Keresés

Részletes keresés

s3pooler Creative Commons License 2012.04.06 0 0 20

Az ostobaság mintapéldája?

A Financial Times erősen kritizálja a reptér ingatlanadójának emelését. Tovább »

forrás: Index.hu

 

 

 

Vajon kinek kellhet a reptér, hogy jelenlegi fomájában igyekeznek tönkretenni?

 

Gondolom, ha majd becsődöl, akkor "valaki" 1 dollárért megveszi...

 

... és olyan kedvezményeket kap majd, hogy a győri AUDI gyenge kezdő lesz hozzá képest.

Törölt nick Creative Commons License 2006.07.31 0 0 18

1 év, 2 hónap és 19 nap.

(és még semmi)

Ez már tempó.

Olyan XXI. századi, magyar, a miénk.:-)))))))))))))))))))

Előzmény: Operator (2)
msmks Creative Commons License 2006.07.31 0 0 17
Én is támogatom a Ferihegyi repülőtér teljes bezárását, az épületek lebontását és a területen erdő telepítését.
Semmi szükség zajos repülőgépekre amelyeken unatkozó sznobok közlekednek a fejünk felett minden nap.
Hajlandó vagyok azon évek azon napján, mikor repülőgépre ülök, Pozsonyba vagy Bécsbe utazni.
blll Creative Commons License 2005.11.22 0 0 16

Már minden fapados légitársaság tiltakozik a monopolhelyzetben levő repülőtéri korlátlan áremelések ellen !

Miért engedi az állam a versenyképességet rontó harácsolást ?

blll Creative Commons License 2005.06.05 0 0 15
Katasztrófális lenne, ha Budapesten csökkenne a légiforgalom, hiszen így egy elképesztően fontos kapcsolódási lehetőséget vesztenénk el. Egyébként nyugaton a légikötőket gazdasági szerepük miatt részben szubvencionálják.
blll Creative Commons License 2005.05.12 0 0 13

T.Operator,

 

kernem a nyitoszoveg jelentos merteku megnyirbalasat, mert sajnos tul hosszu.

 

Koszi

jacklou Creative Commons License 2005.05.12 0 0 12
Á dehogy, én télleg hímnemű vagyok.
Előzmény: Törölt nick (11)
jacklou Creative Commons License 2005.05.12 0 0 10
Harácsolás, kapzsiság, gyors profiszerzés, nagy szarás arra mi lenne az ország érdeke. Erről szól nem csak ez a történet, de az egész magyar közélet.
RogerWilco Creative Commons License 2005.05.12 0 0 9
Szerintem ha fizetnénk a légitársaságoknak és a turistáknak, akkor még annál is több ember özönlene hozzánk!
Előzmény: blll (6)
belagyi Creative Commons License 2005.05.12 0 0 7

erről szól a kapitalizmus! ha lesz rá kereslet, akkor bejött, ha nem akkor tönkremennek vagy lejebb visik az árakat!

 

mit kell ezen csodálkozni? erre szavazott magyarország 90-ben...

blll Creative Commons License 2005.05.12 0 0 6

Nem a fapadosok rengeteg turistát hoznak, s Magyarország európai integrálódását is szolgálják.

Szerintem ha nullszaldón dolgozna a BA, akkor még több ember özönlene hozzánk.

 

Előzmény: RogerWilco (4)
RogerWilco Creative Commons License 2005.05.12 0 0 5
Elég egy link is a cikkre ...
Előzmény: blll (3)
RogerWilco Creative Commons License 2005.05.12 0 0 4
Azért nem kell a fapadosok sírását egy az egyben beszopni. Dolgozik a marketingjük, mert nem tetszik, hogy emelkednek a ktsg-ik.

Fordított esetben (azaz sokkal olcsóbb lenne, mint Prága vagy Pozsony) azért nyitnál topicot, mert a BA olyan olcsón dolgozik, hogy a külföldi légitársaságok hülyére keresik magukat?
Előzmény: blll (-)
blll Creative Commons License 2005.05.12 0 0 3

Akkor a nyitóhír.

 

 

Áremeléssel fenyegetnek a fapadosok Dudás Gergely 2005. május 11., szerda 15:10 A korábbi háromszorosára emelte díjait a Ferihegyi repülőtér az I-es terminálon, melynek megnyitását a nyárról szeptemberre halasztották: a fapadosok lázonganak, szerintük a budapesti repülőtér így számos nyugat-európai riválisánál is drágább lesz, mindez pedig visszaveti majd az idegenforgalmat. A Zürichből hasonló okokból kivonult Easyjet a jövő héten dönt arról, mit lép a budapesti repülőtér ajánlatára, több társaság azt mérlegeli, van-e értelme egyáltalán költözni. A Budapest Airport szerint a Ferihegy-1 a hagyományos légitársaságok számára is vonzó lehet, és várhatóan olcsóbb lesz, mint Prága vagy Bécs. Az utolsó ígért ígért időponthoz képest három hét csúszással tájékoztatta a légitársaságokat a Budapest Airport Rt. a ferihegyi 1-es terminál várható megnyitásának időpontjáról és az ott alkalmazni kívánt árakról: a lapunkat tájékoztató légitársaságok által kedden kézhez kapott levél azonban nem a csúszás miatt kavarta a legnagyobb vihart. A BA Rt. a korábban tervezett június helyett szeptemberre ígéri a nyitást, ugyanakkor mindenkit meglepően drága illetékeket vezetne be, a korábbi 3,50 euró/utas helyett a jövőben legalább 9,15 eurót kell fizetni (a 2/B terminálon az illeték 13,35 euró). A légitársaságok szerint a terminál megnyitásának csúszása önmagában is negatívan hat a nyári idegenforgalomra, a magas illetékek (melyek miatt drágább lesz Budapestet elérni mint számos más kelet-közép-európai célpontot) pedig hosszú távon is rontják a Magyarország versenyképességét a turistákért például Prágával szemben folyó harcban. Veszélyes játék az, amibe a BA Rt. kezdett - mondta az Indexnek Christian Mandl, a SkyEurope alapító-vezérigazgatója. Szerinte az ármeghatározásnál egyértelműen rövid távú, a közelgő privatizációt szem előtt tartó profitmaximálás lebegett a repülőtér szeme előtt, pedig a magas díjakkal később Ferihegy is veszít. A SkyEurope-nak bázis reptere Ferihegy, de a magas illetékek és egyéb díjak miatt olcsóbb lenne, ha például a London melletti Stanstead-en parkoltatnák a gépeiket. A vezérigazgató szerint további jelentős problémát jelent, hogy az I-es terminál már most, megnyitása előtt is kicsi: miközben minden jelentős fapados társaság bővítené kapacitását, az I-es terminál nem tud velük lépést tartani. (A SkyEurope éppen szerdán jelentette be, hogy jövőre 16 új Boeing gépet vásárol, ezek jelentős részének állomáshelye éppen Magyarország lenne, a ferihegyi döntést miatt azonban a társaság felső vezetése a közeljövőben dönt majd a kérdésben). Ugyancsak a társaság vezetése dönt arról, költöznek-e egyáltalán a 2/B-ről a jelenlegi feltételek mellett. Christian Mandl szerint elképzelhető, hogy a fapadosok közösen próbálnak majd fellépni a repülőtérrel szemben, bár a várt üzleti alapú tárgyalásoktól a BA eddig is elzárkózott. Pető György, az Easyjet Magyarországért és Lengyelországért felelős vezetője szerint egyszerűen harácsolás folyik Ferihegyen. Nem lehet örökké visszaélni azzal, hogy monopol helyzetben van a repülőtér, és amíg van kereslet, addig a lehető legmagasabb árakat próbálják kipréselni a társaságokból. A repülőtérnek felelősen kellene gondolkodnia, és az ország és saját hosszú távú érdekeinek megfelelően olyan üzelpolitikát kialakítania, ami lehetővé teszi a légitárságok fejlődését, azt, hogy minél több járatot indítsanak Budapestre. Bár az igaz, hogy az 1-es terminál bezárása előtt csak két társaság, a SkyEurope és a Germanwings használhatta a régi repteret, és élvezhette az alacsonyabb díjakat, Pető György szerint minden, Magyarországon megjelenő cég azzal számolt, hogy nem hárítja át a fapadosok számára irreálisan magas 2/B-s árakat az utasokra, mert azok csak átmenetiek. Most viszont az derül ki, hogy közel ugyanannyit kell majd fizetni lényegesen kevesebb és rosszabb szolgáltatásért is - hangsúlyozta Pető György, aki szerint a társaságok jelentős része így áremelésre kényszerül Ferihegy üzletpolitikája miatt. Az Easyjetnél ugyancsak a felső vezetés dönt várhatóan a jövő héten a hogyan továbbról, Pető szerint a legrosszabb forgatókönyvként akár az is elképzelhető, hogy a társaság kivonul, ahogy ezt hasonló okokból megtették a zürichi repülőtér esetében is. Licitáltatna a repülőtér Tény: a 9,15 eurós illeték alacsonyabb, mint amit jelenleg egy utas után a 2/B terminálon kell fizetniük a társaságoknak (13,35 euró). A BA leveléből azonban kiderül: a repülőtér számít arra, hogy a szűkős kapacitás miatt a legkedvezőbb járatindítási időpontokért harc indul meg a társaságok között. Ebben az esetben indítási időpont aukciót tartanak, ahol a licit során 50 eurócentenként lehet emelni. Így végül könnyen a 2/B terminálhoz közelítő árszint alakulhat ki egyes időpontokban, Eltérő szolgáltatások A magas árakat azért is kifogásolják a társaságok, mert a régi reptér szolgáltatásai - egyébként a fapadosok igényének megfelelően - messze elmaradnak az újétól. A Ferihegy 2 nyújtotta előnyök egy része a legtöbb hagyományos társaság számára nem is nélkülözhető. Ilyen például a tranzitváró vagy az úgynevezett full-checking, melynek köszönhetően a 2-esen van lehetőség az átszállásra, illetve arra, hogy egy utas indulásnál úgy jelentkezzen be és adja fel csomagját, hogy át kell szállnia valahol. A fapadosoknak - melyek kizárólag egyik pontról a másikra repülnek - ez érdektelen. Mint ahogy kevésbé zavarja őket, ha a költségcsökkentés jegyében kevesebb illetve megosztott beszállópultot használhatnak, vagy hogy utasaikat az 1-esen busz szállítja a repülőgéptől az épületig a 2-esen és világszerte megszokott hídak hiányában. Késik az átadás is A még áprilisban is ígért június közepére tervezett nyitással szemben a BA kedden arról tájékoztatta a társaságokat, hogy júniusban csak egy technikai, kísérleti üzemre épülő nyitás képzelhető el, a repülőteret várhatóan szeptemberben adják át ténylegesen a forgalomnak. A csúszás ismét gondokat okoz a társaságoknak: Pető György szerint már most is előfordul, hogy a 2-es terminálon az utcáig ér a sor, a nyáron pedig tumultuózus jelenetekre, késésekre számít a leterheltség miatt Christian Mandl is. Az árakat egyelőre nem kommentáló WizzAir kommunikációs igazgatója, Kázmér Natasa ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet: azzal, hogy a nyáron nem tudnak alacsonyabb díjakkal és nagyobb kapacitással üzemelni, komoly elmaradt haszon keletkezik a társaságoknál, de veszít a magyar turizmus is, hiszen egyszerűen - az igényektől függetlenül - nem lehet majd további járatokat beindítani Budapestre. Veszít az idegenforgalom Christian Mandl szerint akkor, amikor a fapadosok egy teljesen új réteget vonnak be az légiközlekedésbe és a turizmusba, minden eurónak jelentősége van: az 1-es terminál által bejelentett árak mellett egy angol turista számára például tíz százalékos árkülönbség is lehet Prága vagy Krakkó javára, ha a régióbeli úticélt akar választani. A magyar lehetőségeket tovább rontja, hogy az 1-es terminál megnyitásának pontos dátuma továbbra sem ismert, így a társaságok nem tudják el kezdeni tervezni későbbi menetrendjüket sem. A BA szerint nem lesznek drágák A ferihegyi repülőtér 1-es terminálja várhatóan a nyáron, de legkésőbb szeptemberben megnyílik - reagált az Index megkeresésére a BA Rt. A társaság írásos válasza szerint "a Budapestre közlekedő összes (nem csak low cost!) légitársasággal folyik az egyeztetés a terminál díjairól, és arról hogy mely légitársaságok használják majd a régi-új terminált (mindkettőt a valós kereslet fogja meghatározni)". A Budapest Airport Rt. emlékeztetett: jelentős beruházást hajtott végre az utóbbi egy évben az 1-es terminálon. Az új, modern terminál sokkal több szolgáltatást fog nyújtani, ezért használata értelemszerűen drágább lesz, mint a 2003-as újranyitás utáni átmeneti üzemeltetéskor, de még így is várhatóan jelentősen olcsóbb lesz, mint a Ferihegy 2B. (Az ár különbségét az alacsonyabb utaskényelmi szempontok indokolják.) A BA szerint el kell mondani: Ferihegy-1 várhatóan olcsóbb lesz, mint a prágai, vagy a bécsi repülőtér. A BA szerint az új terminál - azzal, hogy rekordidő, közel 10 hónap alatt épül fel - nagyban és szinte azonnal hozzá fog járulni Budapest versenyhelyzetének javításához és a ferihegyi zsúfoltság csökkentéséhez. Kiemelték: sehol nem épült meg egy 2,5 milliós műemléki környezetben működő modern terminál ennyi idő alatt. Ez volt a leggyorsabb és legolcsóbb megoldás Ferihegy kapacitás-növelésének.

Előzmény: Operator (2)
Operator Creative Commons License 2005.05.12 0 0 2
Tedd át a következő beírásba te (régebbi beírást nem lehet módosítani), aztán kiszedem fentről.
Előzmény: blll (0)
pert1 Creative Commons License 2005.05.12 0 0 1
Nekem a szövegből az tűnik ki, hogy 9 eurót kell majd fizetni az eddigi 13 helyett, és ez inkább árcsökkentésnak tűnik a most hasznát II/B terminál áraihoz képest. A korábbi felújítás előtti 1-es árainál nyilván többet kell fizetni, konkurrens repülőtér meg nemigen van Budapest 100 km-es körzetében.
Előzmény: blll (-)
blll Creative Commons License 2005.05.12 0 0 0

Tisztelt operetor tedd at legyszi a nyitohozzaszolast az elso hozzaszolashoz,mert sajnos tul hosszu lett, s csak most vettem eszre !

blll Creative Commons License 2005.05.12 0 0 topiknyitó

Ez most miért jó ?

Budapest azért veszít a versenyképességéből, mert mostantól brutális drágán lehet elérni ?

Miért kell ebben az országban mindent elb..ni ? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!