Sziasztok!
Szeretnek epiteni egy kajakot es ehhez keresek segitseget , uvegszalas polieszter technologiaval. Ha valakinek van
ebben a temaban valami informacioja , terve , tapasztalata kerem szoljon hozza.
Igazabol magarol uvegszalas polieszter technologiarol is keresek konyvet vagy leirast.
Ha sima gélbe teszel parafinos styrolt ,máris van topcoatod.Ha forgalmazonál vagy akkor kérdezzráDe volt amikor messze voltam vidéken,volt gyantám gélem,a helyi mezőgazdasági boltban vettem parafin olajat,abbol pancsoltam valamit.És lett belőle topcoat.
Elég párás most az idő nem szereti. Viszont a napon gyorsan kötött volna. Lehet kicsit több kobalt kellett volna bele.Vagy sok volt benne a parafinos styrol.Tul sok a változó.Ha legközelebb ilyet csinálsz mindig érdemes kicsiben próbát tenni,hogy ne érjen meglepetés.Gyári bekevert topcoat volt,vagy te csináltad?
Nemrég javítottam egy üvegszálas poliészter csónakot, mert nagyon eresztett. Lecsiszoltam az egészet, öt nagyobb repedés is volt rajta. A repedéseknél kapott két réteg 300-as üvegszövetet, az egész csónak egy réteg szövetet, majd topcoat-ot.
Most jó.
Az üvegszálnál utálatosabb anyagot még nem láttam. Már csiszolni is. De aztán kenni a poliészter gyantát, az még rosszabb, büdös, minden baja van, ragad, kapkodni kell.
Normális az, hogy a felső réteg, a topcoat lassabban kötött meg, mint a sima gyanta? Mindkettőt 2%-ra kevertem az iniciátorral, a gyanta már pár óra után kopogott, a felső rétegnek két nap kellett.
Szeretnék segítséget kérni abban, hogy milyen gyantát használjak zuzalékok összeragasztásához. Tányérokat szeretnék készíteni virágcserepek alá.Fontos lenne, hogy a nedvességet tudja kezelni.Köszönöm a segítséget.
Laminálsz rá 1-2-3 réteg 150-300-as üvegpaplant, vagy valami méhsejt alakú anyagot teszel bele, aztán rá egy réteg üveg, ezzel nagyobb szilárdság, nagyobb vastagság kisebb súlyfelesleg.
A különböző hirdető oldalakat ellepik ezek az üvegszálas kajakok. Formájuk, stabilitásuk jónak tűnik, de valami kókány művek készíti, a kartonpapírnál egy picit vastagabb, szerintem nem túl tartós. Vannak, akik megerősítettként hirdetik, utólag nyúltak hozzá. Gondolkozom egy ilyen példányon, ha minden jól megy kb. gumicsónak árban sikerülne beszerezni. Mit javasoltok, hogyan essünk neki a megerősítésnek? Kb. odáig látom, hogy hosszanti irányban az összeillesztésnél szétvágjuk és a belső részét lecsiszoljuk. Érdekelne, hogy milyen szövettel kellene kikenni, elég-e az alja és a beülő környékének megerősítése, illetve ha az alját erősítjük, az kb. mennyi plusz súlyt jelent majd?
Erre elég az autófestékeseknél kapható üvegszálas gitt.
Előtte mindenképp csiszold meg annyira, hogy minden érintett felületen csak az üvegszálas laminátum legyen, se festék, se a színes műgyanta, se olaj-rozsda... Utána portalanítás, acetonnal (nitróval) áttörlés és hajrá.
A lyukaknál ragassz kívülről maszkolószalagot és belülről kend, de ne csak a lyukba, hanem kicsit "túl". A horzsolásokat pedig kívülről, aztán lehet csiszolni, majd mehet rá a fényező a szokásos rétegrenddel.
Szia Trike! Rég jártam erre,de ismét zaklatnálak☺! Eljutottam odáig az oldalkocsi projektemmel,hogy sikerült beszereznem egy gyári izs alvázat,és a minap az "ölembe hullott" egy velorex csónak! Ez elméletileg üvegszálas anyagból van. Pàr felesleges lukat,megy egy horzsolást a sarkán be kell csinálnom. Ehez jó a festékboltban kapható műgyanta+edző,egy kis üvegszàlas szövettel vegyìtve?
Mi kell ahhoz hogy egy ladikot tartsak motorral? Úgy tudom, 5LE-ig nem kell vizsga. A ladikoknak van (központi) nyilvántartása? Kötelező kikötő helyet béreljek? Vagy csak beleengedem a Tiszába, meg kiveszem amikor végeztem, és kész?
A kérdések alapján valószínűleg rájöttetek, hogy még nem láttam közelről ladikot...