Magyarország legnagyobb márkaváltása valósul meg napokon belül. A Matáv Csoport nevet vált. A Matáv Rt. új cégneve Magyar Telekom Rt. lesz, a cégcsoport egyes üzletágai felveszik a nemzetközi T-márkákat.
Az üzletágak márkanevei a következők: T-Com (korábban Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletág), T-Online (korábban Axelero), T-Mobile, T-Systems (korábban Matáv Üzleti Szolgáltatások Üzletág), T-Kábel (korábban MatávkábelTV). A márkaváltás új lendületet ad a Csoport minden tagjának a termékfejlesztésben és az ügyfélkiszolgálásban.
Bízom abban, hogy azért van, aki beleolvas a hozzászólásokba, ha nemis reagál ténylegesen. Mivel feltett szándékom, hogy ezt a jelenséget bemutatom, legújabb fejleményként egy gyöngyszem. Az alábbiakat a T-Com ügyf.szolg.hoz írott levelembe is beillesztettem,amire az alábbiakat válaszolták:
""Köszönjük levelét, mely 2005-09-02 11:30:29-kor érkezett rendszerünkbe. Az Ön levelének azonosítója: T200509020003. Megkeresésére két órán belül választ küldünk, illetve kapcsolatba lépünk Önnel.
Köszönettel:
Matáv Rt."
11:30-tól kétórán belül..... amikor ezt a hozzászólást regisztrálja az index,akkorhányóra is van? Eddig nem kerestek. Sem így, sem úgy.
Azt szokták mondani,akikicsiben is linkeskedik,mit várhatsz tőlenagyobb dolgokban?...
Üdvözlök mindenkit, ugyan az indexen nem vagyok új fiú, ide most tévedtem először. Visszaélve a lehetőségekkel, mivel szerintem a "T-világhatalom" két illusztris érintettje tekintetében közreadnék egy történetet:
MÁR MEGINT A CSŐBEN.... Történetem röviden:
Megelégelvén a vodafos szemétkedéseit, és a csillagos eget is verő internetes árait (persze az is az elején hú, meg ha, meg juhhé, milyen kedvezményekkel indult...)arra vetemedtem, hogy felkerestem az érdi T-Com képviseletet azzal, hogy internetezni szeretnék.
Ott előzékenyen közölték, hogy ennek semmi akadálya, be kell vezettetnem a vonalat, kötni egy szerződést. Amikor ez megvan, akkor megrendelhetem az ADSL-t, amimost hű,meg ha,milyen olcsó, decemberig szinte bagóért..., stb.
Hülyegyerek csőbe be, igényt bejelent, stb. T-Com a csúcson, mert még meg sem küldték az írásos (Adóbevalláshoz hasonlatos terjedelmű) szerződés-csomagot, egy nap szerelő jő, és minden papirusz nélkül vonal beköt, telefon műxik, etc......
A szerződések megérkezése után ügyfél "befárad" T-Comhoz, ADSL ügyben: -Megvetetik vele előre a modemet; papírok kitöktve, aláíratva, kvázi szerződés megkötve.... Biztatásuk: hamarosan jön SMS,akkor csomagot kibonthat (addig nehogy!!!), gépre ráköt, internet OK....
-Kb egy hét után levél T-Onlinetől: "Köszönjük,hogy bennünket válsztott..., stb. ....Kérjük, várja meg a szerelőt, a
ki fel fogja keresni Önt hogy a vonalat ellenőrizze, alkalmas.e, stb..." (!!!!!) , -Ügyfél T-Comhoz le, ott közlik: ez marhaság, megmondták, várjak az SMS-re, de megkérdezik, és vissza fognak szólni a délután folyamán.... Két napig vár ügyfél a délutáni visszaszólásra, majd ketd morcos lenni, és telefonon érdeklődik: "Már bekötés alatt van, lehget, hogy akár ma estefelé használhatja"...a lakonikus válasz.
-Újabb két nap, ügyfél mostmár tényleg pipa, elkezd egy délelőttöt rászánva, kutakodni.
A felkeresettek, és válaszaik, sorrendben:
1. T-Online ügyfélszolgálat: "Utánanéztem, a vonala alkalmas ADSL-re a műszaki bekötéstől függ,mikor használhatja... Próbáéja meg azért a 143-on, illetve az 1212-n megérdeklődni a műszaki illetékes számát, ott érdeklődjön, de észrevételét mi is továbbítjuk...."
2. 143-as hibabejelentő: "A vonala megvizsgálva, alkalmas adatátvitelre is, de itt a szám, keresse a műszaki csoportot Budaőrsön, ott válaszolnak,mi a gond."
3. A megadott két szám tárcsázása:
Kicseng, majd foglaltra vált, kapcsolat felvétele eredménytelen....
(Pályázatra kiírva a két szám, ha valaki tud velük beszélni, azok között kisorsolok egy déltengeri utat:)))) :
06-80 444111 és 06/23 417-997 )
4. Ügyfél totál bepöccenve újra T-Online üf.szolg:
A felvetésre, hogy talán tárgytalannak kéne tekinteni az egészet, jóindulatú válaszuk: "Várjon pár napot inkább, mi is továbbítjuk panaszát, csak összejö valahogy talán...."
5. Ügyfél újra telefon az érdi T-Comhoz:
Amikor bemutatkozik, telefont levág illetékes, kapcsolat megszakad... Ügyfél szívós, még 1Xtárcsa, akkior közli a hölggyyel,hogy akár szerződést is kéne bontani talán.... Válasz: "Ja, nem is én vagyok az illetékes, most sokan vannak az üzletben vevők, ha végez, a kolleganő visszahívja...."
Ez volt szeptember 1-én, de. 11 óra körül....
6. Másnap, a mai napon telefon cseng, "...az érdi Telecom vagyok, ide van írva, hogy keresett bennünket... A szerződést fellehet ugyan bontani, de ahhoz le kell fáradnia, mert csak írásban lehet... De inkább azt javaslom, várakozzon, mert utánanéztem az ügyének, a vonala felmérés alatt...."
Ennyi. Egy hete ugyan már azt mondták, "éppen bekötik a központba a szolgáltatást..." Ezt utána is fel kell mérni?!!!!
Szóval, nem rabolom senki idejét, ez 2005, Magyarország, EU-normás ügyintézés, ügyfélbarát szolgáltatás...
Kérdéseim:
-Miért lehet bepalizni internet eléréssel, stb. kecsegtetve valakit arra, hogy egy vonalas szolgáltatást megkössön,azután még a síma analóg módon sem tudja elérni a Netet, holott úgy a gépe, meg az oprendszere is megfelelően van konfigurálva? (Nyilvánvaló, hogy a szerződést ezek után csak huszonakárhányezer forint ellenében bonthatja fel....)
-Hogy van az, hogy úgy a Freestartnál, mint a többi ADSL-szolgáltatónál Érd egész területe alkalmasnak van minősítve, ennek ellenére a T-Com sz@rakodik a bekötéssel? (Jelzem,arra az erőtlen felvetésemre, hogy akkor szerződést visszavonnám T-Online-vel, és választok mást, a T-Comosok cinikus "nyugtató" válasza: "Nem ér vele semmit, mert az is a mi hálózatunk, e bekötést ott is mi intézzük...."
-Vajjon itt is tettenérhető az, hogy módszerváltás óta a mechanizmusok semmit sem változtak, értsd: a monopolhelyzetben levő Hívatal, stb. úgyis azt csinál,amit akar, a polgár meg örüljön, ha lyuk van a seggén....
-Végül teljesen demagóg módon összegezve:
1. Én a T-Commal a szerződést megkötöttem, innentől kezdve, ha nem is telefonálnék a készülékről, a havidíjat fizetnem kéne.... 2. Ha már internetezés céljából kötöttem meg a dolgot, és a Szolgáltatónak a műszaki lehetőségei birtokában kutya kötelessége lenne biztosítani (térítés ellenében persze) az Internet elérést is. Nomármost, ha kormányzatunk őméltósága is preferálja, erőlteti az információ szabadságát, internetezést, stb., akkor kinek áll jogában ezt ilyen pitiáner csalókhoz méltó módon megakadályozni, kvázi felülbírálni?
Nomármost, ha a T-Comnak mindössze annyi áll az érdekében, hogy bármilyen megvezetéssel embereket "bepalizzon" egy szerződés megkötésére (és ez előfizetőnként felszorozva a havidíjakat), és utána semmit nemhajlandó nyújtani az ügyfél felé, akkor ez akár jogilag is megvizsgálandó lenne.. (Btk.: 'Aki mást anyagi haszonszerzés végett tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, csalás bűntettét követi el...)
De, ha ennyire messzire nem is megyek, az szerintem mindenkinek megfontolandó, hogy kinek hisz, és kivel köt szerződéseket!
Köszönöm a türelmeteket, zárszóul annyi: és még nem is fizettem, ha létrejönne a (szerintem egyre irreálisabb "vágyálom"), a java még csak eztán jön....
Van olyan ismerősöm, aki szezonmunkákból él (nem rosszul), és vannak olyan ügyfelei, akik két-három évente hívják - neki mennyit ér a megmaradó mobilszám?
Nyilván többet, mint amennyit a másik szolgáltató kedvezőbb tarifacsomagján megspórolna.
Ezenkívül ne csak az egyszeri számhordozásra gondolj, hanem arra is, hogy a folyamatosan változó távközlési piacon milyen gyakran jelennek meg ú szolgáltatások, tarifacsomagok, stb. Ha ennek nagyrészét kihasználva szeretnéd a telefonköltségeidet (is) alacsonyan tartani, hogy a másik oldalon ne kelljen árat emelned, akkor igyekszel mindig a legkedvezőbb szolgáltatást választani -esetleg félvente.
Nem tűnne komolytalannak egy olyan cég, akinek félévente megváltozik a telefonszáma?
Ha valakinek van egy (esetleg jól menő) vállalkozása minimális telefonforgaommal, vagy viszonylag zárt partneri körrel, az egy körlevéllel elintézheti a számváltozást, de valószínűleg Ő sem tenné szívesen évente többször.
Ez a számhordozhatóság egy nagy b.romság. Akik kitalálták, én azokat köteleztem volna anno a megvalósítására is. És nem csak anyagilag... Olyan nincs, hogy valakinek egy számon múljon az élete. Egy időben Feleségem ragaszkodott nagyon számához, elsősorban a vállakozása miatt. Azután mégis úgy alakult, meggyőzésemnek is köszönhetően, hogy cserélt. És azóta is eléri aki akarja...
A számhordozásnak pont az előfizetők érdeke volt az alapja, a telefonszolgáltaóknak csak púp a hátukon.
Pont az a célja, hogy ne tudjon magához kötni a szolgáltaó azzal, hogy a jól bejáratott telefonszámodtól nem kívánsz megválni. Ez persze elsősorban cégeknél fontos.
Van ilyen, az 1212 de most nem mondod komolyan hogy minden hívásnál fel fogom hívogatni őket hogy egy-egy budapesti szám esetén UPC vagy T-com szolgáltató?
Ez nem túl európai szintű megoldás, és nem is egyértelmű
Miért nem hagyták meg úgy az egészet hogy 7-8-9 UPC 1-4 ig meg T-com, akkor meg lehet különböztetni.
Aki meg át akar térni az vállalja a számváltozásból eredő különbségeket, vagy fizessen a T-comnak X összeget és irányítsa oda a hívásait pár évig. ennyi lenne.
Mondjuk ez a számhordozás nem új probléma. Ez ugyanúgy felmerül mobilos csomagoknál is, ha olyan előfizetésed van, hogy a saját hálózatodon belül olcsóbb telefonálni, mint más hálozatba. De ugyebár csak mert egy szám mondjuk 30-as, az még nem biztos, hogy T-Molbile-t jelent ma már. És annak idején szívtak is a telkó társaságok ezzel, hogy akkor most mit csináljanak. Mert az sem megoldás, hogy minden hívás előtt bemondják, hogy most milyen hálótatba telefonálsz, hogy tudjad hogy mennyibe fog ez neked kerülni. Aztán talán az lett a megoldás, hogy egy - ingyenes - számon lekérdezheted, hogy most akkor az adott szám melyik társaságnál van - de most erre nem esküdnék meg. Lehet, hogy valami ilyen a vezetékesnél is van.
MATÁV (T-COM) megtévesztés…. (érdekes, feltétlen olvasd el és küdd tovább ismerőseidnek)
Pár hónappal ezelőtt előfizettem az agyonreklámozott T-com „Favorit – díjcsomagra”, mondván, hogy az egész országban ingyen beszélhetek annyit, amennyit csak akarok! (Munkámból adódóan sajnos elég sokat kell telefonálnom)
Első körben a telefontársaságnál közölte egy hölgy hogy azért ne gondoljam azt hogy ingyenes minden hívás, kizárólag a T-com által szolgáltatott területeket hívhatom ingyen - ez nagyjából az ország 2/3 része. Tájékozódjak a telefonkönyvben rózsaszínnel jelölt T-Com területekről, mert csak azoknak a térségeknek a hívása díjmentes. Ezt meg is tettem, Örültem hogy Budapesten is ingyen beszélhetek minden számon (hisz Budapest is T-com területnek van jelölve)
Csak épp a T-COM azt felejtette el közölni velem (és sokezer hasonló budapesti kispolgárral) hogy Budapesten létezik mégegy telefontársaság (UPC-névre hallgat) melynek hívása NEM INGYENES.
Hiába a hétjegyű Budapesti telefonszám, hiába lakik az illető Budapesten, az UPC telefonszámok hívása igen költséges, ráadásul még kapcsolási díjat is felszámolnak érte. Felháborodásomnak hangot adva felhívtam a T-com-ot hogy miért nem tájékoztattak erről, miért nekem kell utánajárnom mindennek…
Ott közölték hogy úgy tudom megkülönböztetni a T-COM-os hívásokat a UPC-s hívásoktól hogy az UPC telefonok első számjegyei 7 ; 8 vagy 9-es számjeggyel kezdődnek (de szintén hétjegyű Budapesti számok) és sajnos nem tudnak mit csinálni azzal hogy én nem tájékozódtam előre.
Kissé felháborodtam hogy hülyének néznek, de ezt még lenyeltem, szerencsére csak párszáz forint volt az UPC telefon hívásának a költsége, gondoltam nem problémázok még ezen is.
Aztán hogy tetézzem a a T-COM háza táján jelentkező problémákat a napokban ismételten élvezhettem a T-COM Favorit díjcsomag előnyét???(inkább hátrányát!) Ugyanis egy normál BUDAPESTI telefonszámot hívtam, ami 3-as számjeggyel kezdődött.
(Most már figyelem hogy NE a UPC 7; 8 vagy 9-es kezdetű telefonszámát hívjam!!!) Hosszas beszélgetésbe elegyedtem ismerősömmel, valahogy szóba kerültek a költségek, telefonszámlák. Én boldogan újságoltam neki hogy ingyen beszélgetek szinte mindenkivel, mert favorit díjcsomagom van. Erre meglepve közölte velem, hogy az érvényes az UPC-re is? Mondtam neki hogy nem érvényes, de nem is beszélek UPC-vel, hisz T-com számot hívtam!
Mire Ő közölte velem hogy most fogok leesni a székről, de az Ő telefonszáma UPC-s.
Van ugyanis egy törvény Magyarországon ami lehetővé teszi a telefonszám hordozását, így akinek a telefonszáma T-COM-os szám volt az mindenféle számváltozás nélkül átmehet a UPC-hez. Viszont sem a T-COM-nak sem a UPC-nek nincs tájékoztatási kötelezettsége, hogy hívás esetén tájékoztassa a hívót hogy más szolgáltatót hív, melynek díjai nem azonosak a T-com díjaival.
Panaszommal felhívtam a T-com-ot ahol egy hölggyel beszéltem ezügyben. Kértem, hogy nézze meg hogy az adott telefonszám valóban UPC-s telefonszám-e illetve hogyan tudnám kideríteni egy 7 jegyű Budapesti telefonszámból hogy UPC-s vagy T-COM-os.
A hölgy első ránézésre azt mondta hogy T-COM számnak tűnik (mivel 3-al kezdődött és nem 8-al) de megnézte az adatbázisban és sajnos valóban UPC telefonszám volt….
Mondta hogy nincs megfelelő technikai lehetőség arra hogy híváskor valaki tájékoztasson engem arról hogy melyik szolgáltatót hívom, annyit tehetek csak hogy minden hívás előtt felhívom a T-Com ügyfélszolgálatot az 1212-es számon és ők majd megnézik hogy T-Com vagy UPC szolgáltatóhoz tartozik-e az adott telefonszám.
Gratulálok, ez aztán Európa, a szabad - és törvényes rablás melegágya!!!
Ismételten gratulálok a T-Comnak a jó szervezőképességért, hamár ott sem tudják hogy melyik telefonszám milyen szolgáltatóhoz tartozik akkor a kisembernek honnan kellene tudnia? Gratulálok még kormányunknak és informatikai Miniszterünknek is aki SEMMIT NEM TESZ EZ ELLEN, hagyja a szabad és törvényes rablást!
Kedves olvasómnak meg javaslom hogy ne ugorjanak bele mindenbe, ha egy Budapesti T-com-os számot hívnátok mindenképp győződjetek meg arról hogy nem UPC-s telefonszámot hívtok-e.
Habár soha semmilyen szolgáltatást nem igényeltem a T-online-tól (ráadásul invitel felségterületen lakom), most mégis felszólítást kaptam egy ügyvédi irodától, hogy három napon belül fizessek be 7 ezer valamennyi forintot a T-online-nak valamilyen internet szoláltatásáért (az ügyvéd bankszámlájára), különben jönnek a végrehajtók. Lehet, hogy effajta levélre sokan gondolkodás nélkül fizetnek? Én inkább további információkat kértem, elvégre ki tudja, hátha alvajáró vagyok és éjjelente Budapest utcáin kóborolva szerződéseket írok alá :-)
"Tisztelt Dr. XXXXXXXX Úr! A mai napon kaptam Öntől egy ügyvédi felszólítást (ügyiratszám: XXXXXXXX), melyben felszólít, hogy azonnal rendezzem a T-online–nal szemben fennálló XXXX Ft értékű internet díjtartozásomat. Több internet szolgáltatótól számos szolgáltatást igényeltem már, de emlékeim szerint a T-online-tól még soha semmilyen szolgáltatást nem kértem, így nem értem hogy miképpen jöhetett létre a fenti tartozás, ezért tájékoztatását kérném a következő két kérdésben: 1 – Egész pontosan milyen internet szolgáltatás ellenértékét követeli rajtam a T-online? 2 – Pontosan milyen jogviszony alapján (szerződés, megbízás, stb.) jött lére ez a szolgáltatás? Ha fenti kérdéseimre megnyugtató választ kapok, természetesen hajlandó vagyok haladéktalanul befizetni a fenti összeget. Dátum: Tisztelettel:"
Végülis csak két hete ettől hangos a net és szinte minden hírportálon jelent meg erről cikk, csupán ki kellett volna választanod egyet és visszakeresni a hírek között.
De itt egy link ami már az események lecsengése után, kvázi összefoglalva a történteket született meg:
Szegény "T" családot annyira sajnálom, olyan csórók, tényleg nem engedhetnek meg maguknak ilyen felelőtlen felhasználókat.
Szerintetek hány DSL előfizetőjük van, mennyi a rajtuk "átfolyó" havi adatmennyiség? Tényleg számít 50 nagyétvágyú user?
A másik dolgot meg (mármint hogy korlátos csomagra készül, mikor kvótát vesz, és közben meg jól eladja korlátlanként) eltaktikázták. Ha az ember ilyet csinál, akkor "benyeli" a plusz költséget, vagy elnézést kér, ha valakinek kellemetlenséget okozott ezzel - és nem a saját jóhiszemű ügyfeleit szúrja hátba. Ez pofátlanság.
Az ISP-knek el kell dönteni, hogy forgalomkorlátosként vagy korlátlanként veszik meg nagykerben az ADSL csomagot a nagyker szolgáltatóktól. Ha egy ISP (mint most a "T") forgalomkorlátos mellett döntött, akkor az előfizetők általi túlhasználatért (merthogy az ügyfeleknek attól még korlátlanként is eladhatja, amit korlátosként vett) neki adatmennyiség alapján fizetnie kell a nagyker szolgáltatónak. És emiatt jön a vesztesége.
Most beszéltem az ügyfélszolgálattal és azt mondták, hogy KORLÁTLAN a letöltési lehetőségem. (Van hangfelvételem!) Szerződés másolatot nem tudnak küldeni, mert online kötöttem a szerződést. Vicces. Holnap megyek és személyesen kérek egy példányt.
Szia!
Csak most olvastam a hozzászólásod. (Kicsit elfolglalt a fiam születése az utóbbi napokban.) Mint korábban írtam, küldtem levelet az ügyfélszolgálatnak (korrekt, nyugodt hangvételű levelet, melyben a segítségüket kértem).
Úgy tűnik megoldódtak a problémáink. Kicserélték a számunkat.
Korrektek voltak, így gondoltam tartozom annyival, hogy pozitív élményemet megosszam veletek.
Persze az átállással volt némi gond, ugyanis 11-én változtatták meg a számot és csak ma jött meg a levél az új számmal. Az ismerősök kicsit csodálkoztak, hogy nem tudnak elérni minket, de most már minden ok.
De hát Magyarországon vagyunk.
Minden jó, ha a vége jó!
Üdv,
2N
Ui.: Ha elsőre "jó" számot kapunk, akkor nincs semmi hajcihő, de a végeredmény az rendben van.
Szerintem minden normális cégnek van vezetékes tarifával hívható telefonszáma.
Ez egyébként csak egy viszonylag egyszerűen megoldható műszaki probléma, meg néhány ezer Forint többletköltség a havidíjban.
Ha egy "szatócsboltot" fel lehet hívni, hogy van-e neked tetsző mütyürkéjük, vagy ha nincs, akkor lesz-e és főleg mikor - akkor egy multitól is elvárhatnánk, hogy mire megtudjuk a választ, az ne kerüljön többe, mint a "mütyürke", vagy a taxiköltség az üzletig. Arról nem is beszélve, hogy a multiban a pénztárnál többet vársz, mint a szatócsboltban mütyürkével, kiszolgálással, blokkal (ne adj Isten számlával), udvarias köszönéssel együtt.
Csakhogy van egy alapvető különbség: A szatócsboltos tudja, hogy Ő van érted, te viszed oda a pénzedet, Ő meg abból (az árrésből) vesz kenyeret meg tejet (ritkábban Mercedest).
A multiban meg a vásárló ugyanolyan arctalan tömegcikk, mint a kínai baromfi, a 2 Ft-os káposzta, meg a telefon percdíj. -és a minimálbéres alkalmazott.
Ja és a legtöbbnek külföldi anyacége van tehát könnyű kitalálni, hogy a hasznot Magyarországon költik-e el, esetleg annál a cégnél, ahol Te dolgozol, hogy annak is jobban menjen egy kicsit, és esetleg fizetésemelésre is jusson.
Azt már nem is mondom, hogy a magasabb fizetésedből többet vihetnél a multiba elkölteni :-))
A végére kissé messze kerültem a vezetékes telefontól
Vevőszolgálat. Tudod, amit akkor hívsz, ha valamiért nem akarsz potyára menni, ami mondjuk 10 perccel az akció kezdete után elfogyott. Na ez lesz mostantól kurva drága. De ki a francot érdekli ez, a Tescot biztos nem. A mi cégünk pl. titkosítatta az üzletei számát anno. Jöjjön be a vevő, ha nics az, amit akar, majd vesz mást.
Nem a fogyasztóvédőknek dolgozom. De a fogyasztókért....
Viszont van némi rálátásom távközléstechnikai dolgokra.
És vélem: Ha segítséget kérek, többnyire megkapom, akár úgy, hogy a cég ügyintézője rugalmasan kezeli a szabályokat, éppen a megoldás érdekében.
Viszont ha elkezdek emberkedni, és mondjuk éppen "holdtöltéje" van az ügyintéző hölgynek, akkor az emberkedésemre válaszul segítőkészség helyett felveszi a hivatalnoki formulát, és akár szépen előkotorja pl. az Általános szerződési feltételek nevű paksamétát, és levezeti, hogy mindenben szabályosan jártak el.
Levezeti, de megoldást nem ad, mert betűszerint esetleg minden rendben van.
Viszont ha segítséget kérek, azt mondhatja: lám betű szerint ugyan rendben van, de mi lenne, ha itt ezt csinálnám, ott azt, amott meg amazt? És talál megoldást!
Számmezőileg pedig: Budapesten hétjegyűek a számok. tehát lenne bőven!
Mindem más körzetben hatjegyűek. Tehát lenne bőven.
DE: van ugye egy számozási terv! Bizonyos számmezőket pl. alternatív szolgáltatók kapnak meg. Aztán: Bizonyos számmezőket csak egyfajta technológiájú telefon-eléréshez osztanak ki.
Aztán pl.: adott központ kap egy számmezőt, az oda bekötöttek ebből a tartományból kapnak számokat. És hát bizony megmozdult a piac, vannak lemondások, és igenis vannak új bekapcsolások. Meg van pl. számmegtartással történő szolgáltatóváltás is.
Tudomásul kell venni, hogy a telefonszámok összessége korlátos erőforrás, és nem korlátlan, mint pl. a vizenergia.
Illetve mégiscsak megújúlhat, ha a leadott számokat - szigorúan pihentetés után - újra kioszthatják....