Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Csak annyit tudtam amit akkor le irtam de Péntek este amikor utoljára volt ÉNYKK-s busz akkor azt mondta a sofőr,hogy még aznap este vissza kell vinni a buszokat meg tankolni le blobálták őket ennyi tudtunk.
Pár darab buszból már ki vették a fogyasztás mérőket többet nem tudok.
Csak tudnám értelmezni azokat a számokat (60568, 60570) a szélvédők mögött.
VIN-vég nem lehet, mert odáig nem pörögtek el az alvázak, szériaszámokat tekintve meg túl kell legyenek már 600-on is - bár az MAN-nél ezt sosem lehet tudni.
Olvastam egy bejegyzést az egyik közösségi oldalon, miszerint a KCM-439-et kiveszik a győri helyi járatból. Na most ennek mennyi a valószínűsége ? Még ezt a gyenge alacsonypadlós részarányt is karcsúsítani tervezik Győrben egy újabb 280-assal ?
Ááá, így már értem. A 118-típusú a kerékagy bolygóműves, tutulós. Ezt buszos berkekben nagyrábának, vagy nagyhídnak hívják?
Aztán van a 007-es, az egyfokozatú hátsó futómű, kerékagybolygómű nélküli kivitel, ez csendesebb is, ezt nagyon könnyű megkülönböztetni. Kishídnak hívják?
És akkor van a videóban szereplő, ami szintén kerékagybolygóműves, csak későbbi gyártmány? Ha jól megnézném élőben, akkor biztos van észrevehető különbség külsőre is az agyrészen. Azt lehet tudni az oroszok miért ezzel kérték, pedig akkor már létezett a csendesebb kivitel is, a kerékagybolygómű nélküli.
Aztán szinte egyforma külsővel is lehet vagy 60-féle alváltozat RÁBA futóműből. :) :) :)
Az hogy középső híd, középső tengely az oké lenne, csuklósnál, de ez szóló busz.
Ha már futómű téma, akkor rákérdezek, ti biztos tudjátok itt. Az Ikarus 200 család első futóműve nem végig volt Rába ugye, az elején szovjet gyártmányú volt? Valahol olvastam hallottam, nemtudom. Rába első futóművet láttam jópárat, abban biztos vagyok. :)
Itt a költő arra a típusra gondolt szerintem, amivel talán a '90-es évek közepétől szerelték az orosz piacos kocsikat...kialakítása hasonló az MVG.118-as nagyrábához, hasonlóan vonyít is, de az agy mérete valamivel kisebb, nem ér ki a felni széléig. Nálunk a 263-asok, és a 3 GNX-37X-es 280-as volt ilyennel szerelt, de sokban már lecserélték. Típusszámát passzolom.
Olyan, hogy "középrába hid" nem létezik. A háromtengelyes járműveknél, ahol a középső, azaz "B" tengelynek nevezett híd, Rába gyártmányú, nevezhető középső Rába hídnak. (pld-ul Rába Premier csuklós autóbusznál)
A tengely (első híd)
B tengely (második híd, csuklós autóbuszon középső híd)
Igen, azok az alvállalkozók (például a kisbodaki maszek). Persze mivel magáncégnek alvállalkozik magáncég, így nem tudni részleteket, csupán a látottakra lehet hagyatkozni. Annyira azért nem vészes buszok azok sem.
Az új buszok jelenleg még gyártás alatt vannak, leszállításuk július elejétől várható, azaz a tervek szerint legkésőbb augusztusban már minden motorgyári dolgozó az új járművek kényelmét élvezheti majd.
Addig a Blaguss a saját különjárati és/vagy tartalék állományával szolgálja ki a járatokat?
Én helyköziben is jobban szeretem a helyi kivitelű/alacsony padlós buszokat. Ezért érdeklődtem a Credo Econell (PPH-627) után, az elővárosi beépítésű, és helyközis, ami rövid távon/elővároailag szerintem jó irány. Láttam már a 33-ason egy Sopron helyiben lévő Credo Bn12-est, az egyik mömaxos festésűt.