Keresés

Részletes keresés

gépészeti vonalbejáró Creative Commons License 2008.09.29 0 0 131
Valaki felhívhatná a szombathelyi vezető jegyvágók /és oktatóik/ figyelmét, hogy a Menetigazolványba nem a féktechnikai vonathosszt kellene beírni! 
VDSzSz Creative Commons License 2006.10.24 0 0 126

Szervusztok!

 

Minden vasút iránt érdeklődő figyelmébe szeretnénk ajánlani a www.vdszsz.hu honlapot, amelyet igyekszünk naprakészen tartani a legkülönbözőbb MÁV-os anyagokkal, tervezetekkel. Ezen kívül, persze, még sok minden más is van rajta.

 

Egy kattintást megér, nem?

 

bsasa Creative Commons License 2006.03.06 0 0 125
Nem a tesztprogramot nyomkodtam,hanem a tesztfüzetet lapozgattam. A jó válasz nem ugyanaz az utasításban és a megoldó táblázatban. sajnos tobb ilyen is van.
Előzmény: rg7 (124)
rg7 Creative Commons License 2006.03.05 0 0 124

Nyomkodtad a tesztprogramot?:)

Én sem találtam el a jó választ... (De nem is tanultam a hibámból..:((( )

Előzmény: bsasa (123)
bsasa Creative Commons License 2006.03.05 0 0 123

Kérdés:

Nyílt pálya felé történő kitolás alkalmával mikor köteles a dolgozó amenetirány szerinti első járműn tartózkodni?

 

a;akkor ha a jármű saroklépcsővel rendelkezik.

 

b;akkor,ha a járműn fékállás van.

 

c;akkor,ha a járműn saroklépcső vagy fékállás van.

Törölt nick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 122

Üdv!

 

A MÁV ZRt. Felső Vezetését probáljátok szóra birni? Nyissátok csak az idétlebbnél-idétlenebb topicokat. Azok meg a meleg szobáikban olvassák, és a hasukat fogják a röhögéstől. Röhejes. Még jó, hogy nem számoltatjátok el őket a havi fizetésükkel.

 

CSÁkány, by: EC24

Előzmény: Törölt nick (52)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 121

Üdv!

 

Elolvastam ezt a sok(k) okoságot amit Ti itt lemüveltetek. Akkor itt az én szerény hozzászólásom. Én 1 Győri gyakornok vagyok. Most kezdtem, nem nagyon látok bele (még) a sűrűjébe. Az inditó állomáson kiadott Irásbeli Rendelkezést akárhogy tetszik, bekell tartani. Hiába már mást nem olvasok egy hete, csak azt, hogy ebben a szelvényben új ismétlőjelzőt helyeztek üzembe. (Meg az átlagos haladási sebességet itt, és itt.) Szerintetek a rendőr nem kap olyan parancsot, amit nem szivesen végezz el? Dehogynem! Én inkább azt mondom, hagyjuk abba, az egymás ocsárolását, és inkább vasútasok tarsunk össze. Egyetlen vonat indulásához rengetek ember, és tudása szükséges. Szerintem. Lesz ez még rosszabb is.

 

CSÁkány, by: EC24

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.28 0 0 120

Drága lepke IQ-u bogaram azt hiszem ez miatt már egyszer kitiltottak a topicrol!

Moderator figyelj!!!!!

Előzmény: Törölt nick (119)
Gab B. Creative Commons License 2005.06.08 0 0 118
A huga az enyém!!! De csak, ha elmúlt 18 éves!
Előzmény: M44-419 (116)
Gab B. Creative Commons License 2005.06.08 0 0 117
"Lehet, hogy arra gondoltál, de nem azt írtad."

Mivel Te már leírtad, hogy csakis az utasításszerű rendelkezést vagy köteles figyelembe venni, így feltételeztem, hogy nem változott a véleményed.

"De még akkor is átlagon felüli!"

Nono! Meséljek?

"Érvényes vizsgákkal rendelkező mozdonyvezető esetén kénytelen vagy elfogadni, hogy biztos."

Szóval én fogadjam el, hogy az, akit felültetnek a mozdonyra, az annyira felkészült, hogy jobban már nem is lehetne! Természetesen aki irányítja, hogy Ő azzal a bizonyos mozdonnyal mikor, merre és meddig mehet, az nem. Már megbocsáss, de furcsa nézet.

"Ha nem fogadod el, akkor leváltót kell kérned: vagy a mozdonyvezető, vagy a magad helyére!"

Szolgálat közben muszály vagyok elfogadni - mint ahogyan Te is egy fszt. esetében -, hogy jogosult odaülni a helyére és joga van elvégezni a rá bízott feladatot. Vizsgája mindenkinek lehet. Hozzáértése már nem. Vonatkozik ez mindkét félre.
És én inkább némelyik mv.-nek kérnék leváltót néha. (Te pedig gondolom némelyik fszt.-nek. :-) )
Előzmény: M62 187 (115)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 116

Kinek a pap, kinek a papné.

 

Én a pap leányát választom! :-DDD


Előzmény: Gab B. (114)
M62 187 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 115

"Az utasításszerű rendelkezés ellenvélemény nélküli végrehajtásásra gondoltam..."

 

Lehet, hogy arra gondoltál, de nem azt írtad.

 

"Néha az a "láncszem" igen gyengécskére sikerül."

 

De még akkor is átlagon felüli!

 

"Egyáltalán nem biztos."

 

Érvényes vizsgákkal rendelkező mozdonyvezető esetén kénytelen vagy elfogadni, hogy biztos. Ha nem fogadod el, akkor leváltót kell kérned: vagy a mozdonyvezető, vagy a magad helyére!

 

"Jól mondod, időnként. :-)"

 

Lásd egy kicsivel feljebb :-)

Előzmény: Gab B. (114)
Gab B. Creative Commons License 2005.06.08 0 0 114
"Az a vasút, ahol ezt elvárhatod, azt otthon építed a szobádban, és úgy hívják, hogy terepasztal :-) Ha csak végrehajtás lenne és ellenvélemény soha, sok-sok váltófelvágás történt volna, sok-sok foglaltra járatás esett volna meg, és sok-sok egyéb tragédiáról számolhatna be a sajtó. Meséljek ilyeneket?"

Az utasításszerű rendelkezés ellenvélemény nélküli végrehajtásásra gondoltam, amit Te annyira elvársz! (jogosan!)
Azt a vasutat pedig Máv Rt.-nek hívják.

Mesélni mesélhetnénk egymásnak akár több szolgálatnyi időt is.

"Tőlünk azt várják el, hogy a végrehajtás utolsó "láncszemeként" előzzük meg mindenki más hibáit..."

Néha az a "láncszem" igen gyengécskére sikerül.

"Biztos!"

Egyáltalán nem biztos. Meséljek?

"... egy óra ártatlanul a cellában, mint a szőnyeg széle más hülyesége miatt!"

Kinek a pap, kinek a papné.
Inkább elviselem a főnököm üvöltözését, mint hallgatom egy köztörvényes suttogását a tarkóm felől ... :-)

"Feltéve, hogy az a rendelkezés utasításszerű..."

Lásd egy kicsivel feljebb.

"De, van... Időnként úgy hívják: felkészült mozdonyvezető :-)"

Jól mondod, időnként. :-)
Előzmény: M62 187 (102)
M62 187 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 113

A sztorikat a végtelenségig lehetne sorolni pro és kontra.

De ha csak egy nagyvonalú és szerény mérleget próbálok készíteni, akkor is minden általam okozott balesetre legalább két nagyságrenddel több általam elhárított baleset adódik. És én ezzel még mindig csak egy átlagon alúli mozdonyvezető vagyok!

Előzmény: M44-419 (108)
Soldato Creative Commons License 2005.06.08 0 0 112

OFF

 

A női nem? Az gáz...

A női igen,az az igazi...

 

ON

 

 

Előzmény: exmv (111)
exmv Creative Commons License 2005.06.08 0 0 111

A női nem-re gondolsz? (vicc)

Tényleg!

Előzmény: Soldato (104)
Soldato Creative Commons License 2005.06.08 0 0 110

"Amit viszont nem vagyok hajlandó eltűrni az azok a szitkozódó bekiabálások"

 

Ne tűrd el!De ha általánosítasz ahogy itt is tetted--  "Az utóbbi időben kezd elharapózni az a folyamat, hogy a mv -k azt képzelik, csakis és kizárólag azért mennek a vonatok, mert ők vannak."--- azzal nem leszel igazán népszerű.

Amúgy a véleményem szerint,nem sok értelme van a civakodásnak,mert mindkét oldalon lehetne hozni érveket pro és kontra,és soha nem lenne vége a vélt vagy valós sérelmek felsorolásának.

Előzmény: M44-419 (106)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.08 0 0 109

perontyúk

 

Én a MÁV-cicus titulust kaptam meg 8-).

Előzmény: Gab B. (87)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 108

"Butaság ellen nincs védelem."

 

De, van... Időnként úgy hívják: felkészült mozdonyvezető :-)

 

Hm.

 

A tavalyi negyedéves baleseti kimutatásokban feltűnően sokszor olvastam azt, hogy "X állomáson az Y számú vonat meghaladta a Z jelű főjelzőt. A baleset oka: időbeni fékezés elmulasztása."

 

Vagy pl: tán 2 éve történt az egyik környékbeli S&H-s állomáson, hogy páratlan vonat bejárt az egyik vágányra, a mellette lévőről meg indult a páros. Az fszt. a vágányúti gombot nem tolta át a másik vgra, csak az iránykallantyút állította át bejáratról kijáratra. Magyarán a váltókezelő visszazárt a páratlan vonat érkező vgára. Az érkező vg kijárati jelzője szabad lett, fszt kiment, elmenesztette a páros vonatot. Az mv. mindenféle írásbeli rendelkezés és jelzésadás nélkül elment a vörös mellett és felvágta a részére helytelenül álló váltót.

 

A kihallgatás során az fszt és a vk elismerték, hogy hibáztak. Az mv. egyre csak azt hajtogatta, hogy őt elmenesztették.

 

Erre én is csak Gab. B.-t tudom idézni, hogy butaság ellen nincs védelem. Ezt csak annyival tudnám kiegészíteni, hogy többszörös butaság ellen meg pláne nincs védelem.

Előzmény: M62 187 (102)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 107

Én már bakter nélküli vasutat láttam, nem is egyet

 

Akkor mutass nekem is egyet, mert a KÖFI kezelője is forgalmi dolgozó, azaz bakter.:-)

 

 

Előzmény: M62 187 (90)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 106

Akkor Te már mindent tudsz,és van mire ilyen nagyarcú,kioktató hsz-at írnod.

 

Mottó:"A jó pap holtig tanul. A jó vasutas ennél két utasítással többet." (Ismeretlen szerzőtől)

 

Soldato!

 

Nagyon messze vagyok attól, hogy mindent tudjak a vasútról!

 

Amikről írok, azok -szvsz- alapvető dolgok. Én nem hobbiból és szórakozásból utaztam vezetőálláson, hanem azért mert érdekel, hogy az ott dolgozó kollégák hogyan látják a mi munkánkat. És ezeket az utakat azért csináltam, mert nálam ez (is) alapvető dolog. Én nem tekintem játszótérnek a vezetőállást sok más emberrel szemben. Én megtanultam és tudom, hogy az ugyanolyan munkahely, mint egy forgalmi iroda.

 

Amit viszont nem vagyok hajlandó eltűrni az azok a szitkozódó bekiabálások, amit áthaladás közben egyes mozdonyvezetők megengednek maguknak. Csak egy példa: az átmenő fővágányom hamisfoglalt volt. Azért, hogy a késett vonat ne hívóval járjon be, kitérőben haladtattam. Ez nagyon sértette az mv.-t ezért áthaladás közben az ablakon derékig kihajolva nyomdafestéket nem tűrően üvöltözött velem.

 

Ezt senkitől nem vagyok hajlandó eltűrni!

Előzmény: Soldato (85)
M62 187 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 105

"De akinek inge..."

 

:-) Értem, nem bántódtam meg...

Előzmény: exmv (103)
Soldato Creative Commons License 2005.06.07 0 0 104

"Hadd idézzem Hofit:

'Akinek inge, nem veszi magára.

De akinek inge, az öltözködjön már fel!' "

 

Az idézetből kihagytál egy fontos "nem"-et. :-)

Előzmény: exmv (103)
exmv Creative Commons License 2005.06.07 0 0 103

Olvasgatom a topicot. Te és Gab B. értelmesen vitatkoztatok. Egy darabig. Aztán kezdtek jönni a beszólogatások (innen, onnan, meg amonnan is). Ez így nem tetszett, önös érdekből: nem tudtam tovább élvezni a pengeváltást.

Lehet, hogy pont rossz hsz-nél 'ugattam' bele, ha Soldato, vagy te bántásnak éreztétek, akkor elnézéseteket kérem.

 

Hadd idézzem Hofit:

'Akinek inge, nem veszi magára.

De akinek inge, az öltözködjön már fel!'

Előzmény: M62 187 (101)
M62 187 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 102

"Amennyiben mégis, úgy elvárható, hogy ne legyen ellenvélemény, hanem csak végrehajtás."

 

Az a vasút, ahol ezt elvárhatod, azt otthon építed a szobádban, és úgy hívják, hogy terepasztal :-) Ha csak végrehajtás lenne és ellenvélemény soha, sok-sok váltófelvágás történt volna, sok-sok foglaltra járatás esett volna meg, és sok-sok egyéb tragédiáról számolhatna be a sajtó. Meséljek ilyeneket?

Tőlünk azt várják el, hogy a végrehajtás utolsó "láncszemeként" előzzük meg mindenki más hibáit...

 

"Ezzel egyetértek. Helyzeti előnyben vagy."

 

Helyes! :-) Ezzért van rám bízva, hogy hogyan adom a Figyelj! jelzést!

 

"Biztos?"

 

Biztos!

 

"Inkább a szőnyegszéle mindennap, mint egyetlen óra egy cellában!"

 

Én ezt máshogy látom! Inkább egy óra ártatlanul a cellában, mint a szőnyeg széle más hülyesége miatt!

 

"És kéretik betartani a rendelkezéseket, amit kell. Se többet, se kevesebbet."

 

Feltéve, hogy az a rendelkezés utasításszerű...

 

"Butaság ellen nincs védelem."

 

De, van... Időnként úgy hívják: felkészült mozdonyvezető :-)

Előzmény: Gab B. (100)
M62 187 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 101

"... az mv-k fenntartják maguknak a jogot arra nézvést, hogy b*sztassák az fszt-ket."

 

"Drága barátom, vedd ki a biliből a kezedet!"

 

"Jó lenne, ha ezen belül ti is tudnátok a helyeteket!"

 

"Nagyon könnyű ugatni a vezetőállásból, de az lenne a legjobb, ha mondjuk 2 évet lehúznál a vörössapkásként."

 

"Pár ezer km-t sikerült utaznom vezetőálláson, úgyhogy nekem nem kell bemutatnod, milyen az mv-k élete!"

 

"... mindkét szolgálati ágnál megvannak a béna f*szok."

 

Hát szerintem ezek voltak a be(le)szólások, amik nem Soldato és nem az én gépemről kerültek a netre. Mindez semmi egyéb, mint "nagyarcú,kioktató hsz", különösen annak fényében, hogy már "lehúztam" 2 évet vörössapkásként, saját felelősségemre, fizetésért, és nem kedvtelésből, mint ahogy mások utaztak vezetőálláson több ezer kilométert, és azt hiszik, már mindent tudnak... Aztán a végére még odaírja, amit én is mondtam, hogy mindenki a maga dolgával foglalkozzon – de előtte még jól esett neki fölöslegesen "ugatni" néhány sort a baktersapka alól...

Előzmény: exmv (99)
Gab B. Creative Commons License 2005.06.07 0 0 100
"... akármit nem rendelhetsz el!"

Nem is akarok. Amennyiben mégis, úgy elvárható, hogy ne legyen ellenvélemény, hanem csak végrehajtás. Mert sokszor lehetek én bármilyen utasításszerű, ha az mv.-nek nincs kedve megmozdulni.

"... ezt viszont én látom a vezetőállásról, és nem te az íróasztal mögül."

Ezzel egyetértek. Helyzeti előnyben vagy.

"Ezzel az energiával bármelyik ügybuzgó, betoji szolgálattevő azt is ráírhatná, hogy "legfeljebb lépésben", vagy "előtte köteles megállni", vagy azt, hogy a "szívbeteg utasok védelme érdekében halkan kürtöljön"."

Ez azért cinikus egy kicsit. Most mondjam én is, hogy annak a mozdonyvezetőnek, aki zöld mellett a falnak nekimegy rá is kéne írni?

"Adott egy utasítás, korrekten meghatározva a teendőket. Tessék ahhoz ragaszkodni!"

Nem csak ránk vonatkozik ez!

"Majd mi tudjuk – mert mi tudjuk –, hogy mikor kell a Figyelj! jelzést folytatólagosan adni!"

Biztos? Tegnap sem tudta a kollégád.
Itt megint feltehetnék egy kérdést, de inkább nem, mert félreértheted.

"Másnap meg majd sorban állhatunk a szőnyegszélre, mert lakossági bejelentés szerint indokolatlanul hosszan kürtöltünk..."

Inkább a szőnyegszéle mindennap, mint egyetlen óra egy cellában!

"Hát kéretik azt ráírni a rendelkezésre, amit kell. Se többet, se kevesebbet...

És kéretik betartani a rendelkezéseket, amit kell. Se többet, se kevesebbet.

"Kanyarodtunk, nem? A kanyarokat mindig lassabban vesszük be, mert úgy biztonságosabb!..."

Butaság ellen nincs védelem.
Előzmény: M62 187 (97)
exmv Creative Commons License 2005.06.07 0 0 99

Nem kell lelépned, nem én vagyok a pedellus :)

 

"...nagyarcú,kioktató hsz-at írnod." -írtad.

 

Miért van az, hogy a jól induló vitákba valaki mindig be(le)szól és veszekedés lesz a vége?

Előzmény: Soldato (98)
Soldato Creative Commons License 2005.06.07 0 0 98

" hogy nyitok egy anyázós topicot - ha megnyitottam volna, most Soldatostul szívesen odaküldenélek."

 

Engem?Miért is?

Amúgy nem kell,lelépek én magamtól is,bár azt hiszem nem én voltam itt közönséges...

Előzmény: exmv (92)
M62 187 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 97

"És hogyan folytatódik? Azt is emlegetni kéne, mert úgy egész."

 

Csak ebben a vitában nem az a lényeg! Mert hiába vagy te akárhol rendelkező, akármit nem rendelhetsz el!

"Egy nem működő fénysorompó mi, ha nem veszélyeztetett pont?"

 

A működő fénysorompó is veszélyeztetett pont!!! Nem "veszélyeztetett pont" esetén kell a Figyelj! jelzést folytatólagosan adni, hanem "veszély" esetén! Ez nagyon nagy különbség! Egy nem működő fénysorompó önmagában még nem veszély, a veszély az, amikor a sorompóhoz közelítve azt látom, hogy az autók körültekintés nélkül, nagy sebességgel haladnak át az átjárón – ezt viszont én látom a vezetőállásról, és nem te az íróasztal mögül.

 

"És ha erre esetleg azzal az egy mondattal, amit feleslegesnek tartasz az írásbeli rendelkezésen még fel is hívják a figyelmedet, nem hiszem, hogy egetverő bűn lenne."

Talán nem bűn, de hiba! Ezzel az energiával bármelyik ügybuzgó, betoji szolgálattevő azt is ráírhatná, hogy "legfeljebb lépésben", vagy "előtte köteles megállni", vagy azt, hogy a "szívbeteg utasok védelme érdekében halkan kürtöljön". Adott egy utasítás, korrekten meghatározva a teendőket. Tessék ahhoz ragaszkodni! Majd mi tudjuk – mert mi tudjuk –, hogy mikor kell a Figyelj! jelzést folytatólagosan adni! Azt, hogy az átjárónál viharos idő van-e, esetleg korlátozott a távolbalátás, vagy bármilyen más veszély jelentkezik, azt csak az tudja, aki ott van, és nem az, aki a rendelkezést kiállítja. Másnap meg majd sorban állhatunk a szőnyegszélre, mert lakossági bejelentés szerint indokolatlanul hosszan kürtöltünk...

Hát kéretik azt ráírni a rendelkezésre, amit kell. Se többet, se kevesebbet...

 

Pár évvel ezelőtt a rendőrségen kellett számot adnom arról, milyen körülmények között találtunk meg egy éjszakai vonattal egy Andráskeresztet a sínek között. Többszöri célzatos kérdésre adott igen határozott válaszra (miszerint 60 km/h-val haladtunk a 60-as vonattal a 60-as pályán) is csak az került a jegyzőkönyvbe, hogy a "sebesség kb. 60 km/h óra lehetett". Másnap derült ki, hogy a vallomásom nem csengett egybe a jegyvizsgálóéval, aki "legfeljebb 40 km/h"-t állított. Kérdem tőle, miért? "Kanyarodtunk, nem? A kanyarokat mindig lassabban vesszük be, mert úgy biztonságosabb!..."

Előzmény: Gab B. (95)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!