Keresés

Részletes keresés

Oxi820 Creative Commons License 2019.12.08 -1 0 25865

Miért ne lennének normálisak ? Mert Győr pont az a város ahová érdemes lenne elhelyezni...

Előzmény: norbee601 (25853)
juxx Creative Commons License 2019.12.08 0 0 25864

Szerintem a két gondolatod között lehet, hogy van összefüggés.

 

A közszolgáltatói szerződésben le van írva, hogy meddig kell a buszoknak megérkeznie, és amennyiben nem tud megérkezni a jelzett ideig, akkor meddig kell megegyezni arról, hogy mi legyen, hogyan legyen elszámolva.

 

Nekem az az meglátásom, hogy 17 * szóló * 1 év (=34 * szóló * fél év), illetve a 22 * csuklós * fél év között arányosságot vélek felfedezni, és valószínűleg ebben is fognak megegyezni. Amennyiben nem egyeznek meg, akkor meg menni fog a 17 szóló tovább.  

Előzmény: Törölt nick (25863)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.08 0 4 25863
Érdekes lesz az a 22 új, amikor nagyon valószínű, hogy nem lesz semmi a csuklós tenderekből.

_______________________________________________


Amúgy szerintem valamilyen szinten igaza van a VEKE-nek, mert vannak olyan városok, ahol többet fizetnek mint győrben, (ki is fizetik, nem csak támadják a Volánt) pl.: Eger. Oda is mehetett volna, de még tudnék vagy 4 várost sorolni.
Előzmény: sscom (25847)
juxx Creative Commons License 2019.12.07 -2 1 25862

Érdekes...

 

Szerintem Győrben teljesen objektíven, más városokkal összehasonlítva a tömegközlekedés állapota csapnivaló. Abban nem látok semmi kivetni valót, hogy erre felhívja a figyelmet, és adott esetben megpróbálja ráébreszteni az alvó lakosságot illetve a városvezetést, hogy lehetne jobban is.

 

Nem kell őket szeretni... Főleg olyanok nem szokták szeretni, akik:

- boldogabbak, ha elhihetik, hogy minden szép és jó,

- nem tudják, hogy nem minden szép és jó

- vagy érdekükben áll elhitetni mindenkivel, hogy minden szép és jó

 

Aki azt szeretné, hogy jobb legyen Győrben a közlekedés, az nem támadja azokat, akik tenni akarnak érte, hanem

- vagy passzívan segítik,

- vagy aktívan segítik, például konstruktív vitával, amitől akár fejlődhet az elgondolásuk.

Előzmény: KV_utas (25859)
juxx Creative Commons License 2019.12.07 0 2 25861

A 17 klímás buszról van szó.

 

Igen, bele lesz számítva az árba, ez a természet rendje. Fel kellene ébredni, hogy a színvonalas szolgáltatás pénzbe kerül. Győr elég gazdag ahhoz, hogy megengedhesse magának.

Előzmény: htibor (25860)
htibor Creative Commons License 2019.12.07 0 3 25860

"Mikor lesz Győrben megrendelőszervezet, vagy csak megrendlőhivatal, aki legalább a szolgáltatási szerződésbe belefoglalja a légkondi használatát?"

 

Te arra szeretnél egy külön szervezetet/hivatalt létrehozni, hogy az egyetlen egy autóbusz, mely fel van szerelve annak használatát felügyelje?

Nem semmi... :/

Bele lehet mindent írni a közszolg szerződés kiírásba pályáztatáskor...csak az bele lesz a szolgáltatási árba számítva és lehet még jobban nem fog a városvezetésnek tetszeni, amilyen számokat fog kapni érte, ha a mostani színvonallal is nagy bajok vannak. Ha nem születik érvényes pályázat, akkor marad a folytatás ideig óráig a mostani szolgáltatóval, a mostani színvonalon egy következő pályázat kiírásáig.

Előzmény: juxx (25855)
t04cdb Creative Commons License 2019.12.07 0 2 25858

Nem.

Előzmény: buszosbandika (25857)
buszosbandika Creative Commons License 2019.12.07 -3 0 25857
SOS meg tudná valaki írni, hogy a Szegedi járatra visszatért már NKW 908 vagy még mindig MNY 664?
Előre is köszönöm
Gábrisvitéz Creative Commons License 2019.12.07 0 5 25856

Megpróbáltam nem túl hosszan összefoglalni az Isobloc buszok történetét. A sztori erősen kapcsolódik Győrhöz is. Bármilyen kiegészítés/javítás jöhet!

 

 

https://sony872.blog.hu/2019/12/07/isobloc1

https://sony872.blog.hu/2019/12/07/isobloc2

juxx Creative Commons License 2019.12.07 0 1 25855

Egyébként BP-n meg lehetett tanulni, hogy nem az a nagy szám, hogyha légkondis buszt veszünk, hanem, ha...

- bekapcsolják, ha meleg van (fogyasztás miatt a buszvezető ellenérdekelt, csökken a prémium)

- megjavítják, ha elromlik (amíg a város filléreket ad az üzemeltetésre, addig nem biztos, hogy telik rá...)

 

Ott endszeresen vernie kellett valakiiknek a tamtamot, hogy egyáltalán használatban legyen a légkondi, ne süljenek meg az emberek az elvileg légkondis, gyakorlatilag nyithatatlan ablakú buszokon, és végül a megrendelőnek (BKK) kellett a szolgáltatói szerződésen belül büntetési tételt kiírnia a végrehajtóval szemben (BKV), ha nem megy a légkondi bizonyos hőmérséklettartományban.

 

Mikor lesz Győrben megrendelőszervezet, vagy csak megrendlőhivatal, aki legalább a szolgáltatási szerződésbe belefoglalja a légkondi használatát?

 

 

juxx Creative Commons License 2019.12.07 -1 1 25854

Mire gondolsz?

 

Erre?

"Kósza szakmai hírek alapján (és a Kisalföld is megírta), a Kecskeméten felszabaduló 17 db 2019-es évjárató Mercedes-Benz Conecto Győrbe tart. Nagyszerű hírek, csak éppen alig érnek többet, mint halottnak a csók. A buszokkal nincs baj, remek (vagy legalábbis teljesen vállalható) kocsik, csakhogy Győrben ennél sokkal nagyobb a baj. Kiragadott példaként ezzel 0-ról 17-re emelkedik a légkondicionált autóbuszok száma (ez 17%-os arányt jelent). Budapesten, Debrecenben és Miskolcon 17%, 18% illetve 23% a NEM légkondicionált autóbuszok (és trolibuszok) aránya."

 

Vagy erre?

"A tisztánlátás kedvéért elkészítettük a "légkondis" statisztikát is. Győrben anno kísérleti jelleggel 1db járműre szereltek utaséri légkondícionálót (IFF-311 Ikarus E94). De ez azóta sem működik, viszont a jármű tetején ott díszeleg..."

 

(FB-ről)

 

Ebben hol van a támadás?

Előzmény: norbee601 (25853)
norbee601 Creative Commons License 2019.12.07 -3 3 25853

A VEKE támadja a 17 Conecto Győrbe helyezését.

 

Ezek se normálisak :D

kzx526 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 25852

A GSA483 Sopron helyiben közlekedik.

Előzmény: gabesz919_II (25849)
KZX003 Creative Commons License 2019.12.06 -1 7 25851

Idén is közlekedett Mikulás-busz Győrben.

 

Friss fotógaléria a gyoribuszok.hu-n!

EKM-765 Creative Commons License 2019.12.06 0 1 25850

Köszi.

Előzmény: gabesz919_II (25849)
gabesz919_II Creative Commons License 2019.12.06 -1 2 25849

Győr helyiben EZY-622, GFA-942, GSA-483, 484, IFF-311

Előzmény: EKM-765 (25848)
EKM-765 Creative Commons License 2019.12.06 0 1 25848

Mely E94-esej vannak még forgalomban?

Előzmény: norbee601 (25844)
sscom Creative Commons License 2019.12.06 0 3 25847

„Önkormányzatunk is értesült arról, hogy új buszokat állít a győri tömegközlekedés szolgálatába a Volánbusz. Az új buszok bevezetését pozitív folyamat részeként értékeljük, sikerül fiatalítani a helyi buszállományt. A Volánbusszal kötött szerződés szerint további 22 új buszt állít forgalomba a cég 2020. július elsejétől a városban” – közölte Fekete Dávid, Győr alpolgármestere. Ez azt jelenti, hogy jövő nyártól összesen 39 új buszt vetnek be Győrben.

 

forrás : https://www.kisalfold.hu/kozelet/helyi-kozelet/mercedes-buszokat-kap-januarban-gyor-6621477/

ELK671 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 25846

Úgy vàltanànak ki csuklóst ahogy sok màs vàrosban lehet,hogy te még ilyenről nem hallottàl. De akkor szerencsére Győrben nem îgy lesz.

 

Másik tanulj meg olvasni én nem tényként îrtam le,hanem kérdeztem hogy mit vàltanak mert itt a topikban felmerült a 280-asok sorsa pàr hsz-al lejjebb.

Előzmény: Törölt nick (25843)
gabesz919_II Creative Commons License 2019.12.06 0 1 25845

Az OFF topic buszosoknak c. topikban egy ilyen forgatókönyvről is van szó.

Előzmény: Törölt nick (25843)
norbee601 Creative Commons License 2019.12.06 0 1 25844
Amúgy meg sokkal szarabb állapotban is vannak mind a Rabak mind az E94esek. A 280asok jó kocsik.
Előzmény: ELK671 (25842)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.06 -3 1 25843

Ennyire hülye te se lehetsz . Vagy ez vicc ? Hogy váltanának már csuklósokat. Az E94 esek meg a szóló Rábák kerülnek ki egyenlőre a győri helyiből. Az, hogy ezek továbbá elkerülnek még valahová azt még viszont nem tudja senki.

Előzmény: ELK671 (25842)
ELK671 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 25842

Lehet esetleg tudni miket vàltanak?

Gondolom 280-asok közül fog az összes selejt kikerülni îgy szépen beszólósodnak vonalak màs vàrosokhoz hasonlóan(Szeged,Veszprém stb).

Az elég kevésbé valószînű hogy 17 db Ràba /E94 kuka és 30db 280 -as pedig tovàbb borzolja a kedélyeket a vàrosban,mondom ezt úgy,hogy szeretem a 200-asokat.

Előzmény: KZX003 (25829)
Skips Creative Commons License 2019.12.05 0 0 25841

Sziasztok! 

 

A CCZ-429 2-es szemlén van? Csak azért kérdezem , mert már nagyon régen láttam felénk. :) 

norbee601 Creative Commons License 2019.12.05 0 0 25840
A helyi Audis járatok is másé januártól? Hirdetnek rájuk sofőr állást....
trizs77 Creative Commons License 2019.12.05 -1 1 25839

Egy lényeges dolgot kihagytál.

 

A múltkori kormány döntést.

Ha valóban elsősorban helyi közösségi közlekedésre kell fordítani a helyi adóbevételeket és csak utána másra, nagyon megváltozik a leányzó fekvése.

 

Akkor már reálissá válhat a saját cég alapítása, új buszokkal, ami ma azért irreális mert kb. 10x-szer kerül többe mint évente veszekedni a volánnal.

 

 

 

 

Előzmény: SzElek (25838)
SzElek Creative Commons License 2019.12.05 0 2 25838

Kicsit gondolkodjatok már . Az semelyikőtöknek se tűnt fel, hogy Győrben ahol több, mint 100 busz van, ez a potya 17 most pont arra lesz elég, hogy egy olyan 3-4 évig senkinek ne kelljen foglalkozni a közlekedéssel? Győrben már nagyon szar volt a helyzet, mind a járatkimaradások, a buszok életkora, a sofőrhiány stb., ezért is kellett már egy kis életet lehelni ebbe a dologba. Felmérték a munkakörülményeket is, kevés az ember is, ez is indokolta ezt. Az már más tészta, hogy papíron milyen szerződése van a városnak. Ha további ilyen 1 éves szerződésük lesz, akkor az elkövetkező 5 évben megint nem fog semmilyen busz érkezni Győrbe. Aztán ha megint erre a tragikus szintre jutnak, akkor picit megint enyhítik a szart, de hosszútávon nem fogja a Vb se istápolni Győrt. Viszont ez a város se dőlhet be és azzal meg a vb nek is számolni kell, hogy ennyi műszaki hibás busszal nem tud szolgáltatást végezni, mint ami itt Győrben van. Lassan már több a buszmentő, mint a busz. Ráadásul a javításokra is annyi pénzt áldoznak már, amiből konkrétan új buszokat vehettek volna . Egyébként az átlagéletkor is kb 15 év , vagy a felett lesz, ebből is látszik, hogy ez nem egy tartós, hosszútávú megoldás, hanem csak a vészhelyzet miatt van. Ezt csak azoknak mondom, akik elsőre soknak hinnék a 17 darabot.

pitz75 Creative Commons License 2019.12.05 -1 3 25837

Politika ez is, srácok. Így vagy úgy, de választások előtt áll Győr, nem egészen 2 hónap. Itt a példa, hogy áttételesen hogy nyúlhat bele az állam az önkormányzati feladatú helyi közlekedésbe.

Ha Veszprém nem lép ki a Volán csoportból és alapítja meg a saját tulajdonú közlekedési társaságát, akkor sanszos, hogy legalább egy részük ott landolt volna.

Nem kérdés, hogy Győrnek kellettek ezek a buszok, az viszont már más lapra tartozik, hogy üzemeltetési szempontból mi lesz a ezekkel a Conectokkal az ős rábás, ős ikarusos, ős credós környezetben.

Előzmény: norbee601 (25834)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.04 -1 3 25836

Nem azzal van baj. Nem érted. Én csak azt mondom, hogy nem egy helyen volt így, még a kk-k idején is, hogy kapott az adott üzem egy zsír új buszt, de mivel nem voltak olyan feltételek, olyan tényezők, a város által megkötött szerződésben, amik megindokolták volna hogy az adott város kapja meg azt a buszt, elvitték egy másikba , vagy kitették a helyközi közlekedésbe , vagy akármi. 

Előzmény: norbee601 (25834)
norbee601 Creative Commons License 2019.12.04 -2 0 25835
Vállalhatatlan és vedhetetlen amit leirtal.
Előzmény: Törölt nick (25833)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!