Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nyitotta:Howard, de nem a kacsa, 2005.05.27 17:28 |
Hozzászólások: 45568 | Hozzászólók: 2038
Különféle légfegyverek javításáról, tunningolásáról, kipróbálásáról, ötletekről szóló topik. (Itt az erős puskákat, avagy a duplarugós stb. törvényellenes fegyvereket nem kedvelik !!)
Miközben már mekkvagyok a mozaik ajtólapokkal, azon filókáztam mi lenne HA jobbos és balos menetű kb. 40-50mm hosszú rugókat párosítanál sorban egymás után ???
Miért növelném a tömeget? Az összenyomott rész nem lehet a támaszkodó részen, és nem a dugattyúban? Ezért érdekelt, hogy, ha középen lenne összeültetve a rugó, akkor a rugóvezetőn nem lenne stabilabb a megvezetés?
Nem a hideggel volt baj. Szétszedtem, kitöröltem minden kenőanyagot mindenhonnan és most jó. Azt hiszem a szelepszárra is raktam kevés zsírt a tömítések cseréjekor, hogy ne szárazon lötyögjön. Az az egyetlen, amit kentem első alkalommal, kizárásos alapon az lehetett a hiba. Most a szelepházat, szárat is zsírtalanítottam, és persze az ütőmű körül is mindent, amiket már a második körben pacsáltam össze. Hát az LGR azért némi zsírt elbír az ütőművén, ez már kényesebb jószág. :) A lényeg hogy helyreállt a rend, a feszítő csavar is normálisan viselkedik, befelé tudtam kicsit emelni a sebességet. Köszönöm a segítséget!
De így, hogy ott maradt az összeültetett rész, az miért jó? A teljes hosszt és a tömeget növeli, a rugózásban nem vesz részt, akkor már jobb levágni...
Én az utolsó fél menetet szoktam csak melegíteni, azt se nagyon, csak épp annyit, hogy bentebb lehessen hajtani kicsit. A felfekvéshez úgyis lapolni kell.
A szűkülést egy megfelelő átmérőjű betéttel lehet kompenzálni, ami a belső átmérőn tartja a rugót, két-háromszoros hosszon, ahol melegíteném. Az is látszik a második képen. Ennek a projektnek csak az az egyedüli hátulütője, hogy minden rugóbelső átmérőhöz, külön betéteket kell készíteni. Emiatt, nem tud kisebb átmérőre szűkülni a rugó.
Én úgy tapasztaltam, hogy ilyen melegítős összenyomásnál nem lehet jól kontrollálni a rugó esetleges szűkülését. Nekem az vált be, hogy kézbe fogom, melegítem a végét, és fogóval apránként formázom, közben figyelek a belső átmérőre is. Nem a leggyorsabb módszer, de legalább megbízható.
A lapolást meg nem lehet megúszni, ha normális végeredményt akarsz.
Te úgy látod, hogy az egész rugó lett megmelegítve? A bal oldalon lett megmelegítve a rugó. A többit meg is foghattam volna olyan hideg volt. Meggy pirosnál már összeült a rugó.
Én ugyan nem vagyok "a metallurgiában jobban járatos szaktárs" de ez hülyeségnek tűnik, mivel nem az egész rugót kell felmelegíteni, csak a legvégét (én legalábbis így csinálom)
Uraim! Kapja be azindex! :-( Az előbb írtam egy jó kis leírást az ötletemről, de eltüntette a homályba.
Azt próbáltam firtatni, hogy az erős rugó visszavágására mit találtam ki. Először mindenki méretre vágja, majd utána szarakodik a visszahajtással, és a lapolással, ha ez utóbbit is megcsinálja. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha először a kívánt méretre összehúznánk, és csak utána melegítenénk. Akkor a kellő méretre összemenne a rugó, és lehet hűteni a szerszámban. Aztán arra gondoltam ma, hogy mi lenne, ha középen lenne összeültetve a rugó? Középen lenne egy jókora megvezető rész a rugóvezetőn! A metallurgiában jobban járatos szaktársak véleménye is érdekelne! :-)
Előző télen jópárszor elővettem (a pincében, a legkevesebb 12 C volt), és csak akkor tapasztaltam pöfögést, ha már tényleg kevés (10-20g) CO2 volt a tartályban. Emiatt kalandoztam el abba az irányba, hogy ez most biztos nem lehet a hőmérséklet, hisz korábban sosem rendetlenkedett ennyire észrevehetően. Az kezdett bosszantani, hogy betekerésre tovább romlott, mintha valami összefeszülne. A takarítással majd kenéssel próbálkozva fedeztem fel ezt az "érdekes" megoldást az ék és a kalapács tekintetében. Megjegyzem, ehhez a részhez a tömítéscserénél hozzá se nyúltam, ami jó, azt nem javítgatjuk alapon. Lehet hogy most se kellett volna belenyúlni, de most már mindegy, az legalább kiderült hogy nem egy LGR se nem egy CP2.
Most felhoztam a tartályt és a puskát is a pincéből. Este megnézem mi történik szobameleg apparátussal. Ettől függően kapom szét újra egy teljes takarításra.
Éppen ez zavar, beesett 140-re, beljebb tekerve nem gyorsult, kifelé viszont valamivel jobb lett. Azért kezdtem legózni vele, hogy kizárjam hogy valamit nem jól raktam össze, vagy esetleg a tömítésekkel nem OK valami. LG90 tömítés, tudtommal ugyanez kell a CG90-be is. Holnap teszek még egy próbát a befelé csavarással... Ha bejön, meglepődök, de örülnék neki, az is biztos.
Gramm mérleggel ellenőrzöm, 30g volt mikor először rendetlenkedett, aztán feltöltöttem kb tele, most 45 g van benne mert annyit mértem / lőttem hogy visszafogyott. Nem igazán változott semmi. Szerintem a mérleg pontos, de leellenőrzöm holnap.
Sziasztok! A Walther CG90 lelkivilágát ismeri itt valaki? Lehet hogy csak nekem bonyolult, mindenesetre a történet:
1.5 éve van nálam, ugyan hibásként vettem, de kutya baja nem volt kb 2 hónappal ezelőttig. A tartályt nem csavargattam le, 1-2 hetente szoktam elővenni, és mindig T (szárazedzés) állásban tettem el. 2 hónapja feltöltés után felcsavarva a tartályt elkezdte rotyogtatni a CO2-t, ezért rendeltem bele szeleptömítést. Esélyes hogy egyébként nem a szeleptömítéssel volt baj, hanem a tartály csonk alatti O-gyűrű szelelt - azt is cseréltem. Összerakás után jónak tűnt, aztán elraktam bő hónapja.
Szokás szerint nem csavartam ki a tartályt, és T álláson volt a szárazedzés tekerője (előtte is mindent ugyanígy csináltam több mint egy évig, lásd fent).
Pár napja elővettem, és elérkeztünk a lényeghez: alig pöffen. A tartályban volt elég gáz (30g), azóta tele is töltöttem, de így se lett jobb, tehát nem az volt a gond. Ezért a rugófeszítővel kezdtem kísérletezni. Befelé tekerve (az előfeszítést növelve) lassul a puska. A legjobb, kicsivel 150 alatt úgy volt, ha teljesen kiengedtem az előfeszítést, és max egy fél fordulatot tekertem be.
Következő: az ütőművet szétszedtem, régi kenőanyag maradványokat kitörölgettem. Először próbáltam "szárazon", majd az éket, kalapácsot finoman teflonspréztem. Úgy sejtem szárazon lenne az igazi, de sehogy se jó. Minimálisan gyorsult, 148 körüli sebességről 150 fölé sikerült tornászni a takarítgatással.
Amit még próbáltam állítani, az a töltőkapu ék felső imbusz csavarja, ezt ha lötyögősre állítom, akkor mintha a sebesség is ingadozna, ha túltekerem, akkor megfogja a kalapácsot. Ennek is kell lennie egy ideális beállításának, gondolom, most se nem feszes, se nem laza, így a legjobb (kb ugyanígy lehetett beállítva mielőtt hozzányúltam). Jelenleg kb 154 m/s, ez a top, úgy hogy majdnem teljesen ki van csavarva az ütőműrugó előfeszítő csavar, és a töltőkapu ék imbusz "pont jó".
A pincében ügyködök vele, 16 fok van. Úgy emlékszek múlt télen nem volt gondom a sebességgel, és tavaszra azért lement 12 fokra.
Az ütőműrugó lesz a ludas, vagy valamit még lehet bíbelődni?
A rugókat meg újra lehetne hasznosítani. Pl. az egyik végét lecsavarozni valami fix ponthoz, a másik végére meg valami célt lehetne felcsavarozni, vagy hegeszteni.