Keresés

Részletes keresés

BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2020.03.31 0 0 10533

Gyönyörű egy szerkezet!Mennyit tud tupolev barátom?

Előzmény: tupolev (10532)
tupolev Creative Commons License 2020.02.16 0 1 10532

Wilbert WT-420 a Várban, 82,5 m-es gémmel. 

Jól gondolom, hogy ez a valaha itthon állt legnagyobb gémkinyúlású toronydaru?

BENJÁMIN(BENJI) Creative Commons License 2020.02.05 0 1 10531

Üdv az új és régitagoknak!:-)

Ma sajnos időhiányba vagyok,holnap ezzel a dologgal kapcsba,írok.

 

Előzmény: Tomi1717 (10530)
Tomi1717 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 10530

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni tapasztaltabb Kolegától vagy a témában jártas embertől!

Mai nap végeztem el az emelőgépkezelő tanfolyamot. Toronydarus szeretnék lenni. A probléma ezzel az, hogy a magyar rendszernek köszönhetően úgy levizsgáztam, mint állítólagos darukezelő, hogy még darut sem láttam. Se elméletileg nem tudok semmit, se gyakorlatilag. Ez a normális? A cégek fognak segíteni? Betanítják az embert?

 

Köszönöm a válaszokat.

boroslaci Creative Commons License 2019.12.13 0 1 10529

Hát a németek se semmik akkor:(kar ezekért a vasak ért még ahogy mondod eggy egyet felujjitanak de az édes kevés sajnos a boldogsághoz pedig szerintem a műszaki dolgok kiállításnak van jövője hova tovább az elektronika annyira el feledteti a múltat el felejtodik hogy mijen is volt mikor nem volt számítógép vezérelt eszközök gépek és mégis tudtak érvényesülni az emberek szerintem az építkezés is szebb és igényesebb volt a régi technológiával a jelenbe gyorsan és olcsón fejezet van mindenhol de látszik is mindenen elszomorito az egész 

Előzmény: daruguru (10528)
daruguru Creative Commons License 2019.12.13 0 0 10528

Volt egy múzeum Németországban, ahol régi toronydarukat is gyűjtöttek és bemutattak. Sajnos azonban tönkrement, és majdnem mindent szétvágtak. :( Egy-két dinoszauruszt néha megmentenek, felújítanak és kiállítanak darus cégek, de sajnos elenyésző a számuk.

Előzmény: boroslaci (10527)
boroslaci Creative Commons License 2019.12.12 0 0 10527

Lassan lassan a múlté lesznek ezek a vasak egyre ritkább látni lassan már csak képeken fogjuk le járt az idejük s vasba végzik elszomorito kár hogy nincs egy múzeum vagy valami amejik az ijen gépeket az utókornak megorizne el se tudjuk majd a jövő nemzedéknek mondani hogy ezek a csoda gépek az emberiség fejlődésében mijen fontos szerepet játszottak mijen fontosak voltak és hova fejlődtek rövid idő alatt elgondolkodtató hogy mennyire nem törődik senki ezzel a műszaki csodakkal

Előzmény: daruguru (10526)
daruguru Creative Commons License 2019.12.11 0 0 10526

Hasonló élményem nekem is volt egy 110-essel. :)))

Előzmény: boroslaci (10525)
boroslaci Creative Commons License 2019.12.10 0 1 10525

Ujjak ujjak a képek telibe találtál a fajtajukkal:) meg fel is ültem a bocsa 110be egyet fordultam vele jó érzés vol már több mint 10 éve nem ültem ijenbe isteni meg érezni az öreg vas mijen szépen mozog 

Előzmény: daruguru (10524)
daruguru Creative Commons License 2019.12.09 0 0 10524

Bocsa MT-110. Nagyon jó képek! :) Mikor készültek? Frissek?

Előzmény: boroslaci (10522)
daruguru Creative Commons License 2019.12.09 0 0 10523

Ha nem tévedek, MTA-125 (vagy 126) és MTA-180. :)

Előzmény: boroslaci (10521)
boroslaci Creative Commons License 2019.12.06 0 1 10522

boroslaci Creative Commons License 2019.12.06 0 1 10521

EGy szép estét mindenkinek ;) 

boroslaci Creative Commons License 2019.11.23 0 0 10520

Igaz

Előzmény: daruguru (10519)
daruguru Creative Commons License 2019.11.21 0 0 10519

Annyit javítanék, hogy az utolsó előtti nem Liebherr 42K.1, hanem valamelyik Potain GTMR (valószínűleg 331 vagy 336). :)

Előzmény: boroslaci (10518)
boroslaci Creative Commons License 2019.11.20 0 0 10518

Sziasztok rég jártam ezen az oldalon de jó látni a vasakot az első piros raimondi mrt 45, második kék raimondi mrt 84, harmadik sárga liebherr 42 k-1,s az utolsó liebherr 200ec-h

Előzmény: Bendzsur (10515)
hms362 Creative Commons License 2019.09.27 0 0 10517

Ezt ÉGV szerelők szerelték. Nekik volt ilyen Gaz műhelykocsijuk. Egy darabig nekünk is, majd később Barkas.

Előzmény: KB 401 (10510)
tupolev Creative Commons License 2019.09.27 0 0 10516

A legfelső egy Raimondi MRT-48, a legkisebb Raimondi itthon.

Alatta kék pedig MRT-84.

 

Előzmény: Bendzsur (10515)
Bendzsur Creative Commons License 2019.09.26 0 0 10515

Szép jó estét MindenkiNet!

 

 

Az alábbi fotóim a belvárosban készültek az utóbbi 7-ekben, napokban;

 

Van köztük ilyen is-olyan is, a legfelső fotó típusát passzolom, darugurura és tupolevre bízom a megfejtését;

 

 

 

 

daruguru Creative Commons License 2019.09.23 0 0 10514

Gyönyörű!!

Előzmény: KB 401 (10510)
daruguru Creative Commons License 2019.09.23 0 0 10513

Ezek most? Főleg az első kép (40K). :)

Előzmény: KB 401 (10509)
KB 401 Creative Commons License 2019.09.20 0 1 10510

 

 

KB 401 Creative Commons License 2019.09.20 0 1 10509

Semmi különös,csak Szolnok.

hms362 Creative Commons License 2019.09.02 0 0 10510

Mikor?

Előzmény: krane52 (10509)
krane52 Creative Commons License 2019.09.01 0 1 10509

Bocsi rég jártam az oldalon.

Edilmac E951 típusú gép 2 db volt a KOMÉP-nak azokkal szerelték(tük) a házgyári épületeket. nem ÉGV . 

Előzmény: hms362 (10484)
pk1 Creative Commons License 2019.08.22 0 1 10508

Budapest, Kossuth tér, toronydarut most bontják.

tupolev Creative Commons License 2019.08.15 0 0 10507

Igen, a Prangl 500 tonnás Demag autódaruja áll ott.

Előzmény: Nores (10506)
Nores Creative Commons License 2019.08.15 0 0 10506

Most van egy nagy "dög" az Etele úton az Etele Plaza építésénél.

Ott a 7 toronydaruból egyet már elbontottak, és nagyjából annak a helyén dolgozik ez az autódaru.

A gépészetet pakolják be konténerszám.

Előzmény: tupolev (10501)
daruguru Creative Commons License 2019.07.31 0 0 10505

Igen, régen ez elterjedt volt, ma már sajnos ritka. Manapság ezt a módszert gyakorlatilag már csak felhőkarcolók építésénél alkalmazzák, részben azért, mert az épületen belüli kúszató apparátus drága és körülményes a használata. Nálunk tudtommal nincs is ilyen. Sajnos itt a helyzet sokkal egyszerűbb (és kevésbé izgalmas): egyszerűen körbeépíti magát, majd autódaruval kiemelik tagonként, ha kész.

Előzmény: hms362 (10504)
hms362 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 10504

Az ilyen daruk többnyire liftaknába telepített kúszódaruk. Ilyen (magyar Q 3/30) építette a veszprémi és debreceni 20-emeletes toronyházat, míg a gyöngyösit, v. talán a szolnokit meg Linden kúszódaru. Ezek nem a saját törzsükben, hanem a liftaknába leengedett létrákon kúsznak, és a kúszatási művelet végén a liftaknán keresztben elhelyezett gerendákra ülnek. Egy pár emeletet megépítenek, aztán kúszatás (hidraulikával), majd újabb pár emelet után újra kúsznak (nem maguktól, szerelők kúszatják). Kúszatást (és kúszatás közbeni visszazuhanás miatti egy hónapos javítást) csináltam (csináltuk) Veszprémben. Aztán Debrecenben is kúszattunk. Azt nem tudom (soha nem csináltuk), hogy a Q daru hogyan jött le a 20. emelet tetejéről. A Lindenhez viszont tartozott egy olyan kisegítő daru, amivel a darabjait le lehetett engedni az épület fala mellett. Ezt csináltuk egyszer Gyöngyösön, v. Szolnokon.  

Előzmény: ooz1 (10500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!