Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2018.10.17 0 0 14057

Egy egyszerű kompkikötő H0-ás rajza. 

Warehouse/Raktár én kihagynám a 3 tolópadot, vagy magát az egész épületet.

Helyette inkább a Repair shop/Szervíz kerülne hátra, ezáltal több járművet 

lehetne "elől" tartani.

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14056

Úri! Köszönöm nektek!

manta66 Creative Commons License 2018.10.14 0 1 14055

Igen, szerintem is hasonló lehet a meghatározásuk.

szívesen.

Előzmény: segélyvonókészülék (14050)
róbertke Creative Commons License 2018.10.14 0 1 14054
Előzmény: róbertke (14052)
róbertke Creative Commons License 2018.10.14 0 1 14053

 

Előzmény: róbertke (14052)
róbertke Creative Commons License 2018.10.14 0 1 14052

manhattani kolléga magyarázta el nekünk úgy 2007 és 2012 tájékán, hogy mi ez valójában. 

Lemezre nálam így van lementve kétszer a Bronx Terminal kapcsán. 

 

http://www.bronx-terminal.com/

 

http://www.bronx-terminal.com/?cat=24 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tO_8ZCm3Vqw 

 

https://www.youtube.com/watch?v=_iaxalIXgqQ

 

Google segítségével könnyen megtalálod New Yorkban, Mill Pond Parkot keresd a térképen.

Előzmény: segélyvonókészülék (14051)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14051

Neked is köszönöm!

Előzmény: RhB (14048)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.14 0 0 14050

Köszönöm!

 

Akkor kvázi definíciószerűen mondhatjuk úgy, hogy

- online: kapcsolódik a szárazföldön valamilyen vasúthálózathoz, lehetséges a vizen érkezett járművek közvetlen vasúti továbbítása;

- offline: nem kapcsolódik szárazföldi vasúthálózathoz, csak annyi "sínt tartalmaz", amely ahhoz szükséges, hogy az uszályokon érkező vasúti kocsikat ki-/átrakhassák?

Előzmény: manta66 (14049)
manta66 Creative Commons License 2018.10.13 0 1 14049

Az offline terminálok azok a terminálok, amelyeknek nem volt (vagy legalább is eredetileg nem volt semmilyen kapcsolata más vasutakkal, így nem volt más mód a kiszolgálásukra.

Ezek a terminálok voltak az eredetik oka annak, hogy a carfloating egyáltalán kialakult.

A nagyvárosok élelmiszer ellátási rendszere alakult ilyen módon. A 1st class vasutakról érkező hús, zöldség, stb elosztását tudtál ilyen módon (nagy mennyiségről volt szó) megoldani. egyszerűen építettek egy terminált a vasúti kocsiknak, hogy ott legyenek kirakva, ill át tudják adni másik, távolabbi termináloknak (vasúton).

Előzmény: segélyvonókészülék (14047)
RhB Creative Commons License 2018.10.13 0 1 14048

Csak egy tipp, a kifejezést eddig nem hallottam.

 

Vannak olyan helyek, ahol a parton nincs kirakási/átrakási lehetőség, ezért használnak olyan carfloat-okat, ahol magán a carfloat-on középen van egy rámpa, ahol a kocsikat ki tudják rakodni. Így nemcsak kompként működnek, hanem a kikötés után erről a rámpáról viszik ki az árut a partra. Abban nem vagyok biztos, hogy menet közben is rakodnak-e vagy csak kikötött állapotban.

Előzmény: segélyvonókészülék (14047)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.13 0 0 14047

A carfloating kapcsán jött elő az on- és az offline terminal fogalma.

Ez mit takar? Nem találtam rendes definiciót hozzájuk.

Előzmény: róbertke (14046)
róbertke Creative Commons License 2018.10.13 0 0 14046

Pesti úrinépnek jó lesz ez így is .... :-))))

Előzmény: manhattani (14045)
manhattani Creative Commons License 2018.10.13 0 0 14045

Csütörtök este a Spektrumon a vasutakról szóló film egyik része a Hudsonon (meg az East Riveren) a carfloatról szólt. Képeket is mutattak, és meglévő szállításnak mondták, meg hogy 24 ezer vagont hordanak évente.

 

Jó régi filmeket mutat a Spektrum, magam ilyet már 97-ben sem láttam, akkor már omlottak-bomlottak a kapuk meg a "lebegő hidak", amik az apályt-dagályt egyenlítik ki. Azóta meg műemlékként helyreállították őket, de persze már vágánykapcsolat nélkül.

 

manta66 Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 14044

Jaja, olvasom én is a gőzöstopicot.

(....itt volt egy litánia a gőzös alkatrészekről, de már Victor Hugo-i magasságokba emelkedett... )

Előzmény: róbertke (14043)
róbertke Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 14043

Minek egy gőzös mögé booster idehaza? Mert idős mint apám, aki még örülünk neki, hogy a WC-re magától kijár. 

Talán azért, hogy ne nyírják ki se gépezetileg, se kazánilag. 

Mert amikor a gőzmozdonyt felzavarják a Bakonyba... azt csodálkoznak, hogy nem bírja az öreg gép és fekvemarad...

Kiméljük gépezetileg, mert amikor meghibásodik az a szerencsétlen gép, ne álljon hónapokig, évekig javításra várva.... ugye az alkatrészbázisunk nulla? Ott visonganak egyesek a Gőzmozdonyos Fórumon, hogy nyilt vonalon szeretnének látni gőzöst futkorászni, de a gép kíméléséről és karbantartásáról még csak halvány lila gondolatuk sincs.

Előzmény: manta66 (14042)
manta66 Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 14042

Amelyik gépen van távvezérlési vagy szinkron csatlakozó, azt tudnák is vezérelni, akár még egy szilit is.

De nálunk ugye nem egyeznek meg a különböző sorozatok vezérlései, így külön-külön mindegyikhez kéne csinálni egy távvezérlő dobozt.

Az már más kérdés, hogy hogyan verekednék át a dolgot a bürokrácián, meg a hivatali kerékkötőkön.

Meg hát egy 424-es mögé elég ritkán kéne booster idehaza (...gondolom én...), akkor meg olcsóbb a rádióba beleszólni, hogy "Mehetünk Misikém!)

Előzmény: róbertke (14040)
manhattani Creative Commons License 2018.10.08 -1 0 14041

Aha, kösz szépen, akkor a gőzösről vezérelték a boostert. Az amik nem félnek a merész, úttörő megoldásoktól, nem véletlen, hogy egy csomó dolgot ők találtak fel a vasútra.

 

róbertke Creative Commons License 2018.10.08 0 0 14040

Azért az jó lenne fiúk, ha a bemásolt angol szöveg alá beírnátok magyarúl, hogy ti azt hogyan értelmezitek és fordítjátok! 

 

A lényeg: - Egy elég furcsa de szükségszerű technikai megoldásnak a végére tehetünk pontot, mindenki nyugodtan hátradőlhet a karosszékében. 

 

Azt nem tudom, hogy a hazai viszonyok között ez mennyire lenne megoldás, hogy teszem azt a működő 424-es mozdonyaink mögé tett NOHAB -ot hatóságilag mennyire tudnánk/engednének vezérelni. Eredeti építése szerint egy M61 mozdonyról kettő összekábelezett gépet lehetett vezetni. De ez már legyen a NKH, a Noszi és a Füsti problémája.

 

RhB Creative Commons License 2018.10.08 0 0 14039

Nem tudom, hogy hogyan vezérelték, mert bár közben jöttek "megfejtések", de az gondolom aránylag nem régi cucc. Ahonnan nekem van az információm az 1978. ekkor még a dízeleknél a hátul lévő gépcsoport vezérléséhez is külön kocsiban volt a vevő elektronika (robot car). Szóval az infó a Rail Canada Vol. 3-ból egy képalá a barnára festett F7B #4459-hez (hogy passzoljon az ugyanilyen festésű Royal Canadian szerelvényhez):

 

"One of two F7B units leased to Tourism British Columbia for use with the ex-CPR 4-6-4 Royal Hudson steam loco 2860 on a USA-Canada promotional trip, units were controlled from the steamer locomotive cab."

Előzmény: manhattani (14030)
manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14038

Az idézett hozzászólás szerint többet is:

"Both the air brake and electrical power to control one or more diesel units from the Engineer's side"

 

Előzmény: róbertke (14036)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.07 -1 0 14037

A konkrét megoldás ismerete nélkül: elvileg, sőt gyakorlatilag sincs annak semmi akadálya, hogy több mozdonyt is vezéreljenek egy szerkezetről.

A hibajelzés eredetét macerás ilyenkor meghatározni, azaz, ha az Alarm lámpa világít, nem fogjuk tudni, hogy melyik csatolt dízel nyűgös (persze ez is hekkelhető, pl. a lámpa ilyen-olyan villogtatásával), és a leállító is mindre fog hatni (ezt viszont már vér macera szétválasztani).

De ez egy ilyen összvérmegoldásnál szerintem vállalható.

Előzmény: róbertke (14036)
róbertke Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14036

Tehát a lényeg:- A gőzösről vezérelhetik a mögé kötött Dízelt. 

No de mennyit? Csak egyet? Guggolós felhozott olyan képet is, hogy három gép volt az SP 4449 mögé kötve ... 

Előzmény: manta66 (14035)
manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14035

Szóval a tábla a dízelen lógott valahol.

 

Én meg találtam egy jóval nagyobb képet:

https://i.redd.it/3jvcek9qggu01.jpg

 

Ezen olvashatóak a feliratok.

A rádió alatti kis doboz, az mind a dízel MU vezérlődoboz! :-)

Egy sima kapcsoló a vészleállító, ugyanilyen a főgenerátor gerjesztés.

Kerékcsúszás lámpa is van rajta.

De ami a legjobban tetszik, az az irányváltó és a meneetszabályzó.

Egy-egy sima forgókapcsoló! :-)

A felső a kontroller, az alsó az irányváltó.

Az egyik óra osztása meg nagyon ismerős a korai EMD dízelek főáramköri ampermérőiről.

Zseniális :-)

Előzmény: róbertke (14034)
róbertke Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14034

Ráhibáztál! Ott a megoldás.

 

 

"A töltésszabályzón a figyelmeztető tábla meg nem tudom, miért van :-)"

 

Akkor én is megosztom a teljes anyagot amit találtam: 

 

https://www.flickr.com/photos/97996499@N00/2232651347/in/photostream/ 

 

Nézd meg a hozzászólásokat is .... :-))) 

 

Az egész szöveget amit idemásoltál én újból kimásoltam és így találtam meg a Fórumoldalt ahol az eredetileg szerepelt ...

Előzmény: manta66 (14033)
manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14033

Nem hiszem, hogy tudatlanság lenne, a szövegből sem derül ki.

Itt írták:

https://www.trainorders.com/discussion/read.php?10,2577940

 

De szerintem a képen nincs diesel MU vezérlő a gőzös vezetőállásán.

A kilométerőra mellet balra az rádió, alul a fekete nagy böhöm cucc meg az amcsi fékezősszelep.

A töltésszabályzón a figyelmeztető tábla meg nem tudom, miért van :-)

Előzmény: róbertke (14032)
róbertke Creative Commons License 2018.10.07 -1 0 14032

Elnézésed kérem tájékozatlanságom miatt, de a "cab of 4449" kifejezés a SP 4449 mozdonyára utalna? 

Mert azon a gépen tényleg van egy ilyen vezérlés. 

Keith Owen fotója.

 

 

Előzmény: manta66 (14031)
manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14031

A gőzösbe is beépítették.

...legalábbis volt olyan, hogy beépítették.

 

EMD developed and built a diesel MU control box for the cab of 4449, at the request of Doyle McCormack, during the American Freedom Train national tour. Both the air brake and electrical power to control one or more diesel units from the Engineer's side of 4449's cab was the end result.

By plugging in a standard AAR 27 pin MU cable, to pretty much any diesel coupled to 4449's tender, or auxiliary tender, the trailing diesels are controled by the Engineer on 4449. Additional MU control boxes where subsequently made for NKP 765, UP 844 and UP 3985.

All functions of the MU'ed diesels, except for dynamic brake, are controlled from the cab of the steam locomotive,i.e. Forward, neutral, Reverse, Generator Field, throttle positions idle & 1 thru 8, indicator light for wheel slip, a red light to indicate "ALARM", and a toggle switch for emergency train line shut down.

Előzmény: manhattani (14030)
manhattani Creative Commons License 2018.10.07 -1 1 14030

Akkor vajon hogyan vezérlik az F7B-t?

Olyat láttam már, hogy villamos mozdonyba építették be a dízel vezetőszerveit, de gőzösbe? Vagy ott volt egy ember az F7B-ben? Némelyikben volt segéd vezetőállás.

 

Előzmény: RhB (14028)
róbertke Creative Commons License 2018.10.06 0 0 14029

Innen indult el egy beszélgetés fonál: 

 

manhattani  2018.07.13    0 0 13970

>a Dieselt a vonat végébe ... hozzákapcsolták,

 

Az amik gyakran csinálnak ilyet, van turistavasút, ahol a gőzös mögött hajtó kis dízelmozdonyra egy boxcart húznak, a dízel abban vontatja a vonatot, a gőzös meg látványfüstöt ereget.

 

Előzmény: Pályaőr (13969)

Előzmény: paca664 (14027)
RhB Creative Commons License 2018.10.04 0 0 14028

Szerintem nincs, de amúgy mi a francnak lenne? Egyszerűbb betenni még egy mozdonyt. Ha meg nem akarnak nagyon a sorból kilógót - pl. gőzös mögé - akkor F7B-t szoktak betenni, lásd CP.

 

Power car-t akkor használnak, ha a mozdony(ok) nem elegendőek a hosszabb vonat fűtéséhez vagy energia ellátásához. Gondolom a Grand Canyonnál mennek a klímák ezerrel...

Előzmény: paca664 (14027)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!