Keresés

Részletes keresés

Daikini Creative Commons License 2005.05.09 0 0 63
attol tartok a HTML megviccelt:

egyen O az ureshalmaz. {x eleme O ha x == x} helyesen:
egyen O az ureshalmaz. {x eleme O ha x nem egyenlo x}
Előzmény: Daikini (62)
Daikini Creative Commons License 2005.05.09 0 0 62
Jo kis tema az univerzum fogalma :-)

Adott rendszerekre jo amit irsz.
Am, ha egy igazi univerzumot akarsz (eleg csak matematikai univerzumot), az mar nem fog letezni globalisan.
Strukturalisan szemleltetnem, a semmibol is lehet vegtelen univerzumot alkotni:
legyen O az ureshalmaz. {x eleme O ha x == x}
{O} mar egy masik halmaz. {x eleme {O}-nak, ha x=O} jol lathato, ez egy elemu
{O,{O}} mar ket elemu
{O,{O},{O,{O}}} harom elemu
es igy tovabb egeszen a megszamlalhato vegtelenig.

Az igazi univerzummal az a baj, hogy tartalmaznia kell onmagat, azaz U valodi resze U-nak, ami keptelenseg.
Előzmény: orlanda (60)
orlanda Creative Commons License 2005.05.09 0 0 60

Egyébként pedig, tadam!, íme:

 

carnap válasz | megnéz | könyvjelző 2005.05.08 12:35:56 (1407)

a Lathatatlan Lila Egyszarvu (sajnalom, de a pink-et lehet lila es rozsaszinnekis forditani) azert egy ertelmetlen hipotezis, mert metafizikai. mit jelent ez?

 

ez egy olyan hipotezis, ami igazolhatatlan, es cafolhatatlan.

 

a multiuniverzumok hipotezise pontosan ugyanilyen: igazolhatatlan es cafolhatatlan. egy siznten vannak.

 

 

ehhez hozzatartzoik az, hogy ha az egyik univerzumbol lehet igazolni a masikat, akkro a ket univerzum kozott valamilyen kolcsonhatas, informacio van. ez pedig azt jelenti, hogy per definicionem nem kulonbozo univerzumok, hanem egy univerzum ket resze. ugyanis

 

univerzum= letezok kolcsonhatasban osszefuggo maximalis halmaza.

Előzmény: orlanda (59)
orlanda Creative Commons License 2005.05.09 0 0 59

carnap kollégát szeretettel várjuk ebbe a topicba, legutóbb ő definiálta, én nem vállalkozom rá :)

(A topic többek között az ő részére és ihletésére is nyílt.)

Előzmény: Carvalho (58)
Carvalho Creative Commons License 2005.05.08 0 0 58

Egy definícióért még soha nem udvaroltam. ;-(

 

"Részletes válasz várható ... az univerzum definíciójáról"

Előzmény: orlanda (55)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 57
Yeats szemelyeben meg is talaltam amit szivesen tanulnek, koszi a tippet es joejt :-)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 56
na tobb se kellett... :-D

latszik, hogy ertesz ehhez, tudod kit mi motival :-)
Előzmény: orlanda (55)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 55
Csak hogy motiváljalak egy kicsit: versekkel remekül lehet udvarolni is :) és a lányok általában értékelik :)
Előzmény: Daikini (54)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 54
Nos verseket ugyan nem, de hala barati tarsasagomnak es erdeklodesi koromnek, mar kivulrol tudom a Gyalog Galoppot, Brian eletet, es ket rakas okorseget. Igazabol nem segitett a memoriamon, a verset igerem megprobalom :-)
Előzmény: orlanda (53)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 53
Verseket kéne tanulnod vagy monológokat, az erre pl. marha jó. Olyat válassz, amit szeretsz. :)
Előzmény: Daikini (51)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 52

Ez gondolom a természettudományos oktatás előnye :) A diáknak is lehet igaza :) Bármely humán tárgyból viszont erőviszony kérdés ... meg annak kérdése, hogy a tanár általában azt kéri vissza, amit ő leadott - és arra emlékszik, hogy mit adott le. Néha kifejezetten hátrány, ha többet készülsz az órára, mint ő, mert esetleg ő már kiégett annyira, hogy ne legyen naprakész... és hátrányod lesz belőle. Kivéve azok a tanárok, akik élvezik amit csinálnak és nem sértődnek meg akkor ha valaki esetleg másképp tudja vagy bővebben tudja :)

 

Én is írtam így zh-t, biztosítási jogból, lehetett haszálni a törvényt, csak tudni kellett hol nézni :)

Előzmény: Daikini (50)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 51
"Vannak jó kis memória fejlesztő gyakorlatok amúgy." nu, az kellene, a szakmamon belul tipikus vagyok: szetszort, es gyorsan felejto, de magabiztos, ami neha fura kontrasztot tud alkotni az elso kettovel. :-))
Előzmény: orlanda (49)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 50
"Szerintem egy csomó olyan ember jön ki akár egyetemről akár középiskolából, akinek fogalma nincs arról mit jelent az együttműködés és ott is verseng ahol semmi szükség rá. Mindeközben meg halálosan retteg attól, hogy elfogadják-e."

No igen, ez az ami szornyen bosszant. Az elet nem loverseny, aki annak hiszi, az kotve hiszem, hogy tudja elvezni.

"A tanár - diák viszony ... a tanárnak mindig igaza van ... nálunk általában. Ezzel nem sok mindent lehet kezdeni ..."

Ugy tunik egy teljesen mas bolygon tanulunk (vagy tanultunk). Nalunk igaz gyakran van igaza a tanarnak, de ha az ember jol felkeszult, neadjisten zseni, akkor akar siman adhat jobb bizonyitast, egyszerubb definiciot, vagy eszre vehet par dolgot amit eddig meg senki.

"(Ne propagáld, kicsit kegyetlen :))" Hat azt nem fogom, prog-matos ismeroseim meseltek hasonlokat, nem irigyeltem oket. :-)))

Mellesleg nalunk van olyan tantargy, amin mindent lehet hasznalni zh kozben. Van ami ellensulyozza, peldaul ha valaki minden masodik fogalmat megnezi a konyvben, az max 2 feladatot fog megcsinalni a 7-bol, es azokat sem biztos, hogy jol. Ergo kell tanulni, de ha valamit elfelejtettel, vagy nem vagy biztos benne, egy-ket pillantassal ki lehet talalni.
Előzmény: orlanda (48)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 49

Ami a lexikai tudást illeti ...

tőlem. Vannak jó kis memória fejlesztő gyakorlatok amúgy. Meg több kommunikációt tanítanék, drámát, igazi előadásokkal, szerintem nagyon jók, én mindig élveztem őket :)

Előzmény: Daikini (47)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 48

A csapatmunkára nevelés az egyik kedvencem :)

Szerintem egy csomó olyan ember jön ki akár egyetemről akár középiskolából, akinek fogalma nincs arról mit jelent az együttműködés és ott is verseng ahol semmi szükség rá. Mindeközben meg halálosan retteg attól, hogy elfogadják-e.

 

Az előre megadott témákkal kapcsolatosan sincs semmi kifogásom, van egy módszer, amivel lehet mérni ki mennyit tanult - garantáltan puskamentes. Ilyen pl. az, amikor bármit használhatsz vizsgán, de a kérdéseket sorban adják fennhangon és 10 másodperced van leírni a választ, mert jön a következő kérdés. (Ne propagáld, kicsit kegyetlen :))

 

A tanár - diák viszony ... a tanárnak mindig igaza van ... nálunk általában. Ezzel nem sok mindent lehet kezdeni ...

Előzmény: Daikini (45)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 47
Pardon a legfontosabbat kihagytam: neha hasznalhassanak konyvet dolgozat kozben, ha valami koze lesz az elethez az iskolanak, a kulvilagban is megtalalhatoak a konyvek.
Előzmény: Daikini (45)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 46
klassz :-))
Előzmény: orlanda (44)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 45
Mondjuk en is tapasztaltam, hogy az amerikai oktatasnal meg mindig hatekonyabbak vagyunk (atlagban mindenkeppen). Ugy latom a szorongast lehetne oldani tobb felekeppen.

- Csapatmunkara valo neveles: mondjuk csoportos dolgozatiras alkalmankent.
- Neha elore megadni, hogy konkretan mi is lesz a dolgozatban. Ha tudjak mit kernek, megtanuljak. Ha nem, akkor ott ugyis mas jellegu motivacios zavar van.
- A tanar-diak viszony kisse bizarr igy vissza gondolva. Az egyetemi legkor sokkal kellemesebb. Habar neha tulzottan is az.
Előzmény: orlanda (43)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 44
gazda a közért :)
Előzmény: Daikini (42)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 43

Nem is tudom :)

Igazodnia kéne olyan dolgokhoz, amikt például tudunk; ilyenek, hogy pl. az agy fejlődése 15-16 éves korra fejeződik be.

Az is igaz, hogy ez a poroszos, embertelen oktatási rendszer még mindig tudásbeli versenyelőnyt biztosít nekünk más országok oktatási rendszereihez képest. Ez komolyan így van. Csak nem kéne ennyire szorongó embereket kiengedni belőle, mert az hosszú távon hat.

Előzmény: Daikini (41)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 42
Ja es kivancsi vagyok, mi a foglalkozasod :-)
Előzmény: orlanda (40)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 41
No, ha mar ugyis szetoffoltuk a topicodat, szerinted (konkretabban) hogyan kellene kineznie az oktatasi rendszernek?
Előzmény: orlanda (40)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 40
Beszélgetni is lehet :)
Előzmény: Daikini (38)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 39

"Ember küzdj, és bízva bízzál!"

Madách; Az ember tragédiája

Előzmény: Daikini (37)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 38
ehh, veled nehez vitazni, eddig nem kulonbozott a velemenyunk. :-)
Előzmény: orlanda (36)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 37
Mindenesetre szerintem egyszer lesz olyan fejlett az emberiseg, hogy at tudja gondolni szocialis es kulturalis felepiteset. Ma meg nem elegge erett meg az ido az effele dolgokra. Lasd pl Marx-Lenin-Sztalin tortenetet. Adott volt valaki, aki elegge tisztan atlatta a kapitalista Adam Smiths szerinti vilag hatranyait, es buktatoit. Am aki ezt ertelmezte, nem volt kepes alkalmazni az elveket, es sok hulyeseget is belemagyarazott. Am az igazi pusztitast mar az utolso ember vegezte a sorban, akinek nem sok koze volt Marxhoz. Node ez mar inkabb politika. Abban a temakorben jobb, ha Marxnal megallunk, mert nem lesz jo vege. :-))
Előzmény: orlanda (34)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 36
Igen, de nem 15 évesen és nem akkor ha meg van arról győződve, hogy ő arra úgy sem képes ... Úgy 17-18 évesen lenne ott az ideje, Platon is Arisztotelész is ifjoncokat tanított logikára, fiatalembereket .... Az érdeklődés is akkor nő meg iránta. Szóval oktatási rendszer pfuj.
Előzmény: Daikini (35)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 35
Nos en ugy latom, hogy az emberek 95%-a kepes lenne a logika felfogasara, es elsajatitasara. Ketlem, hogy ahhoz valamifele komoly szellemi teljesitmenyre lenne szukseg. Jo tanar. Az kellene. A legtobb esetben vagy a tanar a felelos azert, hogy nem tanulja meg a gyerek, vagy a gyerek csaladi kornyezete olyan, ami nem kedvez a fejlodesnek. A matematika nem bonyolult.
Előzmény: orlanda (34)
orlanda Creative Commons License 2005.05.08 0 0 34
Sajnos nem mindegy :/ Nagyon sok túlterhelt, meg agyontanult gyerek van magatartászavarral meg depresszióval ... Az iskola azt bizonyítja a nagy átlag számára, hogy "hülye" pedig nem ez lenne a feladata.
Előzmény: Daikini (33)
Daikini Creative Commons License 2005.05.08 0 0 33
Pontosan, ugyanigy erzem, de massal kapcsolatban is. Enek-zenebol is a hatamon felallt a szor, mikor klasszikus zeneket hallgattunk, most pedig megorulok parert. Kell hozza par ev.
Az oke, hogy a kozepkorban nem volt mit tenni, elt az ember 40 evig jo esetben, es a kiskolkokbe bele kellett verni, hogy hogyan eljenek meg, de ma igazan megengedhetnenk magunknak a hosszabb gyerekkort. Node mindegy. :-)
Előzmény: orlanda (32)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!