Jónapot. Ezeknek a villamosoknak a hajtott forgóváza B'-vel vagy Bo'-vel jelölendő tengyelyelrendezésnél? Tengelyenként külön-külön villanymotor van, de ezek nem a forgóvázban vannak elhelyezve tudtommal, és nem tudom, az "o"-hoz kell-e az, hogy a vontatómotorok a forgóvázon belül legyenek.
1445-re történt árajánlat kérés a Vjsz-től utolsó infóim szerint, de ez még nem jelent semmi biztosat a jövőre nézve. Most kikerült az udvarra, a törött végét lefóliázták. 1418-ra is kértek még tavaly, de a gyakorlatban úgy néz ki elengedték. Hivatalosan még mindkettő állományban van pont az árajánlat kérés miatt.
Cafnál jelenleg is zajlik a kannibalizmus, Combinónál nem tudom, ott talán a feszítettebb kiadás miatt nem tehetik meg. Mindazonáltal a Petőfi-hídi baleset után maradt két sérült torzóban meg lehet nézni, mennyi alkatrész van meg...
A Combino BKV tulajdon, a Caf BKK, így nem ugyanazok a kondíciók a két típusnál.
Dehogy... Jó pénzért (és alapos dokumentumok alapján) a kedves vevőnek BÁRMIT legyártanak. Itthon is. (Csak az a kérdés, megéri e... Ilyenkor szokott jönni a számolgatás a gyártó cég részéről és általában az jö ki nekik, hogy ha 1500 db.-ot rendelnek, akkor már tud olyan árat mondani, amiben megéri. :-P :-D )
Kb. bármi. Elektronika, padlóelválasztó aluprofil, stb. A Combino esetében pl. pont így volt. Sőt, ott egy fékvezérlő kártya már az üzembe állításkor sem volt többé gyártásban.
az ICS/KCSV alkatrész ellátása könnyebben és olcsóbban biztosítható a meglévő hazai háttériparnak köszönhetően
Vagy nem. Az alföldi tanyavilágban anno rengeteg gumis cég sütögetett mindenféle alkatrészeket, ezek közül az utóbbi években elég sokan tették le a lantot, vagy nemes egyszerűséggel meghaltak...
És ott van még egy rakat különféle alkatrész, ami a csehektől/szlovákoktól/lengyelektől jön, (pl. az SU kontaktor) az meg érdemben nem olcsóbb, mint a Combino/CAF hasonló alkatrésze.
"az ICS/KCSV alkatrész ellátása könnyebben és olcsóbban biztosítható a meglévő hazai háttériparnak köszönhetően. A hannoverikhez meg vagy drágán lehet alkatrészt szerezni (újonnan), vagy nem is lehet, illetve a meglévő járműállomás kannibalizálásával. Így van, avagy tévedek?"
"A megállapítás tökéletesen helytálló"
A megállapítás tökéletesen helytelen.
A TW-hez is megvan a magyar háttéripar, hiszen nem lehetne anélkül 23 éve üzemeltetni, csak ott spórolnak, ahol tudnak. És könnyebb selejtezni egy jó, működő kocsit és kibelezni akármilyen indokok miatt, mint kifizetni az alkatrészek javításának árát.
Arról már ne is beszéljünk, hogy a 23 év alatt elhanyagolt kocsi alkatrészei vajon milyen állapotúak egy javított, felújított, vagy új alkatrészhez képest...
Azért érdemes lenne összehasonlítani, hogy a Combino és a Caf üzemeltetése mennyibe kerül a hagyományos típusokhoz képest, szerintem sokan meglepődnének... pl. a Cafhoz, így, 9 év után már van olyan alkatrész, amit már nem gyártanak, se spanyolban, sem itt.
"az ICS/KCSV alkatrész ellátása könnyebben és olcsóbban biztosítható a meglévő hazai háttériparnak köszönhetően. A hannoverikhez meg vagy drágán lehet alkatrészt szerezni (újonnan), vagy nem is lehet, illetve a meglévő járműállomás kannibalizálásával. Így van, avagy tévedek?"
A megállapítás tökéletesen helytálló, csak a döntéshozók ezt mindig elfelejtik és a műszaki oldal képviselőinek egy része is.
A fókusz csak azon van, hogy jajj 50 éves lesz le kell cserélni.
Mellesleg pont a KCSV, ami kb. papíron lesz 50-60 éves, gyakorlatban pedig 30 éves lesz, mert teljesen újjá lett építve a jármű, de ezt végképp elfelejtik.
"Ilyen mélységben nem tudom, én csak azt ismerem, hogy a főmérnökségnek milyen elképzelései vannak."
Ezek érdekes dolgok. Ugyanis amikor 50 évesek lettek az UV-k, és rövidesen kihajigálták, akkor az volt a mondás, hogy áááá, az ICS-k nem fogják megérni az 50 évet a BKV-nál. Megérték, sőt, többet, mint az UV-k.
A másik, ezt Te fogod tudni biztosan. Én csak feltételezem a következőket: az ICS/KCSV alkatrész ellátása könnyebben és olcsóbban biztosítható a meglévő hazai háttériparnak köszönhetően. A hannoverikhez meg vagy drágán lehet alkatrészt szerezni (újonnan), vagy nem is lehet, illetve a meglévő járműállomás kannibalizálásával. Így van, avagy tévedek?