A vasut nem csak vasúti járművekből és pályából áll, hanem csodaszép (sokszor muzeális értékű) felvételi épületekből, raktárépületekből, kiszolgáló létesítményekből stb. Ez a topik ezekről az építményekről szól.
A fotón látható lámpatest kapcsán érdeklődnék azzal kapcsolatban, hogy felelhető-e róla valahol jellegrajz és vagy műszaki dokumentáció?
Főként modellezés miatt jelentene ez nagy segítséget a számomra a pontos méretbeliek adatok ismerete. Lehet, hogy nem a legmefelelőbb topic az ilyen jellegű posztnak, viszont nem találtam releváns topickot külön a vasúti környezetben található lámpatestek kapcsolatban (vagy lehet, hogy elsiklottam felette), szóval erre esett a választás.
Szóval aki rendelkezik ilyen jelleggű dokumentumokkal, rajzokkal az semmiképpen sem tartsa magában. ;) (email címet is megadok)
Van-e valakinek információja arról, hogy a II. osztályú MÁV-HÉV felvételi épületek oldalszárnyának elhelyezkedése mitől függött?
Ugye, az I., III. és IV. osztályú épületek tömbje alapvetően szimmetrikus, így azoknál ugye csak a funkciók belső elhelyezkedése a kérdéses.
Az alábbi két példa jól szemléltei a kérdésemet, mindkettőnél - a vágányok felől nézve - jobb oldalra található az oldalszárny. Mindkét állomáson a teljes hossz kb. 1/4-nél helyezkednek el a felvételi épületek. Ami közös mindkét helyszínben, hogy a wc-k épületei az állomás közepe felé helyezkednek el a felvételi épület mellett.
Nagykónyi állomáson az oldalszárny a közelebbi váltókörzet felé néz:
A gyalogos megközelítések fő iránya mindkettő állomás esetén különböző, Nagykónyi esetén az oldalszárny irányából, Mezőhídvég esetén viszont a fő épülettömb felől érkeznek/tek a leendő/volt utasok.
András vagyok. Azt szeretném kérdezni, hogy valakinek, valakiknek lenne esetleg saját készítésű színes fényképe a Ferdinánd-híd-Lehel utca kereszteződésénél működött vasúti raktárakról és könyvesboltokról a 2000-es évek elejéről?
2023. május 20-án szombaton remek program lesz Dalmandon, ahol immáron hivatalosan is megtekinthető lesz a teljesen magánkézben lévő korábbi dalmandi vasútállomás!
Az lett volna? Az őrhely száma stimmel. Amikor még megvolt a Déli pu felé vezető deltavágány, akkor is már ilyen magas töltés volt? Ha ez a térkép jó, akkor az elágazás a mai Bartók B út - Karolina út - Tétényi út - stb. csomópont közelében lehetett. A pályaívből gondolom.
Uraim! Segítséget/tanácsot szeretnék kérni, hogy a II. világháború utáni két évtizedben a MÁV egyes kisebb állomásain állomásain található 16-22 méteres fordítókorongok hajtása kézi- vagy jellemzően elektromos volt-e már? Esetleg a gépi hajtásból az elektromoson kívül előfordult más is? (pl. dízelmotor) Illetve konkrétan az alábbi, Alsóörsön 1966-ig létezett fordítókorong szerintetek milyen gépi üzemű lehetett?
Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház a Hamzsabégi úti autóbuszgarázs tervén 1946Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház a fortepan_176485 sz. képen.
Segítséget szeretnék kérni, hogy az alábbi MÁV típusterv szerint épült, váltóállító ház még melyik állomáson található meg, lehetőleg eredtihez közelítő formájában? (A rajz a Linzbauer könyben található)