Keresés

Részletes keresés

RadioTVEgon Creative Commons License 7 órája 0 0 25189

Ez érdekes. Elvileg az kerül majd selejtre 

Előzmény: kzx526 (25188)
kzx526 Creative Commons License 11 órája 0 0 25188

Pont most szálltam le az EVL-435-ről... Menni még tud :D

Előzmény: RadioTVEgon (25187)
RadioTVEgon Creative Commons License 13 órája -2 0 25187

Az a hír kering, hogy mivel Sopronban üzemképtelen lett az EVL-435(Ikarus 415) is megy a levesbe és Győrből leadják az IFF-311(IkarusE94)-et is meg még tán egy csuklós akármi, 280-asat is, de az utóbbi olyan lehet-lehet, az IFF viszont már egészen biztos, így új "új" típussal gyarapodik Sopron. Ugye erre azért van lehetőség, mivel Győrbe még felvettek 2 "új" 280-asat a hiány pótlás érdekében. Ezek botváltósak, viszont ZF-re lettek kicserélve. 

Takszi55 Creative Commons License 1 napja 0 0 25186

Létezik külön rendeletre korlátozással ilyen járat, egyszer már láttam közlekedni is:

11:25 1268/2 Pannonhalma-Budapest 14:00

16:00 1268/1 Budapest-Pannonhalma 18:30

 

Viszont az időpont nem stimmel hozzá, szóval passz.

Előzmény: matteo14 (25185)
matteo14 Creative Commons License 1 napja 0 0 25185

Őőőőő. MWA-403, NKW-905 meg valamelyik LH Kredenc konvojban haladt az előbb a Graboplastnál Pannonhalma-Budapestre feltáblázva, de üresen. Was zum Fick?

rentha92 Creative Commons License 6 napja 0 0 25184
RadioTVEgon Creative Commons License 6 napja 0 0 25183

Szia. Tartalék

Előzmény: Mondeo Mk II (25182)
Mondeo Mk II Creative Commons License 6 napja 0 0 25182

Sziasztok!

GOX-117 fordás vagy tartalék? Ha valami csoda folytán előbbi, akkor valaki le tudná írni a fordáját?

Előre is köszi!

133bp Creative Commons License 6 napja 0 2 25181

Így már érthető a taktika, hogy a város próbálja az ÉNYKK-ra hárítani az idős járműparkot, és egyéb problémákat. Addig viszont nem lesz változás, ameddig a város nem változtat a magatartásán, mert ilyen feltételek mellett az ÉNYKK sem fog és nem is tud új buszokat beszerezni. Az sem feltétlen lesz egy jó megoldás, ha a város egy saját céget üzemeltet, mert Debrecen például eléggé rosszul jött ki hosszútávon, amikor a Hajdú Volánt leváltották a DKV-ra. Majd Veszprém esetén pár év múlva megnézhetjük, hogy náluk mennyire érte meg a váltás költségek terén. 2018-as tender szigorúbb paraméterekkel működhetne, ezáltal ÉNYKK venne új buszokat, viszont a városnak ehhez a zsebébe kellene nyúlnia. 

Előzmény: keke- (25180)
keke- Creative Commons License 6 napja 0 2 25180

2018-ra ilyen tendert írtak ki 10 évre. (Elég szar paraméterekkel, mert aszerint 10 év múlva se kéne, hogy az összes busz alacsony padlós legyen.) Csak az ÉNYKK jelentkezett. A város túl magasnak gondolta az ajánlatát. Tehát nem hajlandó többet fizetni a tömegközlekedésért. Ezért saját céget se fog üzemeltetni, és így legalább tud mutogatni a KK-ra.

Előzmény: 133bp (25176)
trizs77 Creative Commons License 6 napja -1 4 25179

Ha a város, bármely város (itt Győr) úgy dönt, úgy döntene, hogy saját kézbe veszi, saját városa helyi autóbuszközlekedését, akkor másnaptól az erre fordított összeg kétszeresét vagy háromszorosát kell erre átcsoportosítania.

 

Ami nem nagy összeg (évi 3 milliárd) ha a város egyéb, eléggé inkurrens beruházásainak (sportpaloták) 10-15 milliárdos építési és 1-3 milliárdos éves fenntartási költségéhez hasonlítjuk.

Ráadásul ezekből sport izékben több is van.

 

Az kétségtelen előny (de nem biztos, hogy szavazat szerző) ha a városi új buszok:

 - alacsonypadlósak,

 - légkondícionáltak,

 - jak,

 - korszerűek

lennének egy esetleges városi kiírásnál.

 

 

 

 

VV2008 Creative Commons License 6 napja -1 2 25178

Hiteles forrásból tudom, hogy az "antiRossmann" felajánlotta szakmai együttműködését, évi 50-100 milliós megtakarítási lehetőséggel, és egy középtávú fejlesztèsi koncepcióval...állítólag nem érdekelte Őket! ...haverok, buli, NER banda!  

Előzmény: 133bp (25176)
133bp Creative Commons License 2019.02.16 0 0 25177

* Egy nulla lemaradt. -> 80-100 új buszt 

Előzmény: 133bp (25176)
133bp Creative Commons License 2019.02.16 0 2 25176

Egyébként lehet úgy is tendert kiírni, hogy a város meghatároz alapvető feltételeket, paramétereket (ilyennek többek között az alacsonypadlós buszok aránya, átlagéletkor, bizonyos kor felett nem üzemeltet a szolgáltató járművet, kapacitás, utastájékoztató rendszerek stb.). Győr is kitudna így írni egy tendert, amely színvonal emelkedést eredményezne, de értelem szerűen az ÉNYKK is többet kérne x év szolgáltatásáért cserében, mert bizony nem olcsó beszerezni 80-10 új buszt. Ilyen téren nem is az ÉNYKK-t, hanem sokkal inkább a várost hibáztatnám, mert az ő dolguk lenne normális időtávra kiírni a tendert és a paraméterekkel együtt, hogy ne fordulhasson elő az, hogy lassan 10 évnél fiatalabb buszt nem látni győri helyi járatokon. 

Előzmény: pitz75 (25175)
pitz75 Creative Commons License 2019.02.16 0 6 25175

Ugyanez a film forgott Veszprémben is, évekig... 1-2 évre kiírt tenderek, csak egy pályázó (Volán majd KK), ez nyert és maradt minden a régiben. Így lett hirtelen Veszprém helyi állománya a legöregebb a megyei jogú városok közül...

Aztán egyszer csak felnyílt a városvezetés szeme, rájöttek, hogy a helyzet tarthatatlan, a jobb szolgáltatás, a fiatalabb, modernebb flotta jóval többe kerül. De ha már bele kell tenni a nagy lóvét, gondolták, akkor annak jobb helye lesz egy saját tulajdonú cégben, ahol a város a főnök. Gyorsan létrehoztak egyet, lett is hamar 10 éves szerződés. A többi meg már ismert.

A miértek az 1990-es önkormányzati törvényben keresendők.

Előbb-utóbb remélhetőleg Győrben is győzni fog a józan ész.

Előzmény: 133bp (25173)
RadioTVEgon Creative Commons License 2019.02.16 0 2 25174

Erre csak annyit mondok. Győr, Polgármesteri hivatal, fogadóóra ;) 

Előzmény: 133bp (25173)
133bp Creative Commons License 2019.02.16 0 2 25173

Győr városa mi célból csinálja rendszeresen, hogy ők csak pár évre (1-2 vagy max 3-4 évre) írnak ki tendert?

Más vidéki városban általában 6-8 év szokott lenni, amire kiírják. Szegeden például 8 évente szokták kiírni, és ott is csak a DAKK indul el egyedül. Szóval már borítékolható, hogy az ÉNYKK-on kívül más nem fog elindulni erre az 1 évre, még ha több évre írnák ki, akkor is kérdéses lenne, hogy az ÉNYKK mellett lenne-e szolgáltató, aki elindulna. 

Előzmény: RadioTVEgon (25172)
RadioTVEgon Creative Commons License 2019.02.15 0 4 25172

Szerintem mindenki ismeri a forgatókönyvet. Ugyanarra a darabra ülünk be most is. A város nyilván nem kívánja saját kezébe venni a tömegközlekedési ügyet, egy az, mert ha saját maguk csinálják, még annyira drágább lenne, kettő meg, hogy nem esik jó bajlódni vele, megint le lesz passzolva az ÉNYKK-nak, akik meg értelemszerűen ilyen kis időre (1-2 évekre) nem fognak beszerezni semmit. És ugye az ÉNYKK lesz megint elhordva majd, mert nem kívánnak új buszt venni. Ezt nagyon tudják fújni. Mehetnek a 280-asok műszaki vizsgára .

Előzmény: htibor (25166)
RadioTVEgon Creative Commons License 2019.02.15 0 2 25171

Figyelj. Ilyen alapon itt nagy eséllyel elnyerhet minden mindent. Ha már itt tartunk Sopron szerintem elviszi a "263"-asnál is. Bár csak GTZ-872, ugye az is  osztott fordán van, viszont helyis pályafutást tekintve meglesz még. Ez a típus meg már csak a szombathelyi helyiben van. De akkor ha már itt tartunk pl. Győr meg nagy valószínűséggel magáénak tudhatja az E94-eseknél, meg a 280-asoknál :-))) . Minden IK innen fog távozni legkésőbb nagy valószínűséggel. Ilyen kis gondolat eljátszadozásokról már párszor szó volt.

 

Bár ehhez hozzájárul az is, és azért ez fontos, hogy az ex.Kisalföld Volán végig kitartott az Ikarus és az egyéb hazai típusok, ( Rába, kezdetek kezdete óta a Credo mellett ) is, és ez becsülendő dolog.

Előzmény: Lukimaki (25162)
norbee601 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 25170
Dehogy dobják ki.
Előzmény: Lukimaki (25168)
keke- Creative Commons License 2019.02.14 0 3 25169

1 évre?? Biztos rengeteg jelentkező lesz... Ha ÉNYKK megnyerné,* megint nem venne új buszt, mert 1 évre minek?

 

*Borkainak megint túl drága lesz, érvénytelen lesz, megint hosszabbítanak az ÉNYKK-val, megint nem fejleszt. (Ez csak ilyen tipp volt, amit magam se értek miért gondolom így.)

Előzmény: htibor (25166)
Lukimaki Creative Commons License 2019.02.14 0 0 25168

Ezzel megleptetek, a Kanizsával. Ott helyi járat lesz ? Már vagy egy csomó ideje nem közlekedett 415 Kanizsán tudtommal. A salgótarjáni helyiben úgy tudom nincs szólóbuszoknál Ikarus eleve, csak csuklósban, azt tudtam. Pesten úgy hallottam, ez évben még az oktató 415-öket is kivonják. 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2019.02.14 0 1 25167

Zalaegerszegről az egyik mos került át Nagykanizsára.

Előzmény: Lukimaki (25162)
htibor Creative Commons License 2019.02.14 0 0 25166

Február 25-i közgyűlési előterjesztésekből 3. napirendi pont:

 

3 Javaslat a „Győr Megyei Jogú Város Közigazgatási területén helyi, autóbusszal végzett menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatás ellátása” tárgyú pályázati felhívás és pályázati kiírás elfogadására

http://onkormanyzat.gyor.hu/data/files/kozgyulesek/3_np_elterjeszts.pdf

http://onkormanyzat.gyor.hu/data/files/kozgyulesek/3_np_1_mell.pdf

http://onkormanyzat.gyor.hu/data/files/kozgyulesek/3_np_2_mell.pdf

 

 

matteo14 Creative Commons License 2019.02.14 0 0 25165

Megkövetem magam, tényleg kikerültek helyiből. Bámulatos, hogy bűvészkednek ott az állománnyal.

Előzmény: matteo14 (25164)
matteo14 Creative Commons License 2019.02.14 0 0 25164

Salgótarján ;)

Előzmény: Lukimaki (25162)
norbee601 Creative Commons License 2019.02.14 0 0 25163
HAT darab 415-os uzemel még Pesten (igaz 435 meg nem kevés) de azok is igazából azért mert komoly felújítást kaptak, hülyeség lenne igy kidobni őket.
Előzmény: Lukimaki (25162)
Lukimaki Creative Commons License 2019.02.14 0 3 25162

Abszolút csak érdekességként. Tudtátok-e, hogy Sopron magáénak tudhatja a "415-ösök városa címet" ? Ugyanis ha Z.egerszegről törlik a 415-öket a Scaniák érmezetével, akkor bizony nem marad több olyan megyei jogú város, ahol 415-öst üzemeltetnek helyi forgalomban. / értelemszerűen Budapestet leszámítva, ám bár ezt a helyzetet nézve fel merném tenni a házamat , hogy még onnan is előbb kikopnak majd.

cherry_picker Creative Commons License 2019.02.11 0 0 25161

A hír igaz, tegnap már láttam is dolgozni Sopronban egy E94-et.

Előzmény: Benett_Ezer (25158)
norbee601 Creative Commons License 2019.02.11 -2 0 25160
Igazából a műszakos jaratokon kívül abszolút a kutya sem használja. Arra meg jó a 280, belvarosban felszallunk ipari parkban leszallunk.
Előzmény: trizs77 (25155)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!