Keresés

Részletes keresés

KS_44 Creative Commons License 2024.10.05 0 0 746

Sziasztok 👋

A fotón látható lámpatest kapcsán érdeklődnék azzal kapcsolatban, hogy felelhető-e róla valahol jellegrajz és vagy műszaki dokumentáció?

Főként modellezés miatt jelentene ez nagy segítséget a számomra a pontos méretbeliek adatok ismerete. Lehet, hogy nem a legmefelelőbb topic az ilyen jellegű posztnak, viszont nem találtam releváns topickot külön a vasúti környezetben található lámpatestek kapcsolatban (vagy lehet, hogy elsiklottam felette), szóval erre esett a választás.

Szóval aki rendelkezik ilyen jelleggű dokumentumokkal, rajzokkal az semmiképpen sem tartsa magában. ;)
(email címet is megadok)

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv.: KS_44


CanGuru Creative Commons License 2024.01.17 0 0 745

Van-e valakinek információja arról, hogy a II. osztályú MÁV-HÉV felvételi épületek oldalszárnyának elhelyezkedése mitől függött?

 

Ugye, az I., III. és IV. osztályú épületek tömbje alapvetően szimmetrikus, így azoknál ugye csak a funkciók belső elhelyezkedése a kérdéses.

 

Az alábbi két példa jól szemléltei a kérdésemet, mindkettőnél - a vágányok felől nézve - jobb oldalra található az oldalszárny. Mindkét állomáson a teljes hossz kb. 1/4-nél helyezkednek el a felvételi épületek. Ami közös mindkét helyszínben, hogy a wc-k épületei az állomás közepe felé helyezkednek el a felvételi épület mellett.

 

Nagykónyi állomáson az oldalszárny a közelebbi váltókörzet felé néz:

https://www.google.com/maps/@46.5884143,18.2191978,3a,27.8y,66.64h,93.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1scay8enkxtGAZizM5ZJ8PpA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
https://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ngky


Mezőhídvég állomáson az oldalszárny viszont az állomás közepe felé néz:
https://www.google.com/maps/@46.8271344,18.2823973,3a,90y,63.09h,98.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPZN-BzIR2_JZo_FUueIKRA!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu
https://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mzhi

 

A gyalogos megközelítések fő iránya mindkettő állomás esetén különböző, Nagykónyi esetén az oldalszárny irányából, Mezőhídvég esetén viszont a fő épülettömb felől érkeznek/tek a leendő/volt utasok.


jakabandras8 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 744

Kedves Fórumozók!

 

András vagyok. Azt szeretném kérdezni, hogy valakinek, valakiknek lenne esetleg saját készítésű színes fényképe a Ferdinánd-híd-Lehel utca kereszteződésénél működött vasúti raktárakról és könyvesboltokról a 2000-es évek elejéről?

8601301 Creative Commons License 2023.11.09 0 1 743

Hol van, vagy volt ez a felvételi épület? Nekem nagyon dél-dunántúlinak rémlik. 

fortepan_170293

 

fortepan_170295

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2023.05.14 0 0 742

2023. május 20-án szombaton remek program lesz Dalmandon, ahol immáron hivatalosan is megtekinthető lesz a teljesen magánkézben lévő korábbi dalmandi vasútállomás!

 

Forrás: 341715520_928588748263064_3780184823422770216_n.jpg (1448×2048) (fbcdn.net)

gugorahajni Creative Commons License 2023.05.13 0 0 741
gumidani Creative Commons License 2021.10.28 0 1 740

Nem újdonság, de tegnap először nem a vonatablakból láttam.  

kaamos Creative Commons License 2021.09.22 0 0 739

Nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: gumidani (731)
Zolcsi67 Creative Commons License 2021.09.21 0 0 738

(bocsánat, a "megnyitás új lapon" opciót elfelejtettem beállítani)

Előzmény: Zolcsi67 (737)
Zolcsi67 Creative Commons License 2021.09.21 -1 0 737

Akkor ez a világos folt lenne az őrház helye?

 

https://www.google.com/maps/@47.4731729,19.0308835,73m/data=!3m1!1e3

Előzmény: Divrotcé (736)
Divrotcé Creative Commons License 2021.09.20 -1 0 736

Ez meg nem térkép, hanem vázlatos helyszínrajz. ;-) Minden esetre külön térközőrhelyet (6. sz.) és külön elágazási őrhelyet jelölnek.

 

A delta maga is töltésen vezetett:

https://maps.arcanum.com/hu/map/bp1944/?layers=30&bbox=2117737.12975887%2C6019778.565458468%2C2118112.746093178%2C6019955.923250661

Az Etele Helytörténeti kör "Egyszer volt Dél-Buda" összeállításából fényképezve.

 

 

No jó, itt is valahová az ív környékére rakják az elágazást.

 

https://maps.arcanum.com/hu/map/budapest-1903/?layers=98&bbox=2117954.2799009182%2C6019299.912678821%2C2119456.745238149%2C6020009.343847593

 

vagy nem.

 

https://maps.arcanum.com/hu/map/budapest-1908/?layers=99&bbox=2117990.9037630386%2C6019533.705427681%2C2118742.1364316535%2C6019888.421012067

 

 

 

Előzmény: gumidani (734)
écsapa Creative Commons License 2021.09.20 0 0 735

Úgy tűnik, a buszmegálló és a fa pózna örök! :-)

 

Előzmény: gumidani (732)
gumidani Creative Commons License 2021.09.20 0 0 734

Az lett volna? Az őrhely száma stimmel. Amikor még megvolt a Déli pu felé vezető deltavágány, akkor is már ilyen magas töltés volt? Ha ez a térkép jó, akkor az elágazás a mai Bartók B út - Karolina út - Tétényi út - stb. csomópont közelében lehetett. A pályaívből gondolom. 

Előzmény: Divrotcé (733)
Divrotcé Creative Commons License 2021.09.20 0 0 733

A delta-kiágazás?

Előzmény: gumidani (732)
gumidani Creative Commons License 2021.09.19 0 0 732

Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház fortepan_176485 és fortepan_214902

 

 

gumidani Creative Commons License 2021.09.01 0 1 731

Előzmény: gumidani (730)
gumidani Creative Commons License 2021.09.01 0 1 730

Előzmény: gumidani (729)
gumidani Creative Commons License 2021.09.01 0 2 729

Előzmény: kaamos (727)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.09.01 0 0 728

Persze. A levéltár a Nyugatinál.

Előzmény: kaamos (727)
kaamos Creative Commons License 2021.09.01 0 0 727

Sziasztok!

 

Rendelkezik valaki rajzokkal, vagy a szabvánnyal, ami alapján ezt a típusú őrházi sütőkemencét építették?

 

 

gumidani Creative Commons License 2021.06.18 0 0 726

2009

MÁV Északi Járműjavító  

2021

Spd981 Creative Commons License 2019.07.13 0 0 725

Uraim! Segítséget/tanácsot szeretnék kérni, hogy a II. világháború utáni két évtizedben a MÁV egyes kisebb állomásain állomásain található 16-22 méteres fordítókorongok hajtása kézi- vagy jellemzően elektromos volt-e már? Esetleg a gépi hajtásból az elektromoson kívül előfordult más is? (pl. dízelmotor) Illetve konkrétan az alábbi, Alsóörsön 1966-ig létezett fordítókorong szerintetek milyen gépi üzemű lehetett?

 

gumidani Creative Commons License 2019.07.04 0 3 724

Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház  a Hamzsabégi úti autóbuszgarázs tervén 1946Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház a fortepan_176485 sz. képen.

Spd981 Creative Commons License 2019.05.29 -1 0 723

Segítséget szeretnék kérni, hogy az alábbi MÁV típusterv szerint épült, váltóállító ház még melyik állomáson található meg, lehetőleg eredtihez közelítő formájában? (A rajz a Linzbauer könyben található)

 

gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 1 722

Sóly

gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 0 721

Börgönd, vízház

Előzmény: gugorahajni (720)
gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 0 720

Börgönd, vízház

Előzmény: gugorahajni (719)
gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 0 719

Börgönd

Előzmény: gugorahajni (718)
gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 0 718

Börgönd

gumidani Creative Commons License 2018.10.07 0 0 717

http://epiteszforum.hu/preciz-felujitas-a-balatonszentgyorgyi-vasutallomas-megujulasa

Csodaszép felvételek! Így kell épületet fényképezni!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!