Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.21 0 0 128
Lehetne mondjuk Bombardier. Dunakeszin lakom!
hill123 Creative Commons License 2008.10.14 0 0 127
+ a 2-es vonal felújításával párhuzamosan be lehetett volna építeni ezeket, nem olyan nagy összegért, mint amennyit egy emberi élet ér.
hill123 Creative Commons License 2008.10.14 0 0 126
Hello! Tudom, hogy mghalt a topik, de estleg hátha valaki válaszol
Szóval: a Budapesti metróvonalakon miért nem akarnak peronkapukat építeni? Az öngyilkossági kísérletek aránya a metróban egyenlő lenne a 0-val! Ha csak nem valaki nekiugrik az üvegfalnak, betöri a fejét és meghal :)) Na jó hagyjuk, de azért ti nem éreznétek sokkal nagyobb biztoságban magatokat a peronnál? Hát ez meg a másik, hogy őrültek vannak és lesznek mindig, akik belökik az embereket a sinekre, sőt még puszta véletlenből is nagyon könnyen be lehet esni az aknába. Vagy egy másik érv: nagon sokszor ejtenek be várakozó utasok holmikat a sinekre, pl. pénztárcát, bérletet, telefont stb., Párizsban, Barcelonában, Londonban és még sok helyen bevált, itt mi az oka az ellenállásnak? A 4-es metrót eleve így kellett volna ervezni, ha már XXI. századi modern európai színvonalú metróvonal, nem?
Lacooo Creative Commons License 2008.01.09 0 0 125
Will Amos Creative Commons License 2006.04.24 0 0 124
ilyet pestre
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 123

Üdv!

 

Legyen bármelyik, a vasút zsebéből nem kis pénzeket húznak majd ki.

 

CSÁkány, by: EC24

Előzmény: 2M62U-0386 (122)
2M62U-0386 Creative Commons License 2005.07.14 0 0 122

Az biztos,hogy nem motorvonatot.

És nem is műanyag vackokat.

Előzmény: felder (-)
felder Creative Commons License 2005.07.14 0 0 121
Át lehetne-e alakítani azokat a dízel ICE-TD szerelvényeket, amelyeket a német vasút el akar adni? Ha jól tudom, 19 db Szímensz- Bombardier szerelvény feleslegük van. felder
István Gyuri Creative Commons License 2005.06.20 0 0 120

felder: Ülőhely db szám szerint melyik volna az a két, esetleg három méret, amely a leghasznosabb volna az érintett vonalakon?

Max. két méretben gondolkoznék: egy cca. 280-300 ÜLŐhelyes és egy cca. 420-450 ülőhelyes verzión.

A csúcsban a 30-ason vonalon egy-egy vonatnál kics+nagy verzióban is járatni kellene, egy-egy vonatra kellene az 1-esen, és jó néhányra 40-esen a dupla kicsi, a többi vonat mehetne szóló kicsi vagy szóló nagy egységgel.

 

A tervezett mini egységek mellett a mozdony vontatta szerelvényektől nem lehetne eltekinteni (különösen a 30-ason vonalon).

Előzmény: felder (119)
felder Creative Commons License 2005.06.15 0 0 119
Ülőhely db szám szerint melyik volna az a két, esetleg három méret, amely a leghasznosabb volna az érintett vonalakon? üdv: felder
Előzmény: István Gyuri (117)
rm40 Creative Commons License 2005.06.10 0 0 118

> Szóval, én továbbra is azt választanám, hogy ezt a tendert fújják le

 

Most már nagyon nem kéne lefújni. Ez itten, Abszurdisztánban négy év szünetet jelentene...

Előzmény: István Gyuri (117)
István Gyuri Creative Commons License 2005.06.10 0 0 117

felder: A hesseniek ugyanis 66 részt (14 db háromrészes és 6 db négyrészes)  vettek (...)

Hát még van mit tanulnunk a kereskedelem terén

Szerintem meg az előre látás terén van mit tanulnunk...

Ha a 30-ból legalább 10-et 50%-kal nagyobb befogadóképességűként kértek volna, már "elégedett lennék". Mert akkor csúcsban nagyjából elég lenne egy nagy+kis egység, napközben a hosszabb viszonylatokra jó lenne a nagyobb egység, a kicsi pedig kisebb betétjáratokra, vagy duplán járhatna.

De nekünk egyforam kell, mint a Desiróból, mert az úgy egységes...

Ha az 5+5 -ből az egyik ötös adag háromegységes lenne már királyok lehetnénk a szerelvényforduló kialakitásánál, de így...

 

Majd megint lehet a kabátot a gombhoz varrni....

 

Szóval, én továbbra is azt választanám, hogy ezt a tendert fújják le, és olyan járgányokat szerezzünk be, amikre a valós és a várható forgalomhoz és a menetrendhez igazodó szerelvényfordulóhoz szükségünk van/volna...

Előzmény: felder (113)
felder Creative Commons License 2005.06.10 0 0 116

 

A személyautók átlag életkora jelenleg kb 11,5 év.

Ha a vasút átlagéletkorát sikerül húsz évre leszorítani, akkor elegendő 25 évre tervezett szerelvényeket vásárolni.

 

Ha egy járművet rövidebb élettartamra terveznek, akkor hamarabb jön el a lehetőség az időközben teret nyert műszaki fejlesztések új járműbe történő rendszeresítésére.

 

 

 

 

Előzmény: braun (112)
felder Creative Commons License 2005.06.10 0 0 115

Kedves braun!

 

 

Bevallom, nem vettem meg a hesseni tendert, így nem tudom a tartalmát összehasonlítani a budapestivel.

 

Feltételezhetem csak, hogy valami nagy eltérés lehet azigényekben. ami a jelentős vételár-különbséget megindokolja.

 

üdv:

felder

 

Előzmény: braun (114)
braun Creative Commons License 2005.06.03 0 0 114
 hesseniek ugyanis 66 részt (14 db háromrészes és 6 db négyrészes)  vettek 90 mio EUR-ért.
Ha átszámolom a mi 120 részünkre(30db négyrészes) :

  90 mio / 66 rész =  1,36 mio/rész

 1,36 mio/rész    x     120 rész = 163 mio EUR


Hát még van mit tanulnunk a kereskedelem terén, mert mindez nekünk 215 mio EUR-ba kerül.

 

 Mindig is tetszettek az efféle összehasonlítások. Összehasonlítunk két számot, és nagy sommázva levonjuk a magvas tanulságot. Az, hogy a két beszerzés körülményei, illetve a vételárban foglaltak mennyire vannak közel egymáshoz, azt nem vizsgáljuk. Mit vettek ( nem a járműtípusra gondolok, hanem a vételárban foglalt összes dologra) a hesseniek 163mio EURO-ért? Milyen feltételek és követelmények szerepeltek a kiírásban?

Előzmény: felder (113)
felder Creative Commons License 2005.06.03 0 0 113

Kedves vaskerék!

 

Bocs hogy pontosítalak, de a nevem kisbetűvel írandó!

 

Akkor már most kereskedelemben kapható járművek legyenek a következő beszerzésnél, vagy magyar új fejlesztések?

Hiszen minden adott hozzá: egyetemi kutatóhelyek, szénszál, stb.

Vagy legyen a mainál olcsóbb Flirt?

Ez az ár ugyanis még nem az igazi.
A hesseniek ugyanis 66 részt (14 db háromrészes és 6 db négyrészes)  vettek 90 mio EUR-ért.
Ha átszámolom a mi 120 részünkre(30db négyrészes) :

  90 mio / 66 rész =  1,36 mio/rész

 1,36 mio/rész    x     120 rész = 163 mio EUR


Hát még van mit tanulnunk a kereskedelem terén, mert mindez nekünk 215 mio EUR-ba kerül.

 

Ennyi különbség még gombócból is sok.

 

Jó hétvégét!

Előzmény: vaskerék (111)
braun Creative Commons License 2005.06.03 0 0 112

Kedves braun! Fontos egyáltalán, hogy egy jármű 34-40 évig amortizálódjon? (Bocs!! Hát persze, mert az amortizációs költség kihat a társaság nyereségére, az pedig a vezetői prémiumra...)

 

 Igazad van. Minek is annyi ideig meghagyni. vseréljük le, mint a személyautót szokás, 3-5 évenként. Persze azt ne vizsgáljuk, hogy egy vasúti járműben (pl motorvonat) mely összetevő mennyibe is kerül.....nem a váz a legdrágább móka, Te pedig ugya azon akarsz spórolni.

Előzmény: felder (110)
vaskerék Creative Commons License 2005.06.03 0 0 111

Felder.

 

Feladom... Ha az örökmozgó létezéséről szeretnél meggyőzni, én azt is elhiszem Neked.                       

Előzmény: felder (108)
felder Creative Commons License 2005.06.03 0 0 110
Kedves braun! Fontos egyáltalán, hogy egy jármű 34-40 évig amortizálódjon? (Bocs!! Hát persze, mert az amortizációs költség kihat a társaság nyereségére, az pedig a vezetői prémiumra...)
Előzmény: braun (106)
felder Creative Commons License 2005.06.03 0 0 109
A légiközlekedésben elterjedt, hogy a repülőgépet nem megveszik, hanem lízingelik. Ilyen lízingcég pl a délafrikai Safair a 44 Boeingjével, 12 Herculesével meg 5 Airbuszával. A lízingpiacon még nem is ez a legnagyobb cég. A lízing lehet nyitott végű, tehát a lízing futamidejének végén nem lesz a lízingbevevő tulajdona, hanem egy hasonló paraméterű új jármű lízingelésére lesz joga. A MÁV csak egy egyszerű tömegközlekedési cég, de azért ő is lízingelhet. Így már nem is lényeges, hogy van-e a MÁV-nak szénszálas karosszériájú járműbontásra szakembere.
Előzmény: 1047 005-2 (107)
felder Creative Commons License 2005.06.03 0 0 108
A szénszálas versenykerékpároknál, horgászbotoknál, nyomdahengereknél, motorcsónakoknál, sítalpaknál, síbotoknál a teherviselést is ellátja a szénszál szövet. A szénszálas technológai előbb-utóbb átkerül a közúti és vasúti gépjárműgyártásba is. Aki hamarabb kezdi, az piacot tart meg.
Előzmény: vaskerék (105)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.06.02 0 0 107
+ 40 év múlva lesz még a gyártó.(Próbálj Trabantot bontatni a gyártóval!)
Előzmény: braun (106)
braun Creative Commons License 2005.06.02 0 0 106

JPE szerint A MÁV-ot nem lehet arra kényszeríteni, hogy gyártson vagy bontson járműveket( Flirt,Lirex, stb).

 

Esetleg a gyártóját lehet a termék életút végén a megsemmisítésre kötelezni.

Lábjegyzet: JPE: józan paraszti eszem

 

 Örülök, hogy a JPE ilyen jól működik, csak sajna én találtam néhány hibát ebben a levezetésben. Kötelezed a gyártót, hogy a élettartam végén ő bontsa el a járművet. Rendben van. És szerinted melyik az a hibás gyártó, aki ezt ingyen teszi? Nem is beszélve arról, hogy közben eltelik 30-40 év. Az infláció és egyéb finomságok....Nem gondolod, hogy az első dolga lesz ráterhelni ezt a dolgot a vevőre? Közel sem biztos, hogy nyíltan, hanem elbújtatva a többi tétel között.

Előzmény: felder (99)
vaskerék Creative Commons License 2005.06.02 0 0 105

Felder.

 

Az írod, hogy a műanyag bizonyított a Forma 1-ben, illetve a repülésben.

Azért ez így nem teljesen pontos.

A vitorlázógépek, sportvitorlások valóban műanyagból készülnek. Sőt, hallottam

műanyagból készült maroklőfegyverről is (pisztoly). Az utóbbi nem terjedt el. 

 

A versenyautók, és utasszálító repülőgépek esetén a burkolat készül műanyagból,

és nem a teherviselő elemek, illetve a belső merevítő szerkezet. Ezek anyaga

aluminium.

Az autóbuszoknál alkalmazott üvegszálas műanyagokat sem teherviselő elemeknél

alkalmazzák, csak a burkolati elemeknél, az autóbusz vázszerkezete továbbra is

acél, vagy aluminium.

 

Amúgy ilyen szénszálas burkolati elemeket használnak vasúti járműveken is.

Például a Desiró fejrésze ilyen műanyag, vagy a Sziszy (ÖBB 1014) szekrényburkolata

is szénszálas műanyag.

Előzmény: felder (100)
felder Creative Commons License 2005.06.02 0 0 104
A lendkerekes Lirex ezek szerint már nem működik?
Előzmény: vaskerék (81)
felder Creative Commons License 2005.06.02 0 0 103

Kedves braun!

 

Úgy értem, hogy szokatlan tulajdonság  egy műanyagtól az, hogy vezeti az áramot.
Ezért kell külön ráírni a pecabot használati utasítására.

 

Biztosan hallottad a viccet: Mi a különbség a banán és a paradicsom között?

Ha nem tudod, akkor ne menj a piacra, mert úgy át fognak b***ni, hogy na!

 

 

üdv:
felder

 

Előzmény: braun (102)
braun Creative Commons License 2005.06.02 0 0 102
  Az a nagy probléma, hogy a vasúti járművek fejlesztésért és üzemeltetésért nálad jóval okosabb emberek felelnek. Kíváncsi lennék, miért nem jutott eddig eszükbe, hogy az általad említett anyagokból készítsék az alkatrészeket. Biztos buták, vagy maradiak, de az is lehet, hogy egyszerűen nem értenek se a mechanikához, se a szilárdságtanhoz. Bár, én azt sem zárnám ki, hogy valaki egyszer kiszámolta, mennyibe is kerülne...
Előzmény: felder (101)
felder Creative Commons License 2005.06.02 0 0 101

Kedves Braun!

Kíváncsi lennék, hogy műanyag kerék esetén hogyan oldanák meg pl. a fűtési áram visszavezetését, vagy az egyéb célú földeléseket.

 

Ha ezt nem tudod, akkor ne menj szénszálas pecabottal horgászni nagyfeszültségű vezeték környékére, vagy vihar idején!!!

 

üdv:

felder

 

Előzmény: braun (96)
felder Creative Commons License 2005.06.02 0 0 100

"Nem hiszem, hogy a műanyag alkalmas lenne vasúti kerékpárok, egyáltalán

nagy igénybevételnek kitett elemeknél való alkalmazhatóságának"

 

 

A formaegy világában és a repülésben már bizonyított a szénszál erősítésű műanyag. Ezeken a helyeken már szívesebben alkalmazzák, mint az acélt.

 

Ráadásul a magyarok a pelyhesítés nagymenői. A világ szénszáltermelésének fontos színhelye a nyergesújfalui viszkózagyár, mióta Zolteknek hívják.

 

Az azbesztmentes fékbetétekhez már használják a szénszálat, ami hőálló is.

Azt hiszem, elég nagy igénybevételnek van kitéve egy fékbetét üzem közben.

 

 

Legalább úgy meg kellene becsülnünk a modern technológiánkat, mint Egész Ábrahám (Ganz) idejében.

 

üdv:

felder

 

Előzmény: vaskerék (94)
felder Creative Commons License 2005.06.02 0 0 99

Kedves braun!

 

JPE szerint A MÁV-ot nem lehet arra kényszeríteni, hogy gyártson vagy bontson járműveket( Flirt,Lirex, stb).

 

Esetleg a gyártóját lehet a termék életút végén a megsemmisítésre kötelezni.

 

A MÁV csak egy egyszerű tömegközlekedési szolgáltató cég.

 

 

Lábjegyzet: JPE: józan paraszti eszem

 

 

üdv:

felder

 

Előzmény: braun (97)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!