Keresés

Részletes keresés

MECSI Creative Commons License 2017.01.28 0 0 4020

nekem is volt a 90es jawán egy ilyen,azt nem gyártották sokáig de legalább 2 féle váltótengely volt, igaz ott csak a 2 es fokozat fogaskereke kapot nagyobb retesztmert hajlamos volt a régebbi/vékonyabb az elnyíródásra. én is ez alapján jöttem rá, hogy egyszer csak csúszott a 2 es fokozat.

Előzmény: Joejoe1974 (4019)
Joejoe1974 Creative Commons License 2017.01.24 0 0 4019

Tegnap megérkezett a Hondához a cucc.A fogaskerék oké,de a tengely nem olyan mint a régi.A japánok kedvenc hobbija lehet hogy mondjuk évente variálnak egyet az alkatrészeken,így mókásabb dolog alkatrészt szerezni egy régi vashoz.

A piros vonallal jelölt bordázat hossz a gond. Az új tengelyen hosszabb,emiatt nem megy a helyére a persely (alsó tengelyen,a középső bordázattól balra az a kis vastagodás az a persely) azon forog a második sebességfokozat hajtott kereke.

Joejoe1974 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 4018

Dehogyis,inkább eltörtek a fogaskerék "küllői" minthogy kijöjjön a tengely.Dörzshegesztés elve alapján összegyógyultak,gondolom ha ki is jön akkor se maradt volna ép.De nem is éri meg kinlódni vele,találtam bontott tengelyt és fogaskereket egy ezresért,plusz ezer a posta.A blokknak más baja nincs,újak a csapágyak,a főtengely jó,lehet összerakni.Volt egy dolog amin agyaltam egy sort. Az MBX hatsebességes váltója egyben passzol ebbe a blokkba,és akkor nem ötös lenne a váltó. De most álljon össze a motor,működjön,bizonyítson,aztán majd ráérek variálni ha akarok. Érdekes módon ezeknek az MB és MT blokkoknak a membránja egyoldalas,kétnyelves. Neten láttam hogy kapható Malossi membrán,ami már 4 nyelves. Tegnap voltam bontós haveromnál,kinéztem a polcon egy hasonló forma membrán CAGIVA feliratú beöntéssel,elhoztam 1500-ért valamire csak jó lesz jelszóval :) Hazaérek és megdöbbentem.Egy az egyben passzol a Honda hengerbe!Annyira hogy még a négy csavar furata is ugyanott van,a külső méretek is mm-re egyformák. Csak míg a Honda membrán két acélnyelves,addig ez meg négy karbonnyeles,és van benne áramlásterelő betét is.

Előzmény: MECSI (4016)
MECSI Creative Commons License 2017.01.21 0 0 4017

Dr. Hanula Barna ezt a nevet kötelező megjegyezni!

 

http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/01/20/a_130_loeros_lada_csak_a_kezdet_volt/

MECSI Creative Commons License 2017.01.21 0 0 4016

Hát ez jól belesült. Már kijött belőle?

Előzmény: Joejoe1974 (4015)
Joejoe1974 Creative Commons License 2017.01.17 0 0 4015

Ahogy írtam,a Honda váltója eltört.Itt van három kép,mint érdekesség erről a dologról.

 

 

 

 

 

 

plzltn Creative Commons License 2017.01.10 0 0 4014

Bizony ahogy MECSI mondja. És mi tuti megdicsérnénk... :-)

Előzmény: Joejoe1974 (4012)
MECSI Creative Commons License 2017.01.10 0 0 4013

Elkövettél egy hibát. Ide kellett volna feltenni az MZ képeket. A steampunk sem jön be mindenkinek... Úgy hogy várjuk a képeket! 😀

Előzmény: Joejoe1974 (4012)
Joejoe1974 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 4012

Boldog új évet kívánok én is!Egyre inkább kihal ez a topik(is),sajnos ez a fejlődés átka.Ma már más helyeken megy az eszmecsere. Az emberek ideje egyre kevesebb írogatni,aki meg alkot valamit az nem igen prezentálja a dolgokat mert megváltozott a dolog.Még pár hónapja említettem az Etz építést.Meg is mutattam fotón egy ismerősnek,ki csak annyit reagált hogy gáz.Kérdeztem tőle hogy mi a gond vele?Erre nem tudott válaszolni,vagyis egy értelmes érve sem volt a motor ellen,csak hogy neki gáz.Így aztán leszoktam róla hogy mutogatom a dolgokat.Annyit írok most hogy az Etz már eléggé átalakult versenymotorrá.A váz,az első villa,kerék,tank,blokk marad gyári.Mármint a blokk csak úgy értve hogy Etz blokk.Szereztem rá egy kézzel készített kipufogót,egy síktolattyús power jetes karbit,előre egy üvegszálas nagy idomot,hátra egy sportos ülésidomot.Közbe kerülkt hozzám még egy motor,egy kis Honda.Annak a váltótengelyét törte el sikeresen a gazdi,úgy hogy nem volt elég olaj a blokkban és a váltótengely összeolvadt az egyik fogaskerékkel.Ahhoz kell majd másik tengely és fogaskerék.Amúgy a blokk jól egyben van,főtengely,csapágyak nagyon jók.A futómű se annyira vészes,bár az első villa hátrafele hajlott 15mm-el,de van aki majd kinyomja.A Simsonra rákerült az Italjet gyujtás,először Ducati cdi-vel,most Honda cdi-vel,így be tudtam kötni a fordulatszámmérőt is.A motor most a minusz 18 fokban is első rugásra indul,a világítása tökéletes,mivel alapjáraton is teljes fénnyel működik.Mondjuk be is kellett kötni egy gyári feszültség korlátozót mert amúgy kiégne az összes izzó.Bekötöttem a féklámpát is.Csináltattam előre egy féktárcsa közdarabot,szereztem egy tárcsát,ahhoz egy kétdugattyús úszóágyazású féknyerget.Majd az is megy a helyére fel.Minap előhoztam több hónap után a tuning Babit,beindult az is szépen.Most hirtelen ez jutott eszembe.

MECSI Creative Commons License 2017.01.06 0 0 4011

Mostmár elmondhatom. Volt a cégnél egy projektem, egy gyrocopter szinte komplett laminàlása, végül tulajdonosváltás lett így a megkezdett projekt elment tőlünk. Teljes karbon szálas zárt fülkés önhordó cocpittal, klímával fűtéssel Rotax blokkal... volt pár érdekes megoldás...

Előzmény: 1895 (4007)
MECSI Creative Commons License 2017.01.06 0 0 4010

Boldog uj évet kívánok mindenkinek. Nálam semmi motoros faragás nincs. A kis 50es Jawa érintetlen. A 350es is. A Honda műxik. Nem gurultam vele szeptember óta. Öregszek vagy mi a fene, a kocsin már ropog a féltengely hónapok óta alkatrész a kocsiban de nincs lelki erőm nekiállni most meg megint hideg van kint. Építkezés már a vége felé jár de még mindig sok hétre való esténként pár órás bütykölés van...

Persze az agy forog az év végi szabadságolások idején...Megint fantáziàlok egy pályagépről. Cagiva mito váz, mert az könnyű és elég komoly pályára alkalmas van belőle szinte gyárilag. tuningolt MZ 250 blokkal... De ettől még dejavue érzésem van. Ugyanilyen felindulásból vettem anno gilerát és az is el lett adva befejezés előtt.

A fiam már nagycsoportos ovis. Bicajozik két eve. Van egy villanyroller raktáron. Terveztem hamarosan valamit faragni belőle. Itt meg megint a hegesztő baszaxik, a korlát hegesztés közben elkezdett prüszkölni és azóta akár hova állíthatom mintha akadozna a drót. És csak ráolvad a drót a vasra és nem összeolvad. Kedvem lenne kivágni a szemétbe... Pedig nagyon hasznát tudnám venni. Még polcokat kéne hegeszteni a garázsba is...

Előzmény: plzltn (4008)
Bubba Zanetti Creative Commons License 2017.01.03 0 0 4009

Sziasztok!

Sztetek ez a fej idom mas motorrol van v egyedi v atalakitott?

plzltn Creative Commons License 2016.10.24 0 0 4008

Hoppá, az asszony régi nick-je ragadt be az enyém helyett. 

Előzmény: 1895 (4007)
1895 Creative Commons License 2016.10.24 0 0 4007

Joe-ra reflektálva jelzem mi vár rám. Átadtam végleg az e-rolit, 2 rugós hinta és homokozó után felfüggesztettem a bicikli utánfutó tolót. Az egy kudarcom lesz...

És most folynak a tárgyalások a következő nagy projektről. Egy elkezdett atogyro-t kellene befejeznem!

Típusterv alapján készült vázban egy subaru motorral szerelt vas lenne. Váz 90% kész, motor 4 ponton rögzítve. Feladataim lenne innen tovább a levegőbe emelkedésig.

Itt egy ugyanilyen de az eredeti rotax 912 motorral:

Joejoe1974 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 4006

Sziasztok!

Jó régen írtunk ide,én sem kapkodtam el az írást.Igazából én sem a gép előtt élem az életem,hanem mindig van dolog a ház körül.Mivel motoros topik,így azokról írok most pár szót.Az az év két motorról szólt.A Babetta működik,jól megy,bírja a strapát.Bevásárlásra van használva a kosár miatt.Annyira nincs vele semmi hogy nem tudok mit írni róla.De mégis!Tönkrement az eddig rajta használt gyertyapipa,ami régi fajta árnyékolt.Ez a digitális km óra miatt kellett.Azóta lekerült a km óra,mert összevissza villogott a gyújtás miatt.Majd egyszer lesz valami más.A Simsonnal több minden volt,májusra lett kész mert első villa tartót egy évig hajtottam.Azóta működik,kisebb nagyobb hibák akadtak persze.Sajnos kiderült hogy a rajta levő hengert valami okos ember perselyezte,és átfújt felül,a tőcsavar csatornák fele. Ki is dobtam.Vettem egy régi három csavaros hengert ami fúrva van,új dugó,gyűrűk,csapszeg.Annyiba került így mintha a rossz hengert furatom és veszek bele dugót.Össze akartam rakni,de kiderült hogy a jobb oldali csapágy elforgott a blokkban,meg a főtengelyen is.Félre is tettem.Közben előtte vettem egy maszek rotakapát,ami Star blokkhoz készült.Később ebbe vettem blokkot.Aztán hogy kidőlt a Simsonból a blokk,a rotablokkot tettem bele.Annyi dolog volt vele hogy berugótengelyt és kart kellett cserélni mert a sajátjára rá volt hegesztve a kar.Azóta jó pár km-t megtettünk.Voltam vele Szegeden a szezonzáró guruláson,nagyon szépen ment.Nem volt a Schwalbe-ra jellemző ideges viselkedés (remeg és reszket mindegyiknek az eleje),hatvanas tempót tud,addig atomstabil,még úthibán áthajtva is.Gyári gyújtással szinte simogatásra indul.Annyi a nem gyári a blokkon hogy egy sportlégszűrő van rajta mivel a gyári szűrőhöz gumi csonkot szerezni nem lehet,csak az utángyártott hulladékot,az meg pár hét alatt tönkremegy,de legalább jó drága!Meg a kipufogó.Az elég romos,de a gyári furulya helyett van egy kúp benne amit egy pocket bike kipufogóból szabtam bele,majd a helyét pontosan előírt helyre állítottam be.Most a fogyasztás a gyári érték (2.8liter/100km) körül lehet, de inkább kevesebb. Került hozzám egy 125-ös Etz váz is kompletten,a blokkot külön adták el belőle. Hobbi célra használták,krosszozni.De attól függetlenül ép a masina,leszámítva pár apróságot.Gyári bontatlan villamosság van rajta.Szereztem bele olcsón blokkot,Yamaha Jog gyújtással,van hozzá Dellorto karbim,kaptam krosszkormányt bele,mert sportkipufogót.Aztán majd meglássuk mi lesz belőle :)

Zoli(keki) Creative Commons License 2016.07.13 0 0 4005

Épitkezéshez alapanyagok eladók.Érd:zoli_motor@freemail.hu

MECSI Creative Commons License 2016.07.08 0 0 4004

apa le a kalappal, te faragsz annyit,hogy az már tiszteletet parancsoló!

Tavaly előtt én is faragtam kicsit. jártam motoslalom versenyekre, és előjött egy karbis efekt. mivel a szlalom az utca használathoz képest nagyon technikás a motor hűtése korlátozott. az enyém V4 így a karbik nem fáznak. A tűző napon a forróság miatt néha rendetlenkedni kezdett, fuldoklott alajáraton elment 1 két henger, ami nem jó dolg kis tempónál lendöntött motornál.

építettem be egy hajszárítóból ventilátort ami oldalról szívta be a levegőt. működött azt hiszem mert utána soha többet nem volt ilyen gondom. külön kapcsolóval külön biztosítékkal dupla szigetelt vezetékkel ahoy illik.

Aztán amióta nincsenek versenyek leszedtel a bukócsövet, felraktam az oldalidomokat így a veltit is le kellett venni mert útban volt, de visszarakható. 

Előzmény: Joejoe1974 (4003)
Joejoe1974 Creative Commons License 2016.07.07 0 0 4003

Ismét fordulat történt.Mivel a gyújtás már jónak tűnt,így elkezdtem összefele rakni a gépet.Felraktam a hűtőburkolatot,megvettem a kábelezéshez a dolgokat.Karbibeállítás után egy indítás hogy a fúvókák (főleg az alapjárati) megfelelő-e.A gép beindult,felüvöltött (falsot szívott a szívócsőnél),majd elhallgatott.Rosszat sejtettem.Gyertya ki,szikra nincs.Gyertyapipa le,szikra nincs.Elő a műszert,gerjesztőtekercs oké.Jeladótekercs.Szakadt.A lendkerék olyan közel van gyárilag is a lendkerék oldalához hogy csak pár tizednyi légrés van köztük.Csak így működik jól.Nos,a lendkerék beleért a tekercsbe,elvágta a drótot.Persze mélyen és alul hogy egy sort lebontva ne lehessen javítani.Elővettem a tartalék (Italjet) gyújtást,igazából csak a három felfogatócsavar helyét kellett elkészíteni,és már mehetett is fel.A jeladó működik a cdi-vel,minden jónak tűnik.Ehhez a gyujtáshoz kapható külön jeladó,ezer forint körüli áron.

Előzmény: Joejoe1974 (4002)
Joejoe1974 Creative Commons License 2016.07.03 0 0 4002

Új fejlemény van az ügyben!Arról van szó hogy a Simsonon levő gyújtásom eléggé szedett vedett cucc. Az alaplap egy Rs50-ről van bontva,rossz volt a jeladója.A lendkerék egy robogóé,a jeladó megint egy Rs50-ről van,olyan gyújtásról aminek a gerjesztője rossz (mint utólag kiderült a forrasztás engedte el a vékony drótot a forrszemről).Építettem egy Ducati Energia rajz alapján egy cdi-t,ezzel nem működött.Hosszas próbák,és a cdi egyszerűsítése után(kiszedtem belőle a "felesleges" alkatrészeket,csak a kondi,a dióda,meg a tirisztor maradt) beindult,de alapjáraton járt,gázra lehörgött.Minap meguntam az egy hónapos kinlódást,vettem egy bontott Ducati (Piaggio) cdi-t.Ezzel is beindult,és ugyanúgy lehörgött.Próbálgattam a jeladó helyzetén változtatni,de semmi változás.Végül újra elmentem a bontóba,és elhoztam egy Italjet gyújtást,ami külső jeladós mint a Yamaha Jog gyújtás.A srác adott a kezembe egy rózsaszín Ducati(Piaggio) cdi-t hogy próbáljam meg hátha.Igazából minden reményt vesztve vittem haza és dugtam össze a dolgokat majd jött a próbaindítás.Pár rugás,és semmi.Na,ugye mondtam magamban.Aztán mint egy varázsigére,beindult a gépezet!Másnap levettem a rózsaszín cdi-t és rádugtam a feketét,hátha az előző indulás csak egy álom,vagy a véletlen műve volt.Beindult a feketével is,de ugyanúgy lehörgött mint előtte.Visszatéve a rózsaszint,azzal gyönyörűen vette a lapot.A titok annyi hogy a fekete cdi sem hibás,csak éppen nem ahhoz a jeladóhoz való.Ugyanis a jeladóm Rs jeladó,ami bal oldalt van gyárilag a blokkon,és ugye óramutató járásával ellenkező irányban forog a lendkerék.A lendkerék és a cdi viszont olyan robogóé aminél jobb oldalt van a gyuszi,és az óramutató járásával egyező irányban forog.Emiatt a jeladó tekercs menetiránya eltérő,ezért ellenkező fel illetve lefutású jelet ad a cdi-nek,amitől beindul ugyan a motor,de durrog (a kipufogóba és a karbiba) és alapjáratról nem pörög fel.

Előzmény: Joejoe1974 (4001)
Joejoe1974 Creative Commons License 2016.07.02 0 0 4001

Nem annyira sokat bütykölök,de néha odajutok.A műhelyt is rendezni kéne,de a ház körül sok a tennivaló.

Szóval.A Babetta folytatásához építeni kell egy másik blokkot,ami ugye berántós,és már turbóhűtéses lesz.Ehhez adott a blokköntvény,és egyebek de főtengelyt építeni kell.Van itthon egy főtengelyem,amihez megvettem az új alsó csapot.Csak jön a fordulat.Ugyanis ilyen méretű görgőskosár nem kapható a boltban.Rendelésre tudnak hozni,a teljes felújítókészlet árának feléért.Addig hajtom a gépet.A szerelés nagy részét a Simsonnal való kinlódás teszi ki.Arról van szó hogy mikor hozzám került,a gyári gyújtása kukába való hulladék volt.Volt itthon Ducati Energia alaplap,ehhez vettem egy lendkereket.Babetta tirisztorral raktam össze.Aki látott ilyet az tudja hogy a Ducati Energiánál a jeladó két világítótekercs között és fölött helyezkedik el.A lendkerékben levő műanyagszerű mágnes két végének pólusváltása adja a jelet a cdi-nek.Mikor felraktam egy éve,akkor sem tudtam beállítani.Első rugásra indult,alapjáraton elketyeg szépen de gázt adva megtorpan,lehörög.Ez lehetne karbi hiba is,de nem az.Akkor jó egy hónapos szívás után a lendkerékbe ültettem egy erős mágnest,és a jeladót kivülre tettem.Utána egyből tökéletes lett.Így használtam,hiba nélkül.Aztán egyszercsak megállt itthon,világításbekötés közben.Most újra a belső jeladóval próbálkoztam.Se saját építésű,se gyári Piaggio cdi-vel nem akar felpörögni.Mivel ez a másnak nevetséges probléma engem nagyon bosszant,ezért nem is tudok jelenleg más feladatra koncentrálni.Tanácsokat kaptam mindenfelől,igazából a számomra már bevált külső jeladó jöhet szóba.

MECSI Creative Commons License 2016.07.01 0 0 4000

A kurvaann,at a .... szóval hogyha fékezés van ne legyen villany

 

Előzmény: MECSI (3999)
MECSI Creative Commons License 2016.07.01 0 0 3999

Hogy ha fekszem azért kapcsolja a motort vág,i s ne legyen,en neki villanya

Előzmény: MECSI (3996)
MECSI Creative Commons License 2016.07.01 0 0 3998

A telefon onallositja. a Szava k szerkesztését ha 1ujjal írok mert soxor mlébökök de ha nem akkor is. Tehát a sok munka a dairal volt. Egy kis hegesztgetes meg sem kottyan neked. A genyo most is kijavitotta a dairal t fajdalomra foldhozbaxom Mindjárt...

 

Előzmény: plzltn (3997)
plzltn Creative Commons License 2016.06.30 0 0 3997

Első mondatot ismételt átköltve, nem értem így. Másodikhoz is kódfejtő táblázat kellett. :-)

Pia volt benned, vagy punci takarta a szemed? :-) :-) (mindkettő bocsánatos, mitöbb kívánatos...)

Előzmény: MECSI (3996)
MECSI Creative Commons License 2016.06.30 0 0 3996

A rengeteg a 2kerekü daihatsu volt ez neked csak semmicske :-) én annak idején spekulálnak biztonsági relén  utantoloba hogy ha fekszem szetkapcsolja a villanyt. Nehogy alátoljon valami nyergesvontatonak. Esetleg ellenkező polaritas, satufekesetére

 

 

 

Előzmény: plzltn (3995)
plzltn Creative Commons License 2016.06.24 0 0 3995

Kerék előtt a motor van, az fölé tehetném az egyiket. És mivel 3 aksis (36V) a rendszer, a maradék kettő mehetne is a kerék két oldalára. Csak rengetek építést jelent a 3 külön tartó.

 

A takarítógép jó lehetett volna, annak is ciklikus aksijai vannak.

Előzmény: MECSI (3994)
MECSI Creative Commons License 2016.06.24 0 0 3994

Ha nem fér el felette tedd a kerék mellé vagy elé. En is belekezdtem kb. 10 eve egy ilyen utantoloba. Meg is van csak a foproba elmaradt mert az akku forrás megszunt. Én takarító gép akksikkal akartam tolatni magam.

 

 

 

Előzmény: plzltn (3993)
plzltn Creative Commons License 2016.06.23 0 0 3993

ezt még egyszer:

 

"Hagyományos aksikkal meg nagyon ingataggá vált a magasan lévő (hiszen csak a kerék főlé fér el az akkupakk)  viszonylag nagy súlypont miatt."

Hagyományos aksikkal meg nagyon ingataggá vált a szerkezet, mert a nagy súlyú akkupakk csak magasra helyezhető (hiszen csak a kerék főlé fér el), így az magas súlypontot eredményezett.

Előzmény: plzltn (3992)
plzltn Creative Commons License 2016.06.23 0 0 3992

Joe messze a legtöbbet bütyköl ezek szerint. De azért nekem is le-lecsöppen egy két félóra altatás után. Kihasználva azért "szögelek" néha valamit.

 

Megrendelésre elkészítettem a nagykerekű elektromos rolit.

 

 

Eddig szólt a mandátumom, ez a fényezés előtti állapot. Most elvitte a tulaj szépíteni, majd a végén visszakapom összeszerelésre és a egy fotózkodásra. szumma 27 kg lett LiFePO aksival! Bemértük, a 8 sebességes shimano agyváltónak köszönhetően 48 Km/h a max sebessége, és ráfér még 2 foggal nagyobb fogaskerék elől a motorra. 29 Km-t tudott menni vele a tulaj, és 1-esben nem találtunk a környékünkön olyan emelkedőt, ami akár a lemerült akkuval is, de leküzdhetetlen akadályt jelentett volna.

 

 

 

 

 

Aztán egy saját célra készülő projektbe is belekezdtem. A maradék alkatrészekből összeraknék egy kerékpár trailert. Célja lenne a csereszabatosság is. Jelenleg a hátsó keréktengely anyájára tud egy pillanat alatt felpattanni. Csak ez a csepel magas-zárt anyája kell a bicóra:

 

 

 

 

Itt még nagyon kezdő állapotban van, mára lényegesen előrébb áll. Kipróbáltam akkukkal, de! Li-osra anyagilag nincs esély, ha lenne, akkor annyiért egy gyári holmit is vehetnék. Hagyományos aksikkal meg nagyon ingataggá vált a magasan lévő (hiszen csak a kerék főlé fér el az akkupakk)  viszonylag nagy súlypont miatt. Ezért most egy kisebb láncfűrész motorját keresem a célra. Azzal 3-4 kg-ból + a benya ki is jönnék. És a kettőből az egyik mehet akár tengelymagasságba is, lejeb hozva ezzel a súlypontot. (így a tetejére akár egy gyerekülés is elférne...)

 

Kaptam egy choppert, amiből faraghatok valamit valamikorra valamelyik EMAT-ra. És elárulom a TITKOT! Töröm a fejem, mitől lehetnék ismét ötletes...

Előzmény: MECSI (3991)
MECSI Creative Commons License 2016.06.21 0 0 3991

fejezetet

 

szerintem a látogatottság csökkenése pont abban van hogy változik az életünk. mások a prioritások mint egykor. így elfordultunk a topictól, van aki azért mert nincs mit olvasni, van aki azért mert mindent megcsinált amit kitűzött magának ;-)

a face -re gyakrabban felugrok mint ide ez tény.

néha azért benézek, a totalcaron vannak az önszivató projektekről cikkek azt szoktam olvasni az nagyjából kompenzálja a topichiányt.

nyugdíjjasként ami kb. 25 év múlva lesz mindenképpen ezt látom elfoglaltságnak. majd előszedem az öreg vasakat, és renitens bácsiként összefüstölöm a villanygépekkel közlekedő fiatalokat :-)

Előzmény: MECSI (3990)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!