Tanácsot szeretnék kérni Tőletek egy frissen vásárolt 13 éves Honda FR-V-vel kapcsolatban, az autó 2,2-es dízel, elméletileg 130.000 km-t futott, Svájci vezetett szervízkönyvvel.
Megpróbálom összefoglalni a történéseket, a kérdés az, hogy hogyan tovább?
2022.06.09-én vásároltuk meg Budapesten az autót, hazafelé úton már kigyulladt a részecskeszűrő checking lámpája, több helyre elvittük, hibaüzenetet nem ad, de az autó csökkentett üzemmódba helyezte magát.
Ezt követően vegyszeres tisztítás, részecskeszűrő tisztítás és Honda gyári regeneráló program lefuttatása következett olajcserével.
Elhoztuk az autót, de a lámpa kb. 300 km megtétele után újra kigyulladt, az autó teljesítménye újra visszafogva.
Autó visszalogisztikázva Bp-re, azóta ott áll, most szerelte ki belőle a szervizes a részecskeszűrőt és viszi tisztítani/cserélni?
A kérdéseim:
Hogy lehet, hogy a komputere nem ad hibaüzenetet?
Hogy lehet, hogy 130.000 km után ilyen állapotban van a részecskeszűrője?
Azt mondták a tisztítás 99%-ban segít, ez nálunk nem jött be, mi lehet az 1%?
Miért nem regenerálja magát az autó?
Milyen lehetőségek vannak a tisztításra, ami már számunkra elfogadható?
Nagyon megköszönöm, ha valaki tud segíteni , bár állítólag ez a probléma nagyon ritka.
Minket követ a részecskeszűrő átok, ui. nem ez az első ilyen autónk!
Igaz, h ez a hozzászólás már lassan 5 éves, egy próbát megér a kérdés: Nekem is előjött ez a probléma. Neked sikerült végül megoldani, és ha igen, mi volt a bűnös. Hol keressük a hibát?
Tud nekem valaki segíteni abban, hogy az FR-V és a CR-V hátsó futóműve ugyanaz-e, mert szilenteket cserélnék és sok helyen ugyanaz a szilentet CR-V-hez is írják. Csak azért kérdezem, mert sokkal több CR-V szilent van a webáruházakba és szinte nincs FR-V.
Esetleg tudnátok ajánlani webáruházat, esetleg márkát?
Facebook csoportban kaptam egy tippet: "Vedd le az akksi sarut, hagyd így 3-4 napig, ez idő alatt törli az eltárolt adatokat az epromból, és vissza áll alaphelyzetbe, és elfelejti a bikázáskor beírt hibás adatokat. Ezután bele az új akksi és indítás. Nem olyan egyszerű megölni egy vezérlőt, mint hiszitek. Persze lehetséges egy esetleges fordított polaritasú bikázáskor. De általában az a hiba szokott előfordulni, hogy indítás után rögtön leveszik a bika kábelt és a vezérlő hirtelen feszültség vesztést érzékel és nem tud vele mit kezdeni, ezért tele írja magát hibákkal." Két nap "pihi" után simán elindult az autó, megoldódott a probléma.
Úgy néz ki, egy balul elsült bikázás következtében megadta magát a motorvezérlő elektronika az autómban. Tudtok olyan szerelőt Budapesten (főleg az észak-nyugati részén) vagy környékén, akik ennek javításával/cseréjével foglalkozik? A márkaszervízt a Bojtár utcában ismerem, de hátha van költséghatékonyabb megoldás. Az (is) a gond, hogy 2000 fölé nem megy a fordulatszám, pár százalékos emelkedőn alig vánszorog fel, szóval messzire/hegy túloldalára nem tudok menni vele, legfeljebb trailervontatással. Egyáltalán, kell ehhez a teljes autó vagy ki lehet szedni házilag az elektronikát és elvinni szakemberhez?
25000 körül volt, ha jól emlékszem. Igazából a márkaszerviz csak annyit csinált, hogy kivette meg visszarakta az egységet, aztán odaadták egy ráérő ismerős műszerésznek, aki magát az egységet szedte szét, majd rakta össze. Pár napot szöszölt vele, végül az derült ki, hogy egy műanyag fogaskerék tört el, azt kicserélte és azóta is működik.
Üdv
Gyors válasz.
Kb. ezer km mentem 1hónap alatt egy 392ezret futott FR-V-vel de semmi probléma.
Más: Szeretnék új fejegységet de nem találok sehol beépítőkeretet hozzá, ha ebben tudna segíteni valaki....
Valóban. Mentségemre szolgáljon, hogy szándékosan írtam le így, mert a SAE (Society of Automotive Engineering - Autóipari Mérnökök Egyesülete) J300-as viszkozitási osztályaiban szereplő hideg-, meleg oldali értékeket sokan így ismerik.
Egy régi kérdést feszegetsz, ami szerintem egy nagyon fontos dolog, és én úgy látom, hogy sajnos sok tulajdonos, de még autószerelő előtt sem tiszta, nevezetesen: egy gépjármű esetén, a megfelelő motorolaj kiválasztáshoz nem elegendő a viszkozitást figyelembe venni, hanem a gyár által előírt specifikációknak kell megfelelni. Ezekben a specifikációkban a téli-, nyári oldali viszkozitás, csak egy tényező a sok közül, ráadásul nem is a legfontosabb.
Az én FR-V-mhez (18. benzin), a gyár az ACEA A3/B3 szabványú motorolajat írja elő (nem ajánlja). A márkaszervizben ennek ellenére simán beletetették volna az "ACEA A5/B5-s olajat", mondván, hogy: "szigorúbb, szabvány, ezért kompatibilis". Pedig az A5/B5 csökkentett HTHS értéke miatt (2,9–3,5 mPa*s) kifejezetten kis viszkozitású kenőanyag használatára tervezett motorokba szabad csak betölteni, mivel ellenkező esetben gyorsabb csapágykopást eredményez. (Cserébe az alacsony belső súrlódása miatt üzemanyag megtakarítást eredményez.) Ezzel szemben az A3/B3 magas HTHS érték miatt (>3.5 mPa*s) kifejezetten nyírás stabil szabvány, ami fokozott kopás elleni védelmet biztosít. Megjegyzem: mindkét szabványból van például 5W30-as. (HTHS - High Temperature High Shear: au olaj dinamikus viszkozitása magas hőmérsékleten és nagy nyíró feszültség mellett.)
Sziasztok.
Szerdán hoztam el a 2008 2.2 fr-v a kereskedőtól, másnap lecseréltem az motorolajat motul 5w30-ra.
Tudom a gyári előirás az 0w30 de a kocsin lévő matricán 2018 ba 116000nél 5w 40 olajat raktak bele. Sokat vaciláltam mi legyen és kettő köztit választottam. A motul 5w30 raktam bele.
Most jön a kérdésem, hogy nektek 2.2 motornál mennyi idő alatt alszik el az olajnyomásjelző lámpa?
Nekem kb 2mp
Ma reggel lettem figyelmes arra hogy garázsba ugy 9-10fokba nyitott géptető mellett inditottam és ugyan ugy kb 2mp-ig világított az olajnyomás jelző lámpa majd amikor elaludt megváltozott a motor hangja. És ez bosszant mi lehet, rosz olajat raktam bele?
Segitsetek hogy jó ez az olaj vagy rakjak bele 5w40est vagy 0w30-ast
Itt egy kis videó a kiegyenlítő tartályról. A szerelő azt mondta rá, hogy azért habzik, mert maradhatott olaj a hűtőrendszerben a hengerfej javítás előttről...
Tudja valaki mi lehet a probléma (Honda FRV 1,7 benzin)?
-kiegyenlítő tartályban habosodik a hűtővíz, mintha bugyborékolna
-a hűtőradiátor felső csöve forró, az alsó pedig hideg
-a hűtőventillátorok 5 másodpercenként ki-be kapcsolgatnak
-álló helyzetben visszaesik az utastérfűtés intenzitása
Karácsony előtt forralta a hűtővizet. Akkor is buborékolt, és a hűtőcső alul hideg volt. Akkor álló helyzetben egyáltalán nem fűtött. Azt mondta a szerelő, biztos hengerfejes. Állítólag meg is csinálta 150ezerért, síkoltatta és tömítést cserélt.
Most már nem forralja a vizet, de nem tűnik normálisnak a működése...
Én cseréltettem üzemanyagszűrőt 184 ekm-nél (1.8-as benzinesben). Eléggé megszenvedett vele a szerelő. Nem az ülések szét-össze borításával volt a gond, hanem az szivattyú beszerelésével. A tank teteje, ahol egy menetes csatlakozáson keresztül beleteszed a szivattyú-szűrő egységet a tankba - meglehetősen "rugalmas", ezért nem biztosít kellően stabil alátámasztást ahhoz, hogy a szivattyú-szűrő egység mentes része "rákapjon". A szaki talán egy órát is el szórakozott vele. Ráadásul a kicserélt szűrő valójában csak egy amolyan előtétszűrő - meglehetősen nagy perforációkkal - ami szinte semmit nem fog meg. A szivattyúnak saját szűrője van.
Benzines fr-v-n 1.8 (gondolom 1.7 2.0 is a tankban van a szivattyun) cserélt -etett már valaki uzemanyagszurot? Mennyire macera szetboritani hozzá a hátsó üléseket, csomagtartót? Egyáltalán érdemes (160000km van a kocsiban)?