Kissé magárahagytam a Topicot ,mert sok egyéb dolgom közbejött ,ami elvitte a figyelmem a gépről.
Most újra a témában vagyok és észrevettem egy érdekességet :
Egyetlen RAW-ban mentett képen snincs rajta az a piros pixel viszont az összes JPEG-ben mentetten rajta van.
Ezek szerint nem a CCD-n van halott pixel hanem a tömörítés folytán van valami probléma.Esetleg egy Firmware update nem segíthet ?
Márkánként (tipusonként) változik, hogy mikor, hogy csinál pixel mapingot. A olympusom akkor, ha "lustán" cserélek akkut (kb. 5 percig akku nélkül van, akkor pixel mappal kezd)
Kb. két hete megjelent a képeken egy halványzöld pont. Én is kétségbe voltam esve, de szerencsésen megoldódott a dolog. Nem tudom a Canon-nál hogy van, de a Minolta néha kikapcsoláskor kalibrálja a CCD-t, ilyenkor több másodpercig szutyorog és a kijelzőn egy homokóra látszik. Persze amikor a hiba előjött, nem akart magátol kalibrálni. Gondoltam átállítom a dátumot, hátha időfüggő a dolog.
Így is lett: a következő kikapcsolásnál kalibrált, és eltünt a pötty! (Amikor visszaállítottam a dátumot, megismételte a kalibrációt)
Sztem érdemes megpróbálni, hátha a Canonnál is működik!
Akkor nem tudom, mirõl van szó. Én még csak sûrített levegõs flakonokkal találkoztam, amit például arra használnak, hogy a billentyûzetbõl kifújják a port. Olyat még nem láttam, amiben valami cseppfolyósítható gáz lenne.
Az persze hideg, ha a folyadék közvetlenül nyomódik ki a szelepen. Nem egyszer gyártottam már én is száraz jeget. :)
"...bár kiáramláskor lehûl valamennyire a levegõ, nyugodtan ráfújhatod a kezedre, nem lesznek fagyási sérüléseid."
Add a kezed, nagyon fogsz mocorogni :) Ugye arról volt szó, hogy ha a palackot ferdén vagy épp fejjel lefelé tartod, akkor az a közel folyékony gáz fog kiáramlani, ami eszement hideg, ezért a légnedvesség megfagy. Persze kipróbáltam a kezemen, elég volt egyszer :)
Nem tudom mi van a palackban, de kotyog, szal folyékony állapotban van benne az ami.
"Az viszont meglehetõsen hajmeresztõ kijelentés (úgy is mondhatnám: idióta baromság), hogy a levegõ ráfagy."
És mivel a palackaban is folyékony a gáz (nade milyen gáz?)
Hát nem akármilyen. A sûrített levegõ például nem folyékony, mert szobahõmérsékleten nem cseppfolyósítható. A szén-dioxid pl. valami 56 bar nyomáson cseppfolyósodik.
De feltételezem, hogy itt a spray formájában kapható sûrített levegõrõl van szó. Azokban kb. 15-20 bar a nyomás (eredetileg), és bár kiáramláskor lehûl valamennyire a levegõ, nyugodtan ráfújhatod a kezedre, nem lesznek fagyási sérüléseid. De ahhoz elég a lehûlés, hogy a környezõ levegõ nedvességtartalma részben kicsapódjon a szenzorra.
Az viszont meglehetõsen hajmeresztõ kijelentés (úgy is mondhatnám: idióta baromság), hogy a levegõ ráfagy.
Attól még nem fog iszonyatosan elcsúszni a forráspontja - mármint a levegőnek. Illetve de, ahogy nézem 80%-ban nitrogén, ami "már" -196 fokon forr, így -200 fokon elvileg még folyékony. És mivel a palackaban is folyékony a gáz (nade milyen gáz?), kiáramláskor bitang hideg lehet ám, a légnedvességet hamar megfagyasztja. A -200 fokot azért talán nem éri el, de ki tudja. Mindenesetre ha ez rácsapódik a szenzorra, akkor jól le is hűti, ami nem biztos, hogy egészséges, ráfagy jól a légnedvesség, a por meg egyebek. Alighanem az egyik leggyorsabb és hatékonyabb módja a tönkretételnek :)
Értem mire gondolsz, viszont az általald leírt eszközzel meg a környezeti port szedi össze. Igaz, erre sokkal könnyebb valami szűrőszerűséget eszkábálni.
...a nagy sebességgel a flakonból kiáramló levegő megfagy, lecsapódik...
Ezt ugye viccnek szántad? Úgy gondoltad, hogy a flakonból kifújt levegő hirtelen lehűl valami -200 fok alá, és megfagy? Esetleg próbáltál már ráfújni vele egy hőmérőre?
Körtefecskendő nem feltétlenül megfelelő, mert általában csak egy nyílás van rajtuk a fecskendőrész végén. Vagyis nyomogatásra ki-be áramlik a levegő, ezért a port be tudja szívni, amit aztán ráfújsz a CCD-re.
Mindenképpen olyan alkalmatosság kell, ami szelepes. Nyomásra a beszívó szelep a ballon tetején zár, és csak a fecskendőn áramlik ki a levegő. Szívásnál (amikor elengeded) pedig a fecskendő tövében levő szelep zár le, a szívószelep kinyílik és a levegő beáramlik a ballonba.
És még valami. A fujkálós művelet végén érdemes porszívóval (természetesen szűkítővel a végén) a keringő porszemeket a tüköraknából kiszippantani.
Le a kalappal NJani, türelmes gyógypedagógus vagy... (meg Százbolha is) A sok drága gép mellé nem mindenkinek ad a Jóisten annyi kiváncsiságot, hogy legalább erre rájöjjön.
Sűrített levegős izével nem is szabad tisztítani, mert a nagy sebességgel a flakonból kiáramló levegő megfagy, lecsapódik és agyonbassza a ketyerédet.
u.i.:ez a tükrön van szerintem, az objektíven nem lehet
Kicsi SLR (és DSLR) kurzus: A tükör csakis azért van, hogy neked az optikáról keresőképet vetítsen a pentaprizmára (vagy pentatükörre az olcsóbb megoldásoknál). A kép alkotásához és a leképezéshez SEMMI köze. A piszok magán a CCD/CMOS -on van.
Megoldás:
-Pumpás légfujó beszerzése. NEM ecsetes !
-Objektívet levenni.
-Menüben ki kell keresni a szenzor tisztítása vagy tükörfelcsapás funkciót.
-Ekkor a tükör felcsapódik, a zárszerkezet kinyílik és szabaddá válik a képérzékelő szenzor.
-A gépet lefelé tartva a pumpás légfújóval erőteljesen megfujkálni a CCD/CMOS-t.
-Gépet kikapcsolni. Ekkor a tükör és a zár visszaállnak eredeti helyzetükbe.
Az utóbbi napokba egyre több kosz jelenik meg a képeimen:
Ez házilag hogy tisztítható, ha nincsen süritett levegős "izém"? NAgyon aggaszt a dolog, mert hamarosan fotós turára megyek a Börzyönbe és így nem szeretnék elindulni. u.i.:ez a tükrön van szerintem, az objektíven nem lehet.
Sajnos a garanciát, csak egy adott százalékos hibaérték után lehet érvényesíteni... :( Konkrétat sajnos nem mondtak.
Tény, hogy lehet még a fogyasztó védelmiseknél harcolni; de szerintem ez valahol a garanciába le lehet írva. Ha megveszed, elfogadod a feltételeket (garanciát), ha elfogadod a feltételeket milyen jogon harcolsz? Ez csak találgatás a részemről.
Ennek már nem fogok utánanézni.
Ezek mellett melyik félvezető gyártó garantálhatja hogy egy 1/2,7"-os (15mm-es) félvezető lapkán hibátlanul megcsinál kb. 8millió PN-átmenetet (tranzisztort).
Ha jól tudom a processzorokat is gyártás után szortírozzák...
Tény hogy a hiba az hiba, de TFT monitoroknál, ha jól tudom (pedig nekem is az van), 5 (azaz öt) pixelhibáig nem fogják nekem kicserélni, még ha egy hónap után jöt elő mind az öt. Talán ha írok egy panaszlevelet.
Amikor ezt a monitort vettem, egy hibát nem vettem észre boltban csak otthon, és utána alig akárt kicserlni egy olyanra amin nincs hiba...
Mindensetre holnpa de felhívom a Canon-osokat és megkérdezem mi vonatkozik a CCD-kre, nincsnek jó reményeim; de lehet hogy tévedek...
Nem egészen jó a tft-s hasonlat, itt egy hiba is hiba, ha nem hot pixel és minden képen "normál" záridők mellett ott van, akkor garis probléma. Vagy cserélik a gépet, vagy kimappelik.
no elvileg még ez a program is ilyen, "nem teljes képet mentő", és manuális hibatáblázat alapján is dolgozni képes hotpixel-vadász, azaz nem fog romlani tőle a képminőség
Nekem egy Canon PS A40-esem van és azon is előjött a pixelhiba. Kb egy éve vettem észre, de mint kiderült a régi képeken is rajta van (azóta mindig észreveszem :) :( )
Ha lenne rá gari szerintem akkor is elfejtheted, mert gondolom hasonlóan az TFT monitorokhoz; Egy pixel hiba nem hiba...
Talán ha első három napba észreveszed, talán ki tudod verni az üzletből, hogy kicseréljék.
Kimondott programot én se ismerek, de talán a PS-sel meg lehet oldani.
valszeg nem kamu, csak túl biztonságos akar lenni hiszen gondolj bele: nem a mezei hotpixelektől kell megszabadítani, hiszen az természetes jelenség a záridő növekedésével csak azokat az elvadultakat kell figyelmen kívül hagyni, amik már állandóan világítanak - azaz "beragadt", stuck pixelek lettek
ehhez arra van szükség, h különböző záridővel, de végig teljesen zárt rekesszel készítsen képeket, és ahol még rövid idő mellett is van egy bizonyos szintű jel, azt be lehet írni a hibatáblázatba
kérdés, h mekkora legyen ez a küszöbszint és milyen záridő mellett? na ebben valszeg túl óvatos az Oly - nem akar sima hotpixeleket is bejegyezni
esetleg azzal segítheted elő, h csinálsz jópár képet a funkció futtatása előtt, h bemelegedjen a CCD