Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 4867

Már előtte próbáltam, nem lep meg :)

Előzmény: hmsoft (4866)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.27 0 0 4866

...ezek után kapcsold át oroszról kirgiz nyelvre az oldalt, és nézd meg, mi történik. Na jó, a címek azért tényleg kirgizül lesznek.

 

hm

Előzmény: paca664 (4865)
paca664 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 4865

http://kjd.kg/ru/train-schedule/

 

Ezt nevezem! Ritka jól átlátható menetrend, ügyfél-orientált tájékoztatás. Soha nem értettem hogy ha egy menetrend információtartalma egy tenyérnyi táblázatban elfér, akkor miért kell azt a kb. tíz időadatot egy oldalnyi rizsa szövegben szétkenni? Hasonló dobogós helyezés járna még az offtopik TCDD-nek.

hmsoft Creative Commons License 2019.08.24 0 0 4864

Amikor azt mondják, hogy stratégiai jelentőségű és beszáll az állam, akkor az mennyit szokott jelenteni?

Millió tényezőtől függ, és ez már elsősorban politika persze. Az egyik véglet, hogy minden költséget a központi büdzséből fedeznek (a híd mai árakon 70-80 milliárd rubel, ehhez hozzájön a vasútépítés Jakutszk városig, kikötői kapcsolattal, a környékbeli közutak rendezése - hiszen itt is közös vasúti-közúti hídról beszélnek -, és sok-sok kapcsolódó beruházás), a másik pedig, hogy minél jobban bevonják a területi önkormik és a beruházásban erőteljesen érintett cégek pénzét. Mindig jó hosszú alkudozásokkal alakul ki a végső állapot. És figyelembe kell venni, hogy minden változásnak vannak vesztesei, akik a veszteség mértékével arányosan, hisztizni kezdenek. Elemzők szerint a hídépítés nagy vesztese lehet Uszty-Kut város és cégei, a hajós forgalom csökkenése miatt. Ezt kezelni kell, hiszen a felesleges feszültség senkinek sem jó.

Az RZSD-re és a szállíttató cégekre (pl. bányák) mennyire hátékázzák rá a költségeket?

Bőven előfordulhat olyan variáció, hogy a finanszírozást, valamilyen részben, az RZsD-n keresztül végzik. Ez egy logikus lépés lehet, hiszen a vasúttársaságnak elég nagy tapasztalata van a hasonló fejlesztések vasútközeli részének a szervezésében, felügyeletében, de akár a lebonyolításában is. Viszont a Jakut-vasút egy vegyes konstrukció, nem minősül "klasszikus" RZsD területnek, de ettől még az állami vasúttársaság nem marad ki a játékból, ez szinte biztos.

A balti államok kikötőit mennyire lehet már kiváltani az Uszt-Luga-i létesítményekkel?

Eléggé, és ehhez még az orosz oldalon hozzá kell venni Viszock kikötőjét, Viborgtól délnyugatra (ők olajra szakosodtak), meg magát Szentpétervárt, ahol szintén végeztek fejlesztéseket az utóbbi időben. Érezni a balti államok kikötői forgalmának a visszaesését, ami negatívan hat az érintett vasúttársaságokra, hiszen nekik egy jó, stabil bevétel volt hosszú ideig az orosz kikötői tranzit. És bizony kopik ez a bevétel.

hm

Előzmény: hotto (4861)
paca664 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 4863

Köszi, mindenesetre én már nem megyek. Majd jövőre.

Előzmény: hmsoft (4858)
paca664 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 4862

http://rus-magistral.narod.ru/gallery/diezelp/dr1a/dr1am-183a.jpg

http://rus-magistral.narod.ru/gallery/diezelp/dr1a/dr1am-183b.jpg

 

DR1Am-183, vélhetően még Észtországban. Az ablakok a posta-Bhv-król is ismert, Jármű Zrt gyártmányúra lettek cserélve. Az egység még egyben van, Tbilisziben védi a fűtőház egyik vágányát az esőtől.

hotto Creative Commons License 2019.08.23 0 0 4861

Amikor azt mondják, hogy stratégiai jelentőségű és beszáll az állam, akkor az mennyit szokott jelenteni? Az RZSD-re és a szállíttató cégekre (pl. bányák) mennyire hátékázzák rá a költségeket?

 

A balti államok kikötőit mennyire lehet már kiváltani az Uszt-Luga-i létesítményekkel?

 

 

 

Előzmény: hmsoft (4860)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.22 0 0 4860

A Jakut-vasúton most nyitják meg kábé harmadszor a személyforgalmat. Biztos szeret ünnepelni a területi kormányzó, és kedvenc helyszíne a vasútállomás. Na jó, az idei alkalom annyiban mégiscsak különbözik a korábbiaktól, hogy már nem csupán a Jakut-vasút területén járnak az ablakosok, hanem megszületett egy közvetlen kocsis megoldás Blagovescsenszkig, szóval - pici túlzással - mindjárt egy "átmérős" járattal nyitottak a közcélú hálózat felé. (Illetve hát, félig-formán a Jakut-vasút is közcélú, de egy kicsit mégis más történet.) Ami a hidat illeti, stratégiai projektnek nyilvánították, tehát az állam hajlandó aránylag nagyobbra nyitni a pénztárcáját. De hitelt érdemlő időpont az építés megkezdésére nincs.

A két és fél kilométer hosszú, kétszintes (egyik szint: 1 vasúti vágány, másik szint: 1+1 közúti sáv), szalehardi Ob-híd - mert híd lett a befutó - valamivel konkrétabb határidőkkel rendelkezik, úgy értve, hogy mindig jövőre kezdik építeni. Tavaly a jamali kormányzó azt nyilatkozta Putyinnak, hogy már alig várják az építők, hogy belefoghassanak a munkába, és 2019-ben nekikezdenek. Idén áprilisban azt nyilatkozta (nem Putyinnak :) ), hogy 2020-ban mostmáristenbizony nekilátnak. És hogy a munkaterületet már elkerítették, hamarosan elkezdik felhúzni az építőcsapatok ideiglenes szálláshelyét.

hm

Előzmény: hotto (4859)
hotto Creative Commons License 2019.08.21 0 0 4859

Hmsoft!

 

Most olvastam az iho-n, hogy elindult a jakut vasúton a személyszállítás. A mostani álláspont a Léna leküzdésére a híd lenne. De azért álltak meg olyan messze a várostól, mert még vacillálnak és legyen hely, ha mégis alagút lesz?

Labitnangi és Szalehard közötti átkelés esetében van újdonság?

hmsoft Creative Commons License 2019.08.21 0 0 4858

Jobb később, mint soha alapon, most végre utánanéztem, mi a helyzet az idei Expóval. Augusztus 28-31 között kerül megrendezésre, azonban nem az expo1520.ru oldal gazdája, a Business Dialog szervezésében, merthogy őket az RZsD jól kirúgta. Hanem a Gudok magazin és a Rotex nevű cég neve alatt fut PRO//Движение.Экспо néven. Így viszont kissé kannibalizálóra sikeredett a tavaszi-nyári vasúti fórumok sora, mármint egymás elől szipkázzák el a közönséget.

hm

Előzmény: paca664 (4856)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.07 0 0 4857

Volt pár tematikus kiállítás-fórum tavasszal meg nyáron, ezek után olyan nagyon nem is csodálkozom. Hiszen ezeket vagy előbb, vagy később ildomos megrendezni, ha ott van szeptember elején vagy augusztus legvégén az Expo. Persze mondhatjuk úgy is, hogy biztos megtudták, hogy kis eséllyel tudok mostanában kiugrani, tehát inkább lefújták az egészet. :)

 

hm

Előzmény: paca664 (4856)
paca664 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 4856

Meg is van a válasz. Időközben lemondták az ideit. Hmsoft nem marad le sokról ha idén nem tervezett menni.

Előzmény: paca664 (4855)
paca664 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 4855

Tovább nézve a honlapot, bennem femerül hogy egyáltalán megrendezik-e idén. A fontosabb menüpontok (napirend, kiállítók, stb.) tele van 404-es és korábbi évekre visszaugró hivatkozásokkal és a naptár sem stimmel. Én bírom a gyűrődést, csak most nem teljesen önállóan mennék, alapvetően másokat kímélnék meg a meglepetésektől.

paca664 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 4854

Ill. a meghívóhoz nem jött meghívólevél, így lehet hagyom is az egészet a francba, még egyszer az ezzel járó kínszenvedést nekem nem éri meg.

Előzmény: paca664 (4851)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.04 0 0 4853

(válaszoltam)

Előzmény: LoviGabi (4852)
LoviGabi Creative Commons License 2019.08.03 0 0 4852

Bocs az OFF-ért: ( hmsoft, írtam neked emailt - feltéve ha él az a címed még :) )

Előzmény: hmsoft (4850)
paca664 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 4851

Köszi. Meghívót kaptam különösebb instrukciók nélkül. Azt nem mondták hogy az első nap nem látnának szívesen. Akkor marad a szombat a biztonság kedvéért. Köszönöm!

Előzmény: hmsoft (4850)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.01 0 0 4850

Nem néztem most a műsort (úgysem tudok kimenni), de az első napon általában csak a meghívottakat engedik be, mert ott vannak a nagyemberek'. Az utolsó nap a nyílt nap, akkor már kb. déltől minden kiállító csomagol (van, aki már reggeltől). Az utolsó előtti az "ifjúság napja", amikor vasutastanulók érkeznek mindenhonnan csapatostul, és a 14-16 éves gyerekek (meg a pár évvel idősebbek is) mosolyognivalóan okoskodnak egymás, meg úgy általában a külvilág előtt. Az előtte való napon nincs se nagyember, se vasutastanuló sereg, se a nyílt nap kisgyerekes-családos jellege.

 

hm

Előzmény: paca664 (4849)
paca664 Creative Commons License 2019.08.01 0 0 4849

Az Expo1520-ra melyik napon érdemes menni? Úgy értem, hétköznap vagy hétvégén? Van érdemi különbség?

László53 Creative Commons License 2019.07.22 0 0 4848

Igazad van, ezt benéztem.

Előzmény: hmsoft (4847)
hmsoft Creative Commons License 2019.07.22 0 0 4847

Jó-jó, de Zaporozsje Ukrajnában található. :)

Előzmény: László53 (4846)
László53 Creative Commons License 2019.07.22 0 1 4846

Üdv ! Mivel a sörözős videón nem láttam dátumot, csak a cikk megjelenésének dátumát, az a helyzet, hogy 2013-ig a 10% alatti alkoholtartalmú italok élelmiszernek számítottak Oroszországban.  Oroszországban törvény mondja ki, hogy a sör is alkoholos ital

hmsoft Creative Commons License 2019.07.22 0 1 4845

Ez itten vonat elején működő mozdony?

Korántsem biztos. És ha a vasúttársaság egyáltalán lereagálja a sztorit, akkor természetesen azt fogja nyilatkozni az erre felkent, hogy
- a gép nincs is beüzemelve,
- az ott nem is a személyzet, hanem felbérelt provokátorok, akik behatoltak, és most jól fel lesznek jelentve a vasúttársaság által,
- aki a filmet készítette, az bérelte fel őket,
- és különben is, ilyen sört a környéken nem lehet kapni, tehát CGI az egész.

Bármi lehet, és bárminek az ellenkezője. :)

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (4843)
paca664 Creative Commons License 2019.07.22 0 0 4844

A csatos sörösüvegek baromi jól használhatóak kulacsként és olyan járművön amit nem saját izomerőddel hajtasz, a műanyagnál valamivel nagyobb tömegük sem probléma.

Előzmény: segélyvonókészülék (4843)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.07.22 0 1 4843

Ez itten vonat elején működő mozdony?

 

Mondjuk volt qrvarégen kolléga, aki áttöltötte "rendes" sörösüvegbe a soproni szüzet, bejárt egy pesti fűtőházba, látványosan sörözve. A honosak meg ott pukkadoztak, hogy ezeknek a "vidékieknek" mindent szabad.

 

Mondjuk több kollégát is ismerek, akik műanyag söröspalackban hordják a szódájukat, de ők ugye azt használat után nem hajigálják ki az ablakon. :) 

Előzmény: hmsoft (4842)
hmsoft Creative Commons License 2019.07.21 0 0 4842

...mindeközben 3 kV= alatt, párezer kilométerrel nyugatabbra inkább a sörözést választják, főzőcske helyett. A Melitopol (UZ) állomásítású VL11.8-688 vezetőállásán a személyzet literes sörösüvegekből iszik valamit (ááá, biztos vizet), aztán a vezér ki is dobja az ablakon a maga flaskáját. A felvétel a beküldő állítása szerint Zaporozsje-2 állomáson készült.

 

hm

Előzmény: Grigorij Sandorovics (4840)
hmsoft Creative Commons License 2019.07.14 0 0 4841

Azt mondja, hogy Mariinszktól még 600 kilométert kell utazniuk - tehát ilanszkajaiak a fiúk. Egybe is vág itt a lentebbi, krasznojarszki témákkal. :) Említik, hogy a déli ágon küldték őket, Barnaulon keresztül, aztán vissza az északi transszibre (gondolom Jurgánál). A gyártól (Novocserkasszk) a mozdony leendő telephelyéig (Ilanszkaja) mindez kb. 11 éjszakányi bumlizást jelent (nem éppen gyorstehervonatokba sorozzák a gépeket ilyen esetekben - a kísérőszemélyzettel együtt is így lesz óccsóbb'), de szemlátomást jól bespájzoltak tartósabb kajákból: a raklapból eszkábált, alkalmi konyhaasztal belseje eléggé tele van még. Említik, hogy egy korábbi főzés közben történt némi gyorsfékezés, a készülő ételre nézve kellemetlen következményekkel. Jópofa, hogy a kés, amivel a srác vagdossa a dolgokat, a mozdonyhoz hasonlóan szintén Jermak nevét viseli, a szakszervezetük osztogatta ezeket.

Megfigyelhető a közép-ázsiai hatás a film kelet-szibériai masiniszta szereplőinél, mert ahogy ők ezt a gulyás-szerűséget (mármint amit ők itt annak neveznek - persze mivel elkeresztelték 3ESz5k-gulyásnak, onnantól bármi lehet) készítik, ha a sertéscombot birkadarabokkal helyettesítenék, nagyjából lagman lenne az eredmény. (A lagman standard közép-ázsiai egytál, kb. olyan népszerű, mint a piláf, ami szintén birkával, hagymával és sárgarépával kezdődik, csak másképpen folytatódik.)

hm

Előzmény: Grigorij Sandorovics (4840)
Grigorij Sandorovics Creative Commons License 2019.07.14 -1 0 4840

Na itt az utolso resz, nemsokara hazaerkeznek.

Gulyas

https://youtu.be/-1GOYhysrWk

Előzmény: hmsoft (4837)
hmsoft Creative Commons License 2019.07.13 0 1 4839

Hardcore versenyzők számára, vonalismeret szerzése céljából: ugyanez visszafelé. :)

 

hm

Előzmény: hmsoft (4834)
benbe Creative Commons License 2019.07.02 -1 0 4838

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!