Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

asdf2 Creative Commons License 2012.06.23 0 0 18

Sziasztok!
A kérdésem az, hogy hol tudnék viton szimeringeket szerezni ilyen méretben: 17x28x7, 28x38x7, 20x30x7, 15x24x7
Budapesten, és környékén keresek valami üzletet, ahol lehet venni, vagy webshop is jó, ha kiküldik, csak sehol se találok ilyen üzletet, ezért fordulok hozzátok. Fontos lenne, és kicsit sürgős is.
Köszi előre is!:)

jogepek Creative Commons License 2005.08.30 0 0 17
Motorosbolt=szar. Beszerzési helyük a legprosztóbb csapágybolt szánalmasan szar minőségű termékek+olcsók is sarka.
Előzmény: ggabbroo (16)
ggabbroo Creative Commons License 2005.08.30 0 0 16
Ja, direkt olyat kértem a csapágyboltban, hogy a fékfolyadékot is bírja! A motorosbolt árult kisipari gagyi karmantyúval(vagy minek hívják) éppen az volt a baj, hogy a fékfolyadék rögtön elkezdte "enni". 
Előzmény: jogepek (14)
ggabbroo Creative Commons License 2005.08.30 0 0 15

Nos a Corteco elvileg még jó is lehet, ha jól tudom, amerikai gyártmány, bár eddig ladás körökből nem túl sok jót hallottam róla! Egy kis idézet a ladás levlistáról: "vasarnap delutan valto, lendkerek, kuplung es hatso szimmering csere volt.
a nehany eve berakott corteco nevezetu szimmering olyan rideg volt mar,
hogy feszitesre elpattant."

 

Persze elképzelhető, hogy ez nem főtengelyre való szimering volt!

Eddig négyféle anyagból készült szimeringgel találkoztam (NBR-Nitril, ACM-Poliakrilát, VMQ-Szilikon, FKM-FPM-Viton), ezek közül a Vitont szokták főtengelyre ajánlani, mert ennek a legnagyobb a hőtűrése(kb. -40 - +220C), az NBR-é pedig a legkisebb (kb. -40 - +110C). Persze gondolom sok múlik azon is, hogy milyen járműről van szó és az a főtengely mennyit pörög, egy max. 4000-et pörgő gépbe lehet, hogy az NBR is megteszi....

 

Ez a forgásirányos dolog is érdekes! Elvileg folyamatosan pumpálja az olajat visszafelé és így az nem tud kijönni. Viszont elképzelhetőnek tartom, hogy egy kis koszt is folyamatosan be dolgozik a főtengely mellett, bár ez csak kósza feltételezés.... 

Mindenesetre ha jól tudom, manapság egyre kevésbé divat az ilyen fajta szimering...


 

Előzmény: jogepek (13)
jogepek Creative Commons License 2005.08.29 0 0 14
A fékfolyadék egy rohadt gerinctelen anyag. Ügyelni kell arra, hogy az adott folyadékot bírja. Pl. asszem 87-ig a Citroen kacsák elöl dobfékesek voltak, addig sima fékfolyadék kellett neki, aztán pedig elöl a féltengelyekre ráerőltették a tárcsákat, innentől a speciális citroen hidraulikafolyadék (LHM) kell neki, ellenkező esetben minden ilyesmi elkezd szépen dagadni. Az enyémmel is ez volt, az előző tulaj nem a megfelelőt tette bele, volt is szívás vele bőven.
Előzmény: ggabbroo (9)
jogepek Creative Commons License 2005.08.29 0 0 13

Történt, hogy nekivágtam hetedmagammal egy hihetetlen túrának Nógrád megye dombjai közt. Az út előtt a csöpögő, eresztő, szarulkinéző főtengelyszimeringemet lecseréltem. A boltban az adott méretben volt magyar gyártmányú és 2mm keskenyebb ázsiai. Megvettem mindkettőt. Gondoltam magyar motorba magyar szimeringet, szabályosan olajban, körbe-körbe ütögetve beraktam, ahogy kell. 70 km után egyszercsak motor úgy dönt, nem megy tovább. Gyanútfogás, bontás, hatan türelmetlenül  toporogva körülöttem "Lacikamiaferdefaszomértilyenszaratemotorod" mondás. A szimering fém komponensei kirepültek, az előtte elhelyezkedő gyújtásalaplapon hihetetlen precizitással letestelték a gyújtást+az egész genyó szimering kifodulva, gyakorlatilag kettészakadva. A tajvani beraktam, azóta 3000 km-t ment. A magyar volt 200 Huf a tajvani a duplája, japánt pedig 600 forintért lehet kapni. Hát megtanultam, ezen sem fogok spórolni többet, úgy, mint ahogy csapágyon sem.

 

A kicsi magyar technikába pedig Corteco márkájú forgásirányos főtengelyszimeringeket vettem, azokról eddig csak annyit tudok mondani, hogy jól néznek ki és drágák (700 pénz/darab).

Előzmény: ggabbroo (12)
ggabbroo Creative Commons License 2005.08.02 0 0 12

Ja! Tessék csak értelmes dolgokat hozzászólni!:)

Pl. elmesélhetnéd, hogy milyen kalandjaid voltak a magyar KTT szimeringgel és emiatt másoknak mennyit kellett várni rád az út szélén!:)

Előzmény: jogepek (10)
keepitretro Creative Commons License 2005.07.29 0 0 11
:-))))
Előzmény: jogepek (10)
jogepek Creative Commons License 2005.07.29 0 0 10
ezt akartad megnyitni???? :)
ggabbroo Creative Commons License 2005.07.21 0 0 9

Szerintem nem a fékfolyadék rossz, hanem a karmantyú nem fékfolyadékálló(a fékfolyadék meg elég agresszív anyag, a fényezést is szépen meg tudja marni), bár a fene se tudja.....

Pl. az ETZ-khez kapható gagyi utángyártott karmantyú már új korában is ereszt, ezért ugyanolyan méretű szimeringgel szokták helyettesíteni(csak hogy visszakanyarodjunk az eredeti témához:) ) és ezzel évekig hibátlanul működik, nekem már 4 éve az van benn, egy csepp fékfolyadékot sem engedett még el, mondjuk én nem  is használom valami sokat, de azoknál is bejött, akik napi rendszerességgel járnak vele!

 

Előzmény: keepitretro (8)
keepitretro Creative Commons License 2005.07.20 0 0 8
Ez csak a komolyra fordító kérdés volt! Persze ez pótolható mással.

Viszont egy nem annyira szimeringes de idevágó téma:

Miért mennek tönkre a fék karmantyúi ha rossz fékfolyadékot kapnak? Megdagadnak megnyúlnak stb. Van erre valami egzakt magyarázat?
Előzmény: ggabbroo (7)
ggabbroo Creative Commons License 2005.07.19 0 0 7

Szerintem kapni nem lehet, esetleg csináltatni.....

Milyen járműbe kéne? Nem lehet helyettesíteni egy normál szimeringgel? Mert ha igen, akkor én biztos nem tennék bele bőrt!

Előzmény: keepitretro (5)
ggabbroo Creative Commons License 2005.07.19 0 0 6
Azért ne kapkodd el, ez a topic még minket is túl fog élni!:)
Előzmény: Zoli_t5H (4)
keepitretro Creative Commons License 2005.07.19 0 0 5
Dehogy sülyed!
Na de most komolyan!
Fontos alkatrész ám a szimering! Bőrös szimeringet honnan lehet beszerezni?
Előzmény: Zoli_t5H (4)
Zoli_t5H Creative Commons License 2005.07.19 0 0 4
Erosen sullyedni latom en azt a topic-ot, komam. Gondoltam feladom az utolso kenetet.:))
Előzmény: ggabbroo (3)
ggabbroo Creative Commons License 2005.07.19 0 0 3

Na, végre egy igazi szakember is hozzászólt.....

De minek!:)

Előzmény: Zoli_t5H (2)
Zoli_t5H Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2
Nem, vazze! Telleg jobb lett volna, ha azt a "Hogyan gyujtsunk fel egy MZ-t" topicot nyitod meg! :))
Előzmény: ggabbroo (-)
ggabbroo Creative Commons License 2005.07.14 0 0 1

ÉS már meg is érkezett az első építő jellegű hozzászólás!:)

Egyébként jó helyen kapisgálsz, a simerring összetett szó és a második tagja gyűrű/karika! Mondjuk jobb, ha nyílik meg!

Előzmény: keepitretro (0)
keepitretro Creative Commons License 2005.07.13 0 0 0
Megnyílt Szimén a ring??? Vagy mi????
:-DDDD
Előzmény: ggabbroo (-)
ggabbroo Creative Commons License 2005.07.13 0 0 topiknyitó

Édekel valakit ez a téma rajtam kívül?:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!