Nos, 125 cm3.
Max negyedliter?
Érdekes, egyre több ember,
-aki gondolkodik, fél liter alatt keres.
Akinek meg másra van igénye,
az meg nagyot keres.
Sokszor elhangzik az is,
hogy teljesítmény.
Itthon ilyenkor
15-20 ló körül per koponya a min.,
két szemre, 30-40 ló ajánlott túrázáskor.
De sokszor felhangzik, hogy 50, 70,
"minél nagyobb ménes"
Ha okos, s nem "csuklózik", nyelezik,
hanem kényelmesen, nézelődik,
túrázik autópályán kívül.
Én, inkább azt nézem,
motor nedves súlyára nézve
11 kg/ló felett jól túrázható.
Sőt, 8 kg/ ló az itthon ideális,
akár két. szemre is, nézelődni, pakolni.
Hétvégi motorozásokra, pálya nélkül.
De ha 5 kg/ló, vagy az alatti,
abból már nem túra lesz,
sport, nyelezés, pályázás, verseny.
Vagy csak utazok "egésznap kerülök"
megyek úton, nyélgázon, de nem állok meg,
mert csak 8 órába sűrítem be a hétvégi túrát.
Mások ezt szeretik, számomra meg jó
itt- ott megállni, nézelődni,
ha már elmentem oda,
megnézni, vagy élvezni a tájat, környéket.
Más meg csak utat, kanyart.
Menni, menni, gyorsan.
Ő spori, elfogadom. Jó az is.
De Nekem több kell.
Van aki írtózik a betonúttól, csak terep.
Van olyan is. Terepes.
S van aki csak napi
munkába/horgászatra stb. Nézi.
Van olyan is.
Stb.-stb.
Vége nincs.
De mind motoros, csak más műfaj.
De visszatérve:
Erre időt szánok, Másnak meg az nincs,
illetve nem akar...
(Avagy azért rohan,
hogy egy óra múlva részegen hányjon
a motoros talin, erre is volt példa.
2 nap múlva másnaposan,
nyélgázon vissza a melóba.)
Van ilyen motoros is.
De mindegy, mi alapján számol az ember.
Tehát mindig az a fontos, hol,
mire használnám, mi a cél?
Utazni? Speeed? Távolság?
Belföld, Külföld, mennyi időm van rá?
Pályázni is fogok? Mennyi holmival?
Egyedül? Avagy? Csoport? Útitárs?
Mit is akarok?
Kényelem? Márka? Kikkel megyek?
Ők mit képviselnek?
Oda akarok tartozni? Szabályok?
Hol használom? Város? Országút?
Naponta? Avagy csak túraalkalom?
S végül mennyim van? Fent tartása?
Alkatrész? Árak? Költségek?
Próbáltam? Kényelmes nekem,Tényleg?
Ezek lennének a min. Átgondoláskor,..
S nem mindig a teljesítményt, cm3.
nézni, számolni.
Magamból kiindulva...
Nekem minden napra elég lenne a cb125F,
olykor nagy komprumisszummal országútra.
Tetszik a Motron X Nordja, kényelem,
megbízhatósága,pakolhatóság szempontjából,
De termetem és motor súlya miatt kevés
lenne a hegyekben...
Nagyon jók a 15 lovas 125 cm3,
viszont drágák.
Bármelyik márkás, nem márkás jó.
Itthonra.
S igen még csak 125 cm3 beszéltünk.
Viszont szeretem a könnyű kis motorokat,
jó velük menni.
Persze, vonzott mindig is a nagy lassú járatú gépek.
De azokkal nem tudok városban járni, hegyekben pörögni.
S bizony arra is van igényem.
Ja, persze, tartsak erre is arra is motorokat.
Egy fenék egy ló híve vagyok.
még akkor is, ha átmenetileg kell egy városi moped.
Rövid távon...
Nálam útitárs nem jön szóba,
S egyre gyakrabban egyedül megyek,
mint ifi koromban.
Így nagy a szabadság, komorság.
De már ezt is megszoktam.
Nem vagyok annyira társaságkereső,
Mint 20-25 éve. Így sokszor
a csapathoz való vágyam
sokszor megkopott már....
Ezért is elég a saját nézelődős,
lassú tempóm.
De ez én vagyok, másnak meg más a jó, tökéletes.
Biztos, hogy másnak az én világom ami más,
S neki a nyélgáz, speed, vagy épp csak a terepezés a jó.
Ezért is van annyiféle motor és motoros.
Nem szabad egyiket se lenézni, van léte mindegyiknek.
Inkább az a fontos, hogy előtte (át)gondolkodjunk.
Mire? Mikor? Mennyi időre?
Kivel? Hogyan? Hová?
Mennyiből? Tárolás?
Kényelem? Pakolás?
Villogás? stb.