Én nagyon megkedveltem, hogy ezt bevállalta, 0 ripacskodás, semmi hiszti, hogy ő aztán F1 VB és minek ide oktatás meg mindenféle gyakorlás, hanem beállt a sorba, mert annyira akar a Nordschleifén versenyezni. És itt nem a pénzről szól ez, hanem a szenvedélyről. GT4-es autóval, amit újonc létére még le is butítottak odaállt versenyezni.
DMSB végül megadta neki azt az A licenszet, annak ellenére hogy verseny közben nem tudott a 89-esbe átülni. Mert itt két külön futamnak veszik azt, ha valaki 2 autóval is megy, de technikai hiba miatt ezt nem tudta megcsinálni. Vasárnapi versenyre meg eleve nem is nevezett. Így 1 futamot teljesített hivatalosan.
De esti hír, hogy megkapta végül ezt az engedélyt, mivel ilyen esetben általában mindig kedvező döntés születik így csak követték az eddigi módszert.
Én azt olvastam, hogy Baku után visszajön még, mert szeptember végén jönne az NLS9-re is ami szintén egy 4 órás verseny lesz. Egész pontosan 57. ADAC Barbarossapreis eseményen.
Nézőszámot iszonyat megdobta a holland jelenléte, külön lelátót is felhúztak.
Nem akarok nagyon előremenni, de napok óta nyilvánosak a 26-os NLS szezon dátumai.
Első 3 esemény idején lesz F1 hétvége így totál esélytelen, ahogy a 8-9-10 is.
NLS 6, 7 amin feltűnhet jövőre.
Nürburgring 24 órás, hogy átrakták ugye a Le Mans, Spa miatti torlódást elkerülve májusra, Verstappennek ez elég nehéz mivel a kvalis futamokon idején Jeddában lesz F1 futama, maga a 24 órás meg pont egy Miami és Montreal közti hétre esne.
Nyilván nem ekkora hír, mint Verstappen NLS kalandja, de a mai vasárnapi futam lesz Klaus Abbelen utolsó versenye a Nordschleifén mivel visszavonul a versenyzéstől. Hétfőn lesz 65 éves.
Úgy ünnepli meg ezt ill. a karrier lezárását, hogy egyedül fogja teljesíteni a 4 órát. Szombati NLS futamot csak tesztnek használta nem is volt terv hogy végigmegy, sőt az öreg azt is gyakorolta már pénteken hogy a kötelező kiállás során belefér e az idejébe ha közben kiszáll a kocsiból meginni egy kávét :D (mivel egyedül fog menni, a minimum időt akkor is a boxban kell töltenie).
Csapata a Frikadelli folytatja a versenyzést jövőre is, több NLS futamon szeretné indítani a Ferrariját és a 24 órást is megcélozza. Egyébként ő volt Sabine Schmitz férje 2007-től a haláláig. Öregben sok érzelem lesz vasárnap az biztos annyi minden köti ehhez a pályához.
Porsche is insisting no decisions have been made in the face of speculation that it could axe either its World Endurance Championship or IMSA SportsCar Championship campaign for next season.
motorsport-total szerint komoly a helyzet, mert a WEC csapatukból sorra lép le a személyzet és keres máshol munkát a jövő évre
IMSA program maradna, főleg mivel Penskével köti őket ott a szerződésük (és így a 2026-os 24 óráson is ott lehetnek, mivel IMSA bajnok szabadkártyát kap eleve és ott elég jól állnak)
Verstappen NLS indulása tényleg több, mint egy pletyka. Csak az a kérdés, kap e bármilyen engedményt, mert F1 bajnok, vagy mehet a vizsga az engedélyért, hogy versenyezhessen a Nordschleifén. Lesz elméleti oktatás is :D
Annyiban könnyebb a helyzete, hogy platina besorolású versenyző így mehet egyszerre két kategóriában is, de először GT4-essel kell bizonyítani képes rá, hogy itt is versenyezzen :) valami olyanra emlékszem hogy 14 versenykör az elvárás.
NLS hétvégét rendesen megdobja majd nézettségben a jelenléte az egész biztos, netes közvetítésről nem is beszélve.
(és merem remélni tisztességes lesz a BOP, és nem mennek át abba az irányba, hogy mivel idecsalogatták akkor szétalázzák vele a mezőnyt egy túlságosan is jó autóval)
COTA 6 órás amilyen vontatott volt, fogtam a kis testem aztán elmentem aludni. Piros zászlózás, várakozás az esőben a semmire ehhez már öreg vagyok F1-ben is. Éjfél után valamikor felkeltem, gondoltam megnézem mi van arrafelé így a verseny érdemi részét úgy ahogy követtem
Astonokat sajnáltam, Peugeot végre élt a lehetőséggel hogy minden szempontból kedvező a BOP nekik
Toyota szerintem nem marad idén győzelem nélkül, Fujira szerintem kárpótolva lesznek.
LMGT3-ban meg csak összejön az a 46-os győzelem, megint nem kellett sok, most 3 tized se. Persze kellett a második helyhez hogy a leintés után 5 mp büntetést kapjon az elsőnek leintett Ferrari, de hát szabály az szabály. Összetett így is eldőlni látszik de másodiktól helytől lefelé elképesztő szoros.
Iron Lynxes szakítás tett be nekik nagyon, így egyedül maradtak. És jött ez a kötelező 2 autós szabály, ez lehetett a kegyelemdöfés.
Egyedül vinni a Hypercart, mellette vezényelni a GT3-as generációváltást (Huracan helyett jön a Temerario) főleg sok. Túlvállalták magukat, és egyedül is maradtak. Hypercart nekik könnyebb elengedni, mint a GT3-as projekttel befürödni. Bár így is szép összeget bukhattak el az egész Hypercar álommal.
Audis kötődésük megvolt igen, de a GT3-ban is, de pont ez a Temerario projekt az ami, minden tekintetben Lamborghini és maguk csinálják ott Bologna mellett. Huracan alapját még az R8 adta, a motor is egy "reszelt" Audi azokban. Legújabb autóban a Temerarioban már saját. Bár azt mondják eléggé Mclarenes lett a motor, mivel onnan igazoltak egy mérnököt fontos pozícióba és a technikai paraméterekben erősen vannak hasonlóságok.
Audis szál annyiban maradt, hogy a Sauber-Audi féle szélcsatornát igénybe vették/veszik, és a karosszéria gyártása az Audi gyárában történik Heilbronnban (Audi AG Böllinger Höfe), de a motor olasz földön.
Kihúzták a dugót a Lambó projektből (mondjuk ha jól rémlik ez eleve talán a félbemaradt Audi-projekt romjain kelt életre, de most nem tenném fel erre a hipotézisre semmimet):
Ahogy a tv müsort nézem, ma hat órás versenyt közvetit az ES bár nem a teljes hat órát, a tv-be, gondolom a MAX-on az egészet lehet nézni. (de oda nincs előfizetésem igy nem tudom. )
valamivel jobb lesz, mert kiadták az IGTC versenynaptárt (mivel Nürbi 24 és Spa 24 is ennek a része kapásból kettőnél már tudni a terveket) Le Mans időpont meg adott.
Nürburgring 24 május közepén lesz
Spa 24 pedig mint idén június legvégén
Nürburgring és Le Mans 24 közt lesz 1 hónap, Le Mans és Spa közt 2 hét. Jobban hangzik ez mint egymás után minden.
Németek olykor rárakják erre a sok tartományban ünnepnapra (Fronleichnam -> Úrnapja), ami csütörtökre esik mindig, a pályán pedig akkor kezdenek a programok hátha több néző megy ki már a legelején.
De ahogy nézem a jövő évi májusit úgy oldották meg, hogy a másik ilyen ünnepre tették, ami a Mennybemenetel, az lesz május 14 csütörtök, és akkor kezdik el a pályán is a programokat
Nem követtem élőben végig ezt a 24 órást (éjszaka aludtam) ez az egymás utánra rakott három 24 órás verseny nekem, mint átlag nézőnek is sok. Akkor milyen lehet a versenyzőknek, csapatoknak....Valamit ezzel kezdeni kellene a jövőben.
Volt ezzel kezdve a múltban, a Spa24h az ezredforduló környéke óta (mondhati tradícionálisan) július utolsó hétvégéjén volt, csak aztán jött az F1 és agresszív kismalac módjára befoglalta azt a Belga Nagydíjnak (annyira konkrétan hogy 2023-ra már a 24 órásé volt a futam időpontja mikor bejelentették hogy akkor lesz a Belga Nagydíj). Úgyhogy az F1 lesz szíves eltakarodni arról a hétvégéről és máris megoldódik a probléma.
Grat. a Grasser Lamborghininek. Bortolotti - Pepper - Engstler trió győzelmével ért véget a Spa 24.
DTM All Star győzött...csapat és a versenyzők mind onnan jöttek át :)
Először nyerte meg ezt a legendás futamot a Lambo, és ha jól értettem még dobogón se voltak idáig
BMW messze a legeredményesebb a 25 győzelmével
51-es Ferrari futama ahogy indult, ez a 3. hely szép mentés lett. Bár az a 30 mp az utolsó órában fájhatott a BMW-nek
Rutronik Porsche meg úgy tűnt nagyot mákolt azzal a számukra tökéletesen jött kiállással, de a sors amit adott később elvette. De így is alig maradtak el a győztestől
BMW egész jól feljött, de az utolsó órában nagyon megszívták, és mindkét esetben a ROWE csapat. 998-as autó fékhibával állt ki, a 98-as Farfus - Marciello - Krohn féle autó pedig a 30 mp-s büntetéssel estek el a dobogótól amit nemrég írtam
Gold kategóriáról szóltam tegnap milyen simán vezet a Verstappen csapat, igaz nyertek, de úgy hogy a végén a Garage59 féle Mclaren defektet kapott.
Nem követtem élőben végig ezt a 24 órást (éjszaka aludtam) ez az egymás utánra rakott három 24 órás verseny nekem, mint átlag nézőnek is sok. Akkor milyen lehet a versenyzőknek, csapatoknak....Valamit ezzel kezdeni kellene a jövőben.
ennyi SC alatt még mindig egyben a mezőny nem csoda
kár, hogy a BMW-nek nagyon nincs tempója a kezdetek óta. Bár a mostani etapban a 998-as ROWE BMW amit most Hesse vezet ott az elején és szépet is előzött lehet lesz belőlük valami
Verstappen féle csapat is jól megy. Fura nekem, hogy ez a brigád Astonnal megy, mert kb. mindenhol Ferrarisok.
Ezüst besorolású Lulham már áttért a sim világba 2019-23 közt nem is versenyzett, tavaly kezdte újra, de most Verstappen megadta a haverjának a lehetőséget. GTWC Europe mindkét kiírásban megy idén
Most a goldba indulnak, de összetettben most 2. helyen mennek
Köszi. Igen igazad van, de én legjobban Lantos Andrást szeretem, rajta tényleg érezni, oda van az autó versenyért. (rajta pl éreztem, ha tudná egyedül lekommentálná a 24 órát a LeMans ból)
Marad a BMW győzelem, Porsche már tegnap lehozta, hogy nem fellebbeznek tovább
Estre még abban is bízott, hogy esetleg a BMW elhasal a technikai ellenőrzésen, mert kételkednek abban hogy támadtak fel ennyire a bajorok, de ebből se lett semmi
van der Linde mennyire jól járt, hogy átment a BMW-hez idén. Idei mérlege:
Bathurst 12 órás: győzelem
Nürburgring 24: győzelem
ahol teljes szezont megy jelenleg a GT World Challenge Sprintben pedig vezetik a tabellát Weertsel, sőt az endurance-ban is 1.
Bathurst, Nürburgring meg ugye az Intercontinental GT Challenge része, és 2 futam 2 győzelemmel ott is első. És Spaban nem lesz a társa Farfus, azaz egyedül állhatna a tabella élén
vadállat bevállalta a három 24 órást egymás után. És ne feledjük Le Mansban a 46-ost vezetve nagyon úgy nézett ki a dolog hogy 1. vagy 2. helyen érhetnek be, és a kiesés nem rajta múlt, amikor az autó megadta magát alatta.
Spaban mivel a már említett IGTC része a belga 24 órás, így variáltak a 46-os autón. Rossi társai Rast és Magnussen lesznek.
ott van akkor neked a WEC mellett az IMSA. Hypercar/LMDH kategória van ott, csak GTP néven. Lamborghini még feltűnik ott, de van Acura is a gyártók közt.
hétvégén volt ott is futam Watkins Glenen 6 órás
Youtube oldala a szériának adja azt is, de én nem nézem. Időmbe már semennyire nem férne bele az IMSA.
Várhegyi az örök :D igazi retro életérzés hallgatni
Köszi, mint irtam nem értek ehhez, igy azt se tudtam, hogy nem olyan mint a LeMans , hát akkor tartósan lehet engem se kötne le, nekem azok a fura kinézetü nagyon gyors kocsik tetszettek, nem azok amik úgy néznek ki, mint a széria autók (hyper car azt hiszem, ami nem úgy néz ki mint az utcai ?) A lényeg igy lehet meg se érné nekik, ha csak nincs valami extraság mint a hyper carok. Parragh Zsombort szoktam hallani NASCARON meg talán még két riporter van aki autóversenyt közvetit, lehet tényleg ember se lenne, bár az es-en is talán 3 pár váltotta egymást ugye kettessével ebből szerintem 3 ES kommentátor volt Lantos András, Várhegyi Ferenc és talán Vörös Csaba mint ES kommentátorok voltak, és egy szakértő mind mellett, de lehet, hogy szakértőből pl 2 húzta le az egészet ezt nem tudom.
verseny végére ígérték hogy ítéletet az óvás ügyben, ami meg is történt de pár perccel a vége előtt, addig meg azt mutatták különbség amiben nincs a büntetés benne
innentől meg vihetik a szövetséghez, de én kétlem hogy ott másképp látnák. Esetleg abban bízhatnak enyhébbet kapnak.
Manthey persze óvott, és viheti még tovább is az ügyet ha akarják, azaz megint hetekig mehet a várakozás ki is nyerte akkor a versenyt mint tavaly, és ezt már a ROWE is óvhatja.
BMW-nél az idei N24 eléggé mostohagyerek lett, a legerősebb kategóriában 1 db BMW van. Nem rosszak, és nagyon erős a felhozatalok pilóta fronton, de van der Linde ahogy kitolta azt a Caymant valószínű büntetés jön