sacc! a gyári nyomaték 1, 5 szörösénél ne számolj többel. ha rágebbi típus több mint 20 éves akkor esetleg a duplájával. Abból indultam ki hogy turbósítanak motorokat ahol nem a fordulatszám növekedésével érik el a teljesítményt, ott biztosan erősebb rugókat raknak be meg szinterbetétet meg ilyesmik...
Egy érdekes kérdéssel kereslek meg titeket. Egy kb. 500 ccm egyhengeres 4 ütemű motor kuplungján az átvihető maximális nyomatékra lenne szükségem egy nagyságrendi adatra. Ez egy olajos kuplung, kb. 10 lamellával (majd megnézem pontosan is). Hasonló kaliberű motorokhoz alkalmazott kuplungról van mérése, esetleg adata valamelyikőtöknek amit megoszthat? Kb. nagyságrendi becslés is érdekel, bár konkrét adat hasznosabb. Egyenlőre nagyságrendi tájékozódásként keresek adatot, mert most még pontos mérést nem tudok elvégezni, azonban saccolnom kell valamivel. A későbbiekben már lehet hogy lesz mérési adatom.
Egy egyetemi járműépítő csapat tagja vagyok, és az általunk épített járműhöz szükséges az adat.
Nakéremszépen,Május 29.-én az ocsmányirodába beadott szürke forgalmira több mint 1 hónapos nyűglődés után ma rábólintottak,és végre hajlandóak voltak kiadni az új forgalmit.
:)
Most már csak a műszaki vizsga és az eredetvizsga szükséges,és célegyenesbe érek.
Bár nem volt tervben,de indult egy új projekt. Haver talált olcsón egy Jawa Mustangot.Olyan olcsón hogy még bontásra is megéri elhozni. Úgy beszéltük hogy fele-fele fizetjük. 5ezerért adták. Képen látszott hogy rozsdás a tank meg szakadt az ülés. Elmentem megnézni. Gumik jók,km óra szép, kormány és szerelvényei szépek.Az első kerékben nem volt belső, így vittem a sajátom hogy el tudjam tolni. Ahogy elindultam vele a város másik feléből (3és fél km) esni majd szakadni kezdett az eső. Hazavittem, beraktam a garázsba.Másnap átnéztem jobban.Saválló láncvédő, elöl szép felni, villa nem lóg, van utólag felrakott féklámpa stb.Blokk polirozva volt,henger és fej homokfújva, kipufogó csak felületi rozsdás.Egy éve lett rendberakva, azóta a tank rozsdás mivolta miatt állt. Hengerfúrás, új dugó, saválló csavarok stb.Mivel nem akartam kárt okozni így először levettem a hengerfejet. A dugó felső holtponton állt, és látszott hogy megkapta a rozsda. Óvatosan elkezdtem lazítani,akkor láttam hogy a hengertalp alól barnás lé csorog!Sikerült lehúzni a hengert és a lé csak folyt tovább. Sajnos felújítás után nem rakta helyére a légszűrő csövet, és be sem dugta egy darab ronggyal. Egy éven át ment a nedvesség bele. Alaposan kicsorgattam a vizet belőle, majd másnap bőven kapott olajat. Ránéztem a gyújtásri is. Riga trafó, szikra semmi. Dekni le, egy lógó drót. Akkor látom hogy a kondi hiányzik! Kerestem egyet,beszereltem. Szikra még mindig semmi. A traóra menő vezetéket áthidaltam,egyből lett hatalmas szikra! Ezen felbuzdulva tömitést vágtam és felraktam a hengert meg a fejet. Kis féktisztító a karbi torkába, és két három rugásra indult is! Ma rá kötöttem a Babi tankot, szépen indult is vele. Csak láttam hogy folyik a benzin a motor alá.Levettem az úszóház fedelet, úszó beragadva, meg a fúvókák is teljesen eldugulva. Takarítás után abbahagytam az eső miatt.
"... Nem rázott még meg?" - Mitől "rázott" volna? Két darab krokodil csipesszel csatlakoztatott próba lámpa és nem kell semmit megbontani (kikötni, szétszedni).
Nem véletlen, hogy a gyártók is ezt a módszert ajánlják.
Én se! Csak most a párbeszédetekből ismertem fel ezt a lehetőséget. (és működik is!)
Ha én életemben egyszer-kétszer gyújtást állítok (bár inkább ne is kelljen), akkor a multiméterem rövidzár sípolóját rakom rá, (akku nélkül...) így oda se nézve tudom detektálni az állapotváltozást.
végül fogtam a flexet és a kormánycsutka ütközőjéből lekapartam, kb. 1,5mm-t. így a szarvakat koppig előretéve épp hogy csak beleér a szpoilerbe a kezelőszerv műanyag része és a másik felén annyi hely marad a tank és a markolat közt, hogy tudjak gázt adni, tehát nagyjából elmegy kategória, egy elfogadható kompromisszum.
viszont más bajom van:
honda VFR 750 RC36, felmelegszik a motor, és elkezd járkálni az alapjáratom. először magas majd pár másodperc múlva kezd esni és max 5 másodpercen belül le is fullad. utána meg csak félig ráhúzott gázzal tudom beindítani.
páran a gyertyákat mondták, vettem is szezon elején de még nem sikerült berakni. sima túrázos vagy közúton odahúzós üzemmódban sosem volt ilyen, a karburátorok szezon elején szét voltak szedve, tiszták. a szlalomon jött elő először a hiba meg a gokart pályán is. kellemetlen mert szűk fordulóban a bólya körül koppig kitekert kormánnyal le tud állni és akkor koppan a bukócső a lovak meg lefexenek. ha gázt adok akkor meg nem marad a szűk íven mert hirtelen megindul. feltekert alapjárat sem okés...
Elbeszéltek egymás mellett. Egyikőtök sorba berakná a megszakítóval a próbaizzót, másikotok a megszakítóval párhuzamosan kapcsolná. Mindkettőnél a megszakítás pillanatának állapotváltozása indikációban tör ki az izzón. Tehát alkalmas a beállításra.
Egy amerikai cégtől volt a kiemelő és a kormány az ő képüket raktam fel mert nem fotózom le minden motorunkat. Akkor nem lenne időm dolgozni. De a végeredmény ugyan így néz ki. Olcsóbb volt mint legyártani.
Igen hátrébb van a kormány erre hívtam fel a figyelmedet az előző írásomban. Nem elég megemelni agy egyszerű bakkal.....
Ismert személy itt a fórumon, neki csinálom a siklóernyős trike-ot. És látható röptében a (legalább is vázában) mintának használt gyári rotaxmotoros PPG trike-ja.
Egyszer a Jawa Mustangon sikerült olyan utógyujtást belőni hogy rugásra a tompító az út közepén landolt a járdáról,a kocsik között.A szomszédos házakból meg kijöttek az emberek.Mikor tuti lett a beállítás,akkor meg elszakadt a lánc a sok pacitól :-D
csak ne legyen gombás az a köröm :-) igazából azt szerettem volna kérdezni, hogy ha pl- felső holtpont előtt 3mm re akarom belőni akkor a kalapácsnak mit kell éppen abban a pillanatban vagy inkább azon a helyen csinálni? a 350esen az egyik gyújtás halott volt meg a kalapácsa is csálé kicsit. túl sokat nem játszottam vele beértem annyival hogy begyulladt és ment de ez hosszú távon nem buli.
Fix előgyújtást beállítani,az egy eléggé macerás dolog.
Ha jól húz,lerúgja a lábfejedet ha be akarod rúgni,ha meg megúszod sípcsont törés nélkül az indítást,nem húz rendesen.Úgyhogy erre elég nehéz támpontot adni,kisérletezni kell az eddig bevált.
Kalapácshézag: 0,4 mm, régi de bevált módszerrel,körömvastagságnyi. :)
hogy kell a kalapácsos gyújtásnál az előgyújtás belőni? azon kívül, hhogy amikor a szikrát adja, van valami aranyszabály? mennyi a tuti kalapácshézag? mi van ha a kalapács kicsit csálé, nem ül 100 %ban az üllőre?
innét a fórumról ha bárkit érdekel most vasárnap délután 15:00-tól miénk a gokartpálya Dunaszerdahelyen (Dunajská Streda). Zártkörű a rendezvény de nyitott a társaság akiket a motorozás élvezete motivál. Lesznek felrakva bólyák is pár helyre a szlalom gyakorlás miatt, egyébként meg lehet neki tolni ami a csövön kifér ill. amíg bírja az ember dönteni :-)
A költség osztódik a résztvevők közt. A múltkor fejenként 10EUR-ra jött ki.
Győrtől északra kb. 40km.
Ha valakit érdekel a telefonszámom +négyhuszonegy 905 ötnyolcöt 373