Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2 napja 0 0 4881

Én csak az északi részen voltam és az többnyire orosz nyelvű valóban a kazak határvidék mentén Biskektől az Isszik-Kulig bezárólag. Úgy értem hogy otthon is oroszul beszélnek, oroszul számolnak, stb. Viszont mondták is hogy a déliek már egyértelműen második nyelvként beszélik és nyilván az elszigeteltebb részeken még úgy sem nagyon. De ez már messze ki is esik a vasút akció rádiuszából, így érthető is a mérsékeltebb figyelem e tekintetben.

Viszont ha nem is önálló hálózat, akkor is inkább a Turkszib része, az pedig közel és távol is az asztanai (=biskeki) időt használja, szóval ez egyszerű belesz*rás vagy inkább vaskalaposság, végeredményben mindegy is.

Jó kis túra volt, a következő Tadzsikisztán :)

Előzmény: hmsoft (4880)
hmsoft Creative Commons License 4 napja 0 2 4880

Hoppá, legalább a kirgiz vasúti törvény létezik kirgizül is, nem csak oroszul. :) (Mellesleg az orosz ott hivatalos nyelvnek számít, és az okosságok szerint a lakosság kb. harmada tekinti anya-, vagy második nyelvének.)

 

hm

Előzmény: hmsoft (4879)
hmsoft Creative Commons License 4 napja 0 3 4879

A kirgiz vasút nem alkot hálózatot. Az 1920-as évektől építették arrafelé a vasutakat, tehát már a szovjet időkben, amikor nem volt szempont, hogy egyik SzSzK-ból a másikba egy harmadik érintésével viszik át a nyomvonalat (és így tovább), ami az SzSzK-k függetlenné válásával automatikusan létrehozott mindegyikük számára egy önmagában véve korántsem logikus vasútvonal-halmazt. Ahogy elnézem, a kirgiz terület szép példája mindennek: északon, Biskeken át egy kazah fővonalhoz csatlakozik az Isszik-Kul tóhoz épített vasút, nyugaton meg a Fergana-völgy "körvasútjához" kapcsolódik pár, Kirgiziába átnyúló ficak. És ennyi, összesen 424 kilométer. A szállításokból kemény 3%-kal részesednek. Így aztán vélhetően annyi volt a vezérelvük, hogy nem változtattak semmit: maradt minden, ahogy a szovjet időkben volt, azaz a vasutasok "belül" a moszkvai időt használják, és még arra sem veszik a fáradságot, hogy az utasközönség felé a helyit alkalmazzák. Dédelgetik egy ideje a CKU projektet, a Kína-Kirgizia-Üzbegisztán viszonylatú "Transzkirgizia" vonalat, amely 268 kilométer hosszú lenne. A 95%-ban hegyvidéki országban ekkora vonalhossz is 48 alagutat illetve 95 hidat eredményez, tehát nem volna olcsó beruházás (1,5-től 5 milliárd USD-ig terjednek az árára vonatkozó becslések). De majd ha megépül (ha megépül valaha), akkor áttérnek egységesen a kínai időzónára. :)

hm

Előzmény: paca664 (4878)
paca664 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 4878

És az sem semmi hogy az egész kirgiz vaúthálózaton, még a személyvonatok is a moszkvai időt használják. Ami 3 órával tér el a helyitől. Már az FPK is helyi időt használ a távolságiaknál, a helyieknél pedig talán még régebb óta. Az RZsD-leány Dél-Kaukázusi Vasút (volt Örmény Vasút) sem vetemedik ilyenre. Ennek mégis mi értelme? Nem bántva őket, egy szolgalelkűségi versenyen ez nyilván dobogós helyezést érne.

Előzmény: paca664 (4865)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.10.09 0 0 4877

Téma volt már itt ez a filmzenei téma. :) 

Nem idén. :) 

Előzmény: rm40 (4876)
rm40 Creative Commons License 2019.10.09 0 0 4876

És milyen jól szól a videó alatt Basil Poledouris kitűnő filmzenéjének feldolgozása :)

Előzmény: hmsoft (4875)
hmsoft Creative Commons License 2019.10.09 0 0 4875

Nagyon szívesen. Az eredmény pedig impozáns lett, gratulálok. :)

 

hm

Előzmény: Cavill (4874)
Cavill Creative Commons License 2019.10.08 0 1 4874

Kedves Hmsoft,

 

köszönet mégegyszer a segítségért az ISz-szel kapcsolatban!

Kedves amerikai vonatos barátom pedig sikeresen végigvitte a 0-ás tinplate projektet.

 

Üdv! S.

 

https://youtu.be/OPRnxwA3Z_8

Előzmény: hmsoft (4831)
paca664 Creative Commons License 2019.10.03 0 1 4873

Olyan 15 éve. De lehet hogy régebben.

Előzmény: seadxdx (4872)
seadxdx Creative Commons License 2019.10.02 0 0 4872

Az észtek beszereztek egy adag jenki dízelt? Mondjuk ha a szovjet gépeket elbírja a felépítmény, azokat is esélyes

Előzmény: gw (4871)
gw Creative Commons License 2019.10.02 0 4 4871

És még egy kis észt vasút.

Az első kép Koidula, ami a határállomás Pecsori felé, a második a szomszédos Piusa, ahova hétvégén jön ki egy vonat gombászni és alagutat látogatni, aztán két kép Narvából. A második az állomáson csak egy gyors lövés volt, amint kimentem már szaladt is utánam a határőr. A Flirt Tallinnba indul, mögötte a teher viszont Oroszországba, a kép bal szélén a híd már a birodalomba vezet.

 

KoidulaPiusaNarva

gw Creative Commons License 2019.10.02 0 2 4870

Egy kis lett vasút, Salaspils és Aluksne.

 

SalaspilsSalaspilsAluksne

paca664 Creative Commons License 2019.09.22 0 1 4868

A lokáció egyértelműen Észak-Korea, ott van eredeti - közvetlenül a gyárból és másodkézből érkezett - M62 és helyi utánzat is. Ez az utóbbinak tűnik.

Előzmény: Mlle. Grenelle (4867)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.09.21 0 0 4867

Üdvözletem, Uraim!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy az alábbi képen látható mozdony pontosan mi fán is termett?

Előre is köszönettel:

Gré

paca664 Creative Commons License 2019.08.29 0 0 4867

Már előtte próbáltam, nem lep meg :)

Előzmény: hmsoft (4866)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.27 0 0 4866

...ezek után kapcsold át oroszról kirgiz nyelvre az oldalt, és nézd meg, mi történik. Na jó, a címek azért tényleg kirgizül lesznek.

 

hm

Előzmény: paca664 (4865)
paca664 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 4865

http://kjd.kg/ru/train-schedule/

 

Ezt nevezem! Ritka jól átlátható menetrend, ügyfél-orientált tájékoztatás. Soha nem értettem hogy ha egy menetrend információtartalma egy tenyérnyi táblázatban elfér, akkor miért kell azt a kb. tíz időadatot egy oldalnyi rizsa szövegben szétkenni? Hasonló dobogós helyezés járna még az offtopik TCDD-nek.

hmsoft Creative Commons License 2019.08.24 0 0 4864

Amikor azt mondják, hogy stratégiai jelentőségű és beszáll az állam, akkor az mennyit szokott jelenteni?

Millió tényezőtől függ, és ez már elsősorban politika persze. Az egyik véglet, hogy minden költséget a központi büdzséből fedeznek (a híd mai árakon 70-80 milliárd rubel, ehhez hozzájön a vasútépítés Jakutszk városig, kikötői kapcsolattal, a környékbeli közutak rendezése - hiszen itt is közös vasúti-közúti hídról beszélnek -, és sok-sok kapcsolódó beruházás), a másik pedig, hogy minél jobban bevonják a területi önkormik és a beruházásban erőteljesen érintett cégek pénzét. Mindig jó hosszú alkudozásokkal alakul ki a végső állapot. És figyelembe kell venni, hogy minden változásnak vannak vesztesei, akik a veszteség mértékével arányosan, hisztizni kezdenek. Elemzők szerint a hídépítés nagy vesztese lehet Uszty-Kut város és cégei, a hajós forgalom csökkenése miatt. Ezt kezelni kell, hiszen a felesleges feszültség senkinek sem jó.

Az RZSD-re és a szállíttató cégekre (pl. bányák) mennyire hátékázzák rá a költségeket?

Bőven előfordulhat olyan variáció, hogy a finanszírozást, valamilyen részben, az RZsD-n keresztül végzik. Ez egy logikus lépés lehet, hiszen a vasúttársaságnak elég nagy tapasztalata van a hasonló fejlesztések vasútközeli részének a szervezésében, felügyeletében, de akár a lebonyolításában is. Viszont a Jakut-vasút egy vegyes konstrukció, nem minősül "klasszikus" RZsD területnek, de ettől még az állami vasúttársaság nem marad ki a játékból, ez szinte biztos.

A balti államok kikötőit mennyire lehet már kiváltani az Uszt-Luga-i létesítményekkel?

Eléggé, és ehhez még az orosz oldalon hozzá kell venni Viszock kikötőjét, Viborgtól délnyugatra (ők olajra szakosodtak), meg magát Szentpétervárt, ahol szintén végeztek fejlesztéseket az utóbbi időben. Érezni a balti államok kikötői forgalmának a visszaesését, ami negatívan hat az érintett vasúttársaságokra, hiszen nekik egy jó, stabil bevétel volt hosszú ideig az orosz kikötői tranzit. És bizony kopik ez a bevétel.

hm

Előzmény: hotto (4861)
paca664 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 4863

Köszi, mindenesetre én már nem megyek. Majd jövőre.

Előzmény: hmsoft (4858)
paca664 Creative Commons License 2019.08.23 0 0 4862

http://rus-magistral.narod.ru/gallery/diezelp/dr1a/dr1am-183a.jpg

http://rus-magistral.narod.ru/gallery/diezelp/dr1a/dr1am-183b.jpg

 

DR1Am-183, vélhetően még Észtországban. Az ablakok a posta-Bhv-król is ismert, Jármű Zrt gyártmányúra lettek cserélve. Az egység még egyben van, Tbilisziben védi a fűtőház egyik vágányát az esőtől.

hotto Creative Commons License 2019.08.23 0 0 4861

Amikor azt mondják, hogy stratégiai jelentőségű és beszáll az állam, akkor az mennyit szokott jelenteni? Az RZSD-re és a szállíttató cégekre (pl. bányák) mennyire hátékázzák rá a költségeket?

 

A balti államok kikötőit mennyire lehet már kiváltani az Uszt-Luga-i létesítményekkel?

 

 

 

Előzmény: hmsoft (4860)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.22 0 0 4860

A Jakut-vasúton most nyitják meg kábé harmadszor a személyforgalmat. Biztos szeret ünnepelni a területi kormányzó, és kedvenc helyszíne a vasútállomás. Na jó, az idei alkalom annyiban mégiscsak különbözik a korábbiaktól, hogy már nem csupán a Jakut-vasút területén járnak az ablakosok, hanem megszületett egy közvetlen kocsis megoldás Blagovescsenszkig, szóval - pici túlzással - mindjárt egy "átmérős" járattal nyitottak a közcélú hálózat felé. (Illetve hát, félig-formán a Jakut-vasút is közcélú, de egy kicsit mégis más történet.) Ami a hidat illeti, stratégiai projektnek nyilvánították, tehát az állam hajlandó aránylag nagyobbra nyitni a pénztárcáját. De hitelt érdemlő időpont az építés megkezdésére nincs.

A két és fél kilométer hosszú, kétszintes (egyik szint: 1 vasúti vágány, másik szint: 1+1 közúti sáv), szalehardi Ob-híd - mert híd lett a befutó - valamivel konkrétabb határidőkkel rendelkezik, úgy értve, hogy mindig jövőre kezdik építeni. Tavaly a jamali kormányzó azt nyilatkozta Putyinnak, hogy már alig várják az építők, hogy belefoghassanak a munkába, és 2019-ben nekikezdenek. Idén áprilisban azt nyilatkozta (nem Putyinnak :) ), hogy 2020-ban mostmáristenbizony nekilátnak. És hogy a munkaterületet már elkerítették, hamarosan elkezdik felhúzni az építőcsapatok ideiglenes szálláshelyét.

hm

Előzmény: hotto (4859)
hotto Creative Commons License 2019.08.21 0 0 4859

Hmsoft!

 

Most olvastam az iho-n, hogy elindult a jakut vasúton a személyszállítás. A mostani álláspont a Léna leküzdésére a híd lenne. De azért álltak meg olyan messze a várostól, mert még vacillálnak és legyen hely, ha mégis alagút lesz?

Labitnangi és Szalehard közötti átkelés esetében van újdonság?

hmsoft Creative Commons License 2019.08.21 0 0 4858

Jobb később, mint soha alapon, most végre utánanéztem, mi a helyzet az idei Expóval. Augusztus 28-31 között kerül megrendezésre, azonban nem az expo1520.ru oldal gazdája, a Business Dialog szervezésében, merthogy őket az RZsD jól kirúgta. Hanem a Gudok magazin és a Rotex nevű cég neve alatt fut PRO//Движение.Экспо néven. Így viszont kissé kannibalizálóra sikeredett a tavaszi-nyári vasúti fórumok sora, mármint egymás elől szipkázzák el a közönséget.

hm

Előzmény: paca664 (4856)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.07 0 0 4857

Volt pár tematikus kiállítás-fórum tavasszal meg nyáron, ezek után olyan nagyon nem is csodálkozom. Hiszen ezeket vagy előbb, vagy később ildomos megrendezni, ha ott van szeptember elején vagy augusztus legvégén az Expo. Persze mondhatjuk úgy is, hogy biztos megtudták, hogy kis eséllyel tudok mostanában kiugrani, tehát inkább lefújták az egészet. :)

 

hm

Előzmény: paca664 (4856)
paca664 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 4856

Meg is van a válasz. Időközben lemondták az ideit. Hmsoft nem marad le sokról ha idén nem tervezett menni.

Előzmény: paca664 (4855)
paca664 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 4855

Tovább nézve a honlapot, bennem femerül hogy egyáltalán megrendezik-e idén. A fontosabb menüpontok (napirend, kiállítók, stb.) tele van 404-es és korábbi évekre visszaugró hivatkozásokkal és a naptár sem stimmel. Én bírom a gyűrődést, csak most nem teljesen önállóan mennék, alapvetően másokat kímélnék meg a meglepetésektől.

paca664 Creative Commons License 2019.08.05 0 0 4854

Ill. a meghívóhoz nem jött meghívólevél, így lehet hagyom is az egészet a francba, még egyszer az ezzel járó kínszenvedést nekem nem éri meg.

Előzmény: paca664 (4851)
hmsoft Creative Commons License 2019.08.04 0 0 4853

(válaszoltam)

Előzmény: LoviGabi (4852)
LoviGabi Creative Commons License 2019.08.03 0 0 4852

Bocs az OFF-ért: ( hmsoft, írtam neked emailt - feltéve ha él az a címed még :) )

Előzmény: hmsoft (4850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!