Asszem ilyen topic még nincs...
Ha bármilyen jó vagy rossz tapasztalatod van valamilyen szimeringgel, legyen a felhasználás helye főtengely, vez.tengely, diffi, nyelestengely, teleszkóp, vagy bármi más, akkor itt megoszthatod a nagyérdeművel.
Sziasztok! A kérdésem az, hogy hol tudnék viton szimeringeket szerezni ilyen méretben: 17x28x7, 28x38x7, 20x30x7, 15x24x7 Budapesten, és környékén keresek valami üzletet, ahol lehet venni, vagy webshop is jó, ha kiküldik, csak sehol se találok ilyen üzletet, ezért fordulok hozzátok. Fontos lenne, és kicsit sürgős is. Köszi előre is!:)
Ja, direkt olyat kértem a csapágyboltban, hogy a fékfolyadékot is bírja! A motorosbolt árult kisipari gagyi karmantyúval(vagy minek hívják) éppen az volt a baj, hogy a fékfolyadék rögtön elkezdte "enni".
Nos a Corteco elvileg még jó is lehet, ha jól tudom, amerikai gyártmány, bár eddig ladás körökből nem túl sok jót hallottam róla! Egy kis idézet a ladás levlistáról: "vasarnap delutan valto, lendkerek, kuplung es hatso szimmering csere volt. a nehany eve berakott corteco nevezetu szimmering olyan rideg volt mar, hogy feszitesre elpattant."
Persze elképzelhető, hogy ez nem főtengelyre való szimering volt!
Eddig négyféle anyagból készült szimeringgel találkoztam (NBR-Nitril, ACM-Poliakrilát, VMQ-Szilikon, FKM-FPM-Viton), ezek közül a Vitont szokták főtengelyre ajánlani, mert ennek a legnagyobb a hőtűrése(kb. -40 - +220C), az NBR-é pedig a legkisebb (kb. -40 - +110C). Persze gondolom sok múlik azon is, hogy milyen járműről van szó és az a főtengely mennyit pörög, egy max. 4000-et pörgő gépbe lehet, hogy az NBR is megteszi....
Ez a forgásirányos dolog is érdekes! Elvileg folyamatosan pumpálja az olajat visszafelé és így az nem tud kijönni. Viszont elképzelhetőnek tartom, hogy egy kis koszt is folyamatosan be dolgozik a főtengely mellett, bár ez csak kósza feltételezés....
Mindenesetre ha jól tudom, manapság egyre kevésbé divat az ilyen fajta szimering...
A fékfolyadék egy rohadt gerinctelen anyag. Ügyelni kell arra, hogy az adott folyadékot bírja. Pl. asszem 87-ig a Citroen kacsák elöl dobfékesek voltak, addig sima fékfolyadék kellett neki, aztán pedig elöl a féltengelyekre ráerőltették a tárcsákat, innentől a speciális citroen hidraulikafolyadék (LHM) kell neki, ellenkező esetben minden ilyesmi elkezd szépen dagadni. Az enyémmel is ez volt, az előző tulaj nem a megfelelőt tette bele, volt is szívás vele bőven.
Történt, hogy nekivágtam hetedmagammal egy hihetetlen túrának Nógrád megye dombjai közt. Az út előtt a csöpögő, eresztő, szarulkinéző főtengelyszimeringemet lecseréltem. A boltban az adott méretben volt magyar gyártmányú és 2mm keskenyebb ázsiai. Megvettem mindkettőt. Gondoltam magyar motorba magyar szimeringet, szabályosan olajban, körbe-körbe ütögetve beraktam, ahogy kell. 70 km után egyszercsak motor úgy dönt, nem megy tovább. Gyanútfogás, bontás, hatan türelmetlenül toporogva körülöttem "Lacikamiaferdefaszomértilyenszaratemotorod" mondás. A szimering fém komponensei kirepültek, az előtte elhelyezkedő gyújtásalaplapon hihetetlen precizitással letestelték a gyújtást+az egész genyó szimering kifodulva, gyakorlatilag kettészakadva. A tajvani beraktam, azóta 3000 km-t ment. A magyar volt 200 Huf a tajvani a duplája, japánt pedig 600 forintért lehet kapni. Hát megtanultam, ezen sem fogok spórolni többet, úgy, mint ahogy csapágyon sem.
A kicsi magyar technikába pedig Corteco márkájú forgásirányos főtengelyszimeringeket vettem, azokról eddig csak annyit tudok mondani, hogy jól néznek ki és drágák (700 pénz/darab).
Szerintem nem a fékfolyadék rossz, hanem a karmantyú nem fékfolyadékálló(a fékfolyadék meg elég agresszív anyag, a fényezést is szépen meg tudja marni), bár a fene se tudja.....
Pl. az ETZ-khez kapható gagyi utángyártott karmantyú már új korában is ereszt, ezért ugyanolyan méretű szimeringgel szokták helyettesíteni(csak hogy visszakanyarodjunk az eredeti témához:) ) és ezzel évekig hibátlanul működik, nekem már 4 éve az van benn, egy csepp fékfolyadékot sem engedett még el, mondjuk én nem is használom valami sokat, de azoknál is bejött, akik napi rendszerességgel járnak vele!