Azert azt is vegyuk figyelembe, hogy a mai oktatasi rendszer a lanyoknak kedvez, es reszben pont amiatt mert "tul sok a szoveg es keves az abra". A fiuk vizualis tipusuak, gyorsabban tanulnak abra alapjan. Es sokszor egy abra tobbet mond akarmennyi szovegnel. Bar a hir alapjan Magyarnak ez nem biztos hogy ennyire tiszta...
Gy.k.: Nyilvan kell szoveg is, de a megfelelo abrak hianya rontja az oktatas hatekonysagat.
"A megnövekedett művészeti iskolai díjakról kifejtette: a térítési díj differenciált, az iskola dönthet arról, mennyit szed. Ugyanakkor az elmúlt években a művészeti alapképzésre fordított összegek drámaian megnőttek, a központi büdzsé 30 milliárdot fordít e célra. A tényleges teljesítmény mérésére azonban nem alakult ki rendszer. "
1. Az iskola nem dönthet szabadon arról, hogy mennyit szed, mert a minimum térítési díj meg van szabva (10-12 ezer Ft/tanév, nem tudom a pontos összeget), ennyit vagy ennél többet szedhet.
2. Nem tudom, most segítsek-e sírni a miniszter úrnak a művészeti alapképzésre fordított összegek "drámai" növekedése láttán? Olyan nagy baj ez??? Nem kéne ennyi gyereket művészetekre nevelni?
De lehet, hogy más a baj: a jogi szabályozás hézagai miatt gombamódra elszaporodtak a nívótlan, "megélhetési" művészeti "iskolák" is. De ezzel sem az lenne a megoldás, hogy szedjük be az állampolgároktól ezekre is a fedezetet (hozzájárulást), hanem kéretik elvégezni a munkát: mérni a tényleges teljesítményt, felügyelni, és azokat az iskolákat finanszírozni, amelyek a követelményeknek eleget tesznek.
Magyar Bálint: új tankönyv-akkreditálási eljárást alakít ki a tárca 2005. június 4. 12:31
Az oktatási tárca új tankönyv-akkreditálási rendszert alakít ki, s ennek részeként az eljárás szigorítása várható - közölte Magyar Bálint, szakminiszter az Országos Igazgatói Fórumon a fővárosban. Az oktatási tárca vezetője ennek szükségességét azzal indokolta, hogy jelenleg a tankönyvek jelentős részében a szakkifejezések túlburjánzása figyelhető meg, a mondatok hihetetlenül hosszúak, s a szövegek és illusztrációk aránya felborult az előbbiek javára. Ugyanakkor a könyvekben nincsenek - vagy csak nagyon kevés számban vannak - problémamegoldó, ismeretalkotói feladatok. A tárca azt tervezi, hogy szigorúbbá teszi az akkreditációs eljárást a minőség érdekében - közölte Magyar Bálint.
Lehetőségként említette - amiről még nincs döntés - a szakkifejezések külön szótárszerű felsorolását, hogy a pedagógusok a tankönyvrendeléskor ezt is figyelembe vehessék.
A miniszter kérdésre válaszolva elmondta: nem tervezik a tankönyvtámogatási rendszer felülvizsgálatát. Ugyanakkor - mint mondta - valóban feszültség van a normatíva és a tankönyvpiaci árak között. A különböző évfolyamok között ezért megpróbálnak differenciálni, s rendeletileg is igyekeznek maximálni az árnövekedés mértékét, amely infláció körüli összeg lehet - jelezte a miniszter.
A pedagógus-továbbképzés központi támogatása várhatóan nem emelkedik, de a második nemzeti fejlesztési tervben megnövelt forrásokra lehet majd számítani - közölte.
Magyar Bálint szólt arról is, hogy a tárca tárgyalásokat folytat a Matávval, hogy pedagógusok kedvezményes áron juthassanak internet-kapcsolathoz. A megnövekedett művészeti iskolai díjakról kifejtette: a térítési díj differenciált, az iskola dönthet arról, mennyit szed. Ugyanakkor az elmúlt években a művészeti alapképzésre fordított összegek drámaian megnőttek, a központi büdzsé 30 milliárdot fordít e célra. A tényleges teljesítmény mérésére azonban nem alakult ki rendszer.