Keresés

Részletes keresés

Fordítókorongos Creative Commons License 2019.03.15 0 0 4784

Köszönöm az ismertetést,így már meg tudom csinálni a zárfényeit is.

Előzmény: hmsoft (4783)
hmsoft Creative Commons License 2019.03.15 0 1 4783

Nem egészen. Ha ezt a személykocsit egy személyszállító vonatba sorozzák, akkor világítani fog mindhárom vörös zárfény. Ha vegyesvonatba vagy tehervonatba (és éppen ez az utolsó kocsi), akkor zártárcsával fogják megjelölni, a fények nem világítanak. (Jó kérdés, hogy van-e lehetőség tehervonat vagy vegyesvonat esetén használni a jobb alsó zárfényt - persze feltételezve azt, hogy a személykocsi beüzemelt állapotú. Az utasításpontok egy részét a területi vasút felelős vezetője jogosult felüldefiniálni. A PTE (Üzemeltetési Utasítás) esetében bőven van példa ilyesmire, alapvetően a helyi viszonyokból - extrém időjárási körülmények, extrém domborzati viszonyok stb. - eredően. Az ISzI felüldefiniálására ennél sokkal korlátozottabbak a lehetőségek, érthető okokból. De hogy egy ilyen szituációra létezik itt-ott engedély, azt simán el tudom képzelni.)

hm

Előzmény: Fordítókorongos (4782)
Fordítókorongos Creative Commons License 2019.03.15 0 0 4782

Köszönöm!

Akkor ezt úgy kell érteni,hogy személyvonatok végét jelezve csak a felső két vörös zárfény van felkapcsolva (jobb alsó sötét),

(gondolom gépmenet nincs egy kocsinál,csak mozdonynál),

tehervonatba vagy vegyes vonatba sorozva a kocsit: csak a jobb alsó van felkapcsolva vörös jelzőfénnyel (ilyenkor a felsők sötétek),vagy csak a tárcsás jelölés.

Sajnos még mindig nem teljesen tiszta ez a háromlámpás téma.

 

Előzmény: hmsoft (4781)
hmsoft Creative Commons License 2019.03.15 0 1 4781

Ezek a hatályos orosz ISzI (Jelzési Utasítás) szerinti zárfények, személyszállító és posta-poggyász (=expresszárus) vonatok esetében (nappali és éjjeli időszakban egyaránt). Az ISzI szovjet kiadásaiban ugyanez volt. Az Oroszországon kívüli utódállamok többé-kevésbé követik a szovjet illetve az orosz ISzI-t. (Egyéb vonatnemek esetén a dolog a következőképpen fest. Tehervonatok és vegyesvonatok: 1 db. kerek zártárcsa jobboldalt, gépmenet és tológép: 1 db. vörös fény jobboldalt.)

 

hm

Előzmény: Fordítókorongos (4780)
Fordítókorongos Creative Commons License 2019.03.15 0 0 4780

Sziasztok!

Meg tudnátok mondani,hogy ennek a vasúti hálókocsinak miért van három zárlámpája?

Ennek a modell kocsinak a világításpaneljét csinálom, tudni szeretném,hogyan világítanak.

Mindhárom vörös fényű,vagy esetleg a felső kettőtől külön kapcsolható az alsó...

Köszönettel:Korongos

Előzmény: hmsoft (4779)
hmsoft Creative Commons License 2019.03.02 0 2 4779

Mégvalami. Az 1200 db. Desiro RUS az 1200 járműegység, tehát 5 részesben számolva 240 motorvonat. (A számolás épp most borul, mert a "legózható" Lasztocska megszerezte a tanúsítványt, lehet gyártani, ami annyit tesz, hogy a két vezetőállásos motorkocsi közé vezetőállás nélküli motorkocsi is sorozható, nem csak mellék. Tehát készül majd hétrészes, tízrészes, és még ahogy a kedves megrendelő akarja.) Továbbá, az egy dolog, hogy az "átmérős" viszonylatokra az Ivolga átdizájnolt változatát fogják beszerezni, de ahol nincs látványberuházás, vagyis a CPPK-nak (a Moszkva-környéki elővárosi társaságnak) nagyon is figyelnie kell, hogy mire elég a kompenzáció, ott bizony EP2d-ket szereznek be. Van bennük klíma, meg pelenkázóasztal, meg egyéb trendy-sexy-fancy izébizék, természetesen ugyanúgy fel vannak szerelve automatikus járművezető rendszerrel, mint az utolsó szakadt ED2t - és természetesen ugyanúgy előtét-ellenállásosak. Mert így óccsóbb'. Élettartamköltségben _is_ óccsóbb'.

hm

Előzmény: hmsoft (4778)
hmsoft Creative Commons License 2019.03.02 0 2 4778

Pici megjegyzés: a Transzmasholdingot inkább Transzmasholding néven nevezd (esetleg TMH-nak), a "Transzmas" név ugyanis már elkelt. Többek között így hívják eszemkettőéket (és mégiscsak ők voltak előbb, ráadásul mostanság a Transzmasholding tagjai), a fiatalabb generáció pedig nem emtézézi az egykori Westinghouse gyárat, a Lesznaja utca állandó lakóját, hanem simán letranszmasozza. Bár talán inkább ők alkotják a legtranszmasabb Transzmast - ha lehet versenyezni transzmasossági kategóriában. :)

hm

Előzmény: benbe (4777)
benbe Creative Commons License 2019.03.02 0 2 4777

Ahol Desiro most a metró, de hamarosan Transzmas motorvonatok is lesznek a párizsi RER-re hasonlító rendszerben - Moszkvában: https://falujaromotorvonat.blog.hu/2019/02/28/bovul_a_moszkvai_s-bahn

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.02.27 0 0 4776

Így már világos. Köszönöm! :) 

Előzmény: hmsoft (4775)
hmsoft Creative Commons License 2019.02.27 0 1 4775

Oké, tehát valóban a 2TE116-970-ről van szó. Amely Ukrajnában tevékenykedett, aztán megvette a Skinest Group vasúti cége, a Skinest Rail. Most pedig bérbevette tőlük egy Szajanogorszki székhelyű, mozdonyok bérbeadásával foglalkozó cég (jó hülye neve van, kb. "Ideiglenes Üzemeltetés Részlege"). Szajanogorszk "Szénországban" (Kuznyecki-medence, Szibéria) található. Ott a műsor hasonlít a középső-Urálban megszokotthoz, csak nem érccel, hanem szénnel művelik. Vagyis van egy gerincvonal, amely közcélú, és erről ágazik egy csomó sajátcélú vonal vagy kisebb-nagyobb hálózat, a bányatelepek környékén. A rakodást tipikusan 500 méteres rakodóvágányokon, vágánycsoportokon végzik - ezekre 35-36 négytengelyes magasoldalfalú szokott beférni. Két ilyen 500 méteresből lesz vegyesen használt kocsik esetén a 6300, csupa 25 tonna tengelyterhelésűből pedig a 7100 tonnás alapegység. Ha hármat raknak össze, akkor másfelest képeznek (és így tovább, szükség szerint). Kisebb vasúti hálózatú bányáktól jellemzően közvetlenül az 500 métereseket viszik, és majd a közcélú vonali állomáson egyesítik, a nagyobb bányák ezt maguk bonyolítják, és ott már csak a kész kocsicsoportokat hordják ki a közcélúra. Vagy ha még villamosított is a csatlakozó vonal, akkor kapásból a vonatgép megy értük (odaúton visz nekik egy szép nagy adag üres kocsit). A 2TE116-ost a nem villamosított csatlakozó vonalak kiszolgálására szerezték be. Csakhát ... hogy közelebb nem találtak egyet... :)

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (4774)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.02.27 0 0 4774

Ebbőlannyit értettem, hogy a skynet öntudatra ébredt. :) 

Annyit meg kisilabizáltam, hogy a kék alapon zöld dupla gépről van szó. 

Előzmény: hmsoft (4773)
hmsoft Creative Commons License 2019.02.25 0 1 4773

Azért nyugtass meg, hogy a Skinest-es 970-esért nem mentél el Szajanogorszkig. :) Merthogy legújabban ott fog szenet cipelni egy helyi magánvasút kötelékében. Na most akkor vagy jó áron adják bérbe (beugróként is megéri átgurítani a fél világon), vagy a Novokuznyeck-környéki szenesek már annyira fürdenek a lóvéban, hogy tökmindegy nekik.

 

hm

Előzmény: 2M62U-0386 (4772)
2M62U-0386 Creative Commons License 2019.02.25 0 4 4772

 Már nagyon rég írtam ide főleg időhiány végett. Pár kép az elmúlt évekből. 

hmsoft Creative Commons License 2019.02.20 0 1 4771

Jelenleg így fest az RZsD 2019-es mozdonybeszerzési terve, 88,6 milliárd rubelért:

villamosmozdony, teher
2ESz10 7 db. (valószínűleg mind buszterszekciós, ahogy a korábbi években)
2ESz6 130 db.
2ESz7 10 db.
2ESz5k 84 db.
3ESz5k 76 db.
3ESz4k 10 db.
4ESz5k 4 db.

villamosmozdony, személy
EP1m 4 db.
EP20 6 db.
EP2k 25 db.

dízelmozdony, teher
2TE25km 76 db.
3TE25k2m 12 db. (hogy GEVO vagy más motorral, vagy ezzel is, azzal is, az majd elválik)

dízelmozdony, személy
TEP70bsz 4 db.

dízelmozdony, tolató
TEM31m 5 db. (kéttengelyes könnyű gép a Jaroszlavli Járműjavítótól, eddig alig egytucatnyi készült belőle, zömmel magánvasutaknak)
TEM18dm 195 db., ebből 11 db. 1435 mm-es (kínai határátmenetekhez és a Kalinyingrádi Vasút "széleihez")
TEM14 26 db. (ez a TEM7a genset változata, korábban is vásárolgatták)

A gépek többségét Kinyelj (Kujbisevi Vasút, rendező Szamara mellett, teher), Ilanszkaja (Krasznojarszki Vasút, teher), Ljangaszovo (Gorkiji Vasúti, rendező Kirov mellett, teher), Szamara (ide várhatóan TEM18dm-ek mennek) és Csita (teher) telephelyek kapják. Ami feltűnően nincs a listában: 2EV120 (teher Traxx) és földgázüzeműek. Ezzel szemben megerősítést nyert, hogy a 2ESz7 ("Fekete Gránit") végre-valahára elindulhat világot hódítani.

hm

Grigorij Sandorovics Creative Commons License 2019.02.15 0 0 4770
Előzmény: paca664 (4767)
hmsoft Creative Commons License 2019.02.12 0 1 4769

Megy-megy-mendegél az egyik oldalról a perdülő TE33a homokszórós segéddel, másik oldalról meg a beblokkolt tengelyű Jermak, olajozós különítménnyel. Aztán egyszercsak találkoznak.

hm

Előzmény: hotto (4768)
hotto Creative Commons License 2019.02.10 0 0 4768

Ez meg az ellenkező hatás kedvéért:

 

https://www.youtube.com/watch?v=X0fNKqSXc8k

 

:)

Előzmény: Grigorij Sandorovics (4757)
paca664 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 4767

Ivano-Frankovszknál van a cementmű, Dubovci-Jezupol között mennek a maganvasúti gépek alapvetően. Illetve bérben trakcionálnak is a Lembergi Vasútnak. Az UZ TE33-asai meg lassan mindenfelé előfordulnak. De a videó a legtöbb jel (a műszerfal orosz feliratai, a segéd tipikus közép-ázsiai arcvonásai) szerint Kazahsztánban készült.

Előzmény: GOLAZ111 (4761)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.02.04 0 0 4766

Régen próbálkottak, de aztán maradtak a négytengelyesnél.

Annyi a történet, hogy a 17 ezrelékben az 1700 tonna a haladós terhelés egy gépre.

Vacak időjárás és/vagy ócska futófelületek esetén simán ki lehet kötni így is, szintén jórészt az ívviszonyoknak köszönhetően.

Előzmény: hmsoft (4765)
hmsoft Creative Commons License 2019.02.03 0 0 4765

Négy hajtott tengellyel

Valami hattengelyessel (de nem Bo'Bo'Bo'-val) nem próbálkoztatok meg ugyanott? Na mert a TE33a esetében egy dolgot még figyelembe kell venni, a háromtengelyű forgóvázat, és a videókon látható vonalszakasz sok-sok kissugarú ívét. A Co'Co' mozdony itt ugyebár saját magát szívatja, a menetirány szerinti első tengelyek hamarabb megperdülnek a kedvezőtlen helyzetük miatt, aztán a hátsók is követhetik őket. Segítene egy radiálisan beálló konstrukció, de a TE33a-nak olyan nincs, sőt, a csúszó ágyvezetés (vajon miért ezzel a forgóváztípussal kellett gyártani? - gondolom óccsóbb' volt) is ront a helyzeten.

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (4764)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.02.03 0 0 4764

18 ezrelék, 1700 tonna, ez számunkra is befogható.

Négy hajtott tengellyel, 86/88 tonna vontatójármű tömeggel, tengelyenként szabályzott AC hajtással ez a napi meló.

Előzmény: hmsoft (4763)
hmsoft Creative Commons License 2019.02.03 0 1 4763

Tul konnyu az irtozatos erejehez kepest.

Leegyszerűsítve: "irtózatos" ereje a tömegétől és az aktuálisan kifejthető tapadási tényezőtől lesz, az pedig, hogy meddig tudja fenntartani, a teljesítményétől. A mozdony dízeloldali teljesítménye 4562 LE, vagyis 3354 kW, ebből a vontatómotorokon megjelenik kb. 3000 kW (segédüzemi teljesítményigénnyel csökkenve), tehát vontatómotoronként 500 kW. Állítsuk szembe egy szintén Co'Co' (Grigorij fórumtárs kedvéért: 30-30 :) ) tengelyelrendezésű, 60 éves, tehervonati villamosmozdony konstrukcióval, a VL60 családdal. Változattól függően 4,5 MW körüli a teljesítménye, vagyis vontatómotoronként 750 kW. Mellesleg átlagos tehervonati üzemre a VNIIZsT azt hozta ki, hogy 750-1050 kW között optimális a tengelyenkénti teljesítmény, ahol az alacsonyabb érték a DC, a magasabb az AC vontatómotoros megoldásokra vonatkozik.

A TE33a tehát egyáltalán nincs "túlmotorizálva", de hát ez általánosan jellemző a dízelmozdonyokra. Ami a "túl könnyűt" illeti: a TE33a szolgálati tömege 138 tonna, vagyis 23 tonna a tengelyterhelése. A posztszovjet térségben 25 tonna alkalmazható a közcélú vasutakon, ugyanakkor egyes utódállamok esetében megfigyelhető, hogy a járműveikkel inkább megmaradnak a régi, 23,5 tonnás értéken belül. Az észak-amerikai 31 tonnával a mozdony szolgálati tömege 186 tonna lenne. A 138 tonnás változat esetében az állandó vonóerő 427 kN (24,5 km/h állandó sebességen), aminek a realizálásához 0,3 körüli tapadási tényező szükséges. Jó tapadási viszonyok közepette, és mivel a gép tengelyenkénti vonóerőszabályozású és aszinkron vontatómotoros, a megindításkor 0,4 körüli értékekkel számolhatunk, tehát 550 kN környékén lesz az elérhető indítóvonóerőnk. 186 tonna mellett ugyanez 744 kN lenne, ami egybe is vág a videó egyik kommentjével (ti. hogy hétszáz-valamennyit tudtak kipréselni az észak-amerikai üzemeltetésű változatból).

Keves a tengely. A tengelynyomast pedig nem lehet novelni a SZU vasutak eredeti tervezese miatt. Erosen kulonbozik az USA tervezestol.

A tengelyterhelést lehet növelni akármeddig, ha bírja az alépítmény, a felépítmény, a műtárgyak. Egyik infrastruktúra-kezelőnek sem tilos ezeket megerősítenie-kicserélnie. Persze sok pénzbe kerül, és kérdés, hogy megéri-e. Oroszországban például egyes vonalakon már engedélyezett a 27 tonna, és alépítmény, műtárgyak szempontjából az összes fővonal fel lett hozva a 32 tonnás szintre, amit a felépítmény majd akkor fog kihasználni, ha az a szállítások szempontjából gazdaságos lesz. (Nehéz termékekkel foglalkozók sajátcélú hálózatain egyébként jó ideje 30-32 tonnás értékek jellemzők.)

De térjünk vissza az elejére. Adott egy nedves sín, egy szemlátomást problémás homokolóberendezés (ami elromolhat, az ugye...) és egy, a helyzetet valahogy megoldani próbáló személyzet. 1700 tonna, 18 ezrelék emelkedő, 6 hajtott tengely, tapadás semmi. A másik videó alapján az eset nem egyedi, max. ott működik a homokoló, és nem kettővel, hanem öttel tudnak haladni. Ha nem 138, hanem 186 tonna volna a mozdony, akkor öt helyett akár héttel is mehetnének. És ugyanúgy, folyamatosan perdülnének a tengelyek, és folyamatosan szabályozgatná vissza a vonóerőt a fedélzeti berendezés. A sín ugyanúgy kopna, a mozdony futófelületein ugyanúgy szaporodnának a problémák. A neten több utalást találni arra, hogy a pályásoknak már elegük van, a járműkarbantartóknak szintúgy. Tán ilyen időben kéne oda egy tológép. Akár 138 tonna, akár 186.

hm

Előzmény: Grigorij Sandorovics (4762)
Grigorij Sandorovics Creative Commons License 2019.02.03 0 0 4762

Megvan a valasz.

https://youtu.be/ypzfzQunzus

Kazahsztan, Предгорное - Фестивальная

Előzmény: GOLAZ111 (4761)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.02.03 0 0 4761

Kazahsztánt valahogy másnak képzeltem. Nyugat - Ukrajnában van egy cementműben ТЭ33 és a pálya is kanyargós, Monarchia korabeli vonalvezetésű.

Előzmény: Grigorij Sandorovics (4759)
Grigorij Sandorovics Creative Commons License 2019.02.03 0 0 4760

De azt mar olvastam ukran maszinisztaktol, hogy ott, ahol az oreg gepek elhuztak a tehert, ez a gep nem tudja venni az emelkedot. Tul konnyu az irtozatos erejehez kepest. Keves a tengely. A tengelynyomast pedig nem lehet novelni a SZU vasutak eredeti tervezese miatt. Erosen kulonbozik az USA tervezestol.

Előzmény: GOLAZ111 (4758)
Grigorij Sandorovics Creative Commons License 2019.02.03 0 0 4759

Hat,nem tudom. Elolvastam az egeszet, minden jel szerint maga Kazahsztan. Amit senki se ert, mi van a homokozo rendszerrel, itt minden forgovaz ala kene homokoznia, nem a segednek jatszania.

1700 ugye nagyon keves a nagyvasutaknak.

Majd jon hmsoft es apro reszletekbol levezeti hol xD

Előzmény: GOLAZ111 (4758)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.02.03 0 0 4758

Ez nyugat-Ukrajnában van?

Előzmény: Grigorij Sandorovics (4757)
Grigorij Sandorovics Creative Commons License 2019.02.02 0 0 4757

Szorakoztato a  ТЭ33А-rol.

https://youtu.be/s0AToaZBw8s

hmsoft Creative Commons License 2019.01.29 0 1 4756

Időközben a Szinara bemutatott egy képet a kisebbik gázos próbálkozásukról, a TEMG1-esről. Valóban TEM9 származék, pontosabban járműszerkezetileg a TEM9h "SinaraHybrid"-ből indultak ki. A nagyobb gáztartályok miatt persze a kettősüzeműhöz képest kicsit meg kellett nyújtani a főkeretet. (A TEM9h-ból egyébként azóta sem készült második példány: a szakma megtapsolta, a mozdony a tanúsítványt megszerezte, aztán rendelni nem rendelt senki belőle.) A TEMG1-nek készül dízel változata is, TEM10 jelzéssel, a konzervatívabb megrendelők számára. A TEMG1 és a TEM10 egyaránt modulos konstrukció lesz, opcionálisan beszerezhető komponensek halmazával, de hogy eljutnak-e odáig, mint a BMZ a TEM28-asával, tehát hogy a főkeretet és a futóművet kivéve, az egész mozdony daruzható, telephelyi körülmények között illeszthető modulok variálható platformja lenne, arról még nincs hír.

hm

Előzmény: hmsoft (4753)
hmsoft Creative Commons License 2019.01.29 0 1 4755

Azt a szintbeni útátjárót, ami látszik is a videón, meg kellene szüntetni. (A motoros sorompó + UZP (behajtásgátló) + "szupersorompó" combo 200-ig engedélyezhető.) És ha jól emlékszem, kell itt-ott ívkorrekció is. Viszont 220-ra nem valószínű, hogy az RZsD beruházna, akkor már 250 lenne a következő sebességlépcső. Az EP20-asok 200-as áttételezésűek (meg a nagyobb részük 160-as), tehát csak a Szapszanok tudnák kihasználni (amelyek viszont újabban ismét elindulnak Nyizsnyij felé). Egyébként a KLUB-néni 198 feletti, folyamatos csipogását egész jól bírja a masiniszta. :)

hm

Előzmény: Grigorij Sandorovics (4754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!