglévő Kossuth utca...) Itt haladt a NYC fővonala majdnem száz évig (ebben implicite benne van, hogy később kitették a városból).
Akit érdekel az amerikai vasút, olvassa ezt vagy írjon ide. Kérdésekre is egyekszünk legjobb tudásunk és anyagaink szerint felelni. Elméleti megalapozásért ( :-)) ) és néhány szép amerikai modell képért érdemes megnézni a www.usavasut.hu honlapunkat is.