Keresés

Részletes keresés

kzx526 Creative Commons License 2019.09.25 0 3 25657

A különböző táblaképek tényleg a vicc kategóriába tartoznak. Én is megjegyeznék pár példát (variációk egy témára:)

1 JEREVÁN LAKÓTELEP

 

1 JEREVÁN
   LAKÓTELEP

 

1 JEREVÁN LAKÓTLP.

 

1 JEREVÁN LTP.

 

1 JEREVÁN 
     LTP.

 

Egyik bn18-on az egyik, másikon egy másik verzió stb.

 

A táblaképeket a kijelző méretéhez megszerkesztik, majd akár vezeték nélkül, interneten keresztül a kívánt busz fedélzeti egységére küldik, vagy akár laptoppal rácsatlakoznak és úgy töltik le a fájlokat.

 

Adott méretű képből egy verzió létezik, azonos méretű kijelzőkre kerülhetnek (és kerülnek is, nem is egy esetben) másméretű kijelzőkre generált képek. 

NKW-891 homlok kijelzőjén a saját tervezése, oldalsó kijelzőjén BC11-es verzió látható (ez a 2 JEREVÁN LTP. a kisebb betűméretben), KMG-558 esetében mindegyik kijelzőn a BC11-es változat látható (e végett a balra igazítás).

 

Az elmúlt néhány hónapban javításon átesett kijelzőkre/fedézeti egységekre valamiért a keskenyebb, BC11-es vagy 415-ös képeket töltötték fel, lásd az előző két példát. Azt hogy, ez technikai dolog, figyelmetlenség, vagy talán így üzembiztosabb a dolog, ezt nem tudom. 

 

NKW-892 és NKW-879 a saját táblaképeivel közlekedik, ezeken az oldalsó kijelzőn a 6-os járat a Jereván irányában valóban csak ponthalmazként jelenik meg. Viszont NKW-891 esetében a BC11-es táblaképnek köszönhetően megjeleníti helyesen. Ez a ponthalmazos probléma már tavaly nyáron is megfigyelhető volt, úgynézki nem törődtek vele (valamint szerintem seni nem is tud róla és nem is akar vele foglalkozni :D). A mercik kijelzőinek beüzemelésekor pl. a 2-es járat Jereván irányának is hasonló ponthalmaza volt a homlokkijelzőn, de ezt akkor pár nap alatt orvosolták. 

 

A 415-ösöknél pedig 2 éve az alábbi látható: 1 LŐVÉR SZÁL (az 1 LŐVÉR SZÁLLÓ helyett), holott régebben a jelenleg is használatban lévő

2 LŐVÉR

  SZÁLLÓ 
képhez hasonlóan nézett ki az 1-es is. 

 

Egy biztos, logika és értelem ebben nincsen.

 

 

Előzmény: cherry_picker (25655)
kzx526 Creative Commons License 2019.09.25 0 2 25656

A CDA-262 lassan már több, mint fél éve nem rendelkezik fedélzeti utastájékoztató rendszerrel, hiányzik belőle a számítógép, a GPS jeladó, jelvevő, a központi vezérlőegység, stbstb., magyarul az egész kóceráj. 

 

A kijelzők vezérlése nagyon leegyszerűsítve, vázlatosan a következőképpen történik:
Az utastájékoztató rendszer fedélzeti központja továbbítja a megfelelő táblaképet a kijelzők vezérlője felé, mely továbbadja a jelet a kijelzőknek, a kijelzőkön pedig megjelenik a táblakép. Ez addig látható, ameddig a kijelzők vezérlőjéhez nem érkezik újabb impulzus, pl.: táblaképcsere/táblaképtörlés/stb. A kijelzővezérlő az újabb impulzus érkezéséig tárolja a kijelzőkre kiírandó táblaképet. 

Amikor a CDA-262-ből kiszerelték a berendezést, az akkor történt, mikor a Kisalföld Volán Zrt. felirat volt kitáblázva. A kijelzővezérlő memóriájában ez bennragadt és újabb impulzus hiányában (mert hát nincs mitől újabb információt kapnia) azóta is lelkesen végzi a dolgát :D .

 

------

 

 

A Mercedesekkel együtt érkező kijelzőket pedig nem is sikerült működésre bírniuk, amik jelenleg üzemelnek bennük, azok már az utastájékoztató rendszerhez vásárolt kijelzők. Ugyanis a mercik honosításakor kiszerelték a GORBA kijelzők vezérlőjét, és e nélkül azok nem fognak semmit sem kijelezni, amire az ÉNYKK-nál nem jöttek rá, így maradt az az opció, hogy új kijelzőket raknak a buszokba.

 

------

 

Táblákkal pedig tele van az összes busz, akár a vezetőfülke, akár az utastér egyes pontján, valamint az irodákban is talaálhatóak táblák szép számmal, úgyhogy selejtezés hiányában bárhonnan előkeveredhetnek a régi táblák.

 

 

Előzmény: RadioTVEgon (25654)
cherry_picker Creative Commons License 2019.09.25 0 2 25655

Ha már szóba jöttek a kijelzők, szeretnék néhány kérdésre választ kapni tőletek.

 

A kijelzők tábláképei hogyan készülnek? Kézzel szerkeszti meg valaki minden lehetséges méretben vagy automatikusan generálódnak az adatbázis alapján? És központilag vagy minden városban külön-külön?

 

Hogyan kerülnek a képek rá a fedélzeti egységre?

 

Mitől van az, hogy egy adott méretű képből több verzió is létezik? Valamelyik Merci oldalsó kijelzőjén 2 JEREVÁN LAKÓTELEP olvasható, másikon 2 JEREVÁN LTP., megint másikon szintén 2 JEREVÁN LTP., de lényegesen kisebb betűméretben.

 

A KMG-558 kijelzőjét nemrég megjavították, de ránézésre is látszik, hogy nem a megfelelő táblakép szettet töltötték rá, mert mindegyik kép a kijelző bal oldalára van bezsúfolva, mintha a BC-11-esek keskenyebb képei kerültek volna rá. Ennek valami technikai oka lehet vagy csak figyelmetlenség?

 

Idén a 6-os busz hétvégi fordulóit többnyire valamelyik Merci teljesítette. Az egész szezont úgy csinálta több busz is végig, hogy az oldalsó kijelzőn Jereván felé csak egy random ponthalmaz volt látható! Egyértelmű, hogy nem a kijelző hibás, hanem az az egy táblakép, méghozzá központilag, hiszen több buszon is megfigyelhető. Ezt az elmúlt majd' félév során miért nem sikerült javítani?

RadioTVEgon Creative Commons License 2019.09.25 -1 2 25654

Hát-hát bevallom én csak a soproni helyzetről tudok nyilatkozni, mivel azt látom nap, mint nap, és itt azok a kijelzőkütyük csak a dísznek vannak ott a buszokon. Ennek legjobbja a most "kispados" CDA-262, ami elvileg már Volánbuszosként tér majd vissza. Az a legnagyobb lesz, ha annak 2 szolgáltatóváltás után is még "Kisalföld volán zrt" -t fog kijelezni. Viszont azon kívül is Credoknál is nagyon gyakori, hogy valami hibát ír ki a gép. Ott is gyakori a táblázás. 2016-os évben megérkező Merci buszoknál is 1 éves mutatvány volt, míg a kijelzőket normálisan működésbe hozták, ( addig filctoll, nyomtatott írás a4-es papír minden volt ott is). Legdurvább eset, amit láttam, az egy 2 éve lehetett az autóbuszállomáson, mikor a GZF-217-es 263-asnál konkrétan "14: Sopron pláza-Balf központ" volt odaírva, viszont az is áthúzva és valami irka firka látszott csak , ki se lehetett olvasni semmit, azt én sem tudom, hogy azt a táblát honnan sikerült kikukázniuk. Főleg úgy, hogy már vagy 10 éve nem is a plázától indul a busz.

Előzmény: Freehill (25653)
Freehill Creative Commons License 2019.09.25 0 0 25653

Lehet, hogy nem pontosan értelek, de régebben - mind Győrben, mind Sopronban -...

"a balra rendezett viszonylatjeles és útvonalas volt" - a tábla egyik oldalán (ez nézett az utca felé)

"a középre rendezett "törtvonalas" - pedig ugyanannak a táblának a másik oldalán (ez nézett az utastér felé)!

(Persze lehet, hogy még régebben másképp volt...)

Később ez Győrben úgy egyszerűsödött, hogy az utastér felé néző oldalra csak a viszonylatszám került (a tábla közepére, a szélei pedig üresek maradtak), míg Sopronban jóval informatívabb megoldás terjedt el, itt a belső oldalra a megállóhelyek listája került (külön piktogrammal jelölve a vasútállomást és az autóbusz-állomást).

2011 óta, amikor mindkét város minden autóbuszába került elektronikus kijelző, a hagyományos táblák már csak tartalék funkciót látnak el (az esetlegesen meghibásodó kijelző pótlására, a szélvédő mögé helyezve), ezért tartalmuk a kijelzővel kb. azonos lett, tehát bal oldalon a viszonylatszám, mellette az aktuális célállomás (a tábla másik oldalán pedig az ellenkező irányú végállomás - hiszen utóbbi nem a fedélzeten lévő utasoknak szól, a táblát a buszvezető fordítja a végállomáson).

Előzmény: paca664 (25649)
Motorka M41-2140 Creative Commons License 2019.09.24 0 1 25652

KRR-180 (Ikarus C80) mai nappal beállt az AKE-903 helyett a koroncói csuklós fordába.

Valaki megtudná írni a fordáját?

Motorka M41-2140 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 25651

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Előzmény: cherry_picker (25650)
cherry_picker Creative Commons License 2019.09.24 0 0 25650

Nem tudom, mikor jelentek meg ezek, de a '80-as években végig ilyenek voltak, aztán tippre olyan '92-93 körül kezdték el lecserélni őket a vonal nélküliekre, több hullámban. Először új, a képen a 11-esére hasonlító anyagú műanyagtáblák jöttek, később viszont már csak a még megmaradt "vonalas" táblákra ragaszottak telibe újfajta matricát – ezeken erős ellenfényben átlátszott az alatta lévő viszonylat ;)

 

Néhány emlékem van viszonyítási pontként: az AVC-936 még vonalas táblákkal állt – főleg 10-esként – forgalomba, az meg '91-es évjárat. Aztán amikor elindult a 10B, ahhoz már csak az újabb, vonal nélküli táblák készültek, de az nem tudom, hányban volt. Az viszont biztos, hogy legalább egy évvel a 415-ösök '94-es érkezése előtt is már használtak átmatricázott táblákat is.

 

A képen lévő táblák korát nehéz megállapítani. Az biztos, hogy a 11-es későbbi, sárgulásra már kevéssé hajlamos anyagból készült. Emlékeim szerint amikor a 7-es elindult valamikor a '80-as évek második felében, az már csak ilyen anyagú táblákat kapott, szóval a 11-es tábla is ebből a korszakból származhat. A 12A viszont korábbi, talán a '80-as évek első felében készülhetett.

Előzmény: Motorka M41-2140 (25648)
paca664 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 25649

Győrben a balra rendezett viszonylatjeles és útvonalas volt a régebbi és ezt követte a középre rendezett "törtvonalas". 2002-ben még láttam régit a 14-esen, de a törtvonalas volt a megszokott.

Sopronban is ez volt emlékeim szerint.

Előzmény: Motorka M41-2140 (25648)
Motorka M41-2140 Creative Commons License 2019.09.23 0 0 25648

Üdv!

Ismét a segítséget szeretném kérni.

Sopronban ezt a tábla"stílust" mettől meddig alkalmazták? (Kezdő és végáll. között csík, mivel a későbbiekben már csík nélkül, köztes megállóval, azután pedig már csak a start alatt cél minden egyéb nélkül volt)

Illetve, hogy a képen látható ilyen "stílusú" táblák konkrétan mikoriak lehetnek?

 

Segítséget előre is köszönöm!

Irisbus Creative Commons License 2019.09.22 0 0 25647

AVC ment csak aznap, másik kettő nem dolgozott.... :( 

Előzmény: AaronPeto (25605)
KZX003 Creative Commons License 2019.09.22 0 1 25646

Európai Mobilitási Hét 2019 - Győr

Fotók és videós összefoglaló a gyoribuszok.hu-n!

UTorn Creative Commons License 2019.09.20 0 1 25645

Egyébként megvannak nélküle.. De az igaz, hogy most nem áll egyik csuklós sem. Nem is azért kérdeztem, hanem inkább azért, mert furáltam volna vázcserés kocsit leselejtezni.  Inkább sofőr kellene a helyi járathoz, akkor nem kellene ( helyközis sofőröket ) fertőrákosi buszokat bevonni helyire. 

Előzmény: Motorka M41-2140 (25644)
Motorka M41-2140 Creative Commons License 2019.09.20 0 1 25644

Elvileg hamarosan fog.

Legalábbis muszáj lesz neki, ha nem akarnak mégtöbb járatkimaradást, meg helyközis kocsikkal csúcsban helyizni.

Előzmény: UTorn (25643)
UTorn Creative Commons License 2019.09.19 0 1 25643

Az lenne a kérdésem, hogy a soproni CDA-262 visszatér-e vajon ? Van valakinek infója róla ? Már 1 hónapja műszaki nélkül áll a telepen. 

Volan-te Creative Commons License 2019.09.19 0 0 25642

Jelen állás szerint október 1. az összevonás időpontja.

Előzmény: BuszosBobby (25641)
BuszosBobby Creative Commons License 2019.09.19 -1 0 25641

Nagyon nem hallani a volán egyesítésről mostanában, vátozott azóta valami? 

trizs77 Creative Commons License 2019.09.19 -4 0 25640

Egyetértek.

Jó ötlet de csak akkor ha felszorozzuk az állományi csuklós busz vezetők füle hosszának második deriváltjával, mínusz a szóló buszvezetők körösztannyai házszámának negyedi hatványa.

 

 

Előzmény: törzsutas 100 (25639)
törzsutas 100 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 25639

A táblázat sokkal többet mondana, ha tartalmazná pld-l az egyes évek autóbusz kihasználtságai %-át vagy az utas km-t, kivetítve a jelenlegi helyzetre.

 

Előzmény: trizs77 (25604)
Takszi55 Creative Commons License 2019.09.19 0 2 25638

Szerinted melyik a jobb döntés az alábbi két verzió közül?

 

Ad1. Feleslegessé válik két 20 éves jobb állapotú autóbusz Veszprém helyköziben, így gyorsan leselejtezzük, hogy írmagja se maradjon.

Ad2. Feleslegessé válik két 20 éves jobb állapotú autóbusz Veszprém helyköziben, és ezért áttesszük Győr helyközibe, ahol kiváltanak két 25-30 éves járművet.

Előzmény: Nyakas-kakas (25635)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 25637

Ha valaki az icirinél picivel többet tud a Volán történetből (nem történelemből hanem társasági történetből) akkor ha felvetődik, hogy megismétlődhet:

    - az Ik-30 = 11.számú AKÖV,

    - Ik-60/601 = 17.számú Volán

története az Ik-280 buszokkal, földhöz veri fenekét örömében.

 

Amúgy nem fog megismétlődni.

Sajnos.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.09.19 -1 1 25636

Ez az Ikarus-280-ról szól?

 

 

Előzmény: Nyakas-kakas (25634)
Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.09.19 0 0 25635

Annyi volt a lényege a sztorinak, hogy nem igazán csápoltam (unk) ennek a 2 régi busznak, mivel már egy ideje csak azt lehet olvasni, hogy namost innen meg onnan jönnek Qrva régi buszok Győrbe. 

A képviselőket meg nyugodtan kihagyhatjuk, azért kértem egyébként a cikknek az elolvasását, mivel arról van ott szó, hogy a Nyikk-nyekk ( még volánegyesülés előtt 2 héttel ) kiosztott 2 szar buszt Győrbe , méghozzá a helyközi állományba :) . A képviselőknek közük nincs ahoz , hogy a volán hogy osztja le a buszokat .

Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.09.19 -2 2 25634

Fhú. Írnánk egy kompetencia mérést, megnézném neked hányas lenne .

Előzmény: trizs77 (25603)
AaronPeto Creative Commons License 2019.09.18 0 1 25605

Első kettőt passzolom, de a CCZ-429 ha dolgozik, akkor Révais vonalakon fog mozogni, illetve korábban évekig az csinálta a Ménfőcsanakról 12:50-kor, az Audi 8-as portától 14:15-kor induló 20Y-t.

Előzmény: Irisbus (25602)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.18 -4 1 25604

Elég ha ennyit vesznek évente a jövőben is :

 

 

 

Előzmény: Nyakas-kakas (25628)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.18 -2 0 25603

Mit mondott a képviselőd ?

Miért nem vesznek új buszokat ?

 

 

Előzmény: Nyakas-kakas (25628)
Irisbus Creative Commons License 2019.09.18 0 0 25602

Srácok, ezek kellenének nekem nagyon.

ANY-537, AVC-936, CCZ-429

 

Valami tipp, merrefelé próbálkozzak (holnap :D)? Köszi!

Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.09.17 -4 3 25629

"Mi a baj a C80-assal ?"

 

Ha ezt 1980 köröl kérdeznéd, akkor az lenne a válasz, hogy semmi. ( De ) már 2020'-van kis lépés híján. Tisztában vagyok azzal, hogy '80-ban még nem gyártottak C80-ast, de értelemszerűen, mivel ez a 200-as széria továbbfejlesztése ezért lényegében nem tér el sok mindenben a két típus. Tehát magyarán az a baj, hogy lehet, hogy jó állapot, meg még nincs bennük olyan sok km, de akkor is elavult technika. ( 280-ast kituningolnak, ennyi ) Különben az itteni győri 280-asokal egy időben épültek, tehát semmivel nem nagyobb számok, mint a többi.

Előzmény: norbee601 (25627)
Nyakas-kakas Creative Commons License 2019.09.17 -1 4 25628

Olvasd el a cikket . 

 

 

Aztán rájössz, hogy amit írtál az egy halom hülyeség 

Előzmény: trizs77 (25625)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!