Keresés

Részletes keresés

kihúzóvágány Creative Commons License 2019.01.15 0 1 2117

Teljesen igazad van: ezért volt beépítve a főmegszakítóba egy korlátozó elem, amely egy bizonyos (most nem emlékszem fejből, hány ezer Amper) áramerősség felett nem engedte a főmegszakítót működni, mert azt már csak az alálllomás tudja biztonságosan megszakítani.

Előzmény: Vendégsín (2116)
Vendégsín Creative Commons License 2019.01.15 0 1 2116

"Durranjon a főmegszakító..." Ha az durrant, akkor igen nagy baj volt.

Előzmény: Sz_Gábor (2114)
Vendégsín Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2115

:-D

Előzmény: benbe (2096)
Sz_Gábor Creative Commons License 2018.10.17 -2 2 2114

Sziasztok!

 

Korábban szó volt a V40 beüzemeléséről, illetve annak akadályairól. Újratekercselés, trafókocsi, 16KV-os szakasz, stb. Valóban jó lenne, ha lehetne vele nosztalgiavonatokat továbbítani, de ez elérhetetlen messzeségekbe vezet, szegény mozdony pedig rohad, és lassan már nem lesz olyan ember, aki gyakorlati tapasztalataival tudna segíteni az élesztésben, ami önmagában is hatalmas kihívás lesz. Közelebbi, megvalósíthatóbb célra lenne szükség, olyanra, ami egyben népszerűsíti is a témát. Például arra, hogy a gép ne csak egy csendben oszladozó vashulla legyen, hanem ha csak helyhez kötötten is, de működjön, és hasson az érzékszervekre. Durranjon a főmegszakító, bődüljön fel a fázisváltó, jöjjön a gőz a vízindító kéményéből, mutassa a kamera élőben a bukógát mozgását, a vezetőállás műszereit, mozogjon hipnotikusan a rudazat, sugározzon a hő, érződjön az olaj szaga, a fékpadról hajtva pedig suhanjon a mozdony mögött a vászonra festett táj. Máris mennyivel látványosabb és érdekesebb, mint a jelenlegi állapot!

 

És tegyük hozzá, ezek után egy esetleges forgalomképessé tétel (a sok technikai és bürokratikus akadállyal) már csak hab lenne a tortán. Őszintén, a kocsiban ülve mit érzékel az ember a mozdonyból? Kb. semmit. Döccen, indul, megy, megáll, oszt jónapot. Nem mindegy, hogy V40, V43, esetleg (le sem merem írni!) M62 húzza? Az átlag embernek dehogynem. Azokból meg, akik felfogják, hogy na, most egy történelmi jelentőségű gép van a vonat élén, és hajlandóak is fizetni érte, nem igazán lehet megélni. A fékpadon dolgozó, közben testközelből szemlélhető és érzékelhető mozdony viszont akár a hatévesek érdeklődését is felkeltheti. Ráadásul még a gép is jobban kímélve lenne így.

 

De persze ezt megvalósítani sem lesz könnyű menet, a fázisváltóban azóta biztos berendezkedett egy-két fokozottan védett rovarfaj...

 

UI: volt szó nagyobb szabású állapotfelmérő látogatásról, ebből végül lett valami?

Pályaőr Creative Commons License 2018.07.03 0 2 2113

Ő az... csk az MTI-hóesés ne lenne rajta... :(

Előzmény: alkotasu (2112)
alkotasu Creative Commons License 2018.07.03 -1 0 2112
Előzmény: Pályaőr (2109)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.26 -1 1 2111

De bizony... Recskig el lehetett jutni marhavagonban is...

Előzmény: ajm (2110)
ajm Creative Commons License 2018.06.23 -1 0 2110

Szocialista szerződés = viszed, vagy elvitetünk! :-(

Előzmény: Pályaőr (2108)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.23 0 3 2109




Magyarország, Komárom-Esztergom, Oroszlány 

 

"Oroszlány, 1965. december 17. Megérkezik az első szerelvény az oroszlányi állomásra. A Tatabánya-alsó-Oroszlány közötti villamosított vasútvonal új, 29 km hosszú szakaszán. Az eddigi óránkénti 50 helyett 75 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok."  MTI Fotó: Lajos György

Bizony kérem, az oroszlányi vonal is villamosított lett, ettől a naptól fogva, még 12a szám alatt volt található a menetrendben.

 

Helyesbítések: ez nem Oroszlány állomás, hanem Környe bejárat, a vonal oda-vissza 29 km, és ilyen mozdony csak két napig volt ott. Utána, azt hiszem, megkaptuk a Leót, általában a V 42.514-et.

Pályaőr Creative Commons License 2018.06.23 0 3 2108

                                   


A háború helyett végül a békeharcot választottuk:

1) Tatabánya, 1958. október 7. Búcsúztatják a 100 milliomodik tonna szenet szállító irányvonatot a Tatabányai vasútállomáson. A tehervonat szállítja a Hatvani Cukorgyárnak Tatabányáról a hajnalban felszínre hozott 100 milliomodik tonna szenet. A vagonra erősített tábla felirata: "Tatabánya bányászai kitermelték a 100. millió tonna szenet."

 

MTI Fotó: Barda Mihályné

2) Búcsúztatják a Kelenföldi pályaudvaron a Hatvanba induló, 1 200 tonna szenet szállító túlsúlyos szerelvényt.

 

MTI Fotó: Lajos György

3) Vas István mozdonyvezető (balról), Stadler Lajos (jobb oldalt) állomásfőnökkel beszélget a Kelenföldi pályaudvaron az

1200 tonna szenet szállító túlsúlyos szerelvény mellett.

 

MTI Fotó: Lajos György

Gondolom, akkor már nem volt divatban, hogy a túlsúlyos vonat továbbítására "szocialista szerződést" kötnek a mozdonyvezetővel (most láttam egy 50-es évekbeli dokumentumfilmben).

Mindenki jól járt, és a kubai rakétaválságig is volt még négy évünk. De a V 55-ből nemigen tettek el, csak egyet...

 

krikori Creative Commons License 2018.06.22 0 1 2107

Nem annyira a villanymozdonyok, inkább a dízelek pótlása lett volna a cél egy esetleges háború idején, főleg az 1960-as és az 1970-es évek első feléig. Ekkor még viszonylag kevés volt a villamosított vonal, a Dunántúlon a hegyeshalmi vonal kivételével sehol nem volt áram. 

A madzag ha meg is sérül, viszonylag gyorsan ki lehet javítani. 

A  dízel bár nincs tyúkbélhez kötve, viszont a gázolaj igen értékes nafta, főleg "M" időszak esetén, amikor a (nép)hadseregnek meg a polgári védelemnek minden felesleges készletre szüksége van. A szénnel viszont ugyebár nem működnek a teherautók, harcjárművek.

Mondjuk az más kérdés, hogy a háború miatti megemelkedett acélszükséglethez több, és főleg az átlag magyar szénnél jobb minőségű, ergo import szén kellett volna.

Előzmény: Pályaőr (2106)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.21 0 1 2106

Fú, az az 50-es-60-as éveknek volt a nagy legendája... 

"Meglátjátok, visszajönnek még a gőzösök. Ha lesz megint háború, leszakad az a sok vezeték, meg amúgy se lesz villany, na, majd akkor... fognak azok még kelleni. El vannak azok mind téve, ne féljetek, majd előveszik őket megint..."

Hát, bár úgy lenne... mennyi sok szép gőzösünk lenne, válogathatnánk a múzeumba, nosztalgiavonatokhoz. A sok fotelstratégának nem jutott eszébe, hogy szép sorban tűnnek el a fűtőházak, a szenelőberendezések, a vízdaruk, a fordítókorongok, minden, ami kell a gőzüzemhez. Jó, lehet szívlapáttal is, meg gumislaggal, de hát...

Én Istenem, bár találnánk. Irigylem Szlovákiát meg Romániát, ott még elég szép számmal állnak a parajosokban, azt hiszem, ma is. Lehet, ők meg azért nem találják meg őket...

Előzmény: hkv (2105)
hkv Creative Commons License 2018.06.20 0 3 2105

A 200 db ott lévő 424-es gőzösről se feledkezzünk meg, amit oda raktunk el jobb időkre!

Előzmény: Pályaőr (2104)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.20 0 2 2104

        

Állítólag az oroszok hagyták itt, mielőtt kimentek, épp 27 évvel ezelőtt. Ki is írták, hogy "visszajövünk".

benbe Creative Commons License 2018.06.19 -1 1 2103

Azt Lenin szelleme manifesztálta oda, amikor rájött, hogy az imperialisták a stratégiai zárolt készletekhez is beférkőztek.

Előzmény: kihúzóvágány (2097)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.19 0 1 2102

Svédacél......

Előzmény: Alien Angel (2101)
Alien Angel Creative Commons License 2018.06.19 0 0 2101

Őrület, hogy ilyen jó állapotban megmaradtak. A sín hogy megrozsdásodott, a NoHAB meg nem...

Előzmény: Pályaőr (2100)
Pályaőr Creative Commons License 2018.06.19 0 5 2100

LEGFRISSEBB...

 

 

...állítólag valakinek sikerült lejutnia, és készített képeket. Egy itt van...

Pályaőr Creative Commons License 2018.06.19 0 1 2099

kihúzóvágány   (a NOHAB nem is kérdés?)

benbe

 

Ne csináljátok, mert összeszervezek rá egy NGC-t (non-government commando) lyukat robbantok a Keleti alá, és megnézem.

tom sawyer Creative Commons License 2018.06.10 0 2 2098

Ugye ezt poénnak szántad?

Előzmény: benbe (2096)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.10 0 2 2097

Az 50 Szergej mikor és hogy került oda?

Előzmény: benbe (2096)
benbe Creative Commons License 2018.06.10 -3 2 2096

Kérlek, ne terjessz olyan információkat, amiket nem tudsz biztosan! A Keleti alatt valóban ott az 50 Nohab és 50 Szergej!

Előzmény: alkotasu (2092)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 2095
1047 005-2 Creative Commons License 2018.06.08 0 2 2094
Pályaőr Creative Commons License 2018.03.29 0 2 2093

Egyszer felemelkedik a bunker zárófedele, beindulnak a Diesel-motorok, és a mozdonyok szép sorban kigördülnek a pályaudvarra, várva a további utasításokat... érdekes történetet lehetne írni belőle...

Előzmény: alkotasu (2092)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.29 -1 1 2092

Valaki egyszer hülyeségből bedobta az egyik topikban, hogy a Keleti alatt van még 20 (vagy 50? - nem emlékszem már) lezsírozott Nohab. Mint a hadseregnél volt az M zárolt járműállomány. Aztán volt pár olyan hülye, aki ezt komolyan vette, így újból és újból előbukkantak az ilyen irányú hozzászólások.

 

(A Keleti alatt amúgy semmi nincs, illetve van egy lefalazott összekötő alagútszakasz a Keleti VF fordítókorongja és a metró Stadionok megállója között, de oda egy metrószerelvénynél több nem fér be, nemhogy ennyi Nohab.)

Előzmény: Pályaőr (2090)
Pályaőr Creative Commons License 2018.03.29 0 0 2091

...?)  még ez lemaradt.

Előzmény: Pályaőr (2090)
Pályaőr Creative Commons License 2018.03.29 0 0 2090

Hogyne, ami '33-45 között készült, nagyjából mind annak mondható.

(OFF: ...hogy van azzal az 50 db lezsírozott NOHAB-bal...

Előzmény: alkotasu (2089)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.29 -1 1 2089

Akkor is beteg lelkületre vall...

(Az ilyen ne menjen el történelmi múzeumokba sem, mert ott is láthat emlékeket a nácizmus korából.)

Előzmény: Pályaőr (2088)
Pályaőr Creative Commons License 2018.03.29 0 2 2088

Most már külön ezért nem fogok nála rákérdezni, meg borítsa innentől a felvetését a feledés jótékony homálya, de nincs kizárva, hogy valahol láthatott DRG E 19-est, és az mozgatta meg a fantáziáját:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_E19#/media/File:Elektrolokomotive_E_19_12_DB_Museum_N%C3%BCrnberg_001.JPG

Előzmény: Pályaőr (2087)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!