Sziasztok!
Minden ami (főleg Magyarországi) hajózással kapcsolatos!
Hajók adatai, hajóútvonalak, kedvezmények egyéb eszmecserék. Írjatok...
(ajánlott menetrend: http://www.trafipax.hu/)
Gyászbeszéd keresése közben találtam ezt a fórumot, és nagyon megtetszett. Ezúton szeretném tudatni a volt dolgozókkal: Édesapám Kelemen János uszálykormányos volt, legtöbbször az 1015-ös hajón szolgált a Dunán, a MAHART-tól ment nyugdíjba. Szombaton, május 10-én, 75éves korában Mohácson elhunyt.
Ha vki ismerte, kérem emlékezzen meg róla is, és gyújtson meg 1szál gyertyát. Most szombaton, 17-én lesz a "Jánoskázás", érte is úszik már 1 majd a Dunán.
Ismét elhajózott közülünk egy őslelet MAHART-kapitány. Borka István 2014. január utolsó napjaiban elhúnyt, temetése február 7-én lesz a dunaújvárosi (öregvárosi) temetőben.
Sakál - ez volt a beceneve, de hogy miért és ki ragasztotta Rá ezt nem tudni, egyet tudok csak : tévedett, nagyot tévedett az illető.
Csendes, mosolygó, kevés-szavú embernek ismertem meg az 1960-as évek közepén, emlékeim szerint '68-ban, amikor a Gyöngyös ms-on szolgáltunk együtt. Csúnya, ködös, kisvizes téli időszak volt, utálatos volt hajózni. Sokat kellett lassítani, és az uszályok is nagyon szívesen renitenskedtek - morózusak voltunk.
A sok stresszt oldani Stock rumos kávét használtunk, fél hétkor diszkrét kopogással, kávéval és egy fél rummal ébresztett - Ő hozta nekem, a fiatalabbnak a kávét (rummal !)! Tisztességes, jó kolléga volt, mindig jószívvel fogok Rá gondolni, és biztos vagyok benne, hogy ezzel nem leszek egyedül.
Egy igazán ős-MAHART-os evezett át a túlsó partra ismét: elhúnyt Szigethi Ferenc, az egykori MAHART egykori dolgozója. Talán a történelemkönyvekben van már csak egy vállalatnak olyan részlege, osztálya, aki a cég bevételeit és kiadásait ellenőrzi. Nos hát Ő egy ilyen osztálynak volt a vezetője évtizedekig, végezte munkáját olyan kínos precizitással, ahogy csak egy virtigli pénzügyes dolgozhat. Nála a tartozik, a követel és a maradvány mindig egész volt, fillérre stimmelt. Kínosan, szinte rigolyásan precíz volt a munkájában - nem véletlenül volt évtizedekig ennek az osztálynak a vezetője. Tudomásom szerint csak a MAHART-nál dolgozott 1983-ig, amikor nyugdíjba vonult. A közelmúltban búcsúztattuk. Feri bácsi nyugodj békében.
Deák István barátom szivesen segít, de Ő nem facebookos, ezért kért, hogy adjam meg elérhetőségét. Bereczki Sanyival együtt kapitányiztunk, nekem katona társam is volt. Deák Pistaának vannak anyagai róla, ezért vedd fel vele a kapcsolatot.
Szeretnék segítséget kérni ha valaki itt lévő személy ismeretségében volt Bereczki Sándor nevű hajós tiszt vagy kapitány és lenne neki képe akár Bereczki Sándornéről édesanyjáról vagy neki férjéről Bereczki Sándorról kérem jelezze nekem, mert édesanyámnak szeretnék meglepetáést okozni vele pontos hajó megnevezéseket sajnos nem tudok de jégtőrő és foka hajón is szolgáltak!!!
Köszönöm szépen ha csak segítséget is kapok kinek vagy milyen intézmény cimre kellene irnom esetleg.
Nem tudom nem gyűjtök-e ismét parazsat a fejemre, hogy a MAHART Hajózás, stb. nick átalakult:gyászhírközlő és visszaemlékező oldallá változott - de talán nem lesz emiatt sokkal több haragosom... Pedig ismét gyászhír olvasható a Facebookon: Kanyurszky István - azaz "A Bácsi", "Kanyó bácsi" a Fenntartási osztályról végleg elhajózott. Kevés embert tiszteltem szakmai felkészültsége, emberi tartása miatt mint Őt. Hosszú évekig szinte naponkénti kapcsolatban voltunk, legendásan nagyokat veszekedtünk, de soha nem tudtam haragudni Rá... Közismert volt vállalati berkekben apolitikus magatartása. hűsége a szakmához.
Az aki hajózott tudván tudja, hogy mindig is létezett egy kis ellentét a fedélzetiek és a gépészek között. Azon kevesek egyike volt, akit a fedélzetiek is fenntartás nélkül elfogadtak, tiszteltek.
Minapi hír: hosszú szenvedés után végleg elhajózott Pál Gáspár (számomra) II.gépész. Hajós pályafutására igazándiból csak a régi kollégák emlékezhetnek, annál több fiatal pályakezdő, vagy pályakezdés előtt álló hajós emlékezik Rá jószívvel. Tanárként dolgozott már igen régóta, a volt Lékaisok ismerték, és tisztelték, szerették. Állítólag nagyon kemény és határozott tanár volt, a tanítványaitól nem csak elvárta, hanem meg is követelte az iskolában megtanultakat.
Hogy jó tanár (is) volt, mi sem bizonyítja jobban, hogy volt tanítványai egymást követve enlékeznek Rá jó szívvel...
Kisérteties egybeesés: a minap a Facebokon megjelent egy kép a Fekete tengeren oly méltatlanul elpusztított TATABÁNYA motorosról EMLÉKEZZÜNK címmel.
Aznap vettünk végleg búcsút Bodzási Palitól, a MAHART nyugdíjas parancsnokától. Kevesen tudták, hogy Pali egyik kedvenc hajója a TATABÁNYA volt. Annyira az volt, hogy a testvére által feltárt hagyatékából előkerült a TATABÁNYA utólsó MAHART-os lobogója....
Újabb gyászhír - sajnos . A napokban eltávozott végleg Busa István is, aki maga volt a megtestesült dunai hajós. A MAHART-nál kezdte Ő is a pályafutását, igen rövid időn belül kapitányként hajózott. Valamelyik szárnyashajó kormányállásából váltott a Hajózási Felügyeletre, ahol haláláig dolgozott. Szakmáját magas szinten művelte, és ezt követelte meg hajózási felügyelőként is. Megalkuvást nem ismerő, de igen segítőkész kolléga volt, nagyon sokan Általa és Miatta maradtak a hajózásnál. Az, aki bármilyen hajósképesítéssel rendelkezik, az bizonyára emlékezik Rá. És biztos hogy jó szívvel emlékeznek Rá.... 74 éves volt, fiatalon, még ereje teljében hajózott el. És az is biztos, hogy a "túlparton" is már szemlézi a kikötőket, a kezelő személyzet pedig ismerősként, barátként üdvözli.....
Az "ős" MAHART-osoknak ismerős név azé a kollégáé, aki a közelmúltban végleg elköltözött a "túlpartra". Az a mosolygós, bátorító nyitottság, ami Marczika Feri-t jellemezte, kevés emberre jellemző. Ő volt az, aki sosem állt az első sorban, soha nem tűnt fel önszántából, soha nem volt vezető beosztásban, de mindig ott volt, mindig számíthatott rá mindenki. Egyszerűen jellemezhető: jó ember volt, sok baráttal. Mint nagyon sokan a MAHART-házból, Ő is hajósként kezdte pályafutását, aztán a központban dolgozott nyugdíjbavonulásáig. Tudom, hogy nagyon sok ember őrzi emlékét, köztük én is.
Hát végleg elhajózott Ő is..., aki a Mahart-nál fedélzeti tiszt volt a 60-as évek közepétől egészen a 80-as évekig, az biztos hogy találkozott Vele. A 60-as évek lett a MAHART hajók egyike-másika ellátva radarral, a kor legmodernebb hajózási felszerelésével. A radar elterjedését erősen befolyásolta, hogy igen kevesen ismerték fel hasznosságát - nos hát Gugi bátyánk egyike volt azon keveseknek aki azt felismerte, és felvállalta az úttörők sokszor rögös útját, meg nem értettségét.
A 70-es évektől tanította a hajóstiszteket erre az oly sokáig misztikus, ma már mindennapos hajózási módszerre. Kevés olyan fedélzeti tiszt volt, aki ne lett volna a tanítványa.
Kevés olyan kollégánk van, akinek oly sok kolléga köszönheti tudását.
Egy kicsit zavaros a helyzetem ezen a fórumon, mert én nem voltam MAHART-os, Szekeres Károly amatör tanítványa vagyok.
Tanítványból baráttá léphettem elő, és most Bettinek segítek, mivel neki nincsenek intternetes ismeretei. Lesznek, és rövidesen saját személyében is meg fog jelenni ezen a fórumon.
Betti egyébkémt azt mondta, hogy a Gugi becenevet csak a legszűkebb fiatalkori baráti kör ismerte, és örült neki, hogy van még oyan ember, aki ezt ismeri.
Üzeneted lényegét most csak telefonon továbbítottam, mert messze lakunk egymástól.
Szekeres Károly hajóskapitány özvegye Betti keresi Kerekes Sándor hajóskapitány elérhetóségét. Kérm, ha valaki ismeri, értesítse őt (Bettit) a 306-54-58 telefonon, vagy jelezze itt a fórumon, hogy mi módón lehetne megtalálni.