Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Szerintem a két gondolatod között lehet, hogy van összefüggés.
A közszolgáltatói szerződésben le van írva, hogy meddig kell a buszoknak megérkeznie, és amennyiben nem tud megérkezni a jelzett ideig, akkor meddig kell megegyezni arról, hogy mi legyen, hogyan legyen elszámolva.
Nekem az az meglátásom, hogy 17 * szóló * 1 év (=34 * szóló * fél év), illetve a 22 * csuklós * fél év között arányosságot vélek felfedezni, és valószínűleg ebben is fognak megegyezni. Amennyiben nem egyeznek meg, akkor meg menni fog a 17 szóló tovább.
Érdekes lesz az a 22 új, amikor nagyon valószínű, hogy nem lesz semmi a csuklós tenderekből.
_______________________________________________
Amúgy szerintem valamilyen szinten igaza van a VEKE-nek, mert vannak olyan városok, ahol többet fizetnek mint győrben, (ki is fizetik, nem csak támadják a Volánt) pl.: Eger. Oda is mehetett volna, de még tudnék vagy 4 várost sorolni.
Szerintem Győrben teljesen objektíven, más városokkal összehasonlítva a tömegközlekedés állapota csapnivaló. Abban nem látok semmi kivetni valót, hogy erre felhívja a figyelmet, és adott esetben megpróbálja ráébreszteni az alvó lakosságot illetve a városvezetést, hogy lehetne jobban is.
Nem kell őket szeretni... Főleg olyanok nem szokták szeretni, akik:
- boldogabbak, ha elhihetik, hogy minden szép és jó,
- nem tudják, hogy nem minden szép és jó
- vagy érdekükben áll elhitetni mindenkivel, hogy minden szép és jó
Aki azt szeretné, hogy jobb legyen Győrben a közlekedés, az nem támadja azokat, akik tenni akarnak érte, hanem
- vagy passzívan segítik,
- vagy aktívan segítik, például konstruktív vitával, amitől akár fejlődhet az elgondolásuk.
Igen, bele lesz számítva az árba, ez a természet rendje. Fel kellene ébredni, hogy a színvonalas szolgáltatás pénzbe kerül. Győr elég gazdag ahhoz, hogy megengedhesse magának.
"Mikor lesz Győrben megrendelőszervezet, vagy csak megrendlőhivatal, aki legalább a szolgáltatási szerződésbe belefoglalja a légkondi használatát?"
Te arra szeretnél egy külön szervezetet/hivatalt létrehozni, hogy az egyetlen egy autóbusz, mely fel van szerelve annak használatát felügyelje?
Nem semmi... :/
Bele lehet mindent írni a közszolg szerződés kiírásba pályáztatáskor...csak az bele lesz a szolgáltatási árba számítva és lehet még jobban nem fog a városvezetésnek tetszeni, amilyen számokat fog kapni érte, ha a mostani színvonallal is nagy bajok vannak. Ha nem születik érvényes pályázat, akkor marad a folytatás ideig óráig a mostani szolgáltatóval, a mostani színvonalon egy következő pályázat kiírásáig.
Egyébként BP-n meg lehetett tanulni, hogy nem az a nagy szám, hogyha légkondis buszt veszünk, hanem, ha...
- bekapcsolják, ha meleg van (fogyasztás miatt a buszvezető ellenérdekelt, csökken a prémium)
- megjavítják, ha elromlik (amíg a város filléreket ad az üzemeltetésre, addig nem biztos, hogy telik rá...)
Ott endszeresen vernie kellett valakiiknek a tamtamot, hogy egyáltalán használatban legyen a légkondi, ne süljenek meg az emberek az elvileg légkondis, gyakorlatilag nyithatatlan ablakú buszokon, és végül a megrendelőnek (BKK) kellett a szolgáltatói szerződésen belül büntetési tételt kiírnia a végrehajtóval szemben (BKV), ha nem megy a légkondi bizonyos hőmérséklettartományban.
Mikor lesz Győrben megrendelőszervezet, vagy csak megrendlőhivatal, aki legalább a szolgáltatási szerződésbe belefoglalja a légkondi használatát?
"Kósza szakmai hírek alapján (és a Kisalföld is megírta), a Kecskeméten felszabaduló 17 db 2019-es évjárató Mercedes-Benz Conecto Győrbe tart. Nagyszerű hírek, csak éppen alig érnek többet, mint halottnak a csók. A buszokkal nincs baj, remek (vagy legalábbis teljesen vállalható) kocsik, csakhogy Győrben ennél sokkal nagyobb a baj. Kiragadott példaként ezzel 0-ról 17-re emelkedik a légkondicionált autóbuszok száma (ez 17%-os arányt jelent). Budapesten, Debrecenben és Miskolcon 17%, 18% illetve 23% a NEM légkondicionált autóbuszok (és trolibuszok) aránya."
Vagy erre?
"A tisztánlátás kedvéért elkészítettük a "légkondis" statisztikát is. Győrben anno kísérleti jelleggel 1db járműre szereltek utaséri légkondícionálót (IFF-311 Ikarus E94). De ez azóta sem működik, viszont a jármű tetején ott díszeleg..."
„Önkormányzatunk is értesült arról, hogy új buszokat állít a győri tömegközlekedés szolgálatába a Volánbusz. Az új buszok bevezetését pozitív folyamat részeként értékeljük, sikerül fiatalítani a helyi buszállományt. A Volánbusszal kötött szerződés szerint további 22 új buszt állít forgalomba a cég 2020. július elsejétől a városban” – közölte Fekete Dávid, Győr alpolgármestere. Ez azt jelenti, hogy jövő nyártól összesen 39 új buszt vetnek be Győrben.
Ennyire hülye te se lehetsz . Vagy ez vicc ? Hogy váltanának már csuklósokat. Az E94 esek meg a szóló Rábák kerülnek ki egyenlőre a győri helyiből. Az, hogy ezek továbbá elkerülnek még valahová azt még viszont nem tudja senki.
Gondolom 280-asok közül fog az összes selejt kikerülni îgy szépen beszólósodnak vonalak màs vàrosokhoz hasonlóan(Szeged,Veszprém stb).
Az elég kevésbé valószînű hogy 17 db Ràba /E94 kuka és 30db 280 -as pedig tovàbb borzolja a kedélyeket a vàrosban,mondom ezt úgy,hogy szeretem a 200-asokat.
Kicsit gondolkodjatok már . Az semelyikőtöknek se tűnt fel, hogy Győrben ahol több, mint 100 busz van, ez a potya 17 most pont arra lesz elég, hogy egy olyan 3-4 évig senkinek ne kelljen foglalkozni a közlekedéssel? Győrben már nagyon szar volt a helyzet, mind a járatkimaradások, a buszok életkora, a sofőrhiány stb., ezért is kellett már egy kis életet lehelni ebbe a dologba. Felmérték a munkakörülményeket is, kevés az ember is, ez is indokolta ezt. Az már más tészta, hogy papíron milyen szerződése van a városnak. Ha további ilyen 1 éves szerződésük lesz, akkor az elkövetkező 5 évben megint nem fog semmilyen busz érkezni Győrbe. Aztán ha megint erre a tragikus szintre jutnak, akkor picit megint enyhítik a szart, de hosszútávon nem fogja a Vb se istápolni Győrt. Viszont ez a város se dőlhet be és azzal meg a vb nek is számolni kell, hogy ennyi műszaki hibás busszal nem tud szolgáltatást végezni, mint ami itt Győrben van. Lassan már több a buszmentő, mint a busz. Ráadásul a javításokra is annyi pénzt áldoznak már, amiből konkrétan új buszokat vehettek volna . Egyébként az átlagéletkor is kb 15 év , vagy a felett lesz, ebből is látszik, hogy ez nem egy tartós, hosszútávú megoldás, hanem csak a vészhelyzet miatt van. Ezt csak azoknak mondom, akik elsőre soknak hinnék a 17 darabot.
Politika ez is, srácok. Így vagy úgy, de választások előtt áll Győr, nem egészen 2 hónap. Itt a példa, hogy áttételesen hogy nyúlhat bele az állam az önkormányzati feladatú helyi közlekedésbe.
Ha Veszprém nem lép ki a Volán csoportból és alapítja meg a saját tulajdonú közlekedési társaságát, akkor sanszos, hogy legalább egy részük ott landolt volna.
Nem kérdés, hogy Győrnek kellettek ezek a buszok, az viszont már más lapra tartozik, hogy üzemeltetési szempontból mi lesz a ezekkel a Conectokkal az ős rábás, ős ikarusos, ős credós környezetben.
Nem azzal van baj. Nem érted. Én csak azt mondom, hogy nem egy helyen volt így, még a kk-k idején is, hogy kapott az adott üzem egy zsír új buszt, de mivel nem voltak olyan feltételek, olyan tényezők, a város által megkötött szerződésben, amik megindokolták volna hogy az adott város kapja meg azt a buszt, elvitték egy másikba , vagy kitették a helyközi közlekedésbe , vagy akármi.