Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Tudom, hogy a leharcolt Volvok kerültek a helyükre, csak ennek a 2-nek az áthelyezése is kicsit elhúzódott, úgy, mint a GNX-321-nél is. Ezért kezdte mindenki azt hinni, hogy nem lesz belőle semmi. Már februárban is szó volt az áthelyezésükről
Ezek után kíváncsi vagyok, hogy HHR-810 ,át lesz e alakítva botváltóssá, ha minden igaz automata van benne. Győrben figyelnek, hogy még a kapaszkodók színe is megegyezzen mindenhol.
Nem legenda, mindkettő eltűnt Veszprémből. A szokott fordáikon már egy hete a volt helyis Säffle Volvók dolgoznak. Nagyon nem akarták elengedni őket, de amit a sofőrök szeretnének, az nem mindig szempont...
Na mégis hogyan. Inkább le kéne Óvárról hozni a 2 3 ajtós 263-ast, a mieinket meg felvinni oda . Vagy úgy is meglehetne , hogy a 3 helyközis bn18-ast kellene felváltva járatni.
El kéne már felejteni azt, hogy a 7:15-ös 2-esre helyközik forognak be. Reménykedtem benne, hogy ezt az új tanévtől megoldják, de ezek szerint nem foglalkoztak vele. A legnagyobb csúcsban 263-as, vagy Inovell egyáltalán nem megoldás. Pláne ha azok is előző járatukban késnek a városba beözönlő hatalmas forgalom miatt. És emiatt a helyi járatot használó utasok szívnak.
Eljött a becsengetés ideje, és ahogy sejthető volt, ebbe beleroppant a ráadásul esős reggelre ébredő Sopron reggeli közlekedése – és tömegközlekedése. Erről persze nem az ÉNYKK tehet, bár ez a szakadó esőben várakozó utasokat nyilván kevéssé vigasztalja. Ma reggel 7 és 8 között a következő zajlott a "Jerevánon":
A 7.15-ös 2-est helyközi gép szokta kiszolgálni. Ma ezt hiába várták a diákok az 1/2-es felszállóhelyén. 7.20 körül ugyan elgördült előttük az induló 10-es, amivel a diákok többsége simán eljuthatott volna az iskolájához, a 10-esre azonban csak a kb. 150 méterrel távolabbi, IV. László király utcai felszállóhelyen lehet felszállni. Mivel vélhetően nem sprintfutók várnak a buszra, nekik esélyük sem volt addig elszaladni, meg persze balesetveszélyes is keresztül az úttesten…
Ez elgondolkodtatott, hogy vajon miért is jó az, hogy a végállomás ennyire szét van húzva. Régen ez a felszállóhely még a 10-es első megállója volt, amikor még a "végállomásról" indult. Miért ne indulhatnának ma is a IV. László irály utcán közlekedő járatok onnan, ahonnan a Juharfa utcaiak? Miért kell a buszoknak utasok nélkül megtennie ezt a szakaszt? Nyilván az utasok egy részének közelebbi felszállást jelentene, ha már a "végállomáson" fel tudnának szállni, ahol egyébként a buszok is parkolnak az indulási idejükig. A gerinchálózatot alkotó 1/2/10/10Y/20 menetrendje ütemesen van egymáshoz igazítva, mindig van legalább 7 perc az indulásuk között, így a 10/10Y/20-as simán indulhatna az 1/2-es jelenlegi felszállóhelyéről. Az 5/5A/11-es meg indulhatna a 7/27 felszállóhelyéről (mint anno), mert azok sem ütköznek időben – bár én mondjuk azt a felszállóhelyet áthelyezném a totemoszlophoz, hogy az utasoknak ne kelljen a fedett buszváró nélküli járdaszigetre menniük, és persze biztonságosabb is lenne. Arról nem is beszélve, hogy a kimaradó vagy csak késő buszra váró utasoknak csak kb. 30 métert kéne járdán megtenniük, hogy egy alternatív járattal jussanak el a célállomásukhoz.
Na de vissza a ma reggelhez! Szóval a diákok ott maradtak az 1/2-es feszállóhelyén, közben gyarapodtak is, mivel a fél nyolcas 1-esre is sokan érkeztek. Eljött a fél nyolc, de az 1-esre forduló gép még sehol. Néhányan észrevették, hogy indulásra készül a 27-es a járdaszigetről, ezért odafutottak és elmentek vele 7.33-kor. (Persze azzal max a Lacknerig mehettek, de már azzal is közelebb vannak a céljukhoz.) A többség ekkor még bizakodott az 1-esben, és maradt. De csak pár percig: hirtelen megrohanták a 7.37-es 20-asra készülő, de még a totemoszlopnál várakozó buszt, ahol a sofőr, vélhetően szabályt szegve, de maximálisan emberségesen, engedte felszállni őket. Ne felejtsük: ekkorra többük már majd' fél órát várt az esőben az 1/2-esre, hiába! A 20-as elindult a hivatalos, ám szintén távoli felszállóhelye felé, az 1/2-es felszállóhelye meg szinte kiürült. Aztán 7.39-kor befutott egy csuklós (talán a 13B lehetett), majd rögtön utána jött egy helyközi Credo, "2 LŐVÉR SZÁLLÓ" kiírással – alighanem ez indult volna 7.15-kor… A csuklós rögvest fordult a 7.30-as 1-esre, így 10 perc késéssel, szinte üresen, elindult. A helyközi Credo viszont láthatóan tétovázott a totemoszlopnál: van értelme elindulnia öt perccel a következő 2-es indulása előtt? Ekkor jött a reggel abszolút pozitívuma: győzött a józan ész, a Credo elindult, mint utólag kiderült: üresen "elvágtatott" a Lővér szállóhoz, hogy legalább visszafelé legyen egy 2-es, ha 10-15 perc késéssel is! A 7.45-ös 2-est persze hiába várta az a pár ember a megállóban. A 7.52-es, pár perc késéssel induló 10Y-ra nem tudtak ott felszállni, végül 8.05-kor vitte el őket egy éppen beeső majd azonnal induló busz, a nyolcórás 1-es.
Szóval úgy gondolom, az ÉNYKK próbálta menteni a menthetőt, de a forgalommal és az időjárással nem tud mit tenni. Viszont a végállomás felszállóhelyeinek fenti átalakításával sok utas életét megkönnyítenék, és ez pénzbe is alig kerülne. Bár nem tudom, ez mennyire önkormányzati ill. ÉNYKK hatáskör, de talán meg tudnának egyezni egymással az utasok érdekében.