Namármost az a helyzet, hogy a Bombardier módosíthatja a vitatott pontokon az árajánlatát. Úgy, hogy most már ismeri a részletes Stadler árajánlatot. Talán had ne részletezzem, hogy ez miért gáz...
Az ajánlatkérő MÁV megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény több bekezdését, ezért a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette az elővárosi vonatokra kiírt tendert.
A Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a MÁV motorvonattender június 1-jén kihirdetett eredményét. A döntőbizottság a 2005. július 4-i határozatukban megállapította, az ajánlatkérő MÁV megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény több bekezdését.Index.hu
Nem vagyok szakértő, nem tudom véleményezni, hogy melyik a jobb. Egyet nem értek: a 3.ik megsemmisítés után hogyhogy a helyén van a MÁV-vezér?
Ez olyan dolog, mintha autót vennél, de nem döntheted el, hogy milyet veszel, hanem tendert kell kiírnod. A tenderre jelentkezik a Toyota, aki beszámítja a régi autódat és a Citroen, aki nem. Miután a Toyota nyert, a Citrom elkezd balhézni, hogy de igen, mi is ugyanolyan autókat gyártunk, és a következő Citromnál beszámítjuk a régit.
Kollegák itten kiömlött a gyermek a vízzel egyetemben.
Én nem vagyok vonatos, főleg kocsival utazom, de ha a Bombardier vonatok rosszak, akkor azért ne nyerjen! Ne azért vágják ki mert egy több tízmilliárdos tenderen a takarítási (igen, a takarítási) költségtétel túl alacsony. Materiális tétel ez? Komolyan?
Hozzanak jó döntést, jó folyamat végin. Aki meg úgy írta ki a tendert, hogy összehasonlítható adatok (esetünkben az ár az egyes tényezőkkel kapcsolatban) nem azonos súllyal szerepelnek, nos gondolom van az illetőnek főnöke, a főnöknek meg szőnyege, tessék a szélére állítani.
Ezzel a sz@r dumával kivágni egy multit, hogy túl olcsó a takarítás...
Nem is pályázhattak volna közösen, mert a Ganznak semmilyen referenciája nincs. Most majd lesz, végre nem külföldön kell megszerezni. Továbbá a Ganz nem is alvállakozóként szállítja majd az elektromos berendezéseket.
Éppen emiatt lesz a motorvonatok telephelye Budapesten az Északi Főműhelyben (Kőbányai út)."
A végszerelés lesz a MÁV Északi Járműjavító Kft-nél, a motorvonatok "telephelye" Pusztaszabolcson lesz.
"A Transelektronak pedig nagy tapasztalata van a vasúti járműgyártás és felújítás terén."
Azaz vasúti járművek villamos hajtásának és vezérlésének gyártása terén. A Transelektro egy fél vasúti járművet sem épített eddig, még GVM korában sem.
"...mivel a Stadler a Ganz-Transelektroval közösen pályázott..."
Nem pályázott közösen, pusztán a villamos berendezéseket fogják szállítani (mármint a GTK).
Arra egyik okoska sem gondol, hogy a Stadlert sem fogják Svájcba vinni karbantartásra...
De nem is ám, mivel a Stadler a Ganz-Transelektroval közösen pályázott. A Transelektronak pedig nagy tapasztalata van a vasúti járműgyártás és felújítás terén.
Éppen emiatt lesz a motorvonatok telephelye Budapesten az Északi Főműhelyben (Kőbányai út).
Ha a Bombardier győz a Talentjeivel, akkor a MÁV ugyanúgy járt volna, mint a sógorék ÖBB-je. A villanyTalentek nagy kupac trágyák, már több éve mennek, de még mindig csak kísérleti üzemben, ugyanis annyi a baj velük.
Ezzel a műhisztivel az a baj, hogy kivételesen tényleg a Stadler jobb, alkalmasabb, jár több haszonnal az országnak, a pénzügyi hercehurca pedig egy nagy lufi, teljes mértékben a nyugati gyakorlat szerint adták meg az információkat, ahol másképpen szervezik és veszik figyelembe jogilag, pénzügyileg a több telephelyeken működő cégeket és azok mutatóit. Amúgy a kiírást eleve módosítani kellett, mert az egy befutós tender érvénytelen, a Bombardier pedig először nem érte el a kívánt szintet.
Ha valami előre el van döntve, az el van döntve. Kit érdekelnek a pontszámok? Egy érvényes pályázónak kell maradni, és akkor megvan a nyertes. Ilyen világ ez... De miért csodálkozol? Mára ez norma...
"
Vonattender: a túl olcsó ajánlaton vérzett el a Bombardier 05.6.1 14:17
A megismételt vonattendert is a svájci Stadler nyerte. Úgy tudjuk, a mérleg ezúttal a Bombardier javára billent volna, ám a döntéshozók túl olcsónak ítélték a cég karbantartásra és takarításra tett árajánlatát, így a pályázatot érvénytelennek ítélték.
Ismét a svájci Stadler nyerte a MÁV Rt. 30+30 villamos motorvonat beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatát - erősítették meg a korábbi, nem hivatalos forrásból származó információkat a vasúttársaság sajtótájékoztatóján.
Az utolsó körben a MÁV magyarázatot kért a cégektől az árajánlat megalapozottságára vonatkozóan. A cégek egy-egy, mindössze másfél oldalas dokumentumot nyújtottak be. A Bombardier beszámolója alapján a döntéshozók valószínűleg nem találták elég megalapozottnak az árajánlatot. Információink szerint a Bombardier ajánlatát érvénytelennek minősítették, így lehetett ismét a Stadler a befutó.
Gaál Gyula, a MÁV elnök-vezérigazgatója korábban közölte: bármely cég lesz is a vesztes, az megtámadja majd a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) a mostani eredményt is. Amennyiben viszont a KDB nem tiltja meg azonnali hatállyal a szerződés megkötését a nyertessel, úgy a vasúttársaság 10-30 nap között aláírja a kontraktust.
A Bombardier forintra átszámított, karbantartásra és tisztításra vonatkozó, mindössze ezer-ezer forintos ajánlatát a döntéshozók nem találták reálisnak mondván, hogy az nem fedezte volna a tevékenységek költségeit. A pályázatot e pont miatt érvénytelennek nyilvánították.
Úgy tudjuk, ebben a körben a korábbiakhoz képest jóval nagyobb volt az összesített pontszám-különbség, ráadásul ezúttal a Bombardier javára - a Stadler kereken ezer pontot kapott. Arra a kérdésünkre, miszerint átszámolták-e a két cég végső ajánlatát, Lékai Gusztáv főigazgató közölte: ezt nem végezték el, mert azt megelőzően érvénytelenítették a Bombardier pályázatát. "