Keresés

Részletes keresés

Spd981 Creative Commons License 2019.07.13 0 0 725

Uraim! Segítséget/tanácsot szeretnék kérni, hogy a II. világháború utáni két évtizedben a MÁV egyes kisebb állomásain állomásain található 16-22 méteres fordítókorongok hajtása kézi- vagy jellemzően elektromos volt-e már? Esetleg a gépi hajtásból az elektromoson kívül előfordult más is? (pl. dízelmotor) Illetve konkrétan az alábbi, Alsóörsön 1966-ig létezett fordítókorong szerintetek milyen gépi üzemű lehetett?

 

gumidani Creative Commons License 2019.07.04 0 3 724

Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház  a Hamzsabégi úti autóbuszgarázs tervén 1946Ferencváros - Kelenföld közötti 6. sz. őrház a fortepan_176485 sz. képen.

Spd981 Creative Commons License 2019.05.29 -1 0 723

Segítséget szeretnék kérni, hogy az alábbi MÁV típusterv szerint épült, váltóállító ház még melyik állomáson található meg, lehetőleg eredtihez közelítő formájában? (A rajz a Linzbauer könyben található)

 

gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 1 722

Sóly

gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 0 721

Börgönd, vízház

Előzmény: gugorahajni (720)
gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 0 720

Börgönd, vízház

Előzmény: gugorahajni (719)
gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 0 719

Börgönd

Előzmény: gugorahajni (718)
gugorahajni Creative Commons License 2019.04.17 0 0 718

Börgönd

gumidani Creative Commons License 2018.10.07 0 0 717

http://epiteszforum.hu/preciz-felujitas-a-balatonszentgyorgyi-vasutallomas-megujulasa

Csodaszép felvételek! Így kell épületet fényképezni!

gumidani Creative Commons License 2018.07.01 -1 1 716

Kranjska Gora, alias Kronau, a kb. 1967-69-ben megszűntetett Jesenice - Tarvisio vasútvonal mentén. 

gumidani Creative Commons License 2018.07.01 0 0 715

Rosenbach (A), az állomásépület bezárva.

 

gumidani Creative Commons License 2018.06.30 0 0 714

Ezen az állomáson néhány éve már nem állnak meg az egyébként is nagyon ritkán közlekedő személyvonatok.

Itt van ez az állomás:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Rosentalbahn

 

(Viktring neve mond-e valakinek a magyar történelemmel kapcsolatban valamit?)

gugorahajni Creative Commons License 2018.06.30 0 0 713

Dravograd, alias Unterdrauburg

gugorahajni Creative Commons License 2018.06.30 0 0 712
gumidani Creative Commons License 2018.03.23 -1 0 711

Mi is megpróbálhatnánk azt, hogy a mosatlan tányérokra tett papírtálcákról együnk. Mert a MÁV vezetői biztosan így szokták.

Előzmény: division by zero (710)
division by zero Creative Commons License 2018.03.23 -1 0 710

Rákosrendezőn, a romok közé helyezett új "kutyaól" esetleg a szombati tereléses mókához fog szolgálati helyként funkcionálni?

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.12.09 -1 0 709

Nekem mondjuk ez tetszik, igazán. Enyingen találoható.

 

Előzmény: Milos Grimasz2 (708)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.12.09 0 0 708

Nézd meg a méledet.

Előzmény: tpiri (707)
tpiri Creative Commons License 2017.12.09 0 0 707

Az elvileg mindegy, de lapos tetősben gondolkozom. Terepasztalra szeretném elkészíteni.

Előzmény: Milos Grimasz2 (706)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.12.08 0 0 706

De milyenről? 

Előzmény: tpiri (705)
tpiri Creative Commons License 2017.12.08 -1 0 705

Vasúti wc épületről keresek tervrajzot méretekkel.

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 704

Nem ostobaság amit gondolsz, de sajnos, pont MÁV/HÉV szabványrajzok kapcsán találkoztam több rajznál is, hogy vagy a mértek nem stimmeltek, vagy a rajz volt torz. Én már csak olyannak állok neki amiről van kép is. A véleményem az, hogy nem árt egy teljes felmérés (ha van rá lehetőség), a rajz meg csak szamárvezető. 

 

TVV őrház: Összehasónlítottam a rajzot a fellhető korabeli képekkel és arra jutottam, hogy nem épült két ugyanolyan épület.  

Előzmény: gugorahajni (703)
gugorahajni Creative Commons License 2017.10.11 0 0 703

Már többször elgondolkodtam a méretezés nélküli, vagy az olvashatatlan méretszámokat tartalmazó rajzok használhatóságáról. Ha feltételezzük, hogy maga a rajz arányos, akkor egyetlen méretnek az eredeti épületen való megmérése után aránypárokkal kiszámítható a többi. Ostobaságot gondolok?

Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 702

Köszönöm a fényképet és az infót. A könyvet nem olyan rég sikerült beszereznem. Sajnos a könyvben elég picikében lett leközölve a rajz és elég rosszul látszanak a számok. Mondjuk a rajz nem centibe van megadva. Először colra gondoltam de nem, szerintem ölben van megadva.  

Rajzból, akár egy villamosítási terv is megfelelne.

Előzmény: gugorahajni (700)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 701

Nagyon szépen köszönöm! Minden fénykép jól jön.

Előzmény: Bakterpartner (698)
gugorahajni Creative Commons License 2017.10.10 0 0 700

Ugye ezzel nem mondok újat?

Előzmény: Milos Grimasz2 (697)
gugorahajni Creative Commons License 2017.10.10 0 1 699

Előzmény: Milos Grimasz2 (695)
Bakterpartner Creative Commons License 2017.10.10 0 1 698

Nekem van pár képem a 120-as vonal melletti TVV vonali őrházakról... Bocsi, de ritkán nézek ebbe a topicba, átdúrom a fotóimat, de addig is itt van pár kép az 57-es számúról. Erről a házról írt Moldova György is az "Akit a mozdony füstje megcsapott..." című könyvében:

"Békéscsabán jártam, a Villamos Vonalfelügyelőség új épületében – ez látja el árammal a Szajol–Lökösháza vonalon közlekedő vonatokat. Körbevittek, megmutatták a berendezéseket, a nagy vezérlőtermet, ahol egyetlen technikus kezeli a modern Brown–Bowery-gépeket. Nem sokat értek az elektrotechnikához, nem is nagyon érdekel; a tájékoztató közben jegyzetblokkommal leplezve egy ásítást, kibámultam az ablakon, rá lehetett látni a „kapcsolókertre”: betonba ültetett szakaszolók, árammérők, megszakítók nőttek benne. A kerítésen túl a sínek mellett egy őrház áll, a tetőt nemrégiben javíthatták, frissen csillog néhány sor világosabb új cserép.

– Azért a vasút kezd adni magára (mondom elégedetten a mérnöknek), magukhoz biztosan sok vendég, sok külföldi ellátogat, kinéz ezen az ablakon; mit szólnának, ha egy ilyen modern létesítmény mellett a szomszédos őrház tetején egy csomó törött cserepet látnának? Ennél csak az volna furcsább, ha egy ilyen energiagócpont közelében, mely, ahogy mondják, minden tíz másodpercben elindíthat egy villanymozdonyt, a szomszédos őrházba nem volna bevezetve a villany.

– És magam is nevettem, jelezve, hogy tisztában vagyok a feltevés teljes képtelenségével.

– Márpedig, sajnos, az őrházban nincs sem víz, sem villany.

– Hogyhogy?

– Harminc méterre áll a háztól az utolsó villanyoszlop, le lehetne csatlakoztatni róla két szál drótot, vitatkoznak róla, de még nem született döntés.

– Mennyibe kerülne?

– Talán tíz-tizenkétezer forintba.

– Gyerünk át, nézzük meg a házat. Az őrházban egy kilencgyerekes család lakik, az asszony hasán látszik, hogy már a tizedik is útban van. A konyha kikopott kövén eldobált kis cipők és papucsok hevernek, minden zugban gyerekek játszanak, az egyik műanyag boros dugót rág, a másik zöld sárgabarackot, ketten egy koszos lekvárosüvegből etetik egymást. A falon petróleumlámpa lóg, a sarokban egy kétlyukú takaréktűzhelyen fő az étel, a fiatal, de megereszkedett és megromlott fogú asszony egy-egy darab fát dob a tűzre:

– Az a legrosszabb, hogy mosógépet nem tudok tartani, ennyi gyerekre kézzel kell mosnom.

– És miért nem kértek soron kívül villanyt?

– Nem akartunk háborgatni senkit. Az uram elődjét, a Fazekas bácsit is állítólag azért küldték el, mert írt a Rádiónak, meg akarta kerülni a vasutat. Mi inkább kivárjuk, amíg a vasút bevezeti hozzánk a villanyt."

Sajnos 2014-ben a pályafelújítási munkák kapcsán több társával együtt elbontották. A környéken már csak egy áll igen romos állapotban. Ezen kívül még Mezőtúron és Nagylaposon találni egyet-egyet.

2013.03.24.:

  

 


2013.07.16.:

 

 

2014.02.11.:

      

    

Előzmény: Milos Grimasz2 (695)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.09.11 -1 0 697

A tervtári anyagok között nincs. Legalább is én nem akadtam rá.

Előzmény: krikori (696)
krikori Creative Commons License 2017.09.11 0 1 696

MÁV Irattárban van, ha jól emlékszem pár éve a szentendrei Skanzen is innen szerzett tervrajzokat a TVV őrházhoz.

Előzmény: Milos Grimasz2 (695)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!