Keresés

Részletes keresés

sutka Creative Commons License 2005.07.14 0 0 78
Te is tudod, hogy nem ezekre gondoltam. A VIII. kerületet sem akarom bántani, de sajnos közszájon forognak az ottani állapotok. Írhattam volna tanyasi iskolát is.
Előzmény: méregkeverő (77)
méregkeverő Creative Commons License 2005.07.14 0 0 77
Nana! Azért a Fazekas, a Vörösmarty  is VIII. kerületben van!
Előzmény: sutka (69)
cc Creative Commons License 2005.07.14 0 0 73
....nevelessel is foglalkozzon valaki.
Előzmény: cc (72)
cc Creative Commons License 2005.07.14 0 0 72
nem akarom en ezt a szuloi felelosseget elvenni, sot. csakhat azon embereket jo esellyel az az oktatasi rendszer termelte ki, amire most nosztalgiavl gondolunk vissza.
de hogy mondjak egy eklatans peldat, hogy a szuloi gondoskodas mennyire nem penztarca fuggo, az utcan kozlekedo autosok elenyeszo reszeben van gyerekules, es itt nem a cuculista kocsimatuzsalemekrol van szo, hanem a 3-csillagoseg millios uj kocsikrol, ahol a gyerek lehetoseg szerint kozepen allva teszi meg az utat (valszeg, hogy hirtelen fekezeskor konnyebben katapultaljon). ahol a gyerek elete nem szempont, ott mit kivansz elerni otthoni nevelesben? akkor sajnos marad az ovoda es az iskola alsobb osztalyai, hogy
Előzmény: Törölt nick (55)
sutka Creative Commons License 2005.07.13 0 0 71

helyesen: küszködő gyerekeknek

Előzmény: sutka (70)
sutka Creative Commons License 2005.07.13 0 0 70

Én is láttam, de néha nem értettem. :( Ha már mindenáron be akarják suvasztani a nehezen kezelhető gyerekeket a többiek közé, akkor az szerintem max. 10-12 fős létszámmal megoldható. Különben a másik 25 kárára megy. Vajon miért van az, hogy léteznek egyébként hiperaktív, egyéb beilleszkedési vagy antiszociális problémával küszködő gyerekek speciális iskolák. Most akkor van szükség ilyenekre vagy nincs? 

Előzmény: Törölt nick (66)
sutka Creative Commons License 2005.07.13 0 0 69

Már pedig egy olyan szakma sincs, amihez nem kell bizonyos alkalmasság. Ha egy könyvelő vagy bérszámfejtő alkalmatlan, mert nem ismeri a jogszabályokat, vagy nem elég körültekintő, úgy kirúgják, hogy a lába sem éri a földet. Pedig Ő nem emberekkel kísérletezik, hanem "csak" pénzzel. De arról, hogy egy alkalmatlan tanárt kirúgnának (szándékosan nem pedagógust írtam!), még nem hallottam.  Ebből is látszik, hogy mi a fontosabb manapság.

Az meg, hogy esélyegyenlőség az oktatásban, egy nagy maszlag. Hol van pl. egyenlő esélye annak a kistelepülésen élő alsós gyereknek, akinek minden reggel 5-kor kell kelnie, hogy az egyetlen busszal, ami a 30 km-re levő iskolába beviszi, el tudjon menni? Most nagyon demagóg leszek, de Budáról, a hegyoldalról én is tudnék egyenlő esélyekről papolni. Megnézném én azt a képviselő urat vagy hölgyet, amelyik, ha van egyeltalán gyereke, beíratná egy VIII. kerületi iskolába a csemetéjét.

Előzmény: Törölt nick (65)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 68
Mindegyik az esélyegyenlőségről hadovál! OK, a normális szülők, normális gyermekeinek az esélyeiről mikor fog szó esni? Az ővéket nem kellene ugyanolyan hévvel védeni, mint a sorból kilógókét?
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 67
No lám, megjelent a következő diszpéldány is! Szép kis felvonulás!
Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 66
Most beszél az ATV-ben egy ifju titán "szakember" (aki már korából levezetve, sem sokat járhatott iskolába a tanulói minőségén kivül)- aki nyugateurópai és hazai szakemberekre hivatkozva védi MB-ot és támadja a püspöki konferencia álláspontját! Na ez a baj, ilyen "puskaport" sem szagolt generálisok akarják vezetni a hazai oktatásügyet! Aki nem tanitott, ne szóljon bele! Azért pofázhatok, mert 5-osztályban tanitástól kezdve, egyetemi tanárságig végig jártam évtizedek alatt minden fokot ezen a létrán. Sajnos, a hazai meghatározó egyéniségek csak az iróasztal mellett vagy az egyetemi katedrán próbálták ki elképzeléseiket. Igy azután engedelmükkel, nem fogadom el senkinek sem a papirszagú badarságait, bármennyire tudományosan is hangozzon is! Egyszer és mindenkorra minden ilyen önjelölt oktatásügyi zseni tudatára kellene ébredjen, hogy emberekkel - mégha csak gyerekek is(!!!) - nem szabad kisérletezni. Ha ezt jogot Mengelétől elvitatjuk és amit tett kriminálisnak tartjuk, akkor másnak sem szabad megengedni! Mert a selejtet nem lehet megsemmisiteni, s rendszerint újra használhatóvá sem tenni, s ráadásul csak hosszú évek múlva derül ki a hiba!
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 65
Ha lenne hozzá lehetőséged, hogy bevezesd, rögtön jönne az ellenérv: miféle képességvizsgálat? Minden ember mindenre alkalmas, csak lehetőséget kell adni neki, hogy megtanulja, gyakorolja! És hozhatsz millió példát ez ellen a jól hangzó képtelenség ellen, az illetőket lehetetlen meggyőzni! S ez a réteg található meg jelenleg az oktatás/nevelésügy uborkafájának különböző ágain, s MB minisztériumában is ők a meghatározó emberek (vele az élen!).
Előzmény: sutka (62)
evangeline Creative Commons License 2005.07.13 0 0 64

Hogy hogyan működik ez:

nálunk az osztálytermekben levő nagy szemeteskosárban van egy nagy fekete nylon-zsák és az aktuális hetesnek a feladata, hogy az utolsó óra után összefogja a zacskót és levigye a földszinti tárolóba.Ne tudd meg, hogy milyen harcok árán lehetett ezt bevezetni!Több szülő kikérte magának a dolgot.Pedig pedagógiai célzatal történt:hátha akkor kevésbé szemetelnek a teremben, ha nekik kell naponta levinni.Nem összesöpörni!Levinni!Ezen kívül egy évben talán 4-5-ször került egy gyerekre a sor....

(Amit elvileg otthon is csinál egy gyerek, az enyém legalábbis igen.)

Előzmény: sutka (61)
sutka Creative Commons License 2005.07.13 0 0 63
Bocsi, ennyire azért nem szeretem saját magam. :)
Előzmény: sutka (62)
sutka Creative Commons License 2005.07.13 0 0 62
Az egész dolgot a pedagógusképzésnél kezdeném. Vagyis alkalmassági felvételi nélkül nem engednék senkit erre a pályára. Ez vonatkozik az óvodapedagógusokra, a napközis tanárokra, az ovis dadusnénikre is. És nem utolsó sorban, bár ezzel nem foglalkozik az OM, mert nem oda tartozik, bizony a bölcsődei neveléssel is. Tudom, hogy ez az Eü. Min.-hoz tartozik, de a gyerekek egy része már ott is bizonyos nevelésben részesül, ha mást nem, hát tanulja a közösségi viselkedés szabályait. Az meg egyeltalán nem mindegy, hogy kitől és mit.
Előzmény: Törölt nick (56)
sutka Creative Commons License 2005.07.13 0 0 61
Azt én sem szeretném, ha a tanár egy számomra teljesen elfogadhatatlan nézetet akarna a gyerekem fejébe verni. Pl. bizonyos hittérítést tartana. Ha erre van igényem, ilyen jellegű suliba viszem. De azt igenis elvárom, hogyha a gyerekem eldobja a szemetet, szedesse fel vele, vagy szóljon rá, ha az orrát piszkálja, ne káromkodjon, hanem köszönjön, stb. Vagyis az alapvető viselkedési normákat kérje számon rajta. Én is nevelem a gyerekeim, de hát mégis csak oviban, iskolában tölti a napja nagy részét, ott lóg az orra, vagy a cipőfűzője, vágja nyakon a társait, stb. Amelyik szülő pedig ez ellen fel van háborodva, annak azt kívánom, hogy lépjen bele abba a rágógumiba, amit a gyereke nem a kukába dob bele.  
Előzmény: evangeline (58)
sutka Creative Commons License 2005.07.13 0 0 60
Az egész dolgot a pedagógusképzésnél kezdeném. Vagyis alkalmassági felvételi nélkül nem engednék senkit erre a pályára. Ez vonatkozik az óvodapedagógusokra, a napközis tanárokra, az ovis dadusnénikre is. És nem utolsó sorban, bár ezzel nem foglalkozik az OM, mert nem oda tartozik, bizony a bölcsődei neveléssel is. Tudom, hogy ez az Eü. Min.-hoz tartozik, de a gyerekek egy része már ott is bizonyos nevelésben részesül, ha mást nem, hát tanulja a közösségi viselkedés szabályait. Az meg egyeltalán nem mindegy, hogy kitől és mit.
Előzmény: Törölt nick (56)
pancer1 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 59
Tökéletesen egyetértek. Ez vana  legtöbb iskolában, kivétel csak néhány elitebb van.
Előzmény: evangeline (58)
evangeline Creative Commons License 2005.07.13 0 0 58
Csak, mert beleírtad, hogy neveli(!) is a gyereket:van, amikor ezt kikéri magának a kedves szülő.Vagyis nagyon óvatosan lehet előretapogatózni ma már, mert ha úgy véli, "beleavatkozol" a dolgába, megy és feljelent!Nem olyan régen történt, ismerőssel: az ő gyerekének ne papoljon senki a tisztességről, versengésről:az jut előbbre, aki ügyeskedik, ő igenis ilyennek neveli a gyerekét, nem valami nyámnyilának, "aki mindehol kivárja a sorát"!
Előzmény: sutka (54)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 57
Azt én is irtam, hogy az érzékszervi, értelmi fogyatékosságot és a szülők általi akadályoztatást tartom valós hátrányos helyzetnek.
Előzmény: evangeline (52)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 56
Mint olvashattad, jómagam is ezt vallom és láthatóan az én nézeteim sem túl népszerüek még itt a fórumon se! -:)
Előzmény: sutka (54)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 55
Az információrobbanás rossz kezelése is persze hozzájárult a mai helyzethez. Mindent a gyerekek fejébe akartak gyömöszölni, pedig csak az alapokat kellene. Arra aztán épitsen amit akar az élete folyamán. De pont azt nem tudták eldönteni a mindenkori fejesek, hogy mi és mennyi is legyen az alap, tudományáganként/tantárgyanként/osztályonként. Ma meg Mb és sokan mások azt mondják, hogy semmiféle alap nem kell (bár ezt nem merik A/T kimondani, de sejtetik) s helyette készségeket fejlesztsünk! No igen, csak képzelj el gyereket, akit zongorázni akarnak tanitani (készség fejlesztés) zongora nélkül, vagy fotbalozni labda nélkül! -:). Bár biológus vagyok (földrajz másodszakkal), de tanitottam kémiát is, és meggyőződtem róla, hogy miért is nem képesek a nebulók jó pár év kémia tanulás után sem megérteni a vegytan alapjait (atomszerkezet, vegyjelek, vegyérték alkalmazása, vegyi reakciók felismerése, példák megoldása , stb). De ez a helyzet a fizika, matematika és a nyelvek tanbitásával is. Ergo, a befektetett energia távolról sincs arányban a végeredménnyel! ezért a tantervek, tankönyvek és a tanárok a hibásak! S persze az, aki minderre fel kellene figyeljen! Ami meg a szülők felelőségét illeti, hát mit mondjak? Ha valaki vesz egy új autót, Tv-et, videót, mosógépet, ügyel rá, használtatásszerüen használja, de a gyerekét vagy percre beprogramálja és idejekorán kkiégeti, vagy elhanyagolja és szellemi"karbantartását" kizárólag az iskolára bizza, hagyva felnőni mint a dudvát. Olyan ez mint a sportban: ha győz a csapat az a játékosok érdeme, ha veszit az az edző hibája!
Előzmény: cc (49)
sutka Creative Commons License 2005.07.13 0 0 54

Tudom, hogy nem leszek népszerű ezzel a véleménnyel, de ha én lennék...

Akkor a gyereket tekinteném elsődlegesnek, mert végül is mégis csak róluk szól és értük van az egész oktatási rendszer, és én bizony a pedagógus alkalmassági vizsgálatával kezdeném. Szándékosan nem írom azt, hogy tisztelet a kivételnek, mert lényegesen több olyat ismerek, aki remek pedagógus, szereti, tanítja és neveli (!) is a gyereket, de sajnos van ellenkező példa is.

evangeline Creative Commons License 2005.07.13 0 0 53
Ebben egyetértek Veled.Egy osztályban elég egyetlen olyan gyerek, aki tudatosan szabotálja a többiek (nem az én, a többiek!) munkáját, és nagyon nehéz a "feléje hajlókat" meggyőzni arról, hogy ne ő legyen a motiváló erő!
Előzmény: Törölt nick (48)
evangeline Creative Commons License 2005.07.13 0 0 52

Jó, elhiszem.Én - amit ezzel kapcsolatban a saját fülemmel hallottam, az a hátrányos helyzetűekről szólt.Ha tényleg értelmi fogyatékosokat akar normál osztályba rakni, akkor hülyébb, mint gondoltam.....

Ami a hátrányos helyzetűeket illeti: ott is van különbség aközött, hogy "mentálisan" van-é a gyerek hátrányos helyzetben, avagy anyagilag.Mert nem mindegy a két dolog, ha érted, mire gondolok (és anyagilag kimagasló körülmények közötti gyerek is lehet hátrányos helyzetű....).

Előzmény: Törölt nick (47)
RontóPál Creative Commons License 2005.07.13 0 0 51
Monggyuk nem vagyok 1 MB fan, de az Alkotmánysértésért igazándiból az IM hibáztatható, mert neki kell a vonatkozó jogszabályok szerint a tárcaközi egyeztetésen kiszűrni a kapitális baromságokat.
Előzmény: Morgue (11)
cc Creative Commons License 2005.07.13 0 0 50
amugy, tetszik meg ez a szulok nem tudjak megnevelni kitetel is. azok a szulok nem en/te/mi vagyunk?
Előzmény: Törölt nick (48)
cc Creative Commons License 2005.07.13 0 0 49
azert tegyuk hozza, hogy mar akkor sem volt jo. a valtozatast azt az elet hozta, mert a termeszettudaomanyok erosen meglodultak. es ezzel a tudastobblettel azota sem tudnak mit kezdeni. raadasul sokkal hamarabb integralodnak ezek az infok a hetkoznapi eletbe, mint korabban. ma a magyar lakossag tobbsegenek halvanylila fogalmai sincsenek a genmodositasrol, csak azt, hogy az karos es nem jo, mert meg az elmeleti alapok sincsenek meg hozza. de mondhatok peldakat a kemia es fizika teruleterol is.
Előzmény: Törölt nick (44)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 48
Szerintem, jócskán visszaélnek ezzel a "hátrányos helyzetű gyerek" fogalommal! Mit is kellene értenünk alatta? Ui. akinek van magához való esze, van ambiciója, minimális életfeltételei (van hol laknia, mit ennie és miben elmenni az iskolába) azt ez nem akadályozhatja meg a tanulásban, az iskolavégzésben és kihasználva a pályázási, ösztöndij, bentlakási kedvezményket még jobb helyzetbe is kerülhet mint kedvezőbb családi környzetből származó társai. Hátrányos helyzetünek én a fogyatékkal élőket és azokat tartom, akiket a szüleik, környezetük megakadályoz az iskolába járásban, tanulásban. De a fogyatékkal élők közül is kivenném a fizikai fogyatékosokat (kivéve a látás és halláskárosultakat, s a teljesen mozgásképeteleneket), mivel a sabin cseppek felfedezése és alkalmazása előtt nagyonsok gyermekbénulásban megnyomorodott iskolatársam volt, s majd a tanitványaim közt is. Őket nem kellett felzárekóztatni, mert sokszor lehagyták egészséges társaikat. Maradnak az értelmi fogyatélkosok, illetve a tanulni nem akaró, deviáns viselkedésűek, stb. Nos az ő felzárkoztatásukra, beillesztésükre, átlagos iskolai osztályba integrálásukra nincs lehetősége a tanerőknek, a mai feltételeket figyelembe véve. Igy a mércét az ő szinvonalukra kell leereszteni, s a jóisten sem fogja meggyőzni a többi tanuló nagyrészét, hogy azt ne miattuk ereszteték le a béka hátsója alá! Arról már nem is beszélve, hogy őnfegyelemre képtelenek lévén a többi tanuló és a tanerő munkáját is folyamatosan zavarják. Aki nem próbálta, az nincs honnan tudja ezt!
Előzmény: evangeline (42)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.13 0 0 47
Rá lett kérdezve és megerősitette, hogy az értelmi fogyatékosokról van szó. vagy más műsort hallgattál - aznap volt a naptévében és még vagy három tv műsorban is! - én tudom, hogy mire kaptam fel a fejem! A hátrányos helyzetüre nem lett volna miért, mert az én korosztályom mondhatnám mind az volt (tankönyvek nélkül, gyenge minőségű iró- és tanszerekkel, gyengén fűtött iskolákban, zsufoltságban, két, sőt háromváltásos tanitásban). Másrészt jómagam is évekig tanitottam olyan külvárosi iskolában, ahol szintén főleg hátrányos helyzetü gyerekek tanultak. Kerültek ki közüllük börtöntöltelékek is, de sok egyetemet/főiskolát végzett illetve nagyon sok jó, fizikai munkát végző, szakember. A szinvonal csak a külcsin tekintetében volt gyengébb mint az akkori belévárosi elit iskoláké,de belbecsben már kevésbé. Köszönhetően az adott helyzethez alkalmazkodni képes tanerőknek!
Előzmény: evangeline (42)
méregkeverő Creative Commons License 2005.07.13 0 0 46

Én csak ezt találtam:

 

:o)))

 

A LÁTHATATLAN GYILKOS
Előzmény: Édy Endre (16)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!