Keresés

Részletes keresés

blll Creative Commons License 2006.03.10 0 0 20
Azt hallotam, hogy ez az ugy meg nem zarult le, s a vesztes Bombardier megis kap megrendelest !
SZABÓ JÁNOS Creative Commons License 2005.07.06 0 0 19

Az rossz vicc, hogy a közpénzt megóvni hivatott törvény megszegésének szankciója a közpénz egyik államzsebből a másikba pakolása.

Derék honanyáink és honapáink így alkották meg a törvényt. Az alapváltozaton eddig minden kormányzati ciklusban módosítotztak.

 

Ők tudják miért

Előzmény: ex_lx (18)
ex_lx Creative Commons License 2005.07.06 0 0 18
De van-e valami kényszerítő erő, ami biztosítaná, hogy a következő kör sikeresen fejeződik be (és nem azért, mert a döntőbiz. megunja a vétót)?

Az rossz vicc, hogy a közpénzt megóvni hivatott törvény megszegésének szankciója a közpénz egyik államzsebből a másikba pakolása.
Előzmény: SZABÓ JÁNOS (17)
SZABÓ JÁNOS Creative Commons License 2005.07.06 0 0 17

Persze hogy gáz. Újra kéne az egészet indítani, a legelejétől.

 

Előzmény: Donky (16)
Donky Creative Commons License 2005.07.06 0 0 16
Namármost az a helyzet, hogy a Bombardier módosíthatja a vitatott pontokon az árajánlatát. Úgy, hogy most már ismeri a részletes Stadler árajánlatot. Talán had ne részletezzem, hogy ez miért gáz...
Előzmény: SZABÓ JÁNOS (13)
ex_lx Creative Commons License 2005.07.06 0 0 15
Majd kirúgnak valakit, aki túl sokat pofázott, hogy ez így nem lesz jó.

Erkölcsi példamutatás a reálszférának.
Előzmény: SZABÓ JÁNOS (13)
Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2005.07.06 0 0 14
Love me tender,
Love me do......
SZABÓ JÁNOS Creative Commons License 2005.07.06 0 0 13

Az ajánlatkérő MÁV megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény több bekezdését, ezért a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette az elővárosi vonatokra kiírt tendert.

A Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a MÁV motorvonattender június 1-jén kihirdetett eredményét. A döntőbizottság a 2005. július 4-i határozatukban megállapította, az ajánlatkérő MÁV megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény több bekezdését.

 

Index.hu

 

Nem vagyok szakértő, nem tudom véleményezni, hogy melyik a jobb. Egyet nem értek: a 3.ik megsemmisítés után hogyhogy a helyén van a MÁV-vezér?

Előzmény: Szomorú Szamuráj (10)
seTTebello Creative Commons License 2005.06.05 0 0 11
Ez olyan dolog, mintha autót vennél, de nem döntheted el, hogy milyet veszel, hanem tendert kell kiírnod.
A tenderre jelentkezik a Toyota, aki beszámítja a régi autódat és a Citroen, aki nem. Miután a Toyota nyert, a Citrom elkezd balhézni, hogy de igen, mi is ugyanolyan autókat gyártunk, és a következő Citromnál beszámítjuk a régit.

Előzmény: Szomorú Szamuráj (10)
Szomorú Szamuráj Creative Commons License 2005.06.02 0 0 10

Kollegák itten kiömlött a gyermek a vízzel egyetemben.

Én nem vagyok vonatos, főleg kocsival utazom, de ha a Bombardier vonatok rosszak, akkor azért ne nyerjen!  Ne azért vágják ki mert egy több tízmilliárdos tenderen a takarítási (igen, a takarítási) költségtétel túl alacsony.  Materiális tétel ez?  Komolyan?

Hozzanak jó döntést, jó folyamat végin.  Aki meg úgy írta ki a tendert, hogy összehasonlítható adatok (esetünkben az ár az egyes tényezőkkel kapcsolatban) nem azonos súllyal szerepelnek, nos gondolom van az illetőnek főnöke, a főnöknek meg szőnyege, tessék a szélére állítani.

Ezzel a sz@r dumával kivágni egy multit, hogy túl olcsó a takarítás...

seTTebello Creative Commons License 2005.06.02 0 0 9
Nem is pályázhattak volna közösen, mert a Ganznak semmilyen referenciája nincs. Most majd lesz, végre nem külföldön kell megszerezni.
Továbbá a Ganz nem is alvállakozóként szállítja majd az elektromos berendezéseket.
Előzmény: scsabi (8)
scsabi Creative Commons License 2005.06.01 0 0 8
Ez, így ebben a formában...

Éppen emiatt lesz a motorvonatok telephelye Budapesten az Északi Főműhelyben (Kőbányai út)."

A végszerelés lesz a MÁV Északi Járműjavító Kft-nél, a motorvonatok "telephelye" Pusztaszabolcson lesz.

"A Transelektronak pedig nagy tapasztalata van a vasúti járműgyártás és felújítás terén."

Azaz vasúti járművek villamos hajtásának és vezérlésének gyártása terén. A Transelektro egy fél vasúti járművet sem épített eddig, még GVM korában sem.

"...mivel a Stadler a Ganz-Transelektroval közösen pályázott..."

Nem pályázott közösen, pusztán a villamos berendezéseket fogják szállítani (mármint a GTK).

Előzmény: M44-419 (7)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 7

Arra egyik okoska sem gondol, hogy a Stadlert sem fogják Svájcba vinni karbantartásra...

 

De nem is ám, mivel a Stadler a Ganz-Transelektroval közösen pályázott. A Transelektronak pedig nagy tapasztalata van a vasúti járműgyártás és felújítás terén.

 

Éppen emiatt lesz a motorvonatok telephelye Budapesten az Északi Főműhelyben (Kőbányai út).

 

Ha a Bombardier győz a Talentjeivel, akkor a MÁV ugyanúgy járt volna, mint a sógorék ÖBB-je. A villanyTalentek nagy kupac trágyák, már több éve mennek, de még mindig csak kísérleti üzemben, ugyanis annyi a baj velük.

Előzmény: Donky (6)
Donky Creative Commons License 2005.06.01 0 0 6

Valszeg azrét a nagy hiszti, mert a Bombardier befenyegetett az ezer munkahely megszüntetésével.

Arra egyik okoska sem gondol, hogy a Stadlert sem fogják Svájcba vinni karbantartásra...

Előzmény: Teljesen Átlagos Vadtulok (5)
Teljesen Átlagos Vadtulok Creative Commons License 2005.06.01 0 0 5
Ezzel a műhisztivel az a baj, hogy kivételesen tényleg a Stadler jobb, alkalmasabb, jár több haszonnal az országnak, a pénzügyi hercehurca pedig egy nagy lufi, teljes mértékben a nyugati gyakorlat szerint adták meg az információkat, ahol másképpen szervezik és veszik figyelembe jogilag, pénzügyileg a több telephelyeken működő cégeket és azok mutatóit. Amúgy a kiírást eleve módosítani kellett, mert az egy befutós tender érvénytelen, a Bombardier pedig először nem érte el a kívánt szintet.
Lucilius Creative Commons License 2005.06.01 0 0 4
Hogy milyen bölcs ez a MÁV...
Előzmény: blll (-)
locsemege Creative Commons License 2005.06.01 0 0 3
Ha valami előre el van döntve, az el van döntve. Kit érdekelnek a pontszámok? Egy érvényes pályázónak kell maradni, és akkor megvan a nyertes. Ilyen világ ez... De miért csodálkozol? Mára ez norma...
Előzmény: blll (-)
gunyoros Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2

Gézuka!

A 0. hozzászólásom a 0

 

Előzmény: blll (1)
blll Creative Commons License 2005.06.01 0 0 1
Mi a nulla Józsi ?
Előzmény: gunyoros (0)
gunyoros Creative Commons License 2005.06.01 0 0 0

Nem semmi...

Akarommondani 0

Előzmény: blll (-)
blll Creative Commons License 2005.06.01 0 0 topiknyitó
" Vonattender: a túl olcsó ajánlaton vérzett el a Bombardier
05.6.1 14:17
A megismételt vonattendert is a svájci Stadler nyerte. Úgy tudjuk, a mérleg ezúttal a Bombardier javára billent volna, ám a döntéshozók túl olcsónak ítélték a cég karbantartásra és takarításra tett árajánlatát, így a pályázatot érvénytelennek ítélték.
Ismét a svájci Stadler nyerte a MÁV Rt. 30+30 villamos motorvonat beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázatát - erősítették meg a korábbi, nem hivatalos forrásból származó információkat a vasúttársaság sajtótájékoztatóján.

Az utolsó körben a MÁV magyarázatot kért a cégektől az árajánlat megalapozottságára vonatkozóan. A cégek egy-egy, mindössze másfél oldalas dokumentumot nyújtottak be. A Bombardier beszámolója alapján a döntéshozók valószínűleg nem találták elég megalapozottnak az árajánlatot. Információink szerint a Bombardier ajánlatát érvénytelennek minősítették, így lehetett ismét a Stadler a befutó.

Gaál Gyula, a MÁV elnök-vezérigazgatója korábban közölte: bármely cég lesz is a vesztes, az megtámadja majd a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) a mostani eredményt is. Amennyiben viszont a KDB nem tiltja meg azonnali hatállyal a szerződés megkötését a nyertessel, úgy a vasúttársaság 10-30 nap között aláírja a kontraktust.

A Bombardier forintra átszámított, karbantartásra és tisztításra vonatkozó, mindössze ezer-ezer forintos ajánlatát a döntéshozók nem találták reálisnak mondván, hogy az nem fedezte volna a tevékenységek költségeit. A pályázatot e pont miatt érvénytelennek nyilvánították.

Úgy tudjuk, ebben a körben a korábbiakhoz képest jóval nagyobb volt az összesített pontszám-különbség, ráadásul ezúttal a Bombardier javára - a Stadler kereken ezer pontot kapott. Arra a kérdésünkre, miszerint átszámolták-e a két cég végső ajánlatát, Lékai Gusztáv főigazgató közölte: ezt nem végezték el, mert azt megelőzően érvénytelenítették a Bombardier pályázatát. "

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!